Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Wiadomości - Elbem
1
« dnia: Lipca 22, 2019, 11:18:40 pm »
Ok dziś z rana doszła do mnie paczka którą zamówiłem, w skład weszło po 2 boxy: Revival Collection 2 , Premium Collection 2019 i Miyaji Academy Set.
Mój have/want uaktualnie nieco później w tym tygodniu (prawdopodobnie w sobote/niedziele). Z ciekawszych kart (ponownie moim zdaniem) trafiło się: 2x (SVR) i (VR) w jednym boxie oraz w drugim VR Ichikashima z Premium Collection Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord 'The Purge' oraz Flare General, Dumjid Valor (z stampem) Dark Element, Dizmel (promka) Dragprincipal, Morfessa (ze stampem) 2x Divine Knight of Twin Absolutes, Saint of Twin Swords (jeden ze stampem) Golden Dragon, Spear-X Dragon (ze stampem) Untainted Holy Damsel, Green Katrina Ghostie Great Emperor, Big Obadiah (ze stampem) Torrent of Determination, Valeos Revive oraz Guard Leader of Sky and Water, Ihoannes Progenitor Dragon of Gloomy Dark, Formido (ze stampem) Progenitor Dragon of Lightning Flame, Gilgal
2
« dnia: Lipca 20, 2019, 04:38:20 pm »
Powiem na wstępie, że nie znalazłem podobnego tematu na forum (a przynajmniej nie szukałem zbyt długo i dokładnie, ale mniejsza o to). Do sedna rzeczy: temat ten chciałbym by był czymś w stylu dyskusji na temat aktualnego stanu karcianki w formacie Standard (nie zależnie czy mówimy o japońskiej scenie czy tej poza jej granicami) oraz jak meta game może się zmienić pod wpływem nowych dodatków. W skrócie chciałbym by to był typowo dyskusyjny temat o tym jak może wyglądać "układ sił" na turniejach (patrz tego jakich klanów się spodziewać). Do zrobienia tego tematu zainspirował mnie post na blogu Freedomduo ( dla ciekawskich) w którym zamieścił zdjęcia decków zwycięzców turnieji sklepowych, które odbyły się pomiędzy 15 a 21 lipca (21, bo lista jest ciągle aktualizowana) i wstępnie powiem, że pomimo tego iż turnieje były po wyjściu V-BT05: Aerial Steed Liberation, to jakie decklisty były mnie lekko zaskoczyło. W każdym razie talie zwycięzców tak wyglądały (31 wyników na moment pisania tego): 8x Narukami (wszystkie korzystały z 2x Bermuda Triangle (oba Melody) 2x Aqua Force (Glory Maelstrom) 3x Oracle Think Tank (Tsukuyomi) 3x Gold Paladin (Ezel) 5x Nubatama 2x Link Joker (Messiah) 4x Dimensional Police 1x Neo Nectar 1x Kagero (The End-Blademaster Hybrid) Co mnie zaciekawiło (a może raczej zdziwiło) to fakt, że te 31 turnieji zostało zdominowanych w dużym stopniu przez Narukami, Nubatamy i Dimension Police (przynajmniej jeśli chodzi o zwycięzców) plus to iż na żadnym z tych turnieji nie wygrał, żaden Royal korzystający z , ale to są japońskie turnieje, a tam grają nieco inaczej niż w Ameryce czy Europie, ale jest to wystarczający (jak dla mnie dowód) na to iż nowy Gancelot nie koniecznie jest czymś co będzie pozwalało Royalom wygrywać (owszem jest dobrym unitem, nawet za dobrym jak dla mnie), ale to nie zmienia faktu, że Royale w tych 31 turniejach nic nie wygrały. Też na taki wygląd zwycięstw mógł wpłynąć także fakt, że były to turnieje sklepowe, a nie jakiejś większej kategorii, więc układ sił może wyglądać inaczej na innych turniejach. Ale to przynajmniej moje zdanie, a co wy myślicie na temat takich wyników?
3
« dnia: Lipca 19, 2019, 06:55:25 am »
Racja nie mowie, że nie.
Mnie ciekawi jedno: czy ta informacja którą wcześniej znalazłem o tym że nowy sezon zacznie się dopiero w marcu przyszłego roku była nie do końca dokładna, lub data premiery została przesunięta, czy może w marcu rzeczywiście zacznie się nowy sezon.
Co do walk to się zgodzę nie zabolało by poświęcić jednego odcinka na jedną walkę, 5 odcinków na całą grę drużynową, bo to moim zdaniem by jednak uatrakcyjniło sezon a nie to co było do tej pory czyli pomijanie walk. Jak na razie to jedyna walka w tym sezonie która miała ręce i nogi to walka pomiędzy Misaki i przewodniczącym Student Council.
