Autor Wątek: Omówienie karty: Flare Arms, Ziegenburg oraz Dragonic Overlord "the Ace"  (Przeczytany 6307 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Elbem

  • Dragonic Overlord
  • *****
  • Wiadomości: 351
    • Zobacz profil
  • Ulubiona karta: Blue Storm Supreme Dragon, Glory Maelstrom
No to na wstępie chciałbym zaprosić wszystkich do dyskusji na temat pewnej karty z Kagero, a dokładniej Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace" oraz Flare Arms, Ziegenburg:

Flare Arms, Ziegenburg

Card Effect(s)
[Stride]-Stride Step-[Choose one or more cards with the sum of their grades being 3 or greater from your hand, and discard them] Stride this card on your (VC) from face down.
[AUTO](VC/RC):Blaze (At the beginning of each of your attacks, if you have more rear-guards than your opponent, your vanguard becomes blazing until end of turn)
[ACT](VC)[1/Turn]:[Soul Blast (1) & Choose a face down card named "Flare Arms, Ziegenburg" from your G zone, and turn it face up] Choose one of your opponent's rear-guards, retire it, and until end of turn, this unit gets "[AUTO](VC)[1/Turn] Generation Break 3:[Counter Blast (1)] At the end of the battle that this unit attacked a vanguard, you may pay the cost. If you do, choose a card from your hand for each of your opponent's rear-guards, discard it, [Stand] this unit, and it gets drive -2 until end of turn.".

No to tak zanim zacznę omawiać go to kilka słów na temat dlaczego "wyjechałem" z takim pomysłem oraz dodatkowa uwaga: efekt podany powyżej nie jest oficjalny; jest on rekonstrukcją bazowaną na tym co było pokazane w anime; efekt wzięty z Wiki VG.
Powody:
1) Robię artykuł Kagero w którym umieszcze go jako możliwą opcję dodania do talii
2) Przyglądałem się komentarzom na wiki VG na jego temat i jeden przykuł moją uwagę, a dokładniej zakładał on, że jego efekt restandujący nie jest 1/Turn przez co oba Conroe (ten G0 i G1) wylądują na banie po jego wydaniu
3) Chciałbym poznać waszą opinię na temat jego oraz tego jak ten eff może wyglądać w rzeczywistości
4) Powyższe tyczą się Ziegenburga
5) Bo mi się tak chciało :P


No to samo omówienie:
1) Ma Blaze więc coś musi (a przynajmniej powinien jak dla mnie) mieć związanego z tym (może zdolność restandująca)

2) Aktualnie jest 1/Turn podany na obu skillach (tym [ACT] i [AUTO] który zyskuje), ale co by było gdyby na jednym z nich (albo obu) nie było tej restrykcji? W zależności od tego która opcja by była, stał by się najniebezpieczniejszym Stridem dla Kagero, albo nieco mocniejszym niż jest w tej formie. Dlaczego taka rozbieżność? Otóż wyjaśniam poniżej:
                A) W przypadku gdy jego [ACT] nie jest 1/Turn zyskujemy możliwość pozbycia się nawet 3 RG przeciwnika i możliwość zrestandowania go przy pierwszym Stridzie. Mechanika podobna jest jak przy Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace", tyle że z mniejszym kosztem (bo Soul Blast 2/3 ,odkrycie 2/3 kopii siebie i Counter Blast 1 za restand kontra "Ace'owy" Counter Blast 4 i odkrycie 2 kopii siebie oraz discard jednego Overlorda i jednej karty za restand)
                B) W przypadku gdy skill [AUTO] który dostaje nie miał by 1/Turn staje się maszyną do kończenia gier w deckach opierających się na Dragonic Overlordach (po kilku zmianach w deck buildingu; więcej info jutro w artykule o Kagero), gdyż przy wyczyszczeniu pola (co dla Kagero raczej nie jest problemem) w połączeniu z Lizard General, Conroe praktycznie za darmo mielibyśmy nieskończoną ilość ataków na przeciwnika (no bo przy czystym polu oppa, nie musimy nic discardować, chociaż jak nie mamy co discardować to i tak się wystanduje; przy ataku Counter Charge 2 z Generała Conroe a dla restandu Counter Blast 1, więc samo się kalkuluje)
                C) W sytuacji gdy oba efekty nie mają 1/Turn ta karta będzie przegięta bo ponawiam wyjaśnienie: w deckach na Dragonic Overlordach pierwszy Stride w niego był by końcem gry, czego raczej by Bushi nie zrobiło

3) Jest to restandujący VG, co ja bardzo lubię i dodatkowo jest "splashwalny' (czyli można go grać w dowolnej talii Kagero), chyba, że dostanie restrykcję typu: musi mieć w Heart kartę z Blademaster w nazwie by użyć efektu, wtedy ograniczenie 1/Turn może być zdjęte z dowolnego skillu (nawet z obu jak dla mnie, chociaż to mogło by być lekkim przegięciem)


A na koniec podaję efekt Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace" i wyjaśniam o co mi chodziło w punkcie 2A)

Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace"

[Stride]-Stride Step-[Choose one or more cards with the sum of their grades being 3 or greater from your hand, and discard them] Stride this card on your (VC) from face down.
[ACT](VC):[Counter Blast (2) & Choose a face down card named "Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace"" from your G zone, and turn it face-up] If the number of face up cards in your G zone is two or more, until end of turn, this unit gets drive-1, and "[AUTO](VC)[1/Turn]:[Choose a card from your hand, discard it, choose a card with "Overlord" in its card name from your hand, and discard it] At the end of the battle that this unit attacked a vanguard, you may pay the cost. If you do, [Stand] this unit, and this unit gets [Power]+5000 until end of turn.".

