Witam wszystkich w świecie odległych czasów, gdy na ziemi władały dinozaury. Proszę się nie bać nic nam nie grozi w naszych bezpiecznych pojazdach i budynkach. Nie możemy zapewnić wam bezpieczeństwa, gdy wejdziecie za ogrodzenie bezpieczeństwa, które jest pod napięciem. Teraz czy są jakieś pytania? Że co? Czy okazy są prawdziwe i żywe? Owszem, a stało się tak dzięki potędze nauki. Jakieś inne pytania? Hmmm. Dlaczego nazwaliśmy to miejsce Wyspa Dinozaurów 8? No cóż jest to nasza 8 placówka z tąd ta nazwa. Co się stało z poprzednimi? Poooooooooooowiedzmy, że o takich sprawach nie rozmawiamy. Tak chłopcze, o co chodzi? Co? Tamte dinozaury wyglądają jakby miały jakieś dziwne działa na swoich plecach? Masz naprawdę wspaniałą wyobraźnię. Nie ma możliwości, aby to się działo napraw..... znowu?! Ekhem. Chciałbym powiedzieć, że wycieczka dobiegła końca. Proszę nie panikować i udać się jak najszybciej do punktu ewakuacji. Każda osoba która nie zdąży, cóż, powiedzmy, że pozna bliżej "maskotki" naszego ośrodka.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Krótkie wyjaśnienie 2 słów które będę używać w artykule:
Engorge: zdolność niektórych kart znajdujących w talii która polega na tym, że w momencie gdy unit ją posiadający w momencie gdy atakuje może poświęcić jednego lub więcej naszych innych RG by stać się Engorged do końca tury. Poświęcenie innych RG jest kosztem aktywacji zdolności Engorge
Engorged: stan który otrzymują karty z zdolnością Engorge do końca tury, po zapłaceniu kosztu tej zdolności
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) DecklistaGrade 0: 17
1x Young Dragon, Dinobaby [Starter]
4x Cannon Fire Dragon, Parasaulauncher [Critical]
4x Dowolny Heal
4x Dowolny Critical
2x Coelamagnum [Stand]
2x Louder Ammonite [Stand]
Grade 1: 16
2x Savage Heroine
2x Cold Dragon, Freezernyx
2x Collision Dragon, Charging Pachycephalo
2x Fullfire Elk
4x Savage Guardian [PG]
4x Prism Bird [Stride Fodder]
Grade 2: 11
2x Baking Flame Dragon, Gigant Flame
3x Beam Dragon, Apatomaser
3x Blade Dragon, Jigsawsaurus
3x Explosive Dragon, Sarcoblaze
Grade 3: 6
4x Emperor Dragon, Gaia Emperor
2x Frenzy Emperor Dragon, Gaia Death Parade
Grade 4: 16
1x Destruction Tyrant, Archraider
2x Great Emperor Dragon, Gaia Dynast
4x Absolute Ruler, Gluttony Dogma
4x Destruction Tyrant, Gradogigant
1x Light Element, Agleam [G Guardian]
1x Metal Element, Scryew [G Guardian]
1x Iron-armored Chancellor, Dymorphalanx [G Guardian]
2x Absolute Authority Giant Wall, Blockade Ganga [G Guardian]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:Grade 0:Heal Trigery - nie będe tłumaczyć bo moim zdaniem są podstawą każdego decku
Critical Trigery (randomowe) - przydają się w turze Absolute Ruler, Gluttony Dogma
Cannon Fire Dragon, Parasaulauncher - gdy nasz Gaia VG atakuje wchodzą do Soulu dają nam naszemu VG 5k mocy i pozwalają nam zdrawować kartę
Coelamagnum - jeśli w naszej turze ląduje na drop zonie przy GB1 można go cofnąć na spód talii by zwiększyć moc jednego z naszych unitów o 5k i zdrawować kartę po czym tasujemy talię (po drawowaniu co jest nie typowe w kartach tego typu)
Louder Ammonite - kiedy retirujemy go efektem lub kosztem efektu karty przy GB1 ca CB1 możemy go cofnąć do ręki. Dodatkowo jeśli został zretirowany jako koszt Engorge to możemy zcountercahrgować 1 przez co wracamy go za darmo do ręki
Cannon Fire Dragon, Sledge Ankylo - wchodząc do soulu daje 3k mocy do końca tury jednemu unitowi naszemu. Jest w talii co prawda tylko po to aby poprawiać nam ilość kart w ręce
