Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Elbem

Strony: [1] 2 3 4
1
Vanguard Circle / Stan Meta Game na turniejach Standard
« dnia: Lipca 20, 2019, 04:38:20 pm »
Powiem na wstępie, że nie znalazłem podobnego tematu na forum (a przynajmniej nie szukałem zbyt długo i dokładnie, ale mniejsza o to).

Do sedna rzeczy: temat ten chciałbym by był czymś w stylu dyskusji na temat aktualnego stanu karcianki w formacie Standard (nie zależnie czy mówimy o japońskiej scenie czy tej poza jej granicami) oraz jak meta game może się zmienić pod wpływem nowych dodatków.

W skrócie chciałbym by to był typowo dyskusyjny temat o tym jak może wyglądać "układ sił" na turniejach (patrz tego jakich klanów się spodziewać).

Do zrobienia tego tematu zainspirował mnie post na blogu Freedomduo (dla ciekawskich) w którym zamieścił zdjęcia decków zwycięzców turnieji sklepowych, które odbyły się pomiędzy 15 a 21 lipca (21, bo lista jest ciągle aktualizowana) i wstępnie powiem, że pomimo tego iż turnieje były po wyjściu V-BT05: Aerial Steed Liberation, to jakie decklisty były mnie lekko zaskoczyło.

W każdym razie talie zwycięzców tak wyglądały (31 wyników na moment pisania tego):
8x Narukami (wszystkie korzystały z
2x Bermuda Triangle (oba Melody)
2x Aqua Force (Glory Maelstrom)
3x Oracle Think Tank (Tsukuyomi)
3x Gold Paladin (Ezel)
5x Nubatama
2x Link Joker (Messiah)
4x Dimensional Police
1x Neo Nectar
1x Kagero (The End-Blademaster Hybrid)

Co mnie zaciekawiło (a może raczej zdziwiło) to fakt, że te 31 turnieji zostało zdominowanych w dużym stopniu przez Narukami, Nubatamy i Dimension Police (przynajmniej jeśli chodzi o zwycięzców) plus to iż na żadnym z tych turnieji nie wygrał, żaden Royal korzystający z , ale to są japońskie turnieje, a tam grają nieco inaczej niż w Ameryce czy Europie, ale jest to wystarczający (jak dla mnie dowód) na to iż nowy Gancelot nie koniecznie jest czymś co będzie pozwalało Royalom wygrywać (owszem jest dobrym unitem, nawet za dobrym jak dla mnie), ale to nie zmienia faktu, że Royale w tych 31 turniejach nic nie wygrały.

Też na taki wygląd zwycięstw mógł wpłynąć także fakt, że były to turnieje sklepowe, a nie jakiejś większej kategorii, więc układ sił może wyglądać inaczej na innych turniejach.

Ale to przynajmniej moje zdanie, a co wy myślicie na temat takich wyników?

2
Talie Tygodnia / [Premium] Nieśmiertelny Smoczy Władca
« dnia: Czerwca 27, 2019, 08:55:07 pm »
1) Wstęp

No to tak: ten deck nie jest jednym z dwóch decków Kagero o których wcześniej wspominałem, że mam pewien nietypowy pomysł. Jest to raczej coś na zasadzie talii która mogłaby coś ugrać na turnieju (szczerze mówiąc nie jestem pewien i pewnie są lepsze buildy jak się chciałoby pójść z Kagero na turniej premium ale cóż chce zobaczyć jak by to wyglądało w moim wykonaniu). Co do samej nazwy: w temacie chciałem zostać z Polską nazwą, więc jest taka ale jeśli miałbym wymyślić jakąś nazwę po angielsku to pewnie bym poszedł z czymś takim: Immortal Flames of the Dragon Overlord

2) Deck Premium

2.1) Decklista


Grade 0: 17
Lizard Hero, Undeux/Lizard Soldier Conroe (starter)
4x
2x
2x Gatling Claw Dragon
4x
4x

grade 1: 13
4x Lizard General, Conroe
4x Lava Flow Dragon
3x
2x

grade 2: 10
4x
4x
2x

grade 3: 10
4x
4x
2x /[/cfv]Dragonic Waterfall[/cfv]/Dragonic Overlord "the Legend"

G Zone: 16
G Guard: 6
2x Light Element, Agleam/Air Element, Ractome
1x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Defeat Flare Dragon
2x Flame Wing Steel Beast, Denial Griffin
1x Dark Element, Dizmel

G Unit: 10
1x Air Element, Sebreeze
1x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Accend Grave Dragon
3x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace"
2x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "The Purge"
1x Progenitor Dragon of Lightning Flame, Gilgal
1x Zeroth Dragon of Inferno, Drachma
1x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Blazing Burst Dragon

2.2) Krótki opis
Spoiler (click to show/hide)

2.3) Wyjaśnienie układu kart
Spoiler (click to show/hide)

2.4) Możliwe zagrania
Spoiler (click to show/hide)


3) Playtesty

Spoiler (click to show/hide)

4) Wnioski końcowe, opinia o decku

Spoiler (click to show/hide)

5) Aktualizacje
Jeszcze nie ma żadnych

3
Rear Guard Circle / Nowy sezon anime
« dnia: Czerwca 21, 2019, 10:06:04 pm »
No to tak, nie wiem czy ktoś już się na to natknął, ale ja znalazłem to przypadkiem czytając komentarze na wiki VG pod stronami związanymi z nadchodzącymi odcinkami bieżącego sezonu (dokładniej w komentarzach na stronie 10 odcinka 3 sezonu V Series (Klik dla ciekawskich), a dokładniej widziałem wzmiankę, że ten nowy sezon zacznie się w marcu przyszłego roku i mała uwaga będzie nowy protagonista (żegnaj Aichi jako główna postać).

Z początku nie chciałem zbytnio w to wierzyć, ale jak wszedłem na strone mówiącą o Verno Fahrenhart (która będzie jedną z grywalnych postaci w Vamguardzie EX (klik) zacząłem czytać komentarze i znalazłem odnośnik do tweeta (tweet o którym mówię) potwierdzający (?) to, ale jest on niestety po japońsku więc nie do końca wiem co tam piszę, ale bazując na tym co wyczytałem w komentarzach na wspomnianych stronach na wiki, nowy protagonista będzie zupełnie nową postacią (i podobno było przez kogoś potwierdzone, że nie będzie to Chrono).

Co do samej postaci (a raczej sylwetki widocznej na tym tweecie) miałem pewne przypuszczenie, że może być to starszy Kamui (ale nie pasuje tu opcja z zupełnie nową postacią), albo główny bohater Vanguarda EX: Izuru Shidou , ponieważ jakieś (chociaż strasznie małe) podobieństwo jest.