Otóż kluczowa w nim jest forma w jakiej został ten efekt napisany, czyli [ACT](VC):{Koszt} i efekt który mówi jeśli (If). Ciekawostka w tym jest taka, że jest to zdolność [ACT], czyli taka której używamy w Main Phase oraz, której możemy używać tyle razy ile chcemy w turze, jeśli możemy zapłacić koszt. No to samo wyjaśnienie na czym to polega: Robimy Stride w niego, płacimy koszt po czym wykonujemy to co efekt nam mówi, czyli sprawdzamy czy mamy 2 karty face up w G Zonie, jeśli nie mamy ignorujemy dalszą część, ale jeśli mamy to robimy dalsze części efektu. W tym momencie jako, że [ACT] nie jest 1/Turn można go użyć jeszcze raz (jak mamy jak zapłacić koszt) przez co wtedy na pewno zyska swoje "bonusy". Teraz mała uwaga, bo nie którzy (już miałem nie przyjemność z takimi grać na Area) jako, że efekt restandujący ma 1/Turn, to nawet jeśli użyjemy tego tricku (czyli 2 razy użyjemy [ACT]) to nasz "Ace" wystanduje się tylko raz, bo 1/Turn działa tylko raz na turę i tylko w pierwszej możliwej sytuacji do użycia go, czyli przy pierwszym ataku w VG przeciwnika. Dodatkowo do tej notatki, jeśli użyjemy tego efektu 2 razy (w sensie [ACT]) przy drugim stridzie to nasz VG będzie mieć tylko 1 Drive Check, bo 2 razy dostanie drive -1


Dragonic Overlord "THE KAWAIIIIIII" : where is your god now?!

Offline issackmp

  • Dragonic Overlord
  • *****
  • Wiadomości: 454
    • Zobacz profil
  • Team :
  • Ulubiona karta: Dragheart, Luard
Odp: Omówienie karty: Flare Arms, Ziegenburg oraz Dragonic Overlord "the Ace"
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 17, 2017, 12:57:53 pm »
No to ożywiamy temat...

Mamy więc aktualny effect Ziegenburga
Flare Arms, Ziegenburg

[AUTO](VC):Blaze
[ACT](VC)[1/Turn]:[Soul Blast (1) & Choose a face down card from your G zone with the same card name as this unit, and turn it face up] Choose one of your opponent's rear-guards, and retire it.
[AUTO](VC)[1/Turn] Generation Break 3:[Counter Blast (1) & Choose the same number of cards from your hand as the number of your opponent's rear-guards, discard them] At the end of the battle that this unit attacked, if this unit is blazing, you may pay the cost. If you do, [Stand] this unit, and it gets drive -2.

no i oczywiście dobrze znany effect Ace'a

Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace"

[ACT](VC):[Counter Blast (2) & Choose a face down card named "Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace"" from your G zone, and turn it face-up] If the number of face up cards in your G zone is two or more, until end of turn, this unit gets drive-1, and "[AUTO](VC)[1/Turn]:[Choose a card from your hand, discard it, choose a card with "Overlord" in its card name from your hand, and discard it] At the end of the battle that this unit attacked a vanguard, you may pay the cost. If you do, [Stand] this unit, and this unit gets [Power]+5000 until end of turn.".

No to bierzemy się za porównanie:

1) Primo Ziegenburg traci trochę na prowadzeniu przez swoje GB3. Ace z kolei w dalszej części ma ujęte, że "If the number of face up cards in your G zone is two or more", ale to można łatwo ogarnąć sposobem na Elbema jak to nazywam, a mianowicie aktywując skill 2 razy pod rząd (chociaż koszt jest wtedy mega) - brawo Elbem.

2) Jeśli chodzi o koszt właśnie to ciężko powiedzieć. Z jednej strony Ziegenburg przy 1 CB i karty z ręki w ilości przeciwnych RG to dużo jeśli przeciwnik ma co najmniej 3 jednostki ale mówimy tu o Kagero. Retire jest u na porządku dziennym także tu raczej nie powinno być z tym kłopotu. Przy Ace mamy znowu 2 CB i PB (Persona Blast) za samo drive -1. Koszt Stand to dodatkowe 2 karty z czego 1 to konieczność Overlorda.

3) Sam skill. W obu przypadkach mam re-Stand chociaż Ziegenburg ewidentnie dostaje w żyć przez Drive -2. Nie mówiąc już o +5k Ace.

Podsumowując... żartuję nie będzie podsumowania. Każdy musi sobie niestety wyrobić własne zdanie czego będzie, a czego nie będzie używać. Osobiście, jeśli chodzi o Kagero to Overlord for live, chociaż może nie Ace ale ten piękniś:

Dragonic Overlord "The Legend"

[ACT](VC)[1/Turn] Generation Break 2:[Counter Blast (1) & Choose a grade 3 or greater <Flame Dragon> from your hand, and discard it] Until end of turn, this unit gets [Power]+15000/grade+1/drive+1, and "[AUTO](VC)[1/Turn]:[Choose three cards from your hand, and discard them] At the end of the battle that this unit attacked a rear-guard, you may pay the cost. If you do, [Stand] this unit.".
[AUTO]:[Counter Blast (1) & Soul Blast (1)] When this unit is placed on (VC), you may pay the cost. If you do, look at five cards from the top of your deck, search for up to one <Flame Dragon> from among them, reveal it to your opponent, put it into your hand, and shuffle your deck.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19