Kilka słów na wstępie: historyjka napisana poniżej będzie zrobiona w koncepcji wpisu do dziennika, a dokładniej tego co "osoba" prowadząca dzeinnik wpisuje (coś na zasadzie powtarzania w myślach co wypisuje). Będą też fragmenty wypowiedzi jej i innych osób (ale to będzie odpowiednio zaznaczone). Dodatkowo chciałbym także zaznaczyć (a raczej powiedzieć), że każda z historyjek jakie będe robić lub też zrobiłem już (ta poniższa i ta z artykulu o Shirayuki), ma w sobie "ukryty" mój tok myślenia związany z procesem robienia listy talii (i nie zawsze tylko z tym procesem, bo w przypadku tego tygodnia jakoś bardziej wolałem zrobić artykuł o Bermuda Triangle, ale wygrało Aqua Force). A teraz bez zbędnego przeciągania: miłej lektury
.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dziennik pokładowy, data wpisu: 29 czerwiec 2486: Wszystkie przygotowania do koncertu Bermuda Triangle przebiegają płynnie. Nic nie zapowiada iż miało by dojść do ataku ze strony piratów z Granblue, kryminalistów z Megacolony lub Shadow Paladin czy też psychofanów Bermuda Triangle. Wszystko byłoby w porządku gdyby nie fakt, że ON dołączył do naszej załogi. Przez to jak się zachowuję morale mojej załogi ciągle spada. Obawiam się, że długo mogą nie wytrzymać i zwariować lub zdezerterować. Jako kapitan powinienem co....... (głos w tle) "Nic nie ma sensu! Wszyscy jesteśmy tylko kartami!" (głos kapitana) "ZAMKNIJ SIĘ WRESZCIE REVONN!!!! Na czym skończyłem....... a tak." Jako kapitan powinienem coś zrobić z tym problemem. Mam tylko nadzieję, że................ (ten sam głos w tle) "Nic nie ma sensu! Wszyscy jesteśmy tylko kartami!" (wrzaski załogi) "SKOŃCZ WRESZCIE TO GADAĆ REVONN!!!!!" Jak już pisałem: mam tylko nadzieję, że ....... w sumie to nie, nie mam nadzieji. Na wielkiego Maelstroma, muszę go wywalić za pokład. Wiem wrzucenie go do wody może wprowadzić mnie w tarapaty, ale na pewno poprawi morale załogi. Poza tym to nie tak, że się utopi, w końcu jest Wodnym Smokiem*. (ponownie głos Revonna) "My wszyscy jesteśmy kartami. Czy wy tego nie rozumiecie? Nic co robimy nie ma znaczenia." (hałas przewracanego krzesła, po którym rozbrzmiewa głos kapitana) "Revonn, musimy porozmawiać. Chodź na chwilę ze mną. (po chwili ciszy rozbrzmiewa głośny plusk**, po którym słychać okrzyki radości ze strony załogi)
Kilka wyjaśnień (w sumie to dwa to oznaczonych rzeczy):
*oryginalnie Last Card, Revonn to Tear Dragon, ale wszytkie inne tłumaczenia tego mi nie pasowały dlatego zostało Wodny Smok
** nie miałem lepszego pomysłu by opisać odgłos powstały w momencie jak Revonn uderzył o powierzchnię wody po byciu wyrzuconym za pokład
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) DecklistaGrade 0: 18
2x Blue Wave Dragon, Dagger Master Dracokid [Starter]
4x Battle Siren, Mallika [Draw]
4x Blue Wave Soldier, Brutal Trooper [Critical]
4x Supersonic Sailor [Critical]
4x dowolny Heal Trigger
Grade 1: 14
3x Battle Siren, Stacia
2x Blue Wave Soldier, Bright Shooter
3x Kelpie Rider, Nikki [Stride Enabler]
4x Ocean Keeper, Plato [Perfect Guard]
2x Wheel Assault
Grade 2: 10
3x Amphibian Dragon
4x Blue Wave Marine General, Damia
3x Blue Wave Marine General, Foivos
Grade 3: 8
4x Blue Flight Dragon, Trans-core Dragon
4x Blue Wave Dragon, Tetra-drive Dragon
Grade 4: 16
2x Blue Flight Marshal Dragon, Mithril-core Dragon
1x Blue Wave Brave General, Artiom
4x Blue Wave Marshal Dragon, Tetra-boil Dragon
4x Marine General of Heavenly Silk, Lambros
1x Storm of Lament, Wailing Thavas
2x Blue Storm Deterrence Dragon, Ice Barrier Dragon [G Guardian]
2x Dark Element, Dizmel [G Guardian]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:Grade 0:Heal trigger to kwestia gustu. 4 Draw triggery to decyzja ostateczna (rozważana była opcja grania 12 Critical triggerów, bo talia ma swego rodzaju draw power, ale o tym za chwilę)
Battle Siren, Mallika [Draw] - ten konkretny bo ma możliwość wejścia do soulu i zwiększenia mocy jednego RG lub VG o 3000, co pomaga przy Blue Wave Marine General, Damia
Supersonic Sailor [Critical] - może odkryć jedną kartę w damage zonie (counter charge) kosztem wejścia do soul, co pomaga przy Blue Wave Marine General, Damia
Blue Wave Soldier, Brutal Trooper [Critical] - kosztem cofnięcia się do talii (i jej przetasowania) daje naszemu VG z Blue Wave w nazwie skill "Wave 2 or more: (aktywuje się przy drugim lub późniejszym ataku) Jeśli ten unit atakuje VG z drawuj jedną kartę.