A teraz już przejdę do sedna sprawy, o której chciałbym się wypowiedzieć i poznać wasze opinie na temat tego nowego sezonu:
1) Czy będzie nowy klan, jak tak to jaki?
2) Czy zostanie nowa mechanika do gry?
3) Czy nowy sezon spowoduje kolejny reboot serii?

I teraz moje zdanie na te 3 pytania (ale w odwrotnej kolejności niż je zadałem :P)
3) Nie, a przynajmniej nie powinno być, gdyż to źle by mogło wpłynąć na wizerunek Bushiroad, przez sam fakt, że robili by kolejny reboot karcianki po nie całych 3 latach od poprzedniego gdzie, przed nim karcianka nie potrzebowała go z dobrych ile 7-8 lat czy więcej (sorka nie chce mi się sprawdzać kiedy Vanguard miał premiere pierwszego dodatku)

2) Nowa mechanika prawdopodobnie zostanie dodana, ale nie mam pojęcia jaka by ona mogła być. Jedyne co mi przychodzi do głowy to mechnika bazując na ilości użytych giftów w grze (patrz coś w stylu Limit Breaka, tylko pozwala na używanie skilli jeśli w danej grze uzyskałeś konkretną ilość giftów). Niby było by to ciekawym dodatkiem, ale dużo graczy (przynajmniej moim zdaniem) by ignorowało

1) Kto wie może. Osobiście bym chciał by się pojawił nowy klan, ale teraz pytanie jaki? Powiem szczerze, że jest jeden który mi przychodzi do głowy (co prawda tą cześć chciałem zrobić w specjalnym offtopicowym temacie, ale jak już piszę to wypiszę to tutaj), a dokładniej Union Verse. Czym jest Union Verse można przeczytać tutaj , ale w skrócie powiem, że jest to klan z fanowskiej mangi Cardfight!! Vanguard Shooting Star (link , manga która wygrała konkurs na Mange Vanguarda) oraz występujący w mandze Another Vanguard: Star Road Asuka (link , która jest kontynuacją wcześniej wspomnianej mangi oraz jest wydawana w Monthly Bushiroadzie od stycznia 2018).
Teraz pytanie dlaczego akurat ten klan? Otóż dlatego, że aktualne anime jest w dużej mierze oparte na fabule zawartej w mandze VG (Ibuki używający Deletorów i zamieniających w zombie tych co pokona i Deletujący ich; Misaki używająca Maguski; Kourin grająca Goldami na Ezelu; Ren posiadający Gust Blastera itp.), skorzystanie z tej mangi i postaci tam występujących mogło by być ciekawe (aczkolwiek problematyczne może być to iż główną postacią w tej mandze jest dziewczyna imieniem Asuka Matsumoto, a nowym protagonistą serii ma być jakiś chłopak najpewniej, ale kto wie może ona być postacią pomocniczą, albo zrobią z niej drugiego (wsparciowego) protagoniste.

No cóż to by było na tyle co chciałem chwilowo napisać (może później zrobię jakiś offtopowy temat na tego typu rozmowy o spekulacjach na różne tematy związane z karcianką i/lub anime, chyba że taki temat już jest lub ktoś mnie uprzedzi w zrobieniu tego :) ).

4
Talie Tygodnia / [Standard/Premium] Gear Chronicle/Gyze Chronicle
« dnia: Maja 30, 2019, 11:25:13 pm »
1) Wstęp

No to na wstępie powiem tak: tag jaki dałem to [Standard/Premium] co oznacza, że będą tu DWA decki nie zbyt wiele się różniące od siebie, jeden będzie na Standard format, a drugi na Premium format. Startując od tego decku każdy z tych co będzie (przynajmniej przeze mnie tu udostępniany) będzie wchodził w pewnym schemacie, a dokładniej tak: 1) Wstęp -> 2) Deck Standard -> 2.1) Decklista -> 2.2) Krótki opis dlaczego deck wygląda tak, a nie inaczej -> 2.3) Kilka słów o możliwych zagraniach decku -> 3) Deck Premium -> 3.1) Decklista -> 3.2) Krótki opis dlaczego deck wygląda tak, a nie inaczej -> 3.3) Kilka słów o możliwych zagraniach decku -> 4) Omówienie playtestów decku (czyli przeciw czemu go testowałem i jak to się skończyło) -> 5) Wnioski końcowe/Moja opinia na temat decku -> 6) Update (będzie edit w którym będzie podana data i w którym miejscu zaszły jakie zmiany).

Nie w każdym będą koniecznie takie numery (bo nie które nie koniecznie będą standard i premium więc może się kończyć na 4/5 punkcie, lub w innej kolejności)

Decki te są bazowane na 2 filmach umieszczonych przez Different Fighta (wersja Standard to niemalże kopiuj wklej jego, drugi zainspirowany drugim krótkim filmikiem). Linki do wspomnianych filmów w spojlerze poniżej.

2) Deck Standard
2.1) Decklista

Wersja 1:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 4
3x
3x

Grade 3
4x

Grade 2
4x
3x
3x

Grade 1
4x
4x
4x
1x

Grade 0
4x
4x
4x
4x
1x

2.2) Krótki opis
Spoiler (click to show/hide)


2.3) Możliwe zagrania
Spoiler (click to show/hide)

3) Deck Premium
3.1) Decklista
Grade 4

4x
3x

Grade 3
4x

Grade 2
4x
4x
3x

Grade 1
3x
4x
4x

Grade 0
4x
4x
4x
4x
1x Neon Gyze/Dragon Deity of Destruction, Gyze

G Zone:
2x Zeroth Dragon of Zenith Peak, Ultima
2x Zeroth Dragon of Inferno, Drachma
2x Zeroth Dragon of Destroy Star, Stark
2x Zeroth Dragon of End of the World, Dust
2x Zeroth Dragon of Distant Sea, Megiddo
2x Zeroth Dragon of Death Garden, Zoa
4x dowolny pasujący G Guardian

3.2) Krótki opis
Spoiler (click to show/hide)


3.3) Możliwe zagrania
Spoiler (click to show/hide)

4) Playtesty
Kilka informacji na starcie: po pierwsze playtesty będą dzielone na fazy (patrz robię sesję playtestową na kilka różnych sposobów, przynajmniej na jeden, po czym zapisuje moje wnioski i dziele je na każdą z użytych metod, czyli nie wrzucam ich jako jedno). Przy opisywaniu playtestów nie będę opisywać tego jak przebiegały gry (ale możliwe, że będe opisywał jakieś ciekawsze sytuacje jakie miały miejsce), oraz będą dzielone na kilka kategorii: lekkie testy (będą tu klany przeciw którym w sumie grałem tylko do 3 gier) ; średnie testy (tu klany przeciw którym w sumie grałem od 4 do 9 razy) ; "pełne" testy (tu klany przeciw którym w sumie grałem co najmniej 10 gier). A teraz do sedna działu:
Faza pierwsza
Spoiler (click to show/hide)

