A więc to jest ta cała Ziemia? No cóż, przestanie istnieć jak każda inna planeta, która staneła nam na drodze. Jedynym problemem może być fakt, że nasze moce są ograniczone i musimy przebywać w formie kart do gry. Mimo wszystko osiągniemy cel, nie prawdaż Oksizz?
"Nie sądze Greion"
Co? Niby dlaczego?
"Pamiętasz inwazję na planetę Cray?"
Tą którą przegrałeś? Tak pamiętam, ale nie rozumiem co to ma do rzeczy.
"Ta cała Ziemia i Cray są połączone ze sobą, co za tym idzie wiedzą jak potężni jesteśmy. No i przy okazji ten cały głupi Messiah jest jednym z tych którzy przebywają aktualnie tutaj na Ziemi."
Aha. No i co z tego, że on tu jeeeeeeeeeeeeest ...... chwila mówisz, że ten Messiah który cię rozwalił jest tutaj?
"Wcale mnie nie rozwalił! Jemu po prostu się poszczęściło! I tak jest tutaj"
EHHHHHHH?! CZEMU NIE POWIEDZIAŁEŚ MI TEGO WCZEŚNIEJ?!
"Bo słuchałeś Greidhola, który mówił, że Ziemia będzie łatwym celem"
Rozumiesz, że zmiana kierunku planety Brandt będzie kosztowała nas dużo energii?
"Tak, ale to nie mój problem. Nie ja się będe musiał tłumaczyć Egorgowi. Tak przy okazji powiedziałem mu gdzie co to za miejsce więc cała reszta wyjaśnień to twój i Greidhola problem
"
EHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!? NIE PÓJDZIESZ ZE MNĄ WYTŁUMACZYĆ DLACZEGO ZUŻYLIŚMY TYLE ENERGII?! I O CO CHODZI Z TĄ UŚMIECHNIĘTĄ TWARZĄ?!
"Nie wiem o czym mówisz. I tak ja nie będę iść z wami. Narka"
CO?! CZEKAJ?!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kilka słów na wstępie oraz wyjaśnienie kilku słów pojawiających się w artykule:
Lock - mechanika używana przez niektóre karty w talii: polega na zakrywaniu RG przez co nie można ich w żaden sposób używać, karty są unlockowane na koniec tury
Unlock - zwrot opisujący czynność odwrotną do Lock, dzieje się najczęściej na koniec tury właściciela karty zlockowanej
Omega Lock - Lock tyle, że na turę dłużej
Delete - mechanika używana przez karty w talii: polega na tym, że VG przeciwnika jest zakrywany (podobnie do locku), ale w przeciwieństwie do locku można ridować na zdeletowanym VG, zdeletowany VG może atakować, i zachowuję jedynie swój Grade, nazwę i to czy ma twin drive (może wykonywać drive checki przy atakach). Zdeletowany VG traci moc (jest traktowany jakby miał 0 mocy) oraz wszystkie swoje umiejętności. Ciekawostka jeśli stridujemy na zdeletowanej karcie ze Stride Bonusem (np. Chronojet Dragon, Luard) karta zostaję od deletowana (nie wiem jak inaczej napisać), ale nie możemy skorzystać z zdolności Stride Bonusowej
Vanish Delete - mechanika używana przez karty z talii: polega na tym, że przeciwnik wybiera kartę z swojego drop zonu i wysyła ją do bind zonu face-down (zakrytą) i zostaję tam do końca gry
Dodatkowo od tego artykułu będzie się pojawiać punkt 1,5 (albo inaczej określany) w którym będą się pojawiać inne propozycję kart których można używać w talii (nie będzie dodawane to w każdym nowym artykule, oraz nie będzie to wpływało na cenę talii oraz, na wyjaśnianie dlaczego te karty wylądowały w talii; karty w tym punkcie będą miały wyjaśnianie obok ich samych)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) DecklistaGrade 0: 18
4x Taunting Deletor, Gotho [Heal]
4x Biting Deletor, Geeva [Critical]
4x Cramping Deletor, Edy [Stand]
4x Marching Deletor, Maze/Override Deletor, Olg [Critical] (oba są critami wybór którego jest obojętny)
1x Sprout Deletor, Luchi [Starter]
1x Acquire Deletor, Igor [Starter]
Grade 1: 14
4x Flowers in Vacuum, Cosmo Wreath [PG]
4x Overeat Deletor, Onagil
4x Ill-fate Deletor, Drown
2x Ferment Deletor, Gaen
Grade 2: 11
3x Hailing Deletor, Alba
3x Hailing Deletor, Elro
3x Punishment Deletor, Gieron
2x Lie-down Deletor, Given
Grade 3: 7
3x Daunting Deletor, Oksizz