Blue Wave Dragon, Dagger Master Dracokid [Starter] - przy GB1 kosztem 1 counterblastu i wejścia do duszy daje naszemu VG z Blue Wave w nazwie dwa skille: pierwszy taki sam jak ten od Blue Wave Soldier, Brutal Trooper; a drugi: Wave 5 or more: (aktywny przy 5 lub późniejszym ataku) Gdy ten unit atakuje VG, zyskuje dodatkowy 1 critical
Grade 1:Battle Siren, Stacia - przy GB1 zyskuje możliwość atakowania z backrowu, oraz dodatkowe 3000 mocy jeśli atakuje z backrowu. Pomaga przy gromadzeniu ataków w turach Blue Wave Marshal Dragon, Tetra-boil Dragon i Blue Wave Dragon, Tetra-drive Dragon
Blue Wave Soldier, Bright Shooter - jeśli boostuje w podczas 4 lub późniejszego ataku i mamy VG z Blue Wave w nazwie, pozwala nam odzyskać kartę Grade 3 z drop zonu (cofa ją do ręki na koniec ataku który boostował, o ile są spełnione wspomniane warunki)
Kelpie Rider, Nikki - stride enabler. Nic dodać, nic ująć. Można go grać w 4 sztukach, ale wtedy odjąć jednego startera
Ocean Keeper, Plato - perfect guard, który counter charguje jedną kartę jeśli mamy jego kopię w drop zonie kiedy nim guardujemy
Wheel Assault - za koszt 1 counterblastu, po ataku który boostował możemy wymienić miejscami dwa dowolne RG (zmieniamy tylko pozycję, jeśli któryś jest rest to zostaje rest, a jeśli jest stand to zostaje stand)
Grade 2:Blue Wave Marine General, Damia - za każdym razem kiedy nasz Grade 3 VG z Blue Wave w nazwie atakuje to za koszt soul blastu 1 karty wybieramy naszego VG i Innego RG, po czym ta karta (Damia której skillu używamy) oraz wybrany VG i RG zyskują dodatkowe 5000 mocy do końca tury
Blue Wave Marine General, Foivos - za koszt 1 counterblasta, jeśli wykonał 3 atak w turze i mamy VG z Blue Wave w nazwie oraz on jest RG, może się wystandować i po czym zykuje 2000 mocy do końca tury
Amphibian Dragon - jeśli wykonał 3 lub późniejszy atak w turze i jest RG, możemy z naszej talii zbindować face-up jednego Blue Flight Dragon, Trans-core Dragon. Dodatkowo na początku naszego ride phase, jeśli jest RG i mamy Grade 2 lub wyżej VG to za 1 counterblast możemy wyridować jednego Blue Flight Dragon, Trans-core Dragon z face-up bind zone
Grade 3:Blue Flight Dragon, Trans-core Dragon - break ride który tworzy presję: daje nowemu VG skill dzięki któremu ilekroć ten nowy VG atakuje VG przeciwnika, przeciwnik może zdiscardować jedną kartę. Jeśli przeciwnik tego nie zrobi to nie może normalnie guardować kartami z ręki (ale może guardować kartami z ręki tak długo jak będą one przywołane efektami kart) oraz zyskuje dodatkowy critical do końca tej walki. Najlepiej wyridować go jako pierwszego. Współgra z Blue Flight Marshal Dragon, Mithril-core Dragon i Amphibian Dragon
Blue Wave Dragon, Tetra-drive Dragon - limit break 4, który aktywuje się na koniec drugiego ataku w turze, tak długo jak on (jako VG) zaatakował VG przeciwnika. Dzięki temu limit breakowi zyskuje skill: na koniec ataku jednego z twoich RG na VG przeciwnika, jeśli był to czwarty atak w tej turze możesz zapłacić koszt (kosztem jest discard 2 kart Aqua Force i counter blast 2 kart), jeśli go zapłacisz standujesz go (w sensie naszego VG). Poza tym nasz główny VG
Grade 4:Blue Flight Marshal Dragon, Mithril-core Dragon - tak długo jak mamy Blue Flight Dragon, Trans-core Dragon jako heart, za każdym razem gdy w 3 lub późniejszym ataku w danej turze jakikolwiek z naszych ataków (nie ważne czy jest to atak naszego VG lub RG) trafi VG przeciwnika - przeciwnik może zdiscardować 1 kartę, a jeśli tego nie zrobi to my drawujemy dwie