Young Dragon, Dinobaby - nie miałem pomysłu jakiego innego startera dać do talii
Grade 1:Savage Heroine - zyskuje 3k mocy za każdego z engorgowanego unita
Cold Dragon, Freezernyx - przy GB1 podcza naszej tury jeśli mamy VG z Gaia w nazwie jak ląduje na drop zonie z RC pozwala nam na Soul Charge 1 i Counter Charge 1 oraz do końca tury daje jednemu unitowi 2k mocy
Collision Dragon, Charging Pachycephalo - jeśli jest z engorgowany zyskuje 2k mocy oraz jak jest zretirowany kosztem lub efektem unitu z Gaia w nazwie za soulblast 1 pozwala nam na draw jednej karty
Fullfire Elk - kiedy jest zretirowany pozwala nam wybrać jeden unit z Engorge ability i jeśli wybarny nie jest Engorged to zmieniamy go w Engorged
Savage Guardian - PG z opcją Counter Chargowania (można inne ale z moich testów ten najlepiej działa w tej talii)
Prism Bird - stride fodder i szukajka do Gaia G3
Grade 2:Baking Flame Dragon, Gigant Flame - przy GB1 zyskuje 5k mocy za każdego naszego innego Engorged unita. Ma 11k mocy. Minusem jest to, że nie może atakować VG przeciwnika jeśli nie mamy VG z Gaia w nazwie lub innego Engorged Unitu
Beam Dragon, Apatomaser - kiedy go wzywamy i mamy VG z Gaia w nazwie to kosztem CB1 i SB1 możemy mu dać 2k mocy oraz zdolność dzięki której w momencie kiedy stanie się Engorged zyska kolejne 5k mocy i pozwoli nam na draw karty
Blade Dragon, Jigsawsaurus - kiedy atakuje VG przeciwnika i jest boostowany za koszt CB1 i retiru jednego naszego RG, możemy zretirować jednego RG przeciwnika po czym do końca tury zyska 5k mocy i skill, który pozwoli nam na draw karty jeśli jego atak trafi VG przeciwnika
Explosive Dragon, Sarcoblaze - gdy atakuje i jest Engorged przeciwnik nie może używać kart G0 z ręki jako guardianów
Grade 3:Frenzy Emperor Dragon, Gaia Death Parade - alternatywny G3. Przy GB2 jeśli jest engorged zyskuje 5k mocy dodatkowo jeśli jest VG to zyskuje dodatkowego criticala. Stride Bonus skill działa jedynie kiedy stridujemy czymś z Engorge ability
Emperor Dragon, Gaia Emperor - główny G3. Przy GB2 gdy jest naszym VG zyskuje 5k mocy i dodatkowego criticala tak długo jak jest Engorged. Stride Bonus pozwala nam na przywołanie do 2 kart z ręki oraz wybranie do dwóch RG, które zyskają zdolność, która pozwoli nam przywołać je z drop zonu jak wylądują tam z RC. Stride Bonus wymaga CB1 jako kosztu
Grade 4:Destruction Tyrant, Archraider - zapychacz miejsca
Great Emperor Dragon, Gaia Dynast - przy GB3 zyskuje skill który pozwala nam na przywołanie RG którego nim retirujemy i danie mu 3k mocy (temu RG) do końca tury, ale by to zrobić musimy zapłacić koszt jakim jest CB1. Dodatkowo gdy zostaje Engorged możemy odkryć jedną jego kopię z G Zonu i jeśli to robimy wybieramy i retirujemy jednego z naszych RG po czym retirujemy wszystkie RG z tej samej kolumny co ten którego zretirowaliśmy i counter chargujemy 1
Destruction Tyrant, Gradogigant - gdy zostaje Engorged zyskuje 5k mocy za każdy unit poświęcony by został Engorged, po czym jeśli poświęciliśmy 3 lub więcej RG by go zrobić aby był Engorged możemy zdrawować kartę
Absolute Ruler, Gluttony Dogma - finisher talii. Przy GB2 jeśli zostaję Engorged możemy odkryć jego kopię z G Zonu i jeśli zretirowaliśmy 3 lub więcej RG do kosztu jego Engorge ability zyskuje 10k mocy do końca tury i zdolność która raz na turę pozwoli mu wystandować i stracić jeden Drive Check jeśli zretirowaliśmy 5 lub więcej RG dla kosztu jego Engorge ability