5) Wnioski końcowe, opinia o decku

Spoiler (click to show/hide)

6) Aktualizacje (Ostatnia 04.06.2019 godzina 17:05)

Spoiler (click to show/hide)

5
Powitania / Elbemowe (ponowne) przywitanie
« dnia: Maja 21, 2019, 11:52:58 am »
No to tak, ja jestem Paweł, znany też jako Elbem (a dla bardziej wtajemniczonych Meble). Co do "ponowne" w nazwie tematu to stare jest tutaj: https://cardfight.pl/powitania/elbem-sie-wita-czyli-krotko-cos-o-sobie/ .

Poniżej kilka sekcji które umieszczam w spoiler, żeby były bardziej przejrzyste:

Dlaczego ponowne, i dlaczego mnie nie było:
Spoiler (click to show/hide)

Dział "Talia Tygodnia":
Spoiler (click to show/hide)

Jakimi klanami gram/interesuje się:
Spoiler (click to show/hide)

Tak na zakończenie, wszystkim nowym osobą (patrz tym których nie kojarzę w żaden sposób) chce powiedzieć między innymi, że miło was poznać i mam nadzieję, że miło wam będzie mijał czas w naszym towarzystwie.

p.s. mam takie dwa pytanka, bo nie do końca jestem w temacie:

1) Czy na turniejach jest wymóg by grać w formacie Standard (patrz tylko turniej Standard są organizowane oficjalnie) czy wszystko zależy od organizatorów turnieju?
2) Czy u nas (w Polsce) są/będą planowane jakieś turnieje i jak tak to w jakich miejscach (bo chciałbym się na jakiś kiedyś wybrać, ale jakoś kiepsko mi się aktualnie widzi jechać 2-4 godziny pociągiem na jeden koniec kraju by zagrać ze 5-6 godzin po czym wracać do domu przez kolejne 2-4 godziny, plus musiałbym też jakoś rozplanować to wszystko z moim grafikiem w pracy)?

Mały up: Na discordzie dodałem paru osobom które kojarze z czasu przed moją przerwą parę dodatkowych możliwości

6
Nowości i ogłoszenia / Nadchodzące nowe premiery (Japonia)
« dnia: Lipca 30, 2017, 01:49:29 pm »
No to tak był niedawno japoński Stream zrobiony przez Bushiroad w którym podali plan wydawania nowych dodatków do końca tego roku.

Podsumowanie streamu w tym filmie z YT: https://www.youtube.com/watch?v=OUqeDjTasqM

Z informacji: 1 października aktualny sezon anime (Next) się kończy i zacznie się nowy zatytowany Cardfight!! Vanguard G Z (Dragon Ball Z anyone :) )

Potwierdzone zostały także:
1) Nowe 2 legend decki (oba dla Touken Ranbu). Premiera 6 październik

2) Nowy trial deck i Clan Booster dla Link Joker (trial na Messiaha, a w clan boosterze support dla Chaos Breakera, Messiaha i Glendiosa)/ Premiera 20 października

3) G-BT13 (czyli 13 set) narazie nazwy jeszcze nie ma, ale wychodzi w listopadzie. W nim będzie support dla: Aqua Force, Angel Feather, Gold Paladin, Kagero, Tachikaze, Murakumo i Spike Brothers (mój portfel już płacze a wasze?)

4) Gdzieś w grudniu nowy rodzaj boostów, Nation  Booster, w którym będą wspierane klany z danej nacji. Pierwsze będzie Zoo czyli Neo Nectar, Megacolony i Great Nature.

5) Nowe G Unity dla Harriego i Nightrose (oba jako promki, najpewniej dla serii turnieji tylko dla dziewczyn które są dość popularne w Japonii)

Przypominam, że powyższa lista dotyczy japońskiej strefy karcianki

7
Talie Tygodnia / [Premium] Tydzień 20: Oracle Think Tank Tsukuyomi
« dnia: Czerwca 27, 2017, 09:25:57 am »

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Decklista
Grade 0: 17
4x Lozenge Magus [Heal]
4x Nebula Witch, NoNo [Stand]
4x Psychic Bird [Critical]
4x Battle Sister, Muffin [Critical]
1x Godhawk, Ichibyoshi [Starter]
Grade 1: 17
2x Precious Ophidian
3x Virtuoso Housekeeper
4x Goddess of the Crescent Moon, Tsukuyomi
4x Divine Sword, Ame-no-Murakumo [Stride Fodder]
4x Arbitrator, Ame-no-Sagiri [PG]
Grade 2: 12
4x Shrewd Concierge
4x Goddess of the Half Moon, Tsukuyomi
4x Diviner, Kuroikazuchi
Grade 3: 4
4x Goddess of the Full Moon, Tsukuyomi
Grade 4: 16
3x Sunrise-on-high Godhawk, Ichibyoshi [G Guardian]
2x Sun of Eternity, Amaterasu [G Guardian]
1x Chief Deity of the Heavens, Amaterasu
2x Sword Deity of the Thunder Break, Takemikazuchi
4x Lord of Guidance, Wakahirume
4x Moon Deity Who Governs Night, Tsukuyomi
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:
Grade 0:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 1:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 2:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 3:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 4:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:
- nie przychodzą mi do głowy jakieś bardziej skomplikowane, więc nie wypisuje
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady, zalety i matchupy:
Wady:
Spoiler (click to show/hide)
Zalety:
Spoiler (click to show/hide)
Dobre matchupy:
Spoiler (click to show/hide)
Złe matchupy
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Podsumowanie:
Na początku powiem jedno: wiem, że są lepsze buildy OTT, wiem, że Tsukuyomi nie jest topowym deckiem, ale gdy zaczynałem robić artykuły zaznaczałem, że będe się starał robić oryginalne, nie zawsze topujące decki, tak więc mamy Tsuku. Co do samego decku to powiem jedno, był to pierwszy deck jakim grałem w realu (co prawda na proxach jeszcze w czasach gdy najnowszym japońskim setem był set 3, czyli początki samej karcianki), i deck naprawdę lubiłem. Ogólnie deck się zmienił wraz z dodadniem Stridów i G Guardów, ale mimo to mi się nim fajnie gra.
Czy polecam talię? - Tak, gdyż jest naprawdę fajną i łatwą w obsłudze talią.
Czy talia ma szansę wygrać coś turniejowo? - Raczej nie, bo może się wydeckować w łatwy sposób.
Czy talia dostanie jakieś dodatkowe wsparcie? - Jako klan tak, jako ten konkretny build (czyli wsparcie dla kart Tsukuyomi) raczej nie.