A i przy okazji mały edit bo się pomyliłem: w boosterze gdzie mają być Great Nature i Neo Nectar są Gold Paladiny a nie Shadow Paladin
4
« dnia: Lipca 18, 2019, 03:21:36 pm »
OK. OK. OK. Mamy info na temat nowego sezonu. Zostało ujawnione na streamie Bushieroadu reklamującym nowe produkty. W skrócie nowe anime nazywa: Cardfight!! Vanguard: Shinemon Nowym protagonistem będzie Shin, który będzie grał ........ Genesisami. Poza tym jako postacie wsparcia pojawią się: Mark Whiting i Rive Shindou (grający Nubatamami i Nova Grapplerami). Fabuła ma dotyczyć zdarzeń na 10 lat przed tym co się działo w V Series (czyli 10 lat przed zdarzeniami z pierwszego odcinka Vanguarda V) Nowa mechanika będzie nosiła nazwę Astral Plane i został też ujawniony nowy Unit związany z tą mechaniką, który jest grade 5 mający 70K mocy i może istnieć tylko na polu Astral Plane. Skille Astral Planu i jak tego grade 5 (który jest Cray Elementalem btw.) nie były narazie ujawnione. Zostało też ujawnione (na streamie) to w jakich miesiącach jakie zostaną wydane wsparcia dla konkretnych klanów, tak więc (japoński plan wydania): Wrzesień: Genesis (Trial Deck Shinemon Nitta) Październik: V Booster Set 07: Divine Genesis (klany to: Genesis, Nubatama, Angel Feather, Nova Grappler) Listopad: Booster zawierający karty do: Great Nature, Shadow Gold Paladin, Neo Nectar Grudzień: Extra Booster Bermuda Triangle Styczeń: "Booster" (możliwe, że extra booster) zawierający Narukami, Aqua Force i Shadow Paladin Luty: Extra Booster zawierający Gear Chronicle i 2 narazie nie podane klany. Jeśli ktoś by chciał posłuchać na temat tych informacji to odwołuje do filmu Solemn Vanguarda : Link
5
« dnia: Lipca 14, 2019, 12:08:17 am »
Mały up w pierwszym poście (nic nowego nie przyszło, tylko zmieniłem wygląd tego jak to tam wygląda, plus pojawił się wstępny want no i mała legenda (którą dodam też poniżej))
Dodatkowo wszystkie karty w have są do wydania minus to co zapisane w legendzie, Want jest chwilowo tylko by pokazać jakimi kartami byłbym/jestem zainteresowany.
6
« dnia: Lipca 13, 2019, 07:42:47 pm »
Co do nowego klanu to powiem szczerze, chciałbym nowy klan, ale to moje osobiste zdanie. Poza tym jak już pisałem najbardziej prawdopodobnym klanem byłby Union Verse (o którym też już wspominałem), i to nie wcześniej niż przy nowym sezonie anime, gdzie byłaby nowa ekipa postaci (na co wskazuje zapowiedź o której wspominałem w pierwszym poście), czyli nie prędzej niż w marcu przyszłego roku (chyba, że ten sezon anime by zaczął się wcześniej). Jeśli mieli by coś dodać w stylu Cray Elementali lub etranger co było by dla wszystkich klanów to nie miałbym nic przeciwko (ciągle czekam aż będzie dało radę mieć "grywalny" deck Cray Elemental, i przez "grywalny" mam na myśli 4 różne trigery i wystarczająca ilość kart by złożyć deck z samych Cray Elementali, ale to tylko chyba ja na to czekam ) Co do Etranger to czekam na jedną promkę aż zostanie wydana w wersji angielskiej bo mi podoba się jej skill. A dokładniej jest to: ( Klik)
7
« dnia: Lipca 02, 2019, 09:25:55 pm »
To ja zaczne tak. Jeszcze niema info o VR dla Naru, ale jest na wiki podane, że będzie on ujawiniony 5 lipca (czyli w ten piątek). Co do Ezela, to jest całkiem fajny, bo pozwala nam na wybranie karty którą dostaniemy z drive chceka plus wzywa nam unit zwiększając naszą ilość ataków, więc może ciekawie działać, ale jakoś wiele moim zdaniem nie zmieni w tym jak Goldy grają, choć mogę się mylić. Poza tym chciałbym poruszyć jedną kartę z Naru która jest już ujawniona, i jest tylko zwykłym C, a jest nim [CONT](RC):During your turn, if it is on an additional (RC), this unit gets [Power]+5000. [CONT](RC):During the battle it attacked, your opponent's [AUTO] abilities cannot activate. Pierwszy skill, niby nie jest zbyt ciekawy (jeśli zignorujemy drugi). Karta w połączeniu z Accel II ma 22K a z Accel I 27K, jeśli znajduje się na Accel Circle. Drugi skill to jest coś za co warto grać tą kartą, szczególnie gdy dodamy na nią Crit Triggera lub 2. Dlaczego? Jest tak ponieważ, jak on atakuje to skille Auto przeciwnika się nie aktywują. Jest to o tyle ważne, że omija to Perfect Guardy, gdyż skille które blokują atak (robią z PG, PG) są skillami Auto, przez co przeciwnik nie może ich użyć, ale guardować ciągle nimi może, ale jest to bez celowe. Jedyną wadą karty jest to, że sama w sobie nie daje Accel Gifta, więc jak już to będzie grana bardziej jako Back-up G3, a nie coś co będzie używane jako główna karta. Poza tym jak dla mnie może to być dość ciekawa karta dla Narukami, niezależnie od tego jaki będzie build decku. Poza tym jest to tylko C więc nie powinno być problemu z zdobyciem go