Blue Wave Brave General, Artiom - za każdym razem gdy jakiś z naszych RG z Blue Wave w nazwie atakuje, zyskuje on 3000 mocy do końca tej walki. Dodatkowo raz na turę za soul blast 1 karty pozwala nam wyszukać w 7 kartach z góry talii jednej karty Grade 3 z Blue Wave w nazwie i dać ją jako nowy heart. Stary Heart ląduje na drop zonie.
Blue Wave Marshal Dragon, Tetra-boil Dragon - przy GB2 jeśli mamy heart z Blue Wave w nazwie, gdy on atakuje VG możemy zapłacić koszt (kosztem jest counter blast 1 i odkrycie kopii tej karty w G Zone), jeśli to zrobimy ten unit traci 1 drive check (czyli będziemy sprawdzać tylko 2) oraz zyskuje skill: Wave 4: (aktywuje się przy 4 ataku w turze) na koniec ataku w którym nasz RG zaatakował VG przeciwnika, jeśli był to konkretny atak w turze (czwarty) możemy zdiscardować jedną kartę i jeśli to zrobimy standujemy naszego VG
Marine General of Heavenly Silk, Lambros - jeśli atakuje VG przeciwnika i jest to 4 lub późniejszy atak w turze: możemy odkryć jego kopię w G Zonie i jeśli to zrobimy to standujemy 2 RG. Dodatkowo jeśli po użyciu tego skilla mamy co najmniej 2 odkryte karty w G Zonie, te RG które wystandowaliśmy zyskują 10000 mocy do końca tury
Storm of Lament, Wailing Thavas - pan broken (jak dla mnie; można zwiększyć jego ilość kosztem jednego Mithril-cora lub Artioma). Ma 2 skille: pierwszy ten mniej niebezpieczny dla przeciwnika: GB2 aktywny przy 3 lub późniejszym jego ataku w turze i za 1 counter blast zyskuje 5000 mocy za każdy atak wykonany przez nasze RG przed nim oraz zabrania przeciwnikowi na używanie kart Grade 1 z ręki do obrony przed jego atakiem; drugi skill: GB3 kiedy atakuje, za każdy atak wykonany w tej turze (przed jego atakiem) przez nasze RG, przeciwnik wybiera i retiruje jednego ze swoich RG
Blue Storm Deterrence Dragon, Ice Barrier Dragon [G Guardian] - kiedy jest użyty i jest to pierwszy, czwarty lub późniejszy atak w turze, zyskuje 10000 tarczy
Dark Element, Dizmel [G Guardian] - przy użyciu chroni naszego jednego dowolnego RG do końca tury swoim efektem
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:1) Mamy VG Grade 2 i jedną/dwie karty w damage zonie. Wzywamy 3 RG jednego na obojętną kolumnę i dwa na tą samą (dokładniej Amphibian Dragon oraz Wheel Assault który będzie go boostował). Wykonujemy ataki w następującej kolejności: najpierw RG (inny niż Amphibian Dragon) i VG, po czym jako 3 atak w turze Amphibian Dragon z boostem od Wheel Assaulta w VG przeciwnika. Po ataku używamy skilli Amphibian Dragona i Wheel Assaulta. Dzięki Amphibianowi bindujemy z talii Blue Flight Dragon, Trans-core Dragon, a Wheel Assaultem zamieniamy miejscami Amphibiana z Wheelem, dzięki czemu w następnej turze (tak długo jak przeciwnik jakoś się nie pozbędzie Amphibian Dragona) za counterblast 1 możemy wyridować Trans-core oszczędzając Grade 3 z ręki (którego możemy użyć jako koszt pod stride), albo możemy zrobić break ride (tak długo jak mamy 4 karty w damage zonie)
2) Stride Blue Flight Marshal Dragon, Mithril-core Dragon na Blue Flight Dragon, Trans-core Dragon i zasypanie VG przeciwnika atakami by wymusić u niego nadmierne zużywanie kart z ręki aby ataki nie trafiały, lub byśmy nie mogli z drawować 2 kart za darmo