8
Talie Tygodnia / [Premium] Tydzień 19: Angel Feather Celestial
« dnia: Czerwca 23, 2017, 09:45:33 pm »

Chciałbym przeprosić za takie opóźnienie, ale od czasu w którym artykuł miał się pojawić do dzisiejszego dnia nie miałem zbyt dużo czasu by zrobić cokolwiek więcej
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Decklista
Grade 0: 17
4x Invert Celestial, Asbeel [Critical]
3x Hot Shot Celestial, Samyaza [Critical]
1x Doctoroid Refros [Stand]
4x Surgery Angel [Stand]
4x Sunny Smile Angel [Heal]
1x Hope Child, Turiel [Starter]
Grade 1: 14
2x Celestial, Emergency Pegasus
2x Confidence Celestial, Rumjal
3x Nursing Celestial, Narelle
3x Absorb Celestial, Bahariya
4x Adamantine Celestial, Aniel [PG]
Grade 2: 11
2x Candle Celestial, Sariel
2x Emergency Celestial, Danielle
3x Artistic Celestial Machariel
4x Frontal Celestial, Mel'ejal
Grade 3: 7
4x Cleanup Celestial, Ramiel "Яeverse"
3x Prophecy Celestial, Ramiel
Grade 4: 16
1x Black Seraph, Eleleth [G Guard]
2x Holy Seraph, Suriel [G Guard]
2x Holy Seraph, Oriphiel [G Guard]
1x Black Seraph, Vellator Terminal
1x Holy Seraph, Raziel
1x Holy Seraph, Zachariel
4x Holy Seraph, Altiel
4x Holy Celestial, Anafiel
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:
Grade 0:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 1:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 2:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 3:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 4:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:
1) Mając conajmniej 2 odkryte karty w damage zonie, możemy dodać brakującą kartę z talii (na przykład brakujący G3) do damage zonu przy użyciu skilla Candle Celestial, Sariel po czym możemy ją odzyskać/dodać do ręki używając skilla Nursing Celestial, Narelle lub Hope Child, Turiel
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady, zalety i matchupy:
Wady:
Spoiler (click to show/hide)
Zalety:
Spoiler (click to show/hide)
Dobre matchupy:
Spoiler (click to show/hide)
Złe matchupy
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Podsumowanie:
Angel Feather. Jeden z pierwszych nowych klanów z drugiego sezonu anime. Nie był zbyt silny (miał swoje wzloty i upadki), aż do momentu pojawienia się Celestiali (3 sezon anime). Na samym początku nie lubiałem Celestiali bo sprowadzały się do jednego buildu (Zachariel), ale z czasem pojawiły się nowe karty i możliwości się rozrosły. Na chwilę obecną Celestial nie jest jakimś topowym buildem dla Angel Featherek, takim jak na przykład Metatron czy Nociel albo Gavrail, ale jest jednym z ciekawszych, bo mimo, że jest to dość stary build widać, że dużo przeszedł i zyskał naprawdę dobre karty. Ale niestety jak każdy Angel Feather, jest wymagającym, deckiem bo trzeba wiedzieć kiedy, gdzie i jaką kartę mieć/użyć, oraz jak zmanipulować damage zone by zyskać jak największą przewagę nad przeciwnikiem
Czy polecam talię? - TAK. Ale wymaga dobrego ogarnięcia tego co można nią zrobić
Czy talia ma szansę wygrać coś turniejowo? - Owszem, ale nie jest to deck na poziomie Metatron lub Gavrail (nie wspominam o innych klanach)
Czy talia dostanie jakieś dodatkowe wsparcie? - Tak, bo w anime jest osoba grająca klanem. Wystarczy tylko czekać by zobaczyć jakie (i czy konkretne dla Celestiali czy po prostu karty które będą miały dobrą synergię z talią)

9
Talie Tygodnia / [Premium] Tydzień 18: Great Nature Honorary Professor
« dnia: Czerwca 11, 2017, 04:26:29 pm »
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Decklista
Grade 0: 17
4x Castanet Donkey [Draw]
4x Draft Unicorn [Critical]
4x Holder Hedgehog [Critical]
4x Refugee Spangled [Heal]
1x Gifted Bear [Starter]
Grade 1: 16
4x Contradictory Instructor, Shell Master [PG]
4x Coiling Duckbill
4x Honorary Assistant, Mikesaburo
4x Diligent Assistant, Minibelly [Stride Fodder]
Grade 2: 10
2x Compass Lion
4x Crayon Tiger
4x Binoculus Tiger
Grade 3: 7
3x Honorary Professor, Chatsauvage
4x Honorary Professor, Chatnoir
Grade 4: 16
1x Omniscience Dragon, Kieltimka
1x Immortality Professor, Sahasrara Veera
2x Omniscience Dragon, Afanc
2x Omniscience Dragon, Cath Palug
2x Omniscience Dragon, Managarmr
4x Immortality Professor, Brahmananda
1x Sheltered Heiress, Spangled [G Guardian]
1x Omniscience Dragon, Al-mi'raj [G Guardian]
2x Immortality Professor, Kundalini [G Guardian]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:
Grade 0:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 1:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 2:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 3:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 4:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:
1) Przy 4 kartach w damage zonie, jeśli mamy Honorary Professor, Chatnoir jako VG, ridujemy Honorary Professor, Chatsauvage po czym używamy skilla Honorary Professor, Chatsauvage (koszt to discard jednego G3 Honorary Professora), po czym wykonujemy Stride w Omniscience Dragon, Cath Palug lub Immortality Professor, Brahmananda (jest to stride efektem, przez co nie przecwinik nie musi mieć G3 jako VG), po czym wykorzystujemy efekt break ride (i tak jest to dozwolone, gdyż stride jest wykonane efektem, a Break Ride też jest efektem, a zgodnie z rulingami, to my wybieramy kolejność używania efektów)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady, zalety i matchupy:
Wady:
Spoiler (click to show/hide)
Zalety:
Spoiler (click to show/hide)
Dobre matchupy:
Spoiler (click to show/hide)
Złe matchupy
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Podsumowanie:
Deck jest nawet całkiem przyjemny do gry. Motyw pozwalający nam na danie break ride dla naszego Stridu jest naprawdę ciekawy, ale bardzo kosztowny, więc jeśli nie będzie to nasza tura w której kończymy z przeciwnikiem, albo nie idziemy all out, to nie opłaca się jej używać. Sama w sobie talia jak dla mnie się podobała, bo lubię nie typowe metody gry, oraz coś samo w sobie ma zaskakiwać przeciwnika (dlatego lubię też grać Murakumo)
Czy polecam talię? - Tak, ale jeśli już trochę się gra w karcianke
Czy talia ma szansę wygrać coś turniejowo? - Raczej nie, gdyż ma większe szanse, na wydeckowanie się.
Czy talia dostanie jakieś dodatkowe wsparcie? - Jako klan tak. Jako konkretny build, raczej nie.