8
« dnia: Czerwca 28, 2019, 09:26:08 am »
A więc stało się znamy już skille 3 z 5 VR w secie: Tsukuyomi znana już od wtorku a dziś do zespołu znanych VR dołączył Nubatama. Dla zasady skille Tsukuyomi napiszę plus co o nich sądze a później skille 2 dziś ujawnionych kart do Nubatamy z moją opinią na ich temat: Goddess of the Full Moon, Tsukuyomi[ACT](VC)1/Turn:COST [Counter Blast (1) & Discard a card from your hand], choose up to three cards with "Tsukuyomi" in their card names from your soul, and draw cards equal to the number of cards chosen. If you drew three cards, look at five cards from the top of your deck, put up to two cards from among them on the top of your deck in any order, and put the rest on the bottom of your deck in any order. [AUTO](VC):When you reveal two or more triggers during your drive check this turn, until end of turn, three of your front row units get [Power]+10000. Goddess of the Half Moon, Tsukuyomi[AUTO](VC):At the beginning of your ride phase, look at five cards from the top of your deck, put one card from among them into your hand, put the rest on the bottom of your deck in any order, and discard a card from your hand. If you discarded "Goddess of the Full Moon, Tsukuyomi", ride it as [Stand], and you cannot ride this turn. [CONT](VC/RC):During the battle that it attacked a vanguard, if "Goddess of the Crescent Moon, Tsukuyomi" is in your soul, this unit gets [Power]+3000. Goddess of the Crescent Moon, Tsukuyomi[AUTO](VC):At the beginning of your ride phase, if "Godhawk, Ichibyoshi" is in your soul, look at five cards from the top of your deck, put one card from among them into your hand, put the rest on the bottom of your deck in any order, and discard a card from your hand. If you discarded "Goddess of the Half Moon, Tsukuyomi", ride it as [Stand], and you cannot ride this turn. No więc tak Grade 2 i Grade 1 mają nieco zmienione skille związane z Ride Chainem względem oryginału (oryginalnie to one ridowały jedną z pięciu kart z góry talii, a tu dodają do ręki dowolną kartę po czym discardujemy jedną, nie musi to być ta którą dodamy) co nam może pomóc w przypadku miss ridu. Grade 2 dodatkowo ma skill dający jej dodatkowe 3K przy ataku na VG przeciwnika jeśli mamy Grade 1 w Tsuku w soulu co jest ciekawym bonusem. Co do Grade 3 to jest naprawdę mocna. Za counterblast 1 i discard jeden mamy możliwość zdrawowania do 3 kart i jeśli to zrobimy (w sensie dobioerzemy 3) to patrzymy na 5 kart z góry talii i wybieramy 2 które wylądują nam na top decku w dowolnym układzie a pozostałe 3 na spodzie w dowolnym układzie, co daje nam możliwość na stackowania sobie trigerrów w naprawdę dobry sposób. Nie wspomne już o jej drugim skillu dającym dodatkowe 10K całemu frontowi jeśli w drive checkach trafimy 2 trigerry (co może potencjalnie skutkować dodatkowymi 30K mocy dla niej samej), ale przez to że stackujemy sobie top talii, przeciwnik raczej będzie ustawiał tak ilość tarczy by mieć albo na jeden triger do przejścia, albo tak by mieć conajmniej o te 31K więcej niż nasza Tsuku w momencie ataku. Tera Nubatama i oh boy RR nie jest jakimś rozwalaczam mety ale VR to inna sprawa (coś czuje, że Nubatamy po tym dodatku zaczną topować w Standardzie) Stealth Rogue of Ferocity, Suoh[AUTO](RC):When placed, if your vanguard is "Shura Stealth Dragon, Jamyocongo", until end of turn, this unit gets [Power]+5000, and when your opponent would call cards from his or her hand to (GC) for the battles that this unit attacked, he or she must call two or more at the same time. Shura Stealth Dragon, Jamyocongo[AUTO](VC):When placed and at the end of each turn, your opponent chooses six cards from his or her hand, and discards the rest from hand. If your soul has a grade 3, he or she chooses four cards instead of six. To tak Suoh przy callu dostaje skill który zmusza przeciwnika do obrony jego ataku przy użyciu minimum 2 kart z ręki oraz 5K mocy jeśli naszym VG jest Jamyocongo. Co do Jamyocongo