3x Docking Deletor, Greion
1x Waving Deletor, Greidhol
Grade 4: 16
4x Original Deletor, Egorg
2x Nebula Dragon, Big Crunch Dragon
2x Genesis Dragon, Judgement Messiah
1x Snow Element, Blizza
1x Air Element, Sebreeze
2x Dark Element, Dizmel [G Guardian]
1x Light Element, Agleam [G Guardian]
3x Metal Element, Scryew [G Guardian]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1,5) Opcjonalne karty:Grade 0:
Exulting Deletor, Maestol [Draw] lub Squeezing Deletor, Id [Draw] - zamiast Marching Deletor, Maze/Override Deletor, Olg [Critical] by móc poprawić sobię ręke
Grade 1:
Breaking Deletor, Gatario - 10k attacker jak mamy VG z "Deletor" w nazwie
Chewing Deletor, Boroh - boostując Oksizza jeśli przeciwnik ma zdeletowanego VG to boostowany unit zyskuje 5k mocy do końca tej walki
Deriding Deletor, Aieda - kiedy boostuje i atak w którym to robił trafi a opp ma zdeletowanego VG to za soulblast 1 możemy zdrawować kartę
Idolizing Deletor, Guim - gdy boostuje i atak trafia VG przeciwnika i jest on zdeletowany to możemy zlockować jednego RG oppa
Instill Deletor, Ender - PG który pozwala nam na zdeletowanie VG przeciwnika na koniec jego tury (tej w której go użyliśmy) jeśli mamy jego kopię w drop zonie a VG przeciwnika był zdeletowany gdy użyliśmy jego efektu
Poisonous Deletor, Edda - 8k vanilla; dla heheszków
Grade 2:
Bloating Deletor, Gio - bo japońska meta
Clipping Deletor, Evo - za counterblast 2 gdy wzywamy go jako RG a przeciwnik ma zdeletowanego VG możemy wezwać jednego Deletora z talii jako RG (innego niż Clipping Deletor, Evo)
Greedy Deletor, Jail - jeśli jego atak trafi VG przeciwnika to counterchargujemy jedną kartę
Juxtapose Deletor, Gaele - jeśli kładziemy go na RG i przeciwnik ma zdeletowanego VG to możemy zlockować jedną kartę w frontrow przeciwnikowi
Pursuing Deletor, Egotte - 12k attacker jeśli mamy VG z "Deletor" w nazwie
Swift Deletor, Geali - kiedy się pojawia się na VC lub RC, pozwala nam na zretirowanie jednego RG w front rowie przeciwnika i przeciwnik po tym vanish deletuje jedną kartę oraz, on zyskuje 2k mocy do końca tury, ale kosztem tego jest retire jednego innego RG z "Deletor" w nazwie
Grade 3:
Mixed Deletor, Keios - możliwość zdeletowania VG przeciwnika i zlockowania 2 RG przeciwnika przy położeniu go na VC
Grade 4:
Air Element, Luctorm - łatwiejszy do zdobycia Light Element, Agleam
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:Grade 0:Heal i Critical triggery (inne niż Biting Deletor, Geeva) - podstawa decku
Biting Deletor, Geeva - jeśli opp ma deletniętego VG a on boostował, możemy go cofnąć do na top talii, przetasować ją, zrobić counter charge i przeciwnik dodatkowo Vanish Deletuje kartę z dropu
Cramping Deletor, Edy - kiedy pojawia się na RG, przeciwnik ma zdeletowanego VG a my mamy VG z Deletor w nazwie, drawujemy kartę
Sprout Deletor, Luchi - kiedy jest położony na drop z RC pod koszt naszego VG z "Deletor" w nazwie, lockujemy jednego RG oppa w backrow, oraz przeciwnik Vanish Deletuje kartę z dropu
Acquire Deletor, Igor - jeśli opp ma zdeletowanego VG możemy go dać do soula by zdrawować kartę i z counter chargować 1 kartę
Grade 1:Flowers in Vacuum, Cosmo Wreath - PG który ma możliwość Counter Chargowania
Overeat Deletor, Onagil - jak się pojawia jako RG, możemy zagrać zdolnością która zmusza obu graczy do zdrawowania karty i zdiscardowania jednej. Dodatkowo jeśli mamy VG z "Deletor" w nazwie to możemy go dać do soula by przeciwnik zvanish deletował sobie jedną kartę
Ill-fate Deletor, Drown - na koniec walki w której boostował VG z "Deletor" w nazwie możemy zdiscardować kartę i wysłać go do soula by zdrawować dwie karty i by przeciwnik vanish deletnął jedną kartę