10
Talie Tygodnia / [Premium] Tydzień 17: Gear Chronicle Beasts of Zodiac
« dnia: Czerwca 05, 2017, 04:17:46 pm »

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Decklista
Grade 0: 17
4x Pulsar, Rush Boar [Critical]
4x Chronovolley Rabbit [Critical]
4x Pulsar, Hypnosis Sheep [Stand]
4x Chronotherapy Hamster [Heal]
1x Pulsar, Sentry Dracokid [Starter]
Grade 1: 14
4x Pulsar, Revolver Dracokid [Stride Fodder]
4x Steam Tamer, Arka [PG]
2x Pulsar, Nibble Rat
2x Pulsar, Bring Hawk
2x Pulsar Tamer, Nepada
Grade 2: 12
4x Pulsar, Valve Laser Dragon
3x Pulsar Tamer, Manish
3x Chronobeat Buffalo
2x Pulsar, Speedy Bunny
Grade 3: 7
4x Pulsar, Drastic Colossus
3x Pulsar, Flarescent Dragon
Grade 4: 16
4x Metapulsar, Altered Dragon
1x Metapulsar, Avenir Phoenix
2x Metapulsar, Mystery-freeze Dragon
2x Deus Ex Machina, Demiurge
1x Metapulsar, Split Pegasus
1x Interdimensional Dragon, Beyond Order Dragon
1x Interdimensional Beast, Pandora Chimera [G Guardian]
2x Retroactive Time Maiden, Uluru [G Guardian]
2x Far Away Time Maiden, Uluru [G Guardian]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:
Grade 0:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 1:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 2:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 3:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 4:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:
Wbrew pozorom jakieś bardziej skomplikowane combosy mi nie przychodzą do głowy. Jak jakiś przyjdzie to napiszę w aktualizacji
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady, zalety i matchupy:
Wady:
Spoiler (click to show/hide)
Zalety:
Spoiler (click to show/hide)
Dobre matchupy:
Spoiler (click to show/hide)
Złe matchupy
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Podsumowanie:

W sumie to poniekąd się cieszę, że miałem lekką obsuwę bo przez to deck uległ kilku zmianom, o nowe karty. Co prawda nie były one testowane jak pozostałe, bo te zmiany były wprowadzone dziś (Revolver Dracokid i Avenir Phoenix). Co do samej talii: Jak bardzo nie lubię grać Gear Chroniclami, tak tym mi się nawet przyjemnie grało.

Czy polecam talię? - Niewiem. Nie lubię grać Gear Chroniclami, ale tymi nawet mi się grało przyjemnie.
Czy talia ma szansę wygrać coś turniejowo? - Jeśli ktoś zrobi taką (lub podobną) i zagra na turnieju to raczej tak.
Czy talia dostanie jakieś dodatkowe wsparcie? - Tja, Gear Chronicle miałby nie dostać wsparcia?

11
Talie Tygodnia / [Premium] Tydzień 16: Megacolony Mroczna Twarz
« dnia: Czerwca 03, 2017, 03:46:22 pm »

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Decklista
Grade 0: 17
2x Ingot Chafer [Draw]
3x Earth Dreamer [Stand]
3x Makeup Widow [Stand]
4x Gastronomic Battler, Relish Girl [Heal]
4x Scissor-shot Mutant, Bombscissor [Critical]
1x Young Executive, Crimebug [Starter]
Grade 1: 15
3x Brillian Blister
4x Rebel Mutant, Starshield [PG]
4x New Face Mutant, Little Dorcas [Stride Fodder]
4x Vulcan Lafertei
Grade 2: 10
4x Charming Mutant, Sweet Cocktail
3x Machining Papilio
3x Punish Stag
Grade 3: 8
4x Unrivaled Blade Rogue, Cyclomatooth
4x Intimidating Mutant, Darkface
Grade 4: 16
3x Wild-fire Mutant Deity, Staggle Dipper
4x Lawless Mutant Deity, Obtirandus
4x Force Spear Mutant Deity, Stun Beetle
2x Seven Stars Mutant Deity, Relish Lady [G Guardian]
2x Dream Mutant Deity, Scarabgas [G Guardian]
1x Mutant Deity Fortification, Grysfort [G Guardian]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:
Grade 0:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 1:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 2:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 3:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 4:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:
1) Mając możliwość drugiego stridu wykonujemy break ride na Unrivaled Blade Rogue, Cyclomatooth w dowlną możliwość po czym wykonujemy stride w Lawless Mutant Deity, Obtirandus i używamy jego efektu, przez co w następnej turze przeciwnik będzie mógł tylko zatakować nas przy pomocy VG*
2) Jeśli atak Force Spear Mutant Deity, Stun Beetle trafi VG przeciwnika a my mamy dostęp do GB2 to użycie jego efektu jest obowiązkowe, gdyż po zrobieniu tego przeciwnik będzie mógł nas zaatakować tylko przy pomocy swoich RG*

* - już wyjaśniam po co była ta gwiazdka. Otóż większość decków obecnych w karciance polega na Stridowaniu. Kosztem do stridowania najczęściej jest jakaś nie potrzebna nam w danej chwili karta G3, i tu rodzi się problem którym jest Megacolony. Otóż klan ten ma jedną z najgroźniejszych broni przeciw stridom (aczkolwiek często o niej się zapomina, lub nie wie o tym), a dokładniej pewien jeden mały ruling, który mówi, że jak wykonujemy Stride, to Stridujemy w tej samej pozycji co nasz VG na którym wykonujemy Stride, przez co jeśli nasz VG jest restnięty przed stridem to stridując nasz nowy VG (ten którym Stridujemy) też będzie restnięty :)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady, zalety i matchupy:
Wady:
Spoiler (click to show/hide)
Zalety:
Spoiler (click to show/hide)
Dobre matchupy:
Spoiler (click to show/hide)
Złe matchupy
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Podsumowanie:
Wbrew pozorom testowało mi się tą talię o wiele lepiej niż sądziłem. Jak bardzo nie lubię tego klanu tak tą talią grało mi się nawet ciekawie. Aczkowlwiek nic więcej nie powiem bo nie wiem co :P
Czy polecam talię? - Czemu by nie. Ciekawa odskocznia od tych bardziej popularnych talii.
Czy talia ma szansę wygrać coś turniejowo? - Jest to niby anty meta (czyli talia która ma przeszkadzać w grze innym), ale jakoś kiepsko sobie radzi z tym
Czy talia dostanie jakieś dodatkowe wsparcie? - Tak. Niewiem tylko kiedy