to ma on jeden skill, ale jest on naprawdę mocny patrząc na to co klan potrafi robić. W skrócie kiedy jest położony na VG (chwilowo jeśli się nie mylę jedyna opcja na to w całej karciance, czyli i w formacie Standard i Premium to ride jego) oraz na koniec każdej tury, przeciwnik wybiera sobie 6 kart z ręki a pozostałe discarduje. Niby nic tak poważnego, ale sytuacja się zmienia gdy w soulu znajduje się jakikolwiek Grade 3, bo wtedy przeciwnik wybiera tylko 4 karty z ręki zamiast 6 i pozostałe discarduje. Jeśli kogoś to nie przekonuje do siebie to powiem jedno: istnieje, a przeciw klanom które wzywają mało kart do RG Jamyocongo z Grade 3 w soulu będzie oznaczał koniec gry jeśli nie trafi się Heal trigerrów odpowiednią ilość razy. Tak, że ten, Nubatama po wyjściu tego dodatku zacznie swoje żniwa moim zdaniem
9
« dnia: Czerwca 27, 2019, 08:55:07 pm »
1) Wstęp No to tak: ten deck nie jest jednym z dwóch decków Kagero o których wcześniej wspominałem, że mam pewien nietypowy pomysł. Jest to raczej coś na zasadzie talii która mogłaby coś ugrać na turnieju (szczerze mówiąc nie jestem pewien i pewnie są lepsze buildy jak się chciałoby pójść z Kagero na turniej premium ale cóż chce zobaczyć jak by to wyglądało w moim wykonaniu). Co do samej nazwy: w temacie chciałem zostać z Polską nazwą, więc jest taka ale jeśli miałbym wymyślić jakąś nazwę po angielsku to pewnie bym poszedł z czymś takim: Immortal Flames of the Dragon Overlord 2) Deck Premium
2.1) DecklistaGrade 0: 17 Lizard Hero, Undeux/Lizard Soldier Conroe (starter) 4x 2x 2x Gatling Claw Dragon 4x 4x
grade 1: 13 4x Lizard General, Conroe 4x Lava Flow Dragon 3x 2x
grade 2: 10 4x 4x 2x
grade 3: 10 4x 4x 2x /[/cfv]Dragonic Waterfall[/cfv]/Dragonic Overlord "the Legend"
G Zone: 16 G Guard: 6 2x Light Element, Agleam/Air Element, Ractome 1x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Defeat Flare Dragon 2x Flame Wing Steel Beast, Denial Griffin 1x Dark Element, Dizmel
G Unit: 10 1x Air Element, Sebreeze 1x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Accend Grave Dragon 3x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace" 2x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "The Purge" 1x Progenitor Dragon of Lightning Flame, Gilgal 1x Zeroth Dragon of Inferno, Drachma 1x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Blazing Burst Dragon 2.2) Krótki opis Głównym założeniem talii jest używanie Force I w sytuacjach gdy nie uda nam się zdobyć oraz lub (w większości przypadków) Force II (jak tylko stanie się legalny w angielskim formacie) w połączeniu z wyżej wspomnianymi kartami i naszymi G Unitami które potrafią mocno uderzyć same z siebie ("The Purge" z 4-5 drive checkami, lub "the Ace" który będąc naszym drugim Stridem (przy założeniu, że przeciwnik nas nie zabije i da nam dostęp do 4 counterblastów) mogący wykonać 2 ataki z 2 drive checkami lub 3 ataki z 1 drive checkiem każdy(więcej wyjaśnie za chwilę)). Największym problemem decku może jednak się okazać fakt iż bardzo polegamy na pewnych konkretnych sytuacjach więc może być bardzo silny jeśli podejdą karty, lub bardzo słaby jeśli stanie się na odwrót 2.3) Wyjaśnienie układu kart Grade 0: A) 6 drawów i 6 critów - kwestia do testowania, 4 drawy to mus bo są to Draw PG, dodatkowe 2 są by pomóc dostać się do naszych elementów potrzebnych do combosów, 6 critów z V Series bo mają więcej tarczy i dają więcej mocy przy checkach plus pomagają nam z naciskiem przy atakach B) Undeux czy Conroe - trudna decyzja do podjęcia bez wykonywania testów, na papierze sytuacja wygląda następująco: Undeux przyda się jeśli wykonamy Stride i potrzebujemy się dostać do konkretnego Overlorda, Conroe z kolei daje nam dostęp do dowolnego Grade 1 który może nam pomóc przy ofensywie/Stridowaniu, przy okazji nie zdradzając za bardzo przeciwnikowi jakim głównym grade 3 gramy C) Fright Lock - może być dodatkową kartą której użyjemy za darmo do ściągnięcia niechcianych Grade 0 przeciwnika i pomoże nam z odpaleniem skilla Aermo; nie ma go na liście ale jest dobrą alternatywą, najlepiej żeby zastąpił miejsce
Grade 1: A) Lava Flow Dragon - Stride enabler nic więcej do dodania, można jednego zastąpić dodatkowym Aermo lub Calamity Towerem B) Lizard General, Conroe - szuka Overlorda, daje VG Overlordowi Counter Charge 2 przy ataku (co fajnie działa z combem które opiszę za chwilę) C) - 11K gdy boostuje, możliwość Counter Chargu 1 i drawu karty D) - +15k dla VG za Soulblast 1 i retire samego siebie, może pomóc w ofensywie
