Autor Wątek: Strategie i pomysły - Enigman (DP)  (Przeczytany 9997 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline FeniX

  • Dragonic Overlord
  • *****
  • Wiadomości: 340
  • FFNA - Foo Fighters North Area
    • Zobacz profil
Strategie i pomysły - Enigman (DP)
« dnia: Marca 19, 2012, 11:04:31 am »
Gdzieś daleko w galaktyce znajduje się komenda Policji Międzywymiarowej (Dimension Police). Niby nic, ale dzisiaj poznamy tę komendę od środka i dokładnie ;] Zapraszam Was na wycieczkę!


Na pierwszy rzut oka - mech theme decka mnie odpychał. Nie lubię ani mechów, ani gundamów, ani evangelionów, ani nightmare'ów, ani w ogóle. Ale jak pograłem nimi, tylko, żeby zobaczyć czy można mieć zabawę grając nimi - są zabawne ;]

Okej przede wszystkim zaznaczmy jedno: to nie jest jednoznacznie stabilna talia. Trudno określić im jedną strategię, za to mają potencjał. Potencjał wygrywania zupełnie bez G3.

No ale, ale. Wszystko po kolei.

1. Stand up! Vanguard! Enigman Flow! - Recepcja komendy, czyli jak wejść.

Enigman Flow - ranga: cieć ze stróżówki.

Naszym podstawowym Vanguardem jest Enigman Flow. Dla nieznających znowu link wrzucam, bo nie wiem czy i jak działa to o czym wszyscy się rozpisują =P.

Efekt:
Cytuj
Auto: When you ride "Enigman Ripple" onto this unit, search for 1 "Enigman Wave" from your deck and add it to your hand. Shuffle your deck.

Nie jest wymagane używać jego efektu o dziwo, ale na wszelki wypadek gdybym miał szansę go użyć to wolę go trzymać niż Workerpod Saturday.

Jego efekt, jeśli dobierzemy Enigman Ripple, daje nam +1 kartę w ręku tak naprawdę. A przy ogólnym card advantage daje nam takie same plusy co inne startowe vanguardy, które wychodzą. ALE. No właśnie, ale. Żeby tutaj dostać +1 to musimy zagrać odpowiednie G1 co nas zmusza do grania 4 sztuki Ripple'a. W wypadku Barcgala, Lozenge Magus, Battleraizer i wiele więcej musimy mieć G1 tego samego klanu. Niestety brutalne.

Jednak nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło - poza Barcgalem nie dostajemy G2 zapewnionego, więc uważam to za dobrą wymianę. Zwłaszcza, że w paru grach pokazałem, że nie potrzebuję wiecej niż Enigman Wave'a, aby wygrać.

2. Inne G0.

Wiadomo. 16 triggerów. Oczywiście 4x Heal, 4x Critical. Dalej pojawia się problem. Mamy 2 różne standy i draw. Ja zostałem przy dwóch standach po 4 sztuki.

Czemu? Proste. Stand daje więcej ataków, a z Miracoulus Beauty, daje kopa po prostu ;]. Guide Dolphin musiał zostać jako jeden ze standów ze względu na swój efekt:
Cytuj
[ACT](RC):[Move this unit to Soul]: Choose 1 of your <Dimension Police>; it gets [Power]+3000 until end of turn.
Warto nie sądzicie?

Guide Dolphin - ranga: doręczyciel pączków ;]

3. Ride! Enigman Ripple! Lub inny G1 jak mam pecha! ^^" - Jesteśmy w środku i co dalej? Czyli za którym cieciem iść.

Cóż. 4x Ripple przez efekt Flow'a gram. Nie jest taki zły jak na tą talię. Ale w zasadzie esencją jest aby go dobrać w otwierającej. Niestety nic więcej tutaj nie daje.

Enigman Ripple - ranga: oficer dyżurujący (wyższa ranga ciecia)

Cosmo Roar, który za rest daje +2000 z Guide Dolphinem aktywuje nam efekty Vanguarda (o tym trochę niżej).

Cosmo Roar - ranga: oficer do spraw wspomagania fizycznego (czyt. dostarcza jedzenie i kawę)

Diamond Ace - perfect defense. To do czego doszedł Kelu nie dawno u nas już wiadomo od miesiąca albo dwóch - więcej jak 3 perfect defense nie pomaga wcale. I nie jest potrzebne. Chyba, że Granblue, ale to inny artykuł ;] w każdym razie 3 sztuki gram.

Diamond Ace - ranga: spec od spychologii stosowanej ze skutkiem natychmiastowym.

Commander Laurel - zabójca w tej talii. Efekt:
Cytuj
Auto【R】: (Choose 4 of your <<Dimension Police>> Rearguards and rest them) When your <<Dimension Police>> Vanguard's attack hits, you may pay the cost. If you did, Stand 1 of your Vanguard.

Commander Laurel - ranga: sierżant d.s. wspomagania mentalnego (no ktoś po gazetę czy krzyżówkę pójść musi)

Pomyślicie, ze efekt jest za słaby i ma za dużo nie potrzebnych sytuacji? Macie racje. Ale 2 sztuki, aby wyrobić sobie card advantage, poprzez dwukrotny atak Vanguardem są przydatne.

