(https://vignette4.wikia.nocookie.net/cardfight/images/a/ac/Great_Nature.png/revision/latest/scale-to-width-down/640?cb=20141026052819)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Decklista
Grade 0: 17
4x Castanet Donkey [Draw]
4x Draft Unicorn [Critical]
4x Holder Hedgehog [Critical]
4x Refugee Spangled [Heal]
1x Gifted Bear [Starter]
Grade 1: 16
4x Contradictory Instructor, Shell Master [PG]
4x Coiling Duckbill
4x Honorary Assistant, Mikesaburo
4x Diligent Assistant, Minibelly [Stride Fodder]
Grade 2: 10
2x Compass Lion
4x Crayon Tiger
4x Binoculus Tiger
Grade 3: 7
3x Honorary Professor, Chatsauvage
4x Honorary Professor, Chatnoir
Grade 4: 16
1x Omniscience Dragon, Kieltimka
1x Immortality Professor, Sahasrara Veera
2x Omniscience Dragon, Afanc
2x Omniscience Dragon, Cath Palug
2x Omniscience Dragon, Managarmr
4x Immortality Professor, Brahmananda
1x Sheltered Heiress, Spangled [G Guardian]
1x Omniscience Dragon, Al-mi'raj [G Guardian]
2x Immortality Professor, Kundalini [G Guardian]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:
Grade 0:
Castanet Donkey - uzupełnia dusze i zwiększa moc naszych kart (jednej wybranej) o 3k
Draft Unicorn - dowolny crit może być
Holder Hedgehog - dowolny crit może być
Refugee Spangled - może być dowolny, ale lepiej ten bo ma synergie z Sheltered Heiress, Spangled
Gifted Bear - za zrestowanie go oraz pokazanie jednego "Honorary Professora" pozwala nam na dodanie jedenego "Honorary Professora" z talii, ale musimy zdiscradować kartę po dodaniu do ręki oraz Gifted Bear jest retirowany na koniec tury
Grade 1:
Contradictory Instructor, Shell Master - PG który pozwala nam na Counter Charge
Coiling Duckbill - jak jest wezwany na RG pozwala nam na wybranie innego RG który zyska skill pozwalający nam na draw karty jeśli na końcu tury wyląduje na drop zonie
Honorary Assistant, Mikesaburo - jak jest położony na RG podczas naszej Main Phase pozwala nam na wybranie innego RG który zyska skill pozwalający nam na dodanie G3 "Honorary Professora" z decku do ręki jeśli wybrany zostanie zretirowany na końcu tury
Diligent Assistant, Minibelly - stride fodder
Grade 2:
Compass Lion - na koniec tury musimy zretirować naszego RG, ale sam w sobie ma 11k mocy i może zretirować samego siebie (jak jest jedynym RG to musi)
Crayon Tiger - jak atakuje i jest boostowany za CB1 pozwala nam na stand jednego RG, który zsyka 4k mocy, ale na koniec tury zostanie zretirowany
Binoculus Tiger - kiedy atakuje VG przeciwnika pozwala nam zwiększyć moc innego RG o 4k, ale jest on (ten wybrany RG) retirowany na koniec tury
Grade 3:
Honorary Professor, Chatnoir - break ride
Honorary Professor, Chatsauvage - skill w połączeniu z Chatnoirem
Grade 4:
Sheltered Heiress, Spangled - gdy jest użyty drawujemy po jednej karcie za każdego innego guardiana G3 lub niżej którego użyjemy przed nim przy tym samym ataku
Immortality Professor, Kundalini - wybieramy jednego naszego RG i zyskuje (ten RG) skill pozwalający nam na Counter Charge 1 kosztem retiru wybranego RG po czym Kundalini (jeśli wybraliśmy jakiegoś RG) 5k tarczy
Omniscience Dragon, Al-mi'raj - gdy używamy go możemy zapłacić koszt SB1 by wezwać 2 karty z ręki jako RG po czym wybrać do 4 RG i wybrane zyskują skill Resist i nie mogą być zretirowane nawet jeśli zostaną trafione atakiem