3) Break ride Blue Wave Dragon, Tetra-drive Dragon i wykonanie ataków w następującej kolejności: RG -> VG w VG przeciwnika(po tym ataku używa się LB4 naszego Tetra-driva) -> RG -> RG w VG przeciwnika (po tym ataku skill naszego VG: counter blast 2 i discard 2 kart Aqua Force z ręki by nasz VG wystandował) -> VG w VG przeciwnika -> RG (jeśli coś jeszcze zostało). Dodatkowo jako, że był break ride to przy każdym ataku naszego VG przeciwnik musi zdiscardować kartę aby móc guardować nasz atak i (lub) by nasz VG nie zyskał dodatkowego criticala. Dodatkowo można wzmocnić to combo używając następujących kart (bonusy dla VG): Blue Wave Dragon, Dagger Master Dracokid - draw jednej karty przy obu atakach naszego VG plus przy drugim swoim ataku nasz VG zyskuje dodatkowy critical; Blue Wave Soldier, Brutal Trooper - draw jednej karty przy obu atakach naszego VG; Blue Wave Marine General, Damia - przy każdym z ataków naszego VG za soulblast 1 karty ona oraz VG i jeden inny RG zyskują dodatkowe 5000
4) Stride Blue Wave Marshal Dragon, Tetra-boil Dragon na Blue Wave Dragon, Tetra-drive Dragon i wykonanie ataków w następującej kolejności: RG VG RG (przykładowa kolejność tych ataków, ale nasz VG musi zaatakować VG przeciwnika by aktywować swój skill i zyskać drugi) -> RG atakuje VG przeciwnika (4 atak w turze przez co nasz VG używa swojego "nowego" skilla by się wystandować za discard 1 karty) -> VG w VG przeciwnika -> jaki kolwiek atak naszego RG, jeśli jeszce jakiś został. Combo może zostać wzmocnione następującymi kartami (bonusy dla VG):Blue Wave Dragon, Dagger Master Dracokid - draw jednej karty przy obu atakach naszego VG plus przy drugim swoim ataku nasz VG zyskuje dodatkowy critical; Blue Wave Soldier, Brutal Trooper - draw jednej karty przy obu atakach naszego VG; Blue Wave Marine General, Damia - przy każdym z ataków naszego VG za soulblast 1 karty ona oraz VG i jeden inny RG zyskują dodatkowe 5000
5) Storm of Lament, Wailing Thavas jako 2/3 stride (tak, żeby był dostęp do GB3), wykonanie 5+ ataków RG po czym atak nim, zcounter blastowanie 1 karty by zyskał 25000+ mocy i by przeciwnik z retirował 5 swoich RG. Więcej nie trzeba tłumaczyć
6) Stride Marine General of Heavenly Silk, Lambros wykonanie 3 ataków za pomocą RG po czym atak nim w VG przeciwnika i wystandowanie 2 z naszych RG, po czym atak nimi. Dodatkowo nasze wystandowane tym efektem RG mogą zyskać dodatkowe 10000 mocy jeśli mamy 2+ odkryte karty w G Zonie w momencie ich standowania.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady i zalety:Wady:
-straszne opieranie się na konkretnej kolejności ataków
-duże zapotrzebowanie na counter blasty
-możliwość wydeckowania się przez drawowanie (jak się nie jest ostrożnym)
-nie zbyt stabilny draw power
-wymóg VG z konkretną nazwą, aby móc rozpocząć masowe ataki na przeciwnika
-duża cena
Zalety
-możliwość powrotu z kiepskich sytuacji
-możliwość szybkiego pokonania przeciwnika (przy odpowiednich kartach)
-duży draw power
-możliwość wywierania dużej presji na przeciwniku
-dobre możliwości ofensywne jak i defensywne
-restandujący VG (a nawet 2
)
-Wailing Thavas i Lambros: they are a THING (sorka ale musiałem to napisać)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Co trzeba kupić by zdobyć karty:VG-G-RC01: Revival Collection Vol. 1 [Lambros]
G-BT02: Soaring Ascent of Gale & Blossom [Lambros, Stacia, Nikki, Plato]
VG-BT13 Catastrophic Outbreak [Wheel, Tetra-drive, Mallika]