Ferment Deletor, Gaen - gdy VG przeciwnika zostaje zdeletowany, a my mamy VG z "Grei" w nazwie, możemy zsoulblastować 1 kartę by przeciwnik wykonał vanish delete jednej karty i by on (Gaen) zyskał 3k mocy do końca tury
Grade 2:Hailing Deletor, Alba - jak opp ma zdeletowanego VG a my go wzywamy na RG to możemy wyszukać w naszej talii jednego Hailing Deletor, Elro i przywołać go na RG po czym przeciwnik wzywa kartę z góry talii. Poza tym jeśli jest w naszej prawej kolumnie a my mamy w lewej kolumnie Hailing Deletor, Elro to gdy atakuje zyskuje 3k mocy do końca ataku
Hailing Deletor, Elro - raz na turę kiedy karta przeciwnika pojawia się na RG efektem karty (nawet naszej) to my możemy zcounter chargować 1 oraz przeciwnik vanish deletuje jedna kartę. Poza tym jak atakuje będąc w naszej lewej kolumnie a my mamy Hailing Deletor, Alba w prawej kolumnie, to zyskuje on 3k mocy do końca walki
Punishment Deletor, Gieron - zyskuje 1k mocy za każdą kartę face-down w bind zonie przeciwnika (czyli w tej talii za każdą kartę vanish deletniętą). Dodatkowo zmusza przeciwnika do vanish deletu jednej karty na koniec walki w której nasz VG z "Deletor" w nazwie atakował VG przeciwnika
Lie-down Deletor, Given - jeśli mamy G3 VG z "Grei" w nazwie, na koniec walki w której Given atakował, możemy zcounterblastować 1 kartę z "Deletor" w nazwie, zretirować go, oraz 4 inne RG z "Deletor" w nazwie by wystandować naszego VG
Grade 3:Waving Deletor, Greidhol - za soulblast jednego Docking Deletor, Greion oraz retire jednego RG z "Deletor" w nazwie deletujemy VG przeciwnika i przeciwnik vanish deletuje jedną kartę. Poza tym jak jego atak trafi to za counterblast 1 patrzymy na 5 kart z góry talii, dodajemy 1 Docking Deletor, Greion do soulu z pośród nich, po czym retirujemy jednego RG przeciwnika z front rowu, a następnie przeciwnik vanish deletuje jedną kartę
Docking Deletor, Greion - kiedy jest położony na VG przeciwnik vanish deletuje 2 karty. Dodatkowo za counterblast 2 kart z "Deletor" w nazwie oraz za retire jednego naszego RG z "Deletor" w nazwie, deletuje VG przeciwnika i vanish deletuję jedną kartę. Chcemy go wyridować jako drugą kartę jeśli chcemy bardziej skorzystać z efektu Givena
Daunting Deletor, Oksizz - nasz "główny" G3. W większości przypadków chcemy by był naszym VG. Kosztem counterblastu 3 kart z "Deletor" w nazwie i wysłanie jednego naszego RG do soula deletujemy VG przeciwnika i Oksizz zyskuję 10k mocy do koca tury. Poza tym na początku ride phase przeciwnika, jeśli ma on zdeletowanego VG, przeciwnik może zdiscardować jedną kartę, ale jeśli tego nie zrobi, to nie może ridować w tej turze (dzięki czemu nie boli nas zaczynanie gier, a nawet chcemy zaczynać tak długo jak przeciwnik wbiję nam 3 dmg)
Grade 4:Dark Element, Dizmel; Light Element, Agleam oraz Metal Element, Scryew - G Guardy, bo te Link Jokerowe nie pasują w talii
Air Element, Sebreeze - na wypadek gdyby przeciwnik nie chciał nam dać pierwszego stridu, albo gdyby nie chciał tracić karty przy Oksizzie
Genesis Dragon, Judgement Messiah i Snow Element, Blizza - pierwsze stridy; zapychacze miejsca
Nebula Dragon, Big Crunch Dragon - użyteczny zapychacz miejsca
Original Deletor, Egorg - główny stride, ale działa dopiero gdy mamy dostęp do GB2. Gdy płacimy koszt (jakim jest counterblast 1 oraz retire jednego naszego RG z "Deletor" w nazwie) jeśli mamy VG z "Deletor" w nazwie, deletujemy VG przeciwnika, lockujemy jedną kartę w backrow u przeciwnika, oraz przeciwnik vanish deltuje jedną kartę, po czym jeśli przeciwnik ma 4 lub więcej kart w damage zonie oraz ma conajmniej 13 kart w face down w bind zonie (głównie polega to na vanish deletowaniu ich), wygrywamy grę
