Dawno temu byłem znany jako Junos (Swordsman of Light, Junos) i to ja byłem pierwszym strażnikiem świętego smoka Sanktuarium (Seeker, Thing Saver Dragon), jak i właścicielem miecza Determinacji, niegdyś znanego jako Blaster Blade (nie mylić z unitem; Blaster Blade to nazwa miecza nie osoby jej używającej, chociaż ta nazwa przylgnęła do niego). Niestety zła energia ogarnęła świętego smoka i stał się mroczny, zły (Phantom Blaster Dragon). Próbowałem go ocalić lecz poległem w tym działaniu, przez co zostałem spaczony jego mroczną energią i przez co porzuciłem swoje dawne imię i przyjąłem nowe: Blaster Dark. Miałem nadzieję, że tylko ja tak skończę, że Ahmes (tak nazywa się naprawdę Blaster Blade: w sensie osoba która go używa), oraz pozostali moi przyjaciele nie zostaną opętani. Niestety myliłem się. Grawl (Swordsman of Light, Blaster Axe Grawl), Larousse (Swordsman of Light, Blaster Javelin Larousse) i Laura (Swordsman of Light, Blaster Rapier Laura) zostali zmienieni tak jak ja i tak jak ja porzucili swe dawne imiona zostając odpowiednio: Blaster Axe, Blaster Javelin i Blaster Rapier. Jako nowy mroczny ja postanowiłem wieść życie kryminalisty, a przynajmniej wtedy wydawało mi się, że była to moja decyzja, ale tak naprawdę była to decyzja mroku która opętała Phantom Blaster Dragona (PBD). Gdy odzyskałem swoją świadomość, połączyłem siły z mym dawnym przyjacielem Ahmesem, teraz znanym jako Blaster Blade by powstrzymać PBD. W ostatecznej walce połączyliśmy nasze miecze stając się Majesty Lord Blasterem. Niestety nasza radość była krótko trwała, gdyż zostaliśmy uwięzieni przez Link Jokery. Po uwolnieniu z ich rąk postanowiłem działać w mroku na rzecz United Sanctuary jako Revenger (Blaster Dark Revenger); wojownik który chroni je przed najeźdźcami (Star-Vader). Gdy już myśleliśmy, że się udało nam odeprzeć ich atak, ochronić nasz kraj i naszą planetę (Cray), coś się stało, coś zmieniło historię (yet again Star-Vader), przez co nikt nie pamiętał o mych czynach które robiłem w obronie Sanktuarium jako Mroczny Paladyn (Shadow Paladin). Ale to nie wszystko co się zmieniło. W tamtym momencie tego nie rozumiałem, ale coś było nie tak, brakowało mi kogoś, kogoś kogo powinienem znać (Blaster Blade), oraz był ktoś kogo nie powinno być (Revenger, Phantom Blaster "Abyss"). W tym czasie odszedłem w cień całkowicie i przybrałem nowe imię: Blaster Dark Revenger "Abyss". Gdy historia została naprawiona, doszło do kolejnej inwazji, inwazji w której ja i inni Mroczni Paladyni przestali istnieć (atak Deletorów). Jednak mój dobry przyjaciel Ahmes się nie poddał pokonał nowego przeciwnika i obudził Mesjasza (Harmonics Messiah), który przywrócił do życia poległych mieszkńców planety Cray. Teraz jako Blaster Dark "Diablo" muszę naprawić imię Mrocznych Paladynów, udowodnić wszystkim, że nie wszyscy członkowie tego oddziału są kryminalistami jak Supremacy Dragon, Claret Sword Dragon.