VG-BT11 Seal Dragons Unleashed [Trans-Core, Heal trigger]
VG-BT09 Clash of the Knights & Dragons [Supersonic]
VG-G-FC02: Fighters Collection 2015 Winter [Mithril-core, Amphibian]
VG-G-CB02: Commander of the Incessant Waves [Bright Shooter, Foivos, Tetra Boil, Brutal Trooper, Dagger Master Dracokid, heal trigger]
VG-G-BT09: Divine Dragon Caper [Mallika, Nikki, Damia, Ice Barrier Dragon, Artiom, Wailing Thavas]
VG-G-FC03: Fighter's Collection 2016 [Dizmel]
6) Cena talii:Ceny brane z strony tcgplayer.com ; biorę pod uwagę najmniejszą tam ukazaną ; nie będe pokazywać cen poszczególnych kart ; ceny bazuje na tym co jest w deckliscie a nie możliwych alternatywach
Cena samego G Zonu: 117,3$ - 477,33zł
Cena samego Main Decku (głównej talii): 156,72$ - 637,74zł
(mały wyjątek który chce zaznaczyć: Supersonic Sailor [common z VG-BT09 Clash of the Knights & Dragons: 5,49$ za sztukę!])
Cena całości: 274,02$ - 1115,07zł
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7) Podsumowanie:Przede wszystkim odradzam używania tej talii początkującym graczom oraz graczom którzy dopiero zaczynają swoją karierę z tym klanem. Wymaga ona dobrego zrozumienia swoich kart oraz tego co, jak i kiedy użyć, jak i zarówno kiedy można sobie pozwolić na zignorowanie naszych możliwości obronnych kosztem próby pokonania przeciwnika, ponieważ jeśli zrobimy to za wcześnie, lub nie posiadając odpowiednich zasobów, zostawimy się otwartymi na kontratak ze strony rywala. Poza tym talia nie należy do najstabilniejszych w karciance, ale mimo tego jest ona naprawdę silnym orzechem do zgryzienia jak gra się przeciwko niej. Największym problemem w niej jest spamiętanie kiedy jaki efekt się aktywuję (bo nie które karty nie mają keywordu Wave, który to ułatwia).
Podsumowując talia jest naprawdę silna, kiedyś nawet była jedną z tych talii które wygrywały turnieje wyższej kategorii, ale na dzień dzisiejszy już się jej nie widzi zbytnio, głównie dlatego, że została przyćmiona taliami takimi jak: Granblue Nightrose; Gear Chronicle Time Leap; Granblue Seven Seas; Royal Paladin Sanctuary Guard. Aczkolwiek to było w okresie karcianki, gdy wspomniane talie (a dokładniej 2 w środku) były nie ograniczone w żaden sposób, a teraz mamy banlistę, która w mniejszym lub większym stopniu podcina im skrzydła, co może być szansą dla tej talii (nie koniecznie w takim buildzie) na powrócenie do sceny turniejowej (przez powrót do sceny turniejowej mam na myśli mniej więcej regularne wygrywanie jakiś turniejów wyższej kategorii).
Ostatecznie podsumowując:Czy talia jest kompetetywna/turniejowa? : Owszem
Czy zobaczymy ją (nie koniecznie ten build) zdobywający jakieś wyższe lokaty na turniejach? : Kto wie, możliwe że tak.
Ocena ostateczna talii*: 7,5-8,5 na 10 (taka ocena bo to zależy od tego jak podejdą karty, czyli czy rozegra bardziej stabilną grę czy nie)
* Ocena ostateczna talii jest moją opinią, nie musi się pokrywać z waszymi opiniami, lub opiniami innych zagranicznych graczy
Dodatkowo na moim kanale jest już dostępny film wyjaśniający jak wykonywać opisane przeze mnie comba. Z góry uprzedzam, może być lekko chaotycznie zrobiony i może jakością dźwięku nie powalać (choć jak dla mnie nie jest tak źle jak sądziłem).
Link do filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=mnpX3PuB8Eo (nie wiem czy tylko ja tak mam, ale z jakiegoś powodu jak wchodzę to film nie wczytuje mi się na początku tylko w późniejszych momentach)