Light Element, Agleam - gdy guardujemy nim za discard karty drawujemy nową
Metal Element, Scryew - gdy guardujemy nim za discard karty zyskuje 10k tarczy
Iron-armored Chancellor, Dymorphalanx - gdy guardujemy nim i mamy tyle samo lub mniej RG niż przeciwnik to on zyskuje 5k tarczy
Absolute Authority Giant Wall, Blockade Ganga - gdy guardujemy nim, możemy zretirować jednego naszego RG i jeśli to zrobimy on zyskuje 10k tarczy oraz daje dwóm naszym RG zdolność, dzięki której jeśli wybrany unit miałby zostać retirowany w tej turze to cofamy go do ręki. Cofanie do ręki działa z Interceptami
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:Film objaśniający comba pojawi się z opóźnieniem, gdyż mam problemy z głosem i nie jestem w stanie za bardzo nagrywać (znaczy mógłbym, ale jest duża szansa, że w połowie nagrywania bym mógł przestać mówić a to nie miało by sensu)
1) Gdy mamy dostęp do GB2 i naszym VG jest dowolna Gaia, gdy przeciwnik nas atakuje, możemy użyć Absolute Authority Giant Wall, Blockade Ganga, jego kosztem retirujemy Fullfire Elk i dajemy efekty powrotu do ręki naszym dwóm G2 unitom którymi możemy interceptować przez co na następne ataki mamy teoretyczne darmowe 10k tarczy które możemy wykorzystać dwa razy. Dodatkowo jako, że Fullfire Elk został zretirowany z RG możemy wybrać naszego VG, aby zyskał 5k mocy do końca tury (bo dzięki Fullfire Elk'owi stanie się Engorged)
2) Wykonujemy jako drugi stride (lub każdy kolejny tak aby mieć dostęp do conajmniej GB2 po stridowaniu) Great Emperor Dragon, Gaia Dynast i gdy nim atakujemy retirujemy jednego z naszych RG na koszt Engorge ability po czym używamy jego drugiego skillu, odkrywamy jego kopię w G Zonie i retirujemy jednego naszego RG i wszystkie inne RG w tej samej kolumnie co ten co zretirowaliśmy jego efektem, po czym counter chargujemy jedną i jako, że mamy już dostęp do GB3 w momencie gdy retirujemy naszego RG pod koszt tego skilla możemy użyć GB3 Gaia Dynasta i przywołać poświęconego unita za CB1
3) Drugi Stride (lub stride po G Guardowaniu; tak aby mieć dostęp do GB2) w Absolute Ruler, Gluttony Dogma na Emperor Dragon, Gaia Emperor i użycie efektu Gaia Emperora by przywołać coś (nie koniecznie trzeba, chyba że mamy czyste pole) i dać dwóm naszym unitom dodatkowy skill dzięki któremu wrócą na pole gdy wylądują na drop zonie (jeśli da radę to jednym z nich najlepiej by był Cannon Fire Dragon, Parasaulauncher; wyjaśnienie dlaczego za chwilę). Zapełnienie pola (tak aby mieć 5 unitów). Atak najpierw naszymi RG. Przy ataku Absolute Ruler, Gluttony Dogma używamy jego Engorge i retirujemy wszystkie nasze RG (5; nie używamy w tym momencie efektu Cannon Fire Dragon, Parasaulauncher, dzięki któremu idzie do soula, bo przyda się później). Jako że staje się Engorged płacimy jego koszt przez co zyskuje 10k mocy i skill dzięki któremu wystanduje. Dodatkowo przywołujemy w jednej kolumnie dwie karty ktore zyskały skill z Stride Bonusu Emperor Dragon, Gaia Emperor. Po ataku Absolute Ruler, Gluttony Dogma standuje, a my wykonujemy atak naszymi RG (chyba, że wybraliśmy jakiegoś G1 poza Cannon Fire Dragon, Parasaulauncher, to wtedy tego drugiego wzywamy jako unit boostujący naszego VG), a później ponownie atak Absolute Ruler, Gluttony Dogma, ale tym razem używamy efektu Cannon Fire Dragon, Parasaulauncher, dzięki któremu nasz VG zyska 5k mocy a my zdrawujemy kartę. Przy tym ataku nie używamy Engorge Absolute Ruler, Gluttony Dogma, gdyż w tym momencie nie ma to sensu.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady, zalety i matchupy:Wady:
