(http://static.zerochan.net/Oracle.Think.Tank.full.787308.jpg)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Decklista
Grade 0: 17
4x Lozenge Magus [Heal]
4x Nebula Witch, NoNo [Stand]
4x Psychic Bird [Critical]
4x Battle Sister, Muffin [Critical]
1x Godhawk, Ichibyoshi [Starter]
Grade 1: 17
2x Precious Ophidian
3x Virtuoso Housekeeper
4x Goddess of the Crescent Moon, Tsukuyomi
4x Divine Sword, Ame-no-Murakumo [Stride Fodder]
4x Arbitrator, Ame-no-Sagiri [PG]
Grade 2: 12
4x Shrewd Concierge
4x Goddess of the Half Moon, Tsukuyomi
4x Diviner, Kuroikazuchi
Grade 3: 4
4x Goddess of the Full Moon, Tsukuyomi
Grade 4: 16
3x Sunrise-on-high Godhawk, Ichibyoshi [G Guardian]
2x Sun of Eternity, Amaterasu [G Guardian]
1x Chief Deity of the Heavens, Amaterasu
2x Sword Deity of the Thunder Break, Takemikazuchi
4x Lord of Guidance, Wakahirume
4x Moon Deity Who Governs Night, Tsukuyomi
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:
Grade 0:
Lozenge Magus - Heal który może cofnąć sie z pola do decku
Nebula Witch, NoNo - draw plus cofnięcie się do decku
Psychic Bird - wchodzi do soula i daje draw
Battle Sister, Muffin - może być dowolny crit
Godhawk, Ichibyoshi - starter z ride chainu
Grade 1:
Precious Ophidian - możliwość drawu i "darmowego" stridu
Virtuoso Housekeeper - szukajka do Tsuku
Goddess of the Crescent Moon, Tsukuyomi - ride chain
Divine Sword, Ame-no-Murakumo - stride fodder
Arbitrator, Ame-no-Sagiri - PG z counter chargem
Grade 2:
Shrewd Concierge - możliwość drawu i +2k mocy przy ataku na VG jeśli mamy VG z "Tsukuyomi'
Goddess of the Half Moon, Tsukuyomi - ride chain
Diviner, Kuroikazuchi - draw przy ataku
Grade 3:
Goddess of the Full Moon, Tsukuyomi - ride chain
Grade 4:
Sunrise-on-high Godhawk, Ichibyoshi - podstawowy G Guard
Sun of Eternity, Amaterasu - wymiana karty na topie decku (zostawienie na topie lub wysłanie na bottom) i możliwość 10k tarczy
Chief Deity of the Heavens, Amaterasu - GB8 finisher
Sword Deity of the Thunder Break, Takemikazuchi - draw 2 kart
Lord of Guidance, Wakahirume - draw karty i ustawienie dowolnej karty z reki na top decku
Moon Deity Who Governs Night, Tsukuyomi - dodanie 2 kart z pierwszych pięciu z decku i dodanie jednej karty do duszy
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:
- nie przychodzą mi do głowy jakieś bardziej skomplikowane, więc nie wypisuje
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady, zalety i matchupy:
Wady:
- możliwość wydeckowania się
Zalety:
- ustawienie sobie kart w ręce
Dobre matchupy:
- Discard Nubatama (bo co ci zdiscardują sobie odzyskasz)
Złe matchupy
- wbrew pozorom nie Link Joker Lock, ale control decki które potrafią się bronić
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Podsumowanie:
Na początku powiem jedno: wiem, że są lepsze buildy OTT, wiem, że Tsukuyomi nie jest topowym deckiem, ale gdy zaczynałem robić artykuły zaznaczałem, że będe się starał robić oryginalne, nie zawsze topujące decki, tak więc mamy Tsuku. Co do samego decku to powiem jedno, był to pierwszy deck jakim grałem w realu (co prawda na proxach jeszcze w czasach gdy najnowszym japońskim setem był set 3, czyli początki samej karcianki), i deck naprawdę lubiłem. Ogólnie deck się zmienił wraz z dodadniem Stridów i G Guardów, ale mimo to mi się nim fajnie gra.
Czy polecam talię? - Tak, gdyż jest naprawdę fajną i łatwą w obsłudze talią.
Czy talia ma szansę wygrać coś turniejowo? - Raczej nie, bo może się wydeckować w łatwy sposób.
Czy talia dostanie jakieś dodatkowe wsparcie? - Jako klan tak, jako ten konkretny build (czyli wsparcie dla kart Tsukuyomi) raczej nie.