Niestety czeka mnie długa droga, ale nie podróżuję nią sam, są ze mną starzy przyjaciele jak i nowi tacy jak Luard i Vortimer.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kilka słów na wstępie:
Jak już wcześniej pisałem: przepraszam za opóźnienie w publikacji, ale byłem zbyt "nabuzowany" negatywnymi emocjami by dokończyć artykuł, a przynajmniej bałem się, że może byc nie odpowiedni do publikacji. To opóźnienie (moim zdaniem) wpłyneło pozytywnie na efekt końcowy talii, bo zaszło w niej parę drobnych zmian (są pozaznaczane w 2 punkcie), które poprawiły efektywność talii (chyba). Dodatkowo historyjka tym razem, to w dużej mierze historia tego jak Blaster Dark stał się tym kim jest teraz (według Lore; w mojej interpretacji). A i przepraszam jeśli jest ona nieco przydługawa.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) DecklistaGrade 0: 17
1x Promising Knight, David [Starter]
4x Mage of the Rogue Eye, Arsur [Stand]
4x Howl Owl [Draw]
4x dowolny Critical Trigger
4x dowolny Heal Trigger
Grade 1: 18
2x Dark Heart Trumpeter
2x Black-winged Swordbreaker
3x Arduous Battle Knight, Claudas
3x Cherishing Knight, Branwen [Stride Enabler]
4x Pitch Black Sage, Charon
4x Karma Collector [Perfect Guard]
Grade 2: 9
2x Dark Night Maiden, Macha
3x Dark Saga Painter
4x Bloodstained Battle Knight, Dorint
Grade 3: 6
1x Dragheart, Luard
1x Whirlwind of Darkness, Vortimer "Diablo"
4x Blaster Dark "Diablo"
Grade 4: 16
4x Dark Dragon, Plotmaker Dragon [G Guardian]
4x Dark Dragon, Phantom Blaster "Diablo"
4x Dark Dragon, Spectral Blaster "Diablo"
2x Dragdriver, Luard
2x Dark Dragon, Distress Dragon
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:Grade 0:Howl Owl [Draw] - wchodzi do soula i daje 3000 mocy. Poza tym to draw trigger więc pozwala nam na draw co pomaga nam w ochronie przed atakami przeciwnika.
Mage of the Rogue Eye, Arsur [Stand] - jedna ze zmian wprowadzonych w talii. Zapomniałem, że on ma takie fajne efekty: przy GB1 można go potraktować jako 2 retiry pod koszty naszych efektów oraz jak jest zretirowany jako koszt cofamy go do talii którą później przetasowujemy
Criticale i Heal Triggery - tu jest wybór dowolny; nie znalazłem żadnego criticala który by jakoś pomógł talii (a przynajmniej nie przychodzi mi do głowy); początkowo miało być 8 criticali
Promising Knight, David [Starter] - przy GB1 możemy go traktować jako 2 retiry pod koszt naszych efektów. Jedna ze zmian; w początkowej wersji był w 2 sztukach
Grade 1:Dark Heart Trumpeter - przy GB1, gdy pojawia się na naszym RG i mamy Grade 3 lub wyżej VG z Blaster w nazwie, za soulblast 1 pozwala nam przywołać jakiegoś Grade 1 lub niżej z talii który nie nazywa się Dark Heart Trumpeter
Black-winged Swordbreaker - przy przywołaniu jej z talii za soulblast 1 daje nam draw jednej karty
Arduous Battle Knight, Claudas - przy GB1, w naszej turze jak mamy VG z Blaster w nazwie zyskuje 2000 mocy oraz skill, który zwiększa moc boostowanego unitu o 2000, jeśli ten boostowany unit ma Dorint w nazwie
Cherishing Knight, Branwen [Stride Enabler] - stride enabler, nic dodać, nic ująć
Pitch Black Sage, Charon - szukajka dla Blaster Dark "Diablo". Dodatkowo jak mamy VG z Blaster w nazwie możemy jego retire potraktować jako retire dwóch RG, tak długo jak retirujemy go pod koszt naszych unitów
Karma Collector [Perfect Guard] - perfekt który pozwala nam na counter charge 1 jeśli w momencie aktywacji jego skilla mamy jej kopie na drop zonie (małe info: jeśli pod jej koszt zrzucimy jej kopię to możemy wykonać wspomniany counter charge)
Grade 2:Dark Night Maiden, Macha - przy GB1 gdy atakuje VG przeciwnika i jest boostowana to za counterblast 1 możemy przywołać jednego Grade 1 z talii.