Ale połączcie to z Miracle Beauty. Nadal daje opcje na następny atak w tej turze. Przy 8 standach jeszcze bardziej.

4. Ride! Enigman Wave! - Ten Pan daje nam mandaty za przekroczenie ograniczenia prędkości do 2 lat świetlnych w naszym układzie słonecznym ^^

Enigman Wave. Dobrze grany daje nam takie same plusy jak G3. Ważne, aby go zagrać, a nie żeby mieć Ripple'a w duszy.
Cytuj
Continuous【V】: If you have "Enigman Ripple" in your soul, this unit gains +1000 Power.

Auto【V】: During the start of your Attack Step, if this unit's Power is 14000 or above, during that battle this unit gains (Auto【V】: When this unit's attack hits a Vanguard, draw 1 card.).

Jasne. Brak 1000 mocy utrudnia znacznie użycie drugiego efektu. Ale nadal aktywuje go Cosmo Roar + Guide Dolphin. Uważam, że warto poświęcić takie jednostki dla jego efektu.

@EDIT: Wybaczcie tutaj nastąpił skok myślowy:
A więc, jeśli doprowadzimy do odpowiedniej mocy Wave'a to mamy i atak trafi to mamy: tyle samo kart w ręku co po ataku G3; przewagę, że przeciwnik nie zna jednej z tych kart. Uważam to za dobrą wymianę, za to, że nie jest to G3.

Oczywiście przeciwnik może się zablokować, ale albo zużyje Perfect Defense, albo dużo kart wbrew pozorom. 14000 + boost 6000 = 20000 a musi pamiętać, że a nuż trigger się trafi. Boli. Trochę jak Alfred w drugiej turze.

Enigman Wave - ranga: oficer drogówki

5. Wsparcie innych G2. - A ci Panowie dają nam mandaty za ładną twarz ; )

Cosmo Beak i Masked Police, Grander są jedynymi G2 jakich potrzeba w tej talii.

Efekt pierwszego:
Cytuj
Auto: [Counterblast(2)] When this unit is called to the Rearguard Circle, you may pay the cost. If paid, choose 1 of your <<Dimension Police>> and for this turn, that unit's power is +4000.

Efekt drugiego:
Cytuj
Auto 【R】: When this unit attacks, and you have a <Dimensional Police> Vanguard, during this turn, your Vanguard's Power is +2000.

Wierzę, że nie muszę tłumaczyć czemu oba się tutaj znalazły, kiedy Vanguard dostaje dodatkowe kopnięcie jak ma +4000 mocy.

Wyjaśnię tylko, że Cosmo Beak jest jedyną kartą w tej talii, która używa Counter Blasta. Więc nie trzeba się martwić aby zostawiać na inne efekty, które mogą się bardziej przydać.

Cosmo Beak - ranga: specjalista d.s. tuningu radiowozów

Masked Police, Grander - ranga: zastępca kapitana komendy.

6.Ride! Enigman Storm! - A to Pan Kapitan. Kłaniać się motłochu jako iż król idzie!

Enigman Storm - ranga: kapitan komendy.

Dotarliśmy do przełożonego. To może najpierw tak:

Cytuj
Passive 【V】: If there is an "Enigman Wave" in your Soul, this Unit gains +1000 Power.

Auto 【V】: At the start of your Attack Step, if this Unit's Power is 15000 or more, during that battle, this Unit gains +1 Critical.

Tutaj Vanguard ma prawdziwe pier***nięcie. Jak jego dostaniemy, z resztą przyjaznych nam kart, przeciwnik naprawdę ma krucho.

Dodać mu 4000 ? Ma ktoś wątpliwości, że w tej talii to możliwe? Bo ja nie mam już żadnych ^^

7. Inne opcje. - Czyli sypialnia kapitana xD

Miracle Beauty - ranga: kochanka kapitana.

Miracle Beauty. Piekna G3. Można ją wykorzystać bardzo dobrze w wersji podanej przeze mnie, albo w wersji na Enigman Rain.

Efekt:
Cytuj
AUTO 【R】: During your battle phase, when this unit Stands, if you have a «Dimension Police» Vanguard, choose up to one of your Rear-Guard units that's on the same column as this unit, and Stand it.

Nic dodać, nic ująć. Lepiej by się sprawdzała jako Nova Grappler zdecydowanie ;]

Enigman Rain - ranga: żona kapitana

Żona dogaduje się dużo lepiej z kochanką niż z mężem. Ale cóż zrobić? Kobieta kobietę lepiej zrozumie.

Cytuj
Auto【V】: At the start of your Attack Step, if this Unit's Power is 12000 or higher, during that battle, this Unit gains:

"Auto【V】: When this unit's attack hits a Vanguard, choose 1 of your Rearguards and Stand it."

Efekt ciekawy. Godny zbudowania talii pod to. Ale nie trafił do mnie. Nie czegoś co przyciąga mnie.