- Engorge "zrzera" nam RG
- dużo counterblastów i soulblastów
Zalety:
- możliwość wykonywania ataków o dużej sile
- możliwość drawowania większych ilości kart
- możliwość rushowania przeciwnika
- (osobista zaleta, nie koniecznie musi być dla każdego) restandujący VG: Gluttony Dogma
Dobre matchupy:
- Spike Brothers: deck ma dobre możliwości obronne przez co może przetrwać ofensywę Spików i pokonać je w następnej turze. Poza tym to jest chyba mój standardowy matchup w dziale dobre; oh well
- Dimension Police: możliwość z rushowania przeciwnika przez co może stracić karty potrzebne do wykonania swoich super pól
Złe matchupy
- Link Joker: Lock boli bo nie możemy retirować pod koszty; Delete blokuje nam Stride Bonus (bo o ile przy stridowaniu Delete znika, nie możemy użyć Stride Bonusu
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Co trzeba kupić by zdobyć karty:VG-G-BT10: Raging Clash of the Blade Fangs [Blockade Ganga; Gaia Dynast; Gaia Death Parade; Gigant Flame; Fullfire Elk; Prism Bird; Parasaulauncher; Gaia Emperor; Dinobaby; Critical Trigger; Louder Ammonite]
Promki [Agleam; Charging Pachycephalo]
VG-G-FC03: Fighters Collection 2016 [Scryew; Gradogigant; Dymorphalanx]
VG-G-FC01: Fighters Collection 2015 [Archraider]
VG-G-TCB01: The RECKLESS RAMPAGE [Gluttony Dogma; Gaia Emperor; Apatomaser; Jigsawsaurus; Sarcoblaze; Savage Heroine; Savage Guardian; Freezernyx; Prism Bird; Parasaulauncher; Heal Trigger; Coelamagnum]
6) Cena talii:Będzie podana jak po premierze VG-G-BT10: Raging Clash of the Blade Fangs (jak nie zapomnę)
Ceny brane z strony tcgplayer.com ; biorę pod uwagę najmniejszą tam ukazaną ; nie będe pokazywać cen poszczególnych kart
Cena samego G Zonu:
Cena samego Main Decku (głównej talii):
Cena całości:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7) Podsumowanie:Ahh Tachikaze, jeden z decków którym naprawdę lubię grać (ale nie koniecznie składać w realu). Swego czasu (i w sumie nadal chyba) jest to jeden z najtańszych decków do złożenia (nie koniecznie ten build; chodzi mi o Ancient Dragony bo większość kart mają w jednym secie). Jest to deck którym (jak dla mnie) gra się naprawdę przyjemnie. Motyw dinozaurów z broniami takimi jak działa laserowe pokazuje jak nie typowy jest klan. Co do samego grania talią to jest jedna rzecz którą powiem nim przejdę dalej: mimo kilku gier w których mi nie podeszły karty (musiałem robić G Assist) byłem w stanie się podnieść i niemal wygrać (gdybym w pewnych momentach nie podejmował głupich decyzji i/lub nie potrzebnego ryzyka), więc powiem to tak, deck jest super; ale to tylko moja opinia, jak wam się podoba to już zależy od was
No i trzy standardowe pytania:
Czy polecam talię? - Tak. Jest fajna, można się przy niej nieźle pobawić.
Czy talia ma szansę wygrać coś turniejowo? - Owszem jak każda inna. Aczkolwiek powiedziałbym, że z nowym supportem, oraz jakby nieco pokombinować bardziej niż to co ja podałem, to może mieć większe szansę coś wygrywać niż te co podałem wcześniej.
Czy talia dostanie jakiegoś dodatkowe wsparcie? - Dostaję w VG-G-BT10: Raging Clash of the Blade Fangs (ale to już jest uwzględnione w tym buildzie). Poza tym sądze, że tak, tylko nie wiadomo kiedy. Dlaczego tak uważam? No cóż, w anime jest kilka postaci używających tego klanu, więc to tylko kwestia czasu, aż dostanie nowe karty