-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) DecklistaGrade 0: 17
2x Ingot Chafer [Draw]
3x Earth Dreamer [Stand]
3x Makeup Widow [Stand]
4x Gastronomic Battler, Relish Girl [Heal]
4x Scissor-shot Mutant, Bombscissor [Critical]
1x Young Executive, Crimebug [Starter]
Grade 1: 15
3x Brillian Blister
4x Rebel Mutant, Starshield [PG]
4x New Face Mutant, Little Dorcas [Stride Fodder]
4x Vulcan Lafertei
Grade 2: 10
4x Charming Mutant, Sweet Cocktail
3x Machining Papilio
3x Punish Stag
Grade 3: 8
4x Unrivaled Blade Rogue, Cyclomatooth
4x Intimidating Mutant, Darkface
Grade 4: 16
3x Wild-fire Mutant Deity, Staggle Dipper
4x Lawless Mutant Deity, Obtirandus
4x Force Spear Mutant Deity, Stun Beetle
2x Seven Stars Mutant Deity, Relish Lady [G Guardian]
2x Dream Mutant Deity, Scarabgas [G Guardian]
1x Mutant Deity Fortification, Grysfort [G Guardian]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:Grade 0: Ingot Chafer - wchodzi do duszy i daje 3k mocy dowolnemu naszemu unitowi
Earth Dreamer - na początku ride phase przeciwnika jeśli ma 3 lub więcej restniętych RG możemy go cofnąć do talii, przetasować ją i zdrawować 2 karty
Makeup Widow - Dark Device (skill który działa jak w tej samej kolumnie co on, przeciwnik niema żadnej wystandowanej karty), który na koniec dowolnej tury pozwala na wybranie jednego G1 lub niżej RG przeciwnika i zabronienie mu standowania w następnym Stand Phase przeciwnika, jak i daję nam Counter Charge 1, lecz kosztem jest wejście do naszego Soulu
Gastronomic Battler, Relish Girl - może być dowolny inny, wybrany ze względu na pseudo synergię z Seven Stars Mutant Deity, Relish Lady
Scissor-shot Mutant, Bombscissor - wsparcie dla Darkface'a
Young Executive, Crimebug - jak do tej pory najlepszy starter dla Megacolony (który nie jest Machining deckiem), który przy GB1 za wejście do Soulu pozwala nam na wybranie jednego RG przeciwnika. Wybrany tym efektem RG nie może wystandować w następnym Stand Phase przeciwnika, jak i nie może interceptować do końca tury
Grade 1: Vulcan Lafertei - jeśli mamy VG z "Darkface" w nazwie, nie może być wybrany przez efekty kart przeciwnika i RG przeciwnika w tej samej kolumnie co on nie mogą interceptować. Dodatkowo ma Dark Device (skill który działa jak w tej samej kolumnie co on, przeciwnik niema żadnej wystandowanej karty), dzięki któremu na początku naszej tury wchodzi do duszy by wykonać Counter Charge 1
New Face Mutant, Little Dorcas - Stride Fodder i szukajka do Darkface'a
Rebel Mutant, Starshield - PG który daje nam możliwość Counter Chargu
Brillian Blister - śmieszna karta która blokuje przeciwnikowi możliwość zrestandowania swojego VG jeśli użyjemy go do guardowania
Grade 2: Punish Stag - jeśli mamy VG z "Darkface" oraz dostęp do GB1 to przy jego wezwaniu zyskuje 2k mocy i daję jednemu z RG przeciwnika efekt (do końca tury przeciwnika) pozwalający nam zdrawować kartę na koniec jego tury, jeśli wybrany RG jest restnięty. Plus wybrany RG nie może standować w najbliższej turze przeciwnika
Machining Papilio - kiedy pojawia się jako RG a my mamy Megacolony VG to wybieramy jednego RG przeciwnika i nie będzie on mógł standować w najbliższej turze przeciwnika
Charming Mutant, Sweet Cocktail - jeśli atakuje i jest boostowana, a my mamy dostęp do GB1 to pozwala nam na wybranie jednego RG przeciwinka, zrestowanie go (jeśli jest możliwość), zabraniając mu przy tym interceptowania do końca tury oraz zabraniając mu wystandowania się w następnej turze przeciwnika, jak i dając mu skill który pozwala nam na draw karty jeśli na koniec tury przeciwnika będzie restnięty