12
Talie Tygodnia / Talia Tygodnia - co, jak i dlaczego
« dnia: Czerwca 03, 2017, 02:56:12 pm »
Ten temat wyjaśnia (podsumowuje) wszystko czym są talie tygodnia:

1) Talia Tygodnia jest projektem który wymyśliłem, który polega na tym iż użytkownicy forum wybierają klan z określonej puli, a ja robię artykuł opisujący talię z wybranego klanu, który został wybrany.

2) Głosowanie na klan do artykułów odbywa się poprzez udział w ankiecie znajdującej się w temacie do którego prowadzi ten link

3) Zasady do głosowań są zawarte w wyżej wspomnianym temacie oraz w spoilerze poniżej
Spoiler (click to show/hide)

4) Talia tygodnia jest projektem który ma za zadanie przybliżyć graczom (zarówno nowym jak i starym wyjadaczom), jakieś przykładowe wyglądy talii z danych klanów

5) Talie opisywane w artykułach będą robione przeze mnie osobiście (lub przez innych użytkowników gdybym prosił o pomoc z jakiś konkretnych przyczyn), czasami mogą się pojawić jakieś wersje talii które ktoś może znać z jakiś zagranicznych turniejów; wskazywać będzie to na to, że w pewnym stopniu się wzorowałem na innych graczach oraz tym jak oni grają danym klanem, aczkolwiek będę się starał zachować swój własny oryginalny styl przy dobieraniu wyglądu talii przy artykułach

Poza tym wszelkie sugestie co można by zmienić w formie talii tygodnia są mile widziane

13
Talie Tygodnia / [Premium] Tydzień 15: Kagero Dragonic Overlord
« dnia: Maja 21, 2017, 04:14:01 pm »

Czy chcielibyście usłyszeć Wspaniałą Legendę Asa o Konću X Odrodzenia?
Nie?
No cóż mówi się trudno.
Zapraszam do czytania artykułu i rozkminienia o co chodzi ze wstępem :)
Wyjaśnienie w spoilerze poniżej. Chciałbym abyście napisali czy doszliście do tego o co chodzi z wstępem w komentarzach czy może weszliście w spoiler.
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Decklista
Grade 0: 17
2x Gattling Claw Dragon [Draw]
4x Seal Dragon, Artpique [Draw]
2x Blue Ray Dracokid [Critical]
4x Seal Dragon, Biella [Critical]
4x Seal Dragon, Shirting [Heal]
1x Lizard Soldier, Conroe [Starter]
Grade 1: 14
4x Lizard General, Conroe
4x Lava Flow Dragon [Stride Fodder]
4x Seal Dragon, Rinocross [PG]/Flare Trooper, Dumjid [PG]*
2x Spear of the Flame Dragon, Tahr
Grade 2: 11
3x Seal Dragon, Barathea/Berserk Lord Dragon
3x Burning Horn Dragon
3x Emperor Dragon Knight, Nehalem ^
2x Dragonic Burnout ^
Grade 3: 8
1x Dragonic Overlord (Break Ride)
1x Dragonic Overlord "The Legend"
3x Dragonic Overlord "The X"
3x Dragonic Overlord the End
Grade 4: 16
1x Dark Element, Dizmel [G Guardian]/Flare Arms, Ziegenburg*
1x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Defeat Flare Dragon [G Guardian]
1x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Advance Guard Dragon [G Guardian]/Flare Arms, Ziegenburg*
3x Flame Wing Steel Beast, Denial Griffin [G Guardian]
4x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace"
2x Transcendence Divine Dragon, Nouvelle Vague L’Express
2x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Blademaster "Taiten"/Flare Arms, Ziegenburg*
1x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Blazing Burst Dragon
1x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Vortex Desire
Wyjaśnienie oznaczeń:
* - jeśli Ziegenburg będzie miał taki eff jak w Anime gdy zostanie potwierdzony te karty po prawej zastąpie te po lewej
^ - jeśli Ziegenburg będzie miał taki eff jak w Anime gdy zostanie potwierdzony te karty zmienią się miejscami (w sensie ich ilość)
Jak już eff będzie potwierdzony zaktualizuje listę najpewniej
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1,5) Opcjonalne karty:
Grade 0:
Lizard Soldier, Fargo - daje naszemu VG z "Overlord" w nazwie skill dzięki któremu możemy zretirować jednego RG przeciwnika jeśli jego atak trafi
Lizard Hero, Undeux - GB1 i CB1 i wejście do duszy by dodać jednego Overlorda G3 z talii do ręki
Grade 1:
Violence Horn Dragon - zyskuje 3k mocy przy ataku jeśli nasz VG ma w nazwie "Overlord"
Dragon Partner, Monica - przy GB1 daje dodatkowe 3k mocy boostowanemu Flame Dragonowi
Grade 2:
Perdition Dragon, Dragonic Neoflame - Legion z "the Great" plus możliwość retiru jednego RG przeciwnika
Grade 3:
Perdition Emperor Dragon, Dragonic Overlord the Great - alternatywna opcja Legionu
Dragonic Overlord "The Яe-birth" - na wypadek grania przeciw Link Jokerom plus fajnie combi z Dragonic Overlordem (Break Ride)
Spherical Lord Dragon - na RG działa podbnie do Emperor Nehalema plus jak nim Ridujemy to za CB2 daje nam możliwość wyridowania Overlorda z talii
Grade 4:
Air Element, Sebreeze - na wypadek gdyby przeciwnik miał Grade stuck na Grade 2
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:
Grade 0:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 1:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 2:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 3:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 4:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:
1) Jeśli przeciwnik zaczynał i grał agresywnie (tzn. wbił nam 4-5 kart do damagu) a my mamy conajmniej dwie karty z "Overlord" w nazwie w naszej ręce (do ridowania i jedną dodatkową) oraz możliwość wykonania Stridu nie tracąc żadnego z dwóch Overlordów robimy co następuje: Ridujemy jednym z Overlordów -> Stridujemy w Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace" -> płacimy jego koszt jakim jest CB2 i odkrycie kopii samego siebie w G Zonie -> jako, że jest to pierwszy Stride nic się nie dzieje -> płacimy jego koszt jeszce raz i jako, że teraz po zapłaceniu mamy 2 karty face up w G Zonie zyskuje swój skill restandujący, ale traci tylko jeden drive check -> (opcjonalne, lecz zalecane jeśli jest możliwość) jeśli mamy Lizard General, Conroe to wzywamy go i możemy (nie musimy, ale warto by zwiększyć szansę na triggery) wyszukujemy kolejnego Overlorda z talii po czym dajemy naszemu VG skill Counter Chargujący -> atakujemy naszym VG po czym używamy jego skilla restandującego gdzie kosztem jest Discard jednego Overlorda i discard jednej dowolnej karty -> wykonujemy drugi atak naszym VG -> atakujemy naszymi RG -> kończymy turę.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady, zalety i matchupy:
Wady:
Spoiler (click to show/hide)
Zalety:
Spoiler (click to show/hide)
Dobre matchupy:
Spoiler (click to show/hide)
Złe matchupy
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Co trzeba kupić by zdobyć karty: Najlepiej single plus dwa razy Legend Deck Kaia który da większą część talii; spoiler pusty
Spoiler (click to show/hide)