Immortality Professor, Brahmananda - kiedy atakuje i mamy Heart z "Honorary Professor" możemy zapłacić koszt (Counterblast 1 i odkrycie kopii siebie) by wezwać po jednej karcie za każdą kartę face-up w g zonie i wezwać ją jako RG który zyska skill zwiększający swoją moc o 4k przy ataku i retirujący się na koniec tury by zdrawować karte
Omniscience Dragon, Managarmr - po zapłaceniu kosztu (Counterblast 1 i odkrycie kopii siebie) jeśli mamy conajmniej 2 karty face-up w g zonie, wybieramy do 2 RG, zyskują one 4k mocy do końca tury oraz skill który zabrania przeciwnikowi używać G1 lub wyższych kart z ręki jako guardów jeśli ma (ten atakujący RG) 20k mocy
Omniscience Dragon, Cath Palug - kiedy nasz RG atakuje VG przeciwnika, a my mamy heart z "Honorary Professor" możemy zapłacić 1 counterblast, przez co wybieramy jednego RG który zyska 4k mocy i na koniec tury zostanie zretirowany i da nam draw karty
Omniscience Dragon, Afanc - kosztem counterblast 1 i odkryciem dowolnej karty z g zonu, pozwala nam na wybór dowolnej ilości RG które zyskają skill chroniący je przed retirem w dowolny sposób do końca tury po czym zyska (Afanc) 4k mocy za każdą wybraną kartę
Immortality Professor, Sahasrara Veera - finisher GB8
Omniscience Dragon, Kieltimka - gdy zostaje Succesfull (jakiś nasz RG musi osiągnąć moc co najmniej 25k w jego wypadku) przez co pozwala nam na cofnięcie do 4 kart z dropu na spód talii po czym (jeśli cofneliśmy 4 karty) pozwala nam na zwiększenie mocy jednego RG o 4k, ale na koniec tury wybrany RG jest retirowany, ale my drawujemy kartę
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:
1) Przy 4 kartach w damage zonie, jeśli mamy Honorary Professor, Chatnoir jako VG, ridujemy Honorary Professor, Chatsauvage po czym używamy skilla Honorary Professor, Chatsauvage (koszt to discard jednego G3 Honorary Professora), po czym wykonujemy Stride w Omniscience Dragon, Cath Palug lub Immortality Professor, Brahmananda (jest to stride efektem, przez co nie przecwinik nie musi mieć G3 jako VG), po czym wykorzystujemy efekt break ride (i tak jest to dozwolone, gdyż stride jest wykonane efektem, a Break Ride też jest efektem, a zgodnie z rulingami, to my wybieramy kolejność używania efektów)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady, zalety i matchupy:
Wady:
- dużo counter blastowania
- tracenie RG
- szybkie spłycanie decku
Zalety:
Dobre matchupy:
-teoretycznie Nubatama, bo to co zostanie nam zdiscardowane łatwo odzyskamy
Złe matchupy
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Podsumowanie:
Deck jest nawet całkiem przyjemny do gry. Motyw pozwalający nam na danie break ride dla naszego Stridu jest naprawdę ciekawy, ale bardzo kosztowny, więc jeśli nie będzie to nasza tura w której kończymy z przeciwnikiem, albo nie idziemy all out, to nie opłaca się jej używać. Sama w sobie talia jak dla mnie się podobała, bo lubię nie typowe metody gry, oraz coś samo w sobie ma zaskakiwać przeciwnika (dlatego lubię też grać Murakumo)
Czy polecam talię? - Tak, ale jeśli już trochę się gra w karcianke
Czy talia ma szansę wygrać coś turniejowo? - Raczej nie, gdyż ma większe szanse, na wydeckowanie się.
Czy talia dostanie jakieś dodatkowe wsparcie? - Jako klan tak. Jako konkretny build, raczej nie.