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:1) Deletujemy VG przeciwnika mając jako naszego VG Waving Deletor, Greidhol lub Docking Deletor, Greion, zapełniamy nasze pole kartami z "Deletor" nazwie (w tym przynajmniej jednym Lie-down Deletor, Given w front row, by mógł atakować) po czym atakujemy najpierw jednym RG (nie Lie-down Deletor, Given), następnie VG i dajemy naszemu VG moc (i criticale) z triggerów (jeśli jakieś trafimy) po czym (jeśli nie było stand trigerów) atakujemy Lie-down Deletor, Given w VG przeciwnika i używamy jego skilla by wystandować naszego VG i móc nim zaatakować jeszcze raz
2) Ride w Daunting Deletor, Oksizz użycie jego skilla i delete VG przeciwnika by ograniczyć jego zagrywki (jeśli zaczynaliśmy, albo gdy przeciwnik skipował ride, to zmuszamy go do utraty dwóch kart jeśli chce wykonać stride w tej turze)
3) Gdy przeciwnik ma 4 lub więcej kart w damage zonie oraz 13 lub więcej kart w face down w bind zonie (albo 12 kart face down w bind zonie oraz, conajmniej jedną w drop zonie) a my mamy dostęp do GB2 oraz VG z "Deletor" w nazwie to wykonujemy stride w Original Deletor, Egorg i używamy jego zdolności i wygrywamy grę
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady, zalety i matchupy:Wady:
- duże koszty efektów kart
- wolny deck wymagający uzyskania konkretnych pól
- cena Egorgów
Zalety:
- tani main deck (najdroższa karta to PG)
- DELETED VG mają 0 mocy co utrudnia obronę przed naszymi atakami
Dobre matchupy:
YYYYYY niewiem co napisać bo w teorii:
Granblue - bo pozbywa się im kart z drop zonu
Gear Chronicle - możliwość lockowania kart co ogranicza im ataki
Decki bazujące na Stride Bonusach - bo gdy VG jest zdeletowany nie możemy skorzystać z Stride bonusu
Złe matchupy
Link Joker - Lock boli; Delete boli
Każdy deck który rushuje (jeśli nie chcemy wygrać Egorgiem)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Co trzeba kupić by zdobyć karty: Promki [Agleam; Greidhol
VG-G-FC04: Fighters Collection 2017 [Luctorm (zamiast Agleama patrz punkt 1,5)]
VG-G-FC03: Fighters Collection 2016 [Sebreeze; Dizmel; Scryew]
VG-G-BT02: Soaring Ascent of Gale & Blossom [Blizza]
VG-G-BT03: Sovereign Star Dragon [Cosmo Wreath; Edy]
VG-G-CMB01 Vanguard & Deletor [Egorg; Greion; Elro; Alba; Given; Gaen; Drown; Gotho; Luchi; Geeva]
VGE-BT16 Legion of Dragons & Blades ver.E [Oksizz; Gotho; Olg; Maze; Igor]
VG-G-BT08: Absolute Judgment [Gieron; Onagil]
6) Cena talii:Ceny brane z strony tcgplayer.com ; biorę pod uwagę najmniejszą tam ukazaną ; nie będe pokazywać cen poszczególnych kart
Cena samego G Zonu: 221,95$ - 882,36 zł
Cena samego Main Decku (głównej talii): 64,73$ - 257,33 zł
Cena całości: 286,68$ - 1139,70 zł
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7) Podsumowanie:DELETE EVERYTHING. VANISH DELETE EVERYTHING.
Heh musiałem. Co do talii to mi się nią fajnie grało, nie koniecznie moim przeciwnikom. Talia jest nie typowa, przez fakt, że ma Delete i Vanish Delete oraz możliwość wina bez zadania 6 dmg. Jakoś więdzej nie wiem co dodać do podsumowania poza podstawowymi 3 pytaniami:
Czy polecam talię? - Ehhh, może? Nie jestem pewien. Niby fajnie się nią gra, ale przeciwnicy nie koniecznie mogą ciebie polubieć za granie tą talią.
Czy talia ma szansę wygrać coś turniejowo? - Tak. Jak nie przez skill Egorga to przez Deletowanie (licząc na to, że przeciwnik nie rozwali nas wcześniej)
Czy talia dostanie jakieś dodatkowe wsparcie? - Oczywiście. To jest Link Joker. I sądze, że nikt się nie spodziewał (a przynajmniej ja), że Deletory dostaną support w Vanguardzie G. Zwłaszcza, że film pokazał, że nie powinny się pokazywać, a tu niespodzianka, dostały po kilka kart w VG-G-BT08: Absolute Judgment; VG-G-BT03: Sovereign Star Dragon; oraz cały boost poświęcony im i Royalom: VG-G-CMB01 Vanguard & Deletor.