Grade 2: A) - może być wezwany z dropu ze skilla , daje naszemu VG który nazywa się dodatkowe 5k mocy i dodatkowo może dodać 1 crit za 2 counterblasty, ma pewną dość ciekawą interakcje w pewnym kombie B) - ma 13K tak długo jak przeciwnik niema żadnego RG, przy położeniu za Soulblast 2 pozwala nam wyszukać dowolnego Overlorda z 7 kart z góry talii co pomaga nam dostać się do naszych kluczowych kart G3 C) - ma 13K jeśli atakuje VG przeciwnika kiedy mamy więcej RG niż przeciwnik, plus przy położeniu pozwala nam na retire jednego RG przeciwnika i draw karty jeśli on sam został położony jako nasz VG
Grade 3: A) - Overlord mający Force Gift, nic więcej do powiedzenia na jego temat, jest tu bo łatwo go zdobyć (karta z Trial Decka) B) - główna karta otwierająca nasze combo playe (w sumie jedno jest ważne, ale o tym później) C) /[/cfv]Dragonic Waterfall[/cfv]/Dragonic Overlord "the Legend" - szczerze najtrudniejszy wybór: C.1) Waterfall daje ciekawą presję na przeciwniku, ale czy przyda się ona nam w formacie Premium, raczej nie jedyny powód by nim grać, to brak możliwości na wykonanie Stridu C.2) the End - cóż Overlord mający 13K co ułatwia nam obronę, plus ma Force Gift, powód by nim grać, można go wyszukać w przeciwieństwie do Waterfalla C.3) "the Legend" - ehhhh on tu jest głównie z powodu mojego sentymentu do karty, no i dlatego, że przy wezwaniu może wyszukać dowolnego Flame Dragona w pierwszych 5 kartach na górze talii
Grade 4 (G Guard): A) Light Element, Agleam/Air Element, Ractome - obie karty robią to samo: pozwalają nam na discard jednej karty by zdrawować nową, jedyny powód dla którego jest wahanie między nimi to fakt, że jedna to promka, przez co jest ją trudniej zdobyć, ale można nimi grać zamiennie B) Supreme Heavenly Emperor Dragon, Defeat Flare Dragon - możliwość retiru całego Backrowu przeciwnika (wszystkie RG boostujące) gdy przeciwnik atakuje swoim VG naszego VG nie jest takie złe (chyba), ale problemem może być wymóg by nasz VG był Overlordem C) Flame Wing Steel Beast, Denial Griffin - Counterblast 1 by zretirować atakującego nas RG, przerywając przy tym atak, well można powiedzieć, że można podbić jego ilość do 3/4 kosztem Dizmela lub Defeat Flara (Ractome/Agleam raczej nie bo pomagają nam dostać się do kart które potrzebujemy) D) Dark Element, Dizmel - ehh może ochronić naszego RG przed zostaniem zniszczonym w walce więc może? (szczerze nie wiedziałem co innego dać tutaj)
Grade 4 (G Unit): A) Air Element, Sebreeze - pozwala nam wykonać pierwszy stride jeśli przeciwnik postanowi na tzw. Grade 2 Game (czyli siedzimy na Grade 2 aż dostaniemy się do kart które potrzebujemy) lub będzie z jakiegoś powodu Grade Stuck (nie będzie mieć grade 3) B) Supreme Heavenly Emperor Dragon, Accend Grave Dragon - może być ciekwaym pierwszym Stridem, plus jak jest Blazing daje nam draw i retiruje jednego RG przeciwnika C) Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace" - nasz podstawowy finisher i karta którą pozwala nam na dość kosztowny ale także dość silny atak który zakończy przeciwnika D) Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "The Purge" - zadaje jeden damage przeciwnikowi jeśli ma 4 lub mniej, i neguje wszelkie triggery jakie miałby on dostać plus gdy mamy dostęp do GB3 mamy tyle drive checków ile przeciwnik ma damage E) Progenitor Dragon of Lightning Flame, Gilgal - w najlepszym wypadku nasz pierwszy stride (trochę kosztowny), ale daje nam Counter Charge gdy atak trafi (a atakuje całe pole przeciwnikowi w jednym ataku) plus daje nam darmowe Stridy po tym jak nim stridowaliśmy, można dodać drugiego w miejsce Drachmy lub Blazing Bursta F) Zeroth Dragon of Inferno, Drachma - Ultimate Stride, raczej nie zbyt użyteczny, bardziej jako Finisher gdy nie mamy nic lepszego G) Supreme Heavenly Emperor Dragon, Blazing Burst Dragon - zapychacz miejsca bo nie miałem lepszego pomysłu na to
