Tym razem historjki też nie będzie, ale wykorzystam ten segment do czegoś innego, a dokładniej do wyjaśnieniea dlaczego tak jest, oraz wyjaśnienia paru innych spraw:
- Historyjki nie ma bo nie mam na nią pomysłu
- Artykuł pojawia się tak wcześnie, a nie w planowanym okienku pomiędzy 16 a 20 gdyż ostatnio nieco no lifie w Warframe, więc obawiam się, że mógłbym nie opublikować na czas
- Cena talii nie będzie pokazana, ale dział będzie na wypadek gdybym stwierdził, że go uzupełnie
- W tej talii nie będe podawać przykładowych combosów bo wystarczy robić to co mówią karty i idzie wszystko zrozumieć
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) DecklistaGrade 0: 17
4x Ketchgal Liberator [Stand]
4x Scarface Lion [Critical]
4x Flame of Victory [Critical]
4x Elixir Liberator [Heal]
1x Spring Breeze Messenger [Starter]
Grade 1: 16
4x Holy Mage, Candace [PG]
4x Dawning Knight, Gorboduc [Stride Fodder]
3x Listener of Truth, Dindrane
3x Dexxgal
2x Sleimy
Grade 2:
4x Knight of Daylight, Kinarius
4x Lop Ear Shooter
3x Knight of the Faint Sun, Marcia
Grade 3: 6
4x Sunrise Ray Knight, Gurguit
2x Golden Holy Sword, Gurguit
Grade 4: 16
4x Holy Sword of Heavenly Law, Gurguit
2x Golden Dragon, Spearcross Dragon
2x Sunrise Ray Radiant Sword, Gurguit
2x Golden Dragon, Glorious Reigning Dragon
1x Golden Dragon, Scourge Point Dragon
4x Golden Beast, Sleimy Flare [G Guardian]
1x Healing True Liberator, Ellise [G Guardian]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:Grade 0:Scarface Lion - support do Gurguita
Ketchgal Liberator - przywołany z decku pozwala nam na ponowne przywołanie czegoś lepszego, kombi się z Golden Dragon, Scourge Point Dragon
Flame of Victory - przydatny do uzupełniania soulu
Elixir Liberator - bo ten a nie inny XD; a tak na poważnie może być dowolny
Spring Breeze Messenger - ciekawy starter, zmusza przeciwnika do przemyślenia czy chce nam pozwolić na wpuszczenie ataku w którym boostował
Grade 1:Holy Mage, Candace - współgra z Gurguitami i Sleimy (oboma) oraz Healing True Liberator, Ellise
Dawning Knight, Gorboduc - szukajka do Gurguita i Stride Fodder
Listener of Truth, Dindrane - przywołana z talii daje nam draw za soul blast 1
Dexxgal - przy GB1 przywołany z talii daje nam call z 3 kart z góry talii
Sleimy - pozwala nam na przywołanie karty do guardowania z kilku kart z góry talii
Grade 2:Knight of the Faint Sun, Marcia - unite który na koniec dowolnej tury wchodzi do duszy i daje counter charge
Lop Ear Shooter - przywołany z talii za discard karty daje nam call z 3 kart z góry talii
Knight of Daylight, Kinarius - podobnie jak Lop Ear Shooter, tyle że jak jest dowolnie przywołany. Dodatkowo ma GB1 Unite zwiększający jego moc w naszej turze
Grade 3:Sunrise Ray Knight, Gurguit - główny G3
Golden Holy Sword, Gurguit - zapasowy G3
Grade 4:Golden Beast, Sleimy Flare - cofa rearguardy do talii i pozwala nam na przywołanie guardianów z talii, poza tym współgra z Holy Mage, Candace
Holy Sword of Heavenly Law, Gurguit - pierwszy Stride (i nie tylko) odblokowujący nam dostęp do GB2
Healing True Liberator, Ellise - nowy G Guard, przydatny w tej talii
Golden Dragon, Spearcross Dragon - uzupełniacz pola przy wezwaniu
Golden Dragon, Glorious Reigning Dragon - Unitowy uzupełniacz pola przy atakowaniu
Sunrise Ray Radiant Sword, Gurguit - finisher talii
Golden Dragon, Scourge Point Dragon - ten co potrafi osiągnąć wielką moc
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:Jak pisałem wcześniej, nie wypisuję ich bo zamysłem tego działu było objaśnianie trudniejszych combosów, takich których nie koniecznie można się samemu domyśleć
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady, zalety i matchupy:Wady:
- masa counterblastów
- deck typu "Luck Sack" (nie wiem czy dobrze określiłem), czyli jeśli złe karty podejdą z góry talii przy przywoływaniu efektami, mamy lekko przewalone
Zalety:
- łatwe odbudowywanie pola
- możliwości by uzyskać duże moce przy atakowaniu
Dobre matchupy:
- w sumie to wszystko co próbuje spowolnić grę
Złe matchupy
- Dimensional Robo i nieszcenie guardianów
- Link Joker i lockowanie
- talie które zostają na Grade 1 lub Grade 2
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Co trzeba kupić by zdobyć karty:VG-G-FC04: Fighters Collection 2017 [Elise; Heal trigger]
VG-G-FC01: Fighters Collection 2015 [Scourge Point]
VG-G-BT03: Sovereign Star Dragon [Spear Cross; Sunrise Gurguit; Sleimy; Gorboduc]
VG-G-BT08: Absolute Judgment [Glorius Reigning; Dexxgal]
VG-G-BT07: Glorious Bravery of Radiant Sword [Sleimy Flare; Radiant Sword Gurguit; Sunrise Gurguit; Marcia; Gorboduc; Scarface Lion]
VG-G-BT10: Raging Clash of the Blade Fangs [Heavenly Law Gurguit; Holy Sword Gurguit; Kinarius]
VG-G-SD02: Knight of the Sun [Sunrise Gurguit; Candace; Gorboduc; Flame of Victory]
VG-BT07: Rampage of the Beast King [Lop Ear; Dindrane; Spring Breeze Messenger]
VGE-BT16 Legion of Dragons & Blades ver.E [Ketchgal Liberator]
6) Cena talii: wyjaśniałem dlaczego tu jest
Ceny brane z strony tcgplayer.com ; biorę pod uwagę najmniejszą tam ukazaną ; nie będe pokazywać cen poszczególnych kart
Cena samego G Zonu:
Cena samego Main Decku (głównej talii):
Cena całości:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7) Podsumowanie:No to tak, miałem robić innego Gold Paladina, dokładniej na Garmorze, ale skończyłem robiąc Gurguita. Jak nie przepadam za Gold Paladynami, tak ten deck lubię. Jest on "trochę" ciężki do używania na początku, ale jak się już "ogarnię" co i jak to staje się bardzo łatwy i przyjemny do używania. Nie należy on (ten build) może do najlepszych, ale zrobiłem go tak by grało się nim jak najprzyjemniej.
Czy polecam talię? - Tak, gdyż jak pisałem jak się już "ogarnię" co i jak to jest to bardzo fajna do gry talia.
Czy talia ma szansę wygrać coś turniejowo? - Tak, ale dużo zależy od szczęscia (patrz co napisałem w wadach talii)
Czy talia dostanie jakieś dodatkowe wsparcie? - Gurguit miałby nie dostać wsparcia, gdy używający go Taiyou ciągle gra w anime? Pomijając to pytanie retoryczne odpowiedź brzmi tak. W końcu Taiyou musi coś wygrać więc jak dostanie dodatkowe wsparcie, to coś mi mówi, że będzie syte (a przynajmniej powinno być, no bo ON musi coś w końcu wygrać).