8. Podsumowanie. - Czyli jak stąd wyjść w ogóle?

Jeszcze jedna uwaga: moc Vanguarda musi mieć odpowiednią wartość PRZED zadeklarowaniem ataku. Nie możemy liczyć, a mam boosta i już efekt działa.

A teraz właściwie podsumowanie:

Talia może dużo, ale tylko przy dużej dozie szczęścia (dobranie Ripple'a). Poza tym jest niezła zabawa, jak przeciwnikowi szybko ubywa kart z ręki, kiedy Ty masz ich spokojnie coraz więcej.

Przykładowa Decklista:
Cytuj
Grade 0 (17):
1x Enigman Flow
4x Cosmo Fang
4x Guide Dolphin
4x Justice Cobalt
4x Justice Rose

Grade 1 (15):
4x Enigman Ripple
3x Cosmo Roar
2x Commander Laurel
3x Diamond Ace
3x Magical Police, Quilt

Grade 2 (11):
3x Enigman Wave
4x Masked Police, Grander
4x Cosmo Beak

Grade 3 (7):
4x Enigman Storm
3x Miracle Beauty

Wybaczcie mi. Linki dorzucę później, bo bank wzywa ^^"
« Ostatnia zmiana: Marca 20, 2012, 12:30:04 am wysłana przez FeniX »
"See the king in his younger days as he blazes a trail with his knights! Ride!Alfred Early!"
"The King of Knights' sworn ally stands at his side! Superior Call, Blaster Blade!"
"Light isn't the only thing standing beside him. Darkness also stands with King of Knights. Stand! My avatar, Blaster Dark!

Offline kelu

  • Administrator
  • CEO Amaterasu
  • *****
  • Wiadomości: 846
    • Zobacz profil
  • Team : KFC ;)
  • Ulubiona karta: Imperial Daughter
Odp: Strategie i pomysły - Enigman (DP)
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 19, 2012, 01:08:02 pm »
Bardzo fajny i dowcipny opis.
Nie znałem jeszcze talii, może jak znajdę chwilę to potestuję =) Trochę szkoda że większość opiera się na BT04 i trzeba nam będzie jeszcze trochę poczekać na angielską wersję.

Offline FeniX

  • Dragonic Overlord
  • *****
  • Wiadomości: 340
  • FFNA - Foo Fighters North Area
    • Zobacz profil
Odp: Strategie i pomysły - Enigman (DP)
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 19, 2012, 01:20:47 pm »
Opis dałem tym razem "dowciapny" bo talia też nie jest jakąś poważnie zagrażającą talią. Ale w dobrych rękach (lepszych niż moje na pewno) może stać się czymś równie niebezpiecznym co RP. Ale niestety tutaj potrzeba farta, a trudno mnie w tym przebić ^^"
"See the king in his younger days as he blazes a trail with his knights! Ride!Alfred Early!"
"The King of Knights' sworn ally stands at his side! Superior Call, Blaster Blade!"
"Light isn't the only thing standing beside him. Darkness also stands with King of Knights. Stand! My avatar, Blaster Dark!

Offline Yami

  • VIP
  • Blaster Blade
  • *****
  • Wiadomości: 177
    • Zobacz profil
  • Ulubiona karta: Carapace Mutant Deity, Machining Destroyer
Odp: Strategie i pomysły - Enigman (DP)
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 19, 2012, 11:44:13 pm »
Napisane w bardzo fajnym stylu, świetnie przedstawiona najlepsza strategia i b.dobry build(tutaj zazdrosny, bo nigdy nie umiałem dobrego dimension police złożyć :<).
Anyway, szkoda że tak długo czekać na nie musimy...

Offline FeniX

  • Dragonic Overlord
  • *****
  • Wiadomości: 340
  • FFNA - Foo Fighters North Area
    • Zobacz profil
Odp: Strategie i pomysły - Enigman (DP)
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 20, 2012, 12:24:41 am »
Dzięki za uznanie ^^ kwestia jest taka, że składam te talie tak jak talie do YGO, a tam robiłem to intuicyjnie ^^" uznajmy, że zgadywałem co może się sprawdzić, a co nie i testowałem. W większości wypadkow miałem rację, co pokazuje chociażby wicemistrzostwo polski :P YGO jest grą która mnie najwięcej nauczyła mimo wszystko i która daje dobry podgląd na inne gry ^^

W każdym razie: następny artykuł pewnie będzie po środzie, bo wtedy będę prowadził testy Neo Nectarów, więc nastepnym razem zapraszam do Stumilowego Lasu! :D

I P.s. czemu nikt mi nie zwrócił uwagi na byki jakie zrobiłem pisząc to rano? -.-'' Zedytowane - nawet nikt nie zauważył, że nie wyjaśniłem czemu według mnie Wave jest OP xD''
« Ostatnia zmiana: Marca 20, 2012, 12:30:45 am wysłana przez FeniX »
"See the king in his younger days as he blazes a trail with his knights! Ride!Alfred Early!"
"The King of Knights' sworn ally stands at his side! Superior Call, Blaster Blade!"
"Light isn't the only thing standing beside him. Darkness also stands with King of Knights. Stand! My avatar, Blaster Dark!

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19