2.4) Możliwe zagrania A) Pierwszy Stride w "the Ace" i użycie jego efektu dwa razy (2 razy zapłacenie Counterblast 2 i odkrycie jednej kopii "the Ace"): daje nam to tylko minus 1 drive i tylko raz skill restandujący. Dlaczego tak jest? A no dlatego, że warunkiem na dostanie nowego skillu (tego restandującego) i stracenie jednego drive checku "the Ace" dostaje tylko wtedy jeśli po zapłaceniu kosztu musimy mieć 2 lub więcej kart face-up w G Zonie, a po pierwszym zapłaceniu tego kosztu przy pierwszym Stridzie w niego nie będziemy mieć 2 kart Face-up w G Zonie (chyba, że użyliśmy turę wcześniej G Guarda, wtedy raczej rozpatrujemy combo poniżej)
B) Drugi lub późniejszy stride (lub gdy mamy co najmniej jedną kartę w G Zonie face-up przed Stridem). Wymóg działania: jako VG (lub Ride w niego na początku tury), dwa dowolne Overlordy w ręce, na RG/w ręce (lub w dropie jeśli ridujemy , 4 karty w damage zonie, którymi możemy Counterblastować, Lizard General, Conroe na RG lub w ręce, w ręce/na RG (nie jest wymagany), wszystkie Force Gifty na VG (jeśli używamy Force I) lub tylko jeden w przypadku Force II Przebieg comba: ride w (jeśli nie mamy go jako VG) jeśli ridujemy i mamy w dropie to go callujemy. Stridujemy w Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace". Używamy jego skilla dwa razy (traci 2 drive checki i zyskuje skill restandujący dwa razy, oba mają klauzule 1/Turn, która przy nowych rulingach jej działania odblokowała to combo). Jeśli na polu niema i Lizard General, Conroe to wzywamy je (jeśli mamy to możemy jego też wezwać). Używamy skilli które możemy (Lizard General, Conroe i ) wzmacniając naszego VG. Przechodzimy do atakowania: pierwszy atak "the Ace" ma 28K (43K jeśli był użyty Calamity; 58K jeśli użyliśmy dwóch Calamity), jako że atakujemy mamy Counter Charge 2 ze skilla otrzymanego od Conroe, poza tym przy okazji tego, że nasz VG który nazywa się , możemy użyć (i używamy) skilla dając dodatkowe 5K mocy naszemu VG i za Counterblast 2 (do którego mamy dostęp z Counter Chargu od Conroe) zwiększamy crit naszego VG o 1 dzięki czemu nasz VG może mieć 3 crity (Force II) lub 33K(/48k/63K) plus 10K za każdy Force I na VG i jeden drive check. Po ataku używamy jednego ze skilli restandujących (discard 2 kart w tym jednego Overlorda: najlepszy wybór przy limitowanej ilości kart w ręce to jeden Overlord plus karta z drive checku). To nam daje dodatkowe 5K mocy dla VG. Drugi atak "the Ace" przebiega podobnie: deklaracja ataku: Counter Charge 2 -> skille Neoflama (Counterblast 2 by dać dodatkowy crit) -> drugi skill restandujący (discard Overlorda i karty z drive checku) -> trzeci atak (podobnie jak drugi atak tyle, że tym razem nie mamy już skilla restandującego). Po tym mamy też jeszcze Neoflama do atakowania (i inne RG jeśli takowe mamy).
C) Stride w Progenitor Dragon of Lightning Flame, Gilgal użycie skillu (Counterblast 2 i Soulblast 1) dając mu dodatkowe 10K mocy plus możliwość ataku calego pola przeciwnika i Counter Charge 1 za każdy atak który trafi (czyli najprawdopodobniej każdy atak który uderzy w RG)
3) Playtesty Dział w tworzeniu (pojawi się później)
4) Wnioski końcowe, opinia o decku Dział w tworzeniu (pojawi się później)
5) Aktualizacje Jeszcze nie ma żadnych
10
« dnia: Czerwca 27, 2019, 03:43:40 pm »
Co do kart jakich bym potrzebował jeszcze to później napiszę (bo teraz muszę wyjść z domu), a co do kart których bym się pozbywał to na pewno wszystkie karty poza tymi do tych klanów:
Oracle Think Tank Aqua Force Gear Chronicle Granblue (tu akurat sprawa jest taka, że są one odkładane dla Clouda bo jak z nim rozmawiałem to mówił, że byłby zainteresowany tym klanem)
Narukami (nad tym chwilowo myślę) Kagero (tak jak Narukami) Great Nature i Genesis (najpewniej zrezygnuje z Genesis, w sensie je będe wydawać a Great Nature sobie będe zostawiać).
Edit: jednak po namyśle będe sobie zostawiać Genesis i Great Nature więc nie będe ich wydawać
11
« dnia: Czerwca 27, 2019, 03:02:38 pm »
To tak doszło zamówienie które zrobiłem tym razem składało się ono z: kilku singli, playmaty i 2 paczek protków (obie rzeczy z Nero z serii Fate) plus Trial Deck do OTT oraz boxy: 2x V Booster Set 03: Miyaji Academy Cardfight Club ; 1x V Booster Set 01: Unite! Team Q4 ; 2x V Extra Booster 02: Champions of the Asia Circuit ; 2x V Extra Booster 04: The Answer of Truth Lista kart do formatu Standard została zaktualizowana (tak jak do tej pory o C można pytać). Z ciekawszych kart moim zdaniem który się trafiły to: V Extra Booster 02: Champions of the Asia Circuit
2x