6) Cena talii: Nie wypisuje cen bo jeszcze częśći kart nie ma
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7) Podsumowanie:
Dragonic Overlord - the Truth - jest ich naprawdę sporo. Chyba jedyna karta, która ma aż tyle alternatywnych wersji (może poza Blaster Bladem). Ogólnie ten deck praktycznie zyskał miano Legendarnego Decku Kagero (i nie nie dlatego, że dostał Legend Deck). Uważam tak ze względu na to iż praktycznie pojawiał się on na prawie każdym etapie anime (jako karta w boosterach albo w samym anime). Jedynym wyjątkiem do tej pory był tylko sezon z Asia Circuit (chociaż tam się też pojawił jako cel do uwolnienia). Ogólnie deck jest naprawdę dobry do gry jak i naprawdę przyjemny do gry. Ma sporo możliwości wyjścia z trudnych sytuacji jak i całkiem fajne możliwości wykończenia przeciwnika dość szybko, albo chociaż wymuszenia na nim presji. Ogólnie nie jestem w stanie powiedzieć nic złego na jego temat bo jest to jeden z moich ulubionych decków w grze (na równi z Maelstrom Aqua Forcem, którego też kiedyś złożę). A teraz pora na standardowe 3 pytania i odpowiedzi na nie (bo niewiem co jeszcze tu napisać poza nimi :P )
Czy polecam talię? -TAK TAK TAK. To chyba było oczywiste, że to zrobię :P
Czy talia ma szansę wygrać coś turniejowo? - W sumie gdybym teraz napisał, że nie to bym musiał wyśmiać samego siebie (ale jakby nie patrzeć piszę w odpowiedzi na to pytanie "tak" przy każdej talii która do tej pory omawiałem, więc tu nie będe jeszcze łamać tradycji)
Czy talia dostanie jakieś dodatkowe wsparcie? - Owszem. Ziegenburg, Dumjid i zapwene parę innych kart w G-BT11.

14
No to na wstępie chciałbym zaprosić wszystkich do dyskusji na temat pewnej karty z Kagero, a dokładniej Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace" oraz Flare Arms, Ziegenburg:

Flare Arms, Ziegenburg

Card Effect(s)
[Stride]-Stride Step-[Choose one or more cards with the sum of their grades being 3 or greater from your hand, and discard them] Stride this card on your (VC) from face down.
[AUTO](VC/RC):Blaze (At the beginning of each of your attacks, if you have more rear-guards than your opponent, your vanguard becomes blazing until end of turn)
[ACT](VC)[1/Turn]:[Soul Blast (1) & Choose a face down card named "Flare Arms, Ziegenburg" from your G zone, and turn it face up] Choose one of your opponent's rear-guards, retire it, and until end of turn, this unit gets "[AUTO](VC)[1/Turn] Generation Break 3:[Counter Blast (1)] At the end of the battle that this unit attacked a vanguard, you may pay the cost. If you do, choose a card from your hand for each of your opponent's rear-guards, discard it, [Stand] this unit, and it gets drive -2 until end of turn.".

No to tak zanim zacznę omawiać go to kilka słów na temat dlaczego "wyjechałem" z takim pomysłem oraz dodatkowa uwaga: efekt podany powyżej nie jest oficjalny; jest on rekonstrukcją bazowaną na tym co było pokazane w anime; efekt wzięty z Wiki VG.
Powody:
1) Robię artykuł Kagero w którym umieszcze go jako możliwą opcję dodania do talii
2) Przyglądałem się komentarzom na wiki VG na jego temat i jeden przykuł moją uwagę, a dokładniej zakładał on, że jego efekt restandujący nie jest 1/Turn przez co oba Conroe (ten G0 i G1) wylądują na banie po jego wydaniu
3) Chciałbym poznać waszą opinię na temat jego oraz tego jak ten eff może wyglądać w rzeczywistości
4) Powyższe tyczą się Ziegenburga
5) Bo mi się tak chciało :P


No to samo omówienie:
1) Ma Blaze więc coś musi (a przynajmniej powinien jak dla mnie) mieć związanego z tym (może zdolność restandująca)

2) Aktualnie jest 1/Turn podany na obu skillach (tym [ACT] i [AUTO] który zyskuje), ale co by było gdyby na jednym z nich (albo obu) nie było tej restrykcji? W zależności od tego która opcja by była, stał by się najniebezpieczniejszym Stridem dla Kagero, albo nieco mocniejszym niż jest w tej formie. Dlaczego taka rozbieżność? Otóż wyjaśniam poniżej:
                A) W przypadku gdy jego [ACT] nie jest 1/Turn zyskujemy możliwość pozbycia się nawet 3 RG przeciwnika i możliwość zrestandowania go przy pierwszym Stridzie. Mechanika podobna jest jak przy Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace", tyle że z mniejszym kosztem (bo Soul Blast 2/3 ,odkrycie 2/3 kopii siebie i Counter Blast 1 za restand kontra "Ace'owy" Counter Blast 4 i odkrycie 2 kopii siebie oraz discard jednego Overlorda i jednej karty za restand)
                B) W przypadku gdy skill [AUTO] który dostaje nie miał by 1/Turn staje się maszyną do kończenia gier w deckach opierających się na Dragonic Overlordach (po kilku zmianach w deck buildingu; więcej info jutro w artykule o Kagero), gdyż przy wyczyszczeniu pola (co dla Kagero raczej nie jest problemem) w połączeniu z Lizard General, Conroe praktycznie za darmo mielibyśmy nieskończoną ilość ataków na przeciwnika (no bo przy czystym polu oppa, nie musimy nic discardować, chociaż jak nie mamy co discardować to i tak się wystanduje; przy ataku Counter Charge 2 z Generała Conroe a dla restandu Counter Blast 1, więc samo się kalkuluje)
                C) W sytuacji gdy oba efekty nie mają 1/Turn ta karta będzie przegięta bo ponawiam wyjaśnienie: w deckach na Dragonic Overlordach pierwszy Stride w niego był by końcem gry, czego raczej by Bushi nie zrobiło