Grade 3: Intimidating Mutant, Darkface - główny G3 talii. Jak na nim stridujemy to za CB1 wybieramy 2 RG przeciwnika i je restujemy, jeśli możemy, dodatkowo nie mogą one wystandować w następnej turze przeciwnika, oraz zyskują skill do końca tury swojego właściciela który pozwala nam zdrawować kartę jeśli na koniec tury będą dalej zrestowane. Dodatkow przy GB2 zyskuje skill pozwalający nam na restowanie kart które przeciwnik wzywa jako RG, ale kosztem jest SB2
Unrivaled Blade Rogue, Cyclomatooth - break ride który restuje całe pole przeciwnikowi i zabrania standowania wszystkim unitom przeciwnika w najbliższej turze po użyciu jego skillu Break Ridowego
Grade 4: Mutant Deity Fortification, Grysfort - za CB1 gdy nasz VG jest atakowany przez VG przeciwika restuje wszystkie RG w backrow przeciwnika po czym zyskuje 5k tarczy za każde 2 restnięte unity przeciwnika
Seven Stars Mutant Deity, Relish Lady - za odkrycie jednego G Guardiana powoduje, że przeciwnik wybiera dwa swoje RG i może jest restnąć, ale jeśli nie zrestuje dwóch to my dobieramy kartę, Counter Chargujemy 1 i Soul Chargujemy 1
Dream Mutant Deity, Scarabgas - zyskuje 5k tarczy jeśli przeciwnik ma co najmniej 2 karty restnięte
Force Spear Mutant Deity, Stun Beetle - przy GB2 jeśli jego atak trafi VG przeciwnika, kosztem CB2 i odkrycia kopii samego siebie z G Zonu blokujemy przeciwnikowi możliwość wystandowania VG oraz ridowania na nim (ale tylko normalnego ridowania, przeciwnik dalej może ridować efektami kart)
Lawless Mutant Deity, Obtirandus - za CB2 i discard karty zabrania przeciwnikowi wzywania w jaki kolwiek sposób kart jako RG w jego następnej turze. Efekt działa przy dostępie do GB2
Wild-fire Mutant Deity, Staggle Dipper - pierwszy stride. Raz na turę za CB1 i odkrycie dowolnej karty w G Zonie pozwala nam na wybranie dowolnych 3 naszych kart i zyskują one po 1k mocy za każdą kartę którą przeciwnik ma restniętą (w momencie aktywacji efektu)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:1) Mając możliwość
drugiego stridu wykonujemy break ride na Unrivaled Blade Rogue, Cyclomatooth w dowlną możliwość po czym wykonujemy stride w Lawless Mutant Deity, Obtirandus i używamy jego efektu, przez co w następnej turze przeciwnik będzie mógł tylko zatakować nas przy pomocy VG*
2) Jeśli atak Force Spear Mutant Deity, Stun Beetle trafi VG przeciwnika a my mamy dostęp do GB2 to użycie jego efektu jest
obowiązkowe, gdyż po zrobieniu tego przeciwnik będzie mógł nas zaatakować tylko przy pomocy swoich RG*
* - już wyjaśniam po co była ta gwiazdka. Otóż większość decków obecnych w karciance polega na Stridowaniu. Kosztem do stridowania najczęściej jest jakaś nie potrzebna nam w danej chwili karta G3, i tu rodzi się problem którym jest Megacolony. Otóż klan ten ma jedną z najgroźniejszych broni przeciw stridom (aczkolwiek często o niej się zapomina, lub nie wie o tym), a dokładniej pewien jeden mały ruling, który mówi, że jak wykonujemy Stride, to Stridujemy w tej samej pozycji co nasz VG na którym wykonujemy Stride, przez co jeśli nasz VG jest restnięty przed stridem to stridując nasz nowy VG (ten którym Stridujemy) też będzie restnięty
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady, zalety i matchupy:Wady:
- mało popularny klan
- dużo CB i SB
Zalety:
- Obtirandus oraz Cyclomatooth (wyjaśnienie wyżej)
- Stun Beetle
- dość silny draw engine
Dobre matchupy:
Złe matchupy
- Link Joker Lock (ale to w większości talii więc nic nowego)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Podsumowanie:Wbrew pozorom testowało mi się tą talię o wiele lepiej niż sądziłem. Jak bardzo nie lubię tego klanu tak tą talią grało mi się nawet ciekawie. Aczkowlwiek nic więcej nie powiem bo nie wiem co
Czy polecam talię? - Czemu by nie. Ciekawa odskocznia od tych bardziej popularnych talii.
Czy talia ma szansę wygrać coś turniejowo? - Jest to niby anty meta (czyli talia która ma przeszkadzać w grze innym), ale jakoś kiepsko sobie radzi z tym
Czy talia dostanie jakieś dodatkowe wsparcie? - Tak. Niewiem tylko kiedy