(jeden drugi był wcześniej) (tak jak Diamond Ace)
V Extra Booster 04: The Answer of Truth (RRR numer 2 bo jeden był wcześniej)
2x 2x 2x (jeden wcześniej już był)
V Booster Set 01: Unite! Team Q4
(szkoda, że przy okazji zamówiłem 4 jako single, ale oh well)
V Booster Set 03: Miyaji Academy Cardfight Club (Maguska i Alfred w jednym boxie)
(w tym samym boxie co Drill)
12
« dnia: Czerwca 21, 2019, 10:06:04 pm »
No to tak, nie wiem czy ktoś już się na to natknął, ale ja znalazłem to przypadkiem czytając komentarze na wiki VG pod stronami związanymi z nadchodzącymi odcinkami bieżącego sezonu (dokładniej w komentarzach na stronie 10 odcinka 3 sezonu V Series ( Klik dla ciekawskich), a dokładniej widziałem wzmiankę, że ten nowy sezon zacznie się w marcu przyszłego roku i mała uwaga będzie nowy protagonista (żegnaj Aichi jako główna postać). Z początku nie chciałem zbytnio w to wierzyć, ale jak wszedłem na strone mówiącą o Verno Fahrenhart (która będzie jedną z grywalnych postaci w Vamguardzie EX ( klik) zacząłem czytać komentarze i znalazłem odnośnik do tweeta ( tweet o którym mówię) potwierdzający (?) to, ale jest on niestety po japońsku więc nie do końca wiem co tam piszę, ale bazując na tym co wyczytałem w komentarzach na wspomnianych stronach na wiki, nowy protagonista będzie zupełnie nową postacią (i podobno było przez kogoś potwierdzone, że nie będzie to Chrono). Co do samej postaci (a raczej sylwetki widocznej na tym tweecie) miałem pewne przypuszczenie, że może być to starszy Kamui (ale nie pasuje tu opcja z zupełnie nową postacią), albo główny bohater Vanguarda EX: Izuru Shidou , ponieważ jakieś (chociaż strasznie małe) podobieństwo jest. A teraz już przejdę do sedna sprawy, o której chciałbym się wypowiedzieć i poznać wasze opinie na temat tego nowego sezonu: 1) Czy będzie nowy klan, jak tak to jaki? 2) Czy zostanie nowa mechanika do gry? 3) Czy nowy sezon spowoduje kolejny reboot serii? I teraz moje zdanie na te 3 pytania (ale w odwrotnej kolejności niż je zadałem ) 3) Nie, a przynajmniej nie powinno być, gdyż to źle by mogło wpłynąć na wizerunek Bushiroad, przez sam fakt, że robili by kolejny reboot karcianki po nie całych 3 latach od poprzedniego gdzie, przed nim karcianka nie potrzebowała go z dobrych ile 7-8 lat czy więcej (sorka nie chce mi się sprawdzać kiedy Vanguard miał premiere pierwszego dodatku) 2) Nowa mechanika prawdopodobnie zostanie dodana, ale nie mam pojęcia jaka by ona mogła być. Jedyne co mi przychodzi do głowy to mechnika bazując na ilości użytych giftów w grze (patrz coś w stylu Limit Breaka, tylko pozwala na używanie skilli jeśli w danej grze uzyskałeś konkretną ilość giftów). Niby było by to ciekawym dodatkiem, ale dużo graczy (przynajmniej moim zdaniem) by ignorowało 1) Kto wie może. Osobiście bym chciał by się pojawił nowy klan, ale teraz pytanie jaki? Powiem szczerze, że jest jeden który mi przychodzi do głowy (co prawda tą cześć chciałem zrobić w specjalnym offtopicowym temacie, ale jak już piszę to wypiszę to tutaj), a dokładniej Union Verse. Czym jest Union Verse można przeczytać tutaj , ale w skrócie powiem, że jest to klan z fanowskiej mangi Cardfight!! Vanguard Shooting Star ( link , manga która wygrała konkurs na Mange Vanguarda) oraz występujący w mandze Another Vanguard: Star Road Asuka ( link , która jest kontynuacją wcześniej wspomnianej mangi oraz jest wydawana w Monthly Bushiroadzie od stycznia 2018). Teraz pytanie dlaczego akurat ten klan? Otóż dlatego, że aktualne anime jest w dużej mierze oparte na fabule zawartej w mandze VG (Ibuki używający Deletorów i zamieniających w zombie tych co pokona i Deletujący ich; Misaki używająca Maguski; Kourin grająca Goldami na Ezelu; Ren posiadający Gust Blastera itp.), skorzystanie z tej mangi i postaci tam występujących mogło by być ciekawe (aczkolwiek problematyczne może być to iż główną postacią w tej mandze jest dziewczyna imieniem Asuka Matsumoto, a nowym protagonistą serii ma być jakiś chłopak najpewniej, ale kto wie może ona być postacią pomocniczą, albo zrobią z niej drugiego (wsparciowego) protagoniste. No cóż to by było na tyle co chciałem chwilowo napisać (może później zrobię jakiś offtopowy temat na tego typu rozmowy o spekulacjach na różne tematy związane z karcianką i/lub anime, chyba że taki temat już jest lub ktoś mnie uprzedzi w zrobieniu tego ).