Dark Saga Painter - przy GB1 jeśli mamy VG z Diablo w nazwie kiedy pojawia się na RG: drawujemy kartę po czym discardujemy jedną. Dodatkowo tak długo jak jest w talii a my mamy VG z Diablo w nazwie jest traktowana jako Grade 1
Bloodstained Battle Knight, Dorint - podczas naszej tury jeśli mamy VG z Blaster w nazwie oraz dostęp do GB1; zyskuje 2000 mocy oraz umiejętność, która pozwala mu na counter charge 1 jeśli atakuje VG i jest boostowany przez unit z Claudas w nazwie
Grade 3:Dragheart, Luard - alternatywny Grade 3. Przy spełnionych warunkach na Ritual 3 mamy możliwość stridowania "za darmo"; jest to bowiem możliwe przez przywrócenie 2 normal unitów z drop zonu do talii na początku ride phase, co pomaga nam przy przywoływaniu nowych unitów z talii (i opóźnia nasze przedeckowanie się). Poza tym jak stridujemy na nim to za retire jednego RG i counterblast 1 możemy przywołać 2 grade 1 z talii
Whirlwind of Darkness, Vortimer "Diablo" - alternatywny Grade 3. Przy ridzie pozwala nam za counterblast 1 i soulblast 1 przywołać z talii jednego Grade 1. Poza tym jeśli stridujemy na nim czymś co ma w nazwie Diablo, możemy przywołać Grade 1 z talii, po czym jeśli stridował na nim Dark Dragon, Spectral Blaster "Diablo" to możemy przywołać kolejnego Grade 1 z talii po czym przywołane (jego efektem) karty zyskują dodatkowe 3000 mocy. Jedna ze zmian, na początku go nie było w talii
Blaster Dark "Diablo" - główny Grade 3 talii, daje nam dostęp do skilla Charona przy stridach innych niż Dark Dragon, Phantom Blaster "Diablo" i Dark Dragon, Spectral Blaster "Diablo". Dodatkowo jak stridujemy na nim Dark Dragon, Phantom Blaster "Diablo" to możemy zretirować za darmo jednego RG przeciwnika. Poza tym jak mamy dostęp do GB2 to w momencie stridowania czegoś co ma w nazwie Blaster; karty w naszej ręce zyskują Grade +3
Grade 4:Dark Dragon, Plotmaker Dragon [G Guardian] - przy posiadaniu 3 Grade 1 w drop zonie (Ritual 3) zyskuje dodatkowe 10000 tarczy. Powiedzmy sobie szczerze: zdobycie 3 Grade 1 na drop zonie to nie problem w tej talii
Dark Dragon, Phantom Blaster "Diablo" - dobry drugi stride, jeden z stridów który ma kończyć gry. Kosztem counterblast 1 i odkryciem kopii samego siebie w G Zone, jeśli mamy 2 karty face-up w G Zone zyskuje 10000 mocy oraz dodatkowy critical, jak i skill, który przy ataku za retire 3 naszych RG zmusza przeciwnika do wybrania 2 RG i zretirowania ich, gdyż jeśli nie zretiruje 2, nie będzie mógł guardować kartami z ręki.
Dark Dragon, Spectral Blaster "Diablo" - dobry drugi stride, drugi z stridów który ma kończyć gry. Za soulblast 1, odkrycie kopii siebie w G Zone oraz retire jednego RG zyskuje skill GB3, który na koniec jego ataku za kosztem counterblast 2 i retire 2 RG standuje siebie tracąc 2 drive checki przy następnym ataku, a dodatkowo jak mamy Heart z Diablo w nazwie możemy przywołać Grade 1 z talii jako RG np. boostujący jego następny atak
Dragdriver, Luard - dobry pierwszy stride, pozwala nam na przywołanie Grade 1 z talii po czym ten przywołany zyskuje dodatkowe 1000 mocy za każdego Grade 1 na naszym drop zonie
Dark Dragon, Distress Dragon - dobry pierwszy stride; alternatywa dla Dragdriver, Luard; zmusza przeciwnika do zretirowania tej samej ilości RG co samemu się zretirowało; jak się zretiruje w sumie (ty i przeciwnik) 6 RG pozwala na draw 2 kart, a dodatkowo daje nam soul charge 1 i counter charge 1, jak i również zyskuje dodatkowe 20000; podsumowując: tracimy 3 RG przeciwnik traci 3 RG, przez co drawujemy 2 karty które mogą nam pozwolić odbudować pole, oraz zwiększamy moc naszego VG
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:1) Mając jakiegokolwiek Grade 3 lub wyżej VG z
Blaster Diablo w nazwie możemy przywołać Dark Saga Painter z talii efektami kart takich jak: Dark Dragon, Spectral Blaster "Diablo"; Whirlwind of Darkness, Vortimer "Diablo"; Dragheart, Luard; Dark Night Maiden, Macha czy też Dark Heart Trumpeter, aby kontynuować nasze ataki lub też poprawić nasze pole.