3) Jest to restandujący VG, co ja bardzo lubię i dodatkowo jest "splashwalny' (czyli można go grać w dowolnej talii Kagero), chyba, że dostanie restrykcję typu: musi mieć w Heart kartę z Blademaster w nazwie by użyć efektu, wtedy ograniczenie 1/Turn może być zdjęte z dowolnego skillu (nawet z obu jak dla mnie, chociaż to mogło by być lekkim przegięciem)


A na koniec podaję efekt Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace" i wyjaśniam o co mi chodziło w punkcie 2A)

Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace"

[Stride]-Stride Step-[Choose one or more cards with the sum of their grades being 3 or greater from your hand, and discard them] Stride this card on your (VC) from face down.
[ACT](VC):[Counter Blast (2) & Choose a face down card named "Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace"" from your G zone, and turn it face-up] If the number of face up cards in your G zone is two or more, until end of turn, this unit gets drive-1, and "[AUTO](VC)[1/Turn]:[Choose a card from your hand, discard it, choose a card with "Overlord" in its card name from your hand, and discard it] At the end of the battle that this unit attacked a vanguard, you may pay the cost. If you do, [Stand] this unit, and this unit gets [Power]+5000 until end of turn.".

Otóż kluczowa w nim jest forma w jakiej został ten efekt napisany, czyli [ACT](VC):{Koszt} i efekt który mówi jeśli (If). Ciekawostka w tym jest taka, że jest to zdolność [ACT], czyli taka której używamy w Main Phase oraz, której możemy używać tyle razy ile chcemy w turze, jeśli możemy zapłacić koszt. No to samo wyjaśnienie na czym to polega: Robimy Stride w niego, płacimy koszt po czym wykonujemy to co efekt nam mówi, czyli sprawdzamy czy mamy 2 karty face up w G Zonie, jeśli nie mamy ignorujemy dalszą część, ale jeśli mamy to robimy dalsze części efektu. W tym momencie jako, że [ACT] nie jest 1/Turn można go użyć jeszcze raz (jak mamy jak zapłacić koszt) przez co wtedy na pewno zyska swoje "bonusy". Teraz mała uwaga, bo nie którzy (już miałem nie przyjemność z takimi grać na Area) jako, że efekt restandujący ma 1/Turn, to nawet jeśli użyjemy tego tricku (czyli 2 razy użyjemy [ACT]) to nasz "Ace" wystanduje się tylko raz, bo 1/Turn działa tylko raz na turę i tylko w pierwszej możliwej sytuacji do użycia go, czyli przy pierwszym ataku w VG przeciwnika. Dodatkowo do tej notatki, jeśli użyjemy tego efektu 2 razy (w sensie [ACT]) przy drugim stridzie to nasz VG będzie mieć tylko 1 Drive Check, bo 2 razy dostanie drive -1

15
Talie Tygodnia / [Premium] Tydzień 14: Dark Irregulars Blade Wing
« dnia: Maja 15, 2017, 12:05:37 pm »

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Decklista
Grade 0: 19
4x Specialist, Vincent [Heal]
4x One-eyed Succubus [Critical]
4x Hysteric Shirley [Draw]
2x Dark Queen of Nightmareland [Stand]
2x Monochrome of Nightmareland [Stand]
2x Enigmatic Assassin
1x Greedy Hand [Starter]
Grade 1: 14
4x Dimension Creeper
4x Succubus of Avarice [PG]
4x Wertiger Yaeger [Warunkowy Stride Fodder]
2x Succubus of Pure Love [Stride Fodder]
Grade 2: 11
4x Blade Wing Sykes
3x Demonted Executioner
2x Flying Librarian
2x Succubus of Attachment
Grade 3: 6
4x Blade Wing Sullivan
2x Nine-break Hustler
Grade 4: 16
4x Wings of Annihilation, Blade Wing Tibold
4x One Steeped in Sin, Scharhrot
2x Abominable One, Gilles de Rais
1x Mask of Demonic Frenzy, Ericrius
2x Nighttime Gentleman, Saint-Germain [G Guardian]
2x Medicine of Discontinuation, Vincent [G Guardian]
1x False Dark Wings, Agrat bat Mahlat [G Guardian]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:
Grade 0:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 1:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 2:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 3:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 4:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:
Nie mam żadnych pomysłów na bardziej skomplikowane combosy
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady, zalety i matchupy:
Wady:
Spoiler (click to show/hide)
Zalety:
Spoiler (click to show/hide)
Dobre matchupy:
Spoiler (click to show/hide)
Złe matchupy
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Co trzeba kupić by zdobyć karty:
Spoiler (click to show/hide)

6) Cena talii:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7) Podsumowanie:
Soul Charge     Soul Charge     Soul Charge     Soul Charge     Soul Charge     Soul Charge     Soul Charge     
A przepraszam miałem zrobić jakieś podsumowanie, prawda? No to tak: Talia bym powiedział, że nawet mi się spodobała, za swoją mechanikę typu dochodzimy do 15 kart w duszy i możemy się wylać na dalszy Soul Charge. Poza tym jakoś nie potrafię tego wyjaśnić, ale po mimo swojego słabego efektu (jak na czasy w których wyszedł) oryginalny Blade Wing, Reijy mi się spodobał, ale niestety nie znalazł tu miejsca, bo jest po prostu słaby.
Czy polecam talię? - Czemu by nie.
Czy talia ma szansę wygrać coś turniejowo? - I tak i nie. Tak o jest to talia która ma doskonałe możliwości obronne, nie bo wszech obecny Time Leap i oraz coraz to popularniejsza Nightrose oraz powracające do łask D Robo go zjedzą
Czy talia dostanie jakieś dodatkowe wsparcie? - Stawiam, że tak. To znaczy napewno dostanie, ale sądze (a przy najmniej mam nadzieję), że dostanie wsparcie takie zrobione tylko dla siebie.

Strony: [1] 2 3 4