13
« dnia: Czerwca 21, 2019, 02:34:03 pm »
Szczerze mówiąc to nie jestem pewien. Sentyment pierwszego oryginalnego decku jest więc to jest argument za tak. Argumentem przeciw jest fakt tego, że Aqua Force jednak mam już całkiem ładnie złożony (a przynajmniej zaplanowany do złożenie )
14
« dnia: Czerwca 21, 2019, 01:02:34 pm »
Ok wiem, że double post ale muszę powiedzieć, bo Narukami dostanie ciekawe karty jako RR w tym secie a dokładniej: Thunder Break Dragon [CONT](VC):If your opponent's vanguard is grade 3 or greater, when this unit would attack, it battles all of the units in your opponent's front row. [ACT](VC/RC)1/Turn:COST [Counter Blast (1)], and your opponent moves each of the rear-guards in his or her back row to an open (RC) in the front row. (They move even diagonally) oraz Dragon Dancer, RaiRai [AUTO](VC/RC):When its attack or the attack it boosted hits a vanguard, look at seven cards from the top of your deck, reveal up to one "Thunder Break Dragon" from among them and put it into your hand, and shuffle your deck. If you put a card into your hand, and this unit is on (RC), put this unit into your soul. Poruszam ten temat, gdyż wspomne to co było w poście powyżej: Narukami było moim pierwszym klanem który miałem w pełni oryginalny, i pomimo, że jednak bardziej lubie Aqua Force i Kagero (no i OTT), to muszę powiedzieć, że Narukami to klan który też mnie interesuje. Co do samych to RaiRai jest dość ciekawym searcherem dla Thunder Breaka i pomaga w ominięciu potrzeby korzystania z Asysty, więc jej retrain jest dość fajny (krótkie wyjąsnienie dla osób które mogą niewiedzieć co to retrain: wprowadzenie starej karty, w tym wypadku sprzed rebootu karcianki, w nowej postaci, z nowym skillem i artem ale ze starą nazwą) i zachowuje to co charakteryzowało ją przed rebootem - wsparcie Thunder Breaka. Co do Thunder Breaka, to ohh boy, od czego zacząć. Może od jego pierwszego skilla, który działa tylko jak Thunder Break jest VG i w skrócie daje mu skill Vermilliona (ale tylko tą część z atakiem całego frontu przeciwnika w jednym ataku) jak VG przeciwnika jest grade 3. Jego drugi skill może być użyty zarówno kiedy jest on VG jak i gdy jest RG, i dzięki niemu za Counterblast 1 zmuszamy przeciwnika do przestawienia wszystkich RG z tylnego rzędu (tych co boostują) na wolne pola na przednim rzędzie. Ale to nie wszystko gdyż skill ma dodatek " (They move even diagonally)" co oznacza, że przeciwnik przestawia nawet jeśli karta w tylnym rzędzie jest pod VG i jest na tyle otwartych pól z przodu. Co to oznacza dla samego Thunder Breaka? A no fakt, że jest lepszą wersją (w pewnym sensie) i może stanowić dobrą kontrę na inne Accel klany (albo Bermuda Triangle Highlander Deck, jeśli uda ci się przeżyć wystarczająco długo w walce przeciwko tym deckom). Poza tym Thunder Break bardzo fajnie wpasowuje się w klan gdyż w dużej mierze klan pozbywa się RG przeciwnika, które są na froncie, a on potrafi je wstawić na front w dość łatwy sposób (i działa też nieco lepiej niż gdyż w przypadku Rikiego RG znajdujący się pod VG nie zmienia pozycji a w przypadku Thunder Breaka tak). Także co sądzicie o tych dwóch kartach? Czy one wpłyną jakoś na meta gre w Standardzie i pomogą Narukami coś topować, czy raczej nie do końca. Moim zdaniem Narukami ma jakieś szanse coś przytopować z tymi dwiema kartami, ale raczej bardziej na zasadzie udało się nam przyfarcić z dostaniem się do topów (uwaga w tej opini nie biorę pod uwagę kart które zostaną ujawinione po tym jak to napisałem, więc moje zdanie na temat tego czy Narukami coś da radę ugrać na większych turniejach może się zmienić). Poza tym kto wie może wbije się na granie Narukami jak ten set wyjdzie
15
« dnia: Czerwca 08, 2019, 12:29:23 pm »
Przeglądam losowo wikie (sory tera to Fandom, ale ja bardziej pamiętam z wikia) VG, a dokładniej czy są jakieś nowe karty podane w "V-EB08: My Glorious Justice" ; "V-BT06: Phantasmal Steed Restoration" oraz w "V-BT05: Aerial Steed Liberation" i tak: "V-EB08: My Glorious Justice" : nic czego już wcześniej nie widziałem "V-BT06: Phantasmal Steed Restoration" : nic co przykułoby moją uwagę "V-BT05: Aerial Steed Liberation" : Godhawk Ichibyoshi ze skillem (typowy startowy skill) oraz bez podania skilli: "Goddess of the Full Moon, Tsukuyomi" i "Eradicator, Gauntlet Buster Dragon" Moja reakcja: WAIT WHAAAAAAAAAAAT. A teraz lekkie wyjaśnienie dlaczego taka reakcja: 1) Gauntlet Buster to Narukami, Narukami było pierwszym deckiem, który miałem oryginalny, a pierwszy Gauntlet Buster był moim ulubionym G3 (mimo, że go nie miałem i używałem w decku jego sproxowanej wersji) dopóki nie pojawił się Reverse do Vowing Sworda 2) Godhawk Ichibyoshi oraz Tsukuyomi : wracają wspomnienia, pierwszy deck jaki złożyłem i jakim grałem (co prawda full sproxowany, bo oryginalne karty ogarnałem sobie nieco później, chyba jakoś rok później) i to był mój ulubiony deck obok Kagero na Dragonic Overlordzie. Więc podsumowując będe czekać aż pokażą więcej kart do niej bo może się skusze na OTT na niej
|