2) Stride Dark Dragon, Spectral Blaster "Diablo" na Whirlwind of Darkness, Vortimer "Diablo" przez co przywołujemy dwa Grade 1 z talii za sam stride, które możemy wykorzystać jako koszt dla efektów Spectrala (przez co będzie on miał dwa ataki, oraz przywoła nam kolejnego Grade 1, jedynie soul blast 1 i retire w sumie 4RG [2 z nich będą z Vortimera] i odkrycie kopii Spectrala w G Zonie)
3) Stride Dark Dragon, Phantom Blaster "Diablo" na Blaster Dark "Diablo", przez co pozbędziemy się jednego RG przeciwnika, po czym przy ataku Phantom Blasterem (jak aktywowaliśmy wcześniej jego efektu) za retire 3 RG osłabimy pole przeciwnika o 2 RG, tak długo jak nie będzie chciał otrzymać minimum 2 damage checków.
4) Użycie efektu Dark Dragon, Distress Dragon aby z retirować sobie 3(lub więcej) RG i przeciwnikowi 3 RG (lub takiej ilości jaką ma, lub jest taka jak liczba naszych retirowanych RG), aby w sumie zretirować 6 RG, przez co zyskamy 20000 dodatkowej mocy dla VG, oraz draw 2 kart i counter charge 1 i soul charge 1.
5) Użycie Ritualu Dragheart, Luard, po czym ride w Blaster Dark "Diablo" i darmowy stride w Dark Dragon, Phantom Blaster "Diablo" (dalej tak jak w 3 combosie), albo ride (po użyciu Ritualu Dragheart, Luard) w Whirlwind of Darkness, Vortimer "Diablo" i darmowy stride w Dark Dragon, Spectral Blaster "Diablo" (dalej jak w 2 combosie)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady i zalety:Wady:
- duża cena
- zbyt duża ilość Grade 1; zbyt mała Grade 2
- duże zapotrzebowanie na soul, a mała ilość kart go uzupełniających
- duże zużycie counterblastów
- tracenie RG na koszty aktywacji efektów
Zalety:
- wywieranie dużej presji na przeciwniku
- kontrola pola przeciwnika
- łatwość odzyskiwania pola
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Co trzeba kupić by zdobyć karty:VG-G-LD01: The Dark “Ren Suzugamori” [heal trigger; critical trigger; Howl Owl; Claudas; Dorint; Blaster Dark; Phantom Blaster; Dark Heart; Charon; Macha]
VG-G-BT06: Transcension of Blade and Blossom [Spectral Blaster; Vortimer; Dark Saga; Arsur; critical trigger; heal trigger]
VG-G-BT03: Sovereign Star Dragon [Branwen; Karma; David; critical trigger]
VG-G-BT09: Divine Dragon Caper [Karma; oba Luardy; critical trigger; Plotmaker]
VG-G-FC03: Fighters Collection 2016 [Distress]
VG-G-RC01: Revival Collection Vol. 1 [Swordbreaker]
VG-BT15 Infinite Rebirth [Swordbreaker]
VG-G-TD10: Ritual of Dragon Sorcery [Howl Owl; Grade 3 Luard; heal trigger; critical trigger]
6) Cena talii:Ceny brane z strony tcgplayer.com ; biorę pod uwagę najmniejszą tam ukazaną ; nie będe pokazywać cen poszczególnych kart
Cena samego G Zonu: 222,54$ - 906,74 zł
Cena samego Main Decku (głównej talii): 103,08$ - 420 zł
Cena całości: 325,62$ - 1326,74 zł
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7) Podsumowanie:Talia jest przyjemna do gry. Daje także możliwość "psucia" planów przeciwnika, poprzez retirowanie jego RG lub wymuszanie do guardowania naszych silnych ataków. Jest to swego rodzaju hołd dla pierwszych talii Shadow Paladin (no bo Blaster Dark i te sprawy) przez co gracze którzy już grają dość długo w karciankę mogą w tej talii znaleźć parę ciekawych smaczków.
Co do tego czy talia jest turniejowa: zapewne tak (kiedyś była, nim wyszły G Guardiany; nie koniecznie w tej wersji co jest podana przeze mnie, ale jednak). A czy coś będzie mogła wygrywać, to już czas pokaże co nowego dostaną Shadow Paladyni w przyszłości.
Link do filmu prezentującego comba:
https://www.youtube.com/watch?v=gjSwfxFVDz8