Autor Wątek: Keyword - co jak działa i kiedy  (Przeczytany 6248 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Elbem

  • Dragonic Overlord
  • *****
  • Wiadomości: 351
    • Zobacz profil
  • Ulubiona karta: Blue Storm Supreme Dragon, Glory Maelstrom
Keyword - co jak działa i kiedy
« dnia: Stycznia 22, 2017, 01:09:07 pm »
Temat bardziej skierowany do nowych graczy (i ewentualnie dla tych którzy nie są pewni jak dany keyword działa). Tworzę bo (po mojej długiej nie aktywności na forum) znalazłem ten temat; http://cardfight.pl/vanguard-circle/kilka-pyt-keyword/  i nie było w nim odpowiedzi więc postanowiłem na niego w ten sposób odpowiedzieć i pomóc przy okazji wszystkim graczom którzy mogą mieć jakieś trudności z danymi Keywordami, więc teraz bez przeciągania:

Dzielone są na dwa, unikalne (występujace tylko dla jednego klanu) oraz wspólne (działają tak samo nie zależnie od klanu):
Unikalne Keywordy to:

Afterimage: Nubatama; polega on na tym, że kiedy przeciwnik przywraca sobie kartę do ręki z Bind Zone, to jednostka z tym keywordem może zostać przywrócona z Rear Guard (RG) do ręki tak długo jak ma się 6 lub mniej kart w ręce (osoba używająca Afterimage). Żeby nie było problemów typu na przykład: mam 5 kart w ręce i 3 RG z Afterimage to mogę sobie cofnąć wszystkie trzy, odpowiedź niestety brzmi nie, bo sprawdzanie ilości kart w ręce odbywa się w momencie cofania karty do ręki (czyli jeśli warunek się nie spełni to nie można cofnąć; na "chłopski rozum" w tej sytuacji cofnie się tylko 2 karty do ręki)

Blaze: Kagero; polega to na tym że Vanguard (VG) wchodzi w stan blazing przy każdym ataku jeśli masz więcej RG niż przeciwnik i co najmniej jeden unit (VG lub RG) ze zdolnością blaze oraz oczywiście jeśli VG nie jest już w tym stanie. Stan ten trwa do końca tury.

Bloom: Neo Nectar; to akurat mogę wyjaśnić na "chłopski rozum" (bo nie chce mi się inaczej) keyword daje dostęp do dodatkowych efektów/zwiększenia mocy (w zależności od efektu karty z Bloom) kiedy na Rearguard Circle (RC) położymy kartę z taką samą nazwą jak karta z Bloom.

Brave: Royal Paladin; działa podobnie do Bloom (daję dostęp do konkretnych umiejętności), ale w przeciwieństwie do Bloom ma inny warunek, a dokładniej posiadanie 3 lub mniejszej ilości kart w ręce.

Burst: Dimensional Police; pozwala na używanie skilli jeśli moc twojego VG jest taka sama lub wyższa niż napisana w opisie skilla z tym keywordem.

Charge: Spike Brothers; dostęp do skilli jeśli unit jest w stanie Charging; żeby wejść musi zostać przywołany jakim kolwiek efektem (nieważne skąd tak długo jak jest to efektem). Stan ten trwa do końca tury.

Dark Device: Megacolony; dostęp do skilli jeśli wszystkie unity przeciwnika (RG lub VG) w tej samej lini (co unit z Dark Device) są rest.

Darkness: Dark Irregulars; dostęp do skilli jeśli przynajmniej jedna karta została dodana do soul w tej turze (nie dotyczy ridowania lub kładzenia kart na Vanguard Circle [VC]). Stan ten trwa do końca tury.

Delete: Link Joker; zakrywa się VG (odwraca obrazkiem w dół); trwa to do końca tury właściciela zdeletowanego VG, podczas tego czasu VG jest traktowany tak jakby nie miał żadnych skilli i miał 0 mocy, ale wciąż można na nim ridować/Stridować (wtedy przywracamy go obrazkiem do góry w nowym odpowiednim miejscu, patrz soul/heart). Zdeletowany VG zachowuje jednak swój skill icon (np. twin drive), grade i nazwe i to czy jest w legionie (w przypadku legionu obie karty są obracane obrazkiem w dół)

Engorge: Tachikaze; dostęp do skilli jeśli unit jest w stanie engorged; aby wejść w stan engorged unit z Engorge musi atakować i przy ataku ma się możliwość retiru jednego lub większej ilości swoich RG, i jeśli się zretiruje co najmniej jednego karta wchodzi w stan engorged.
Stan ten trwa do końca tury.

Harmony: Bermuda Triangle; dostęp do skilli jeśli karta jest w harmoni; aby wejść w harmonię, trzeba przywołać kartę w tej samej kolumnie (przód lub tył) co unit posiadający zdolność Harmony, i wtedy obie (karta z Harmony i ta wezwana przechodzą w harmonię). Harmonia kończy się, gdy jedna z kart które są razem w harmonii opuści pole lub gdy zakończy się tura.

Hollow: Granblue; dostęp do skilli jeśli unit jest hollowed; aby zostać hollowed, karta z Hollow musi w momencie wezwania musi zostać określona, że zostaje hollowed. Karty które są hollowed na koniec tury są retirowane na koniec tury.

Homare: Touken Ranbu; można użyć tylko jednej zdolności tego typu w ciągu tury.

Magia: Pale Moon; pozwala na wezwanie konkretnego unitu z soulu do RC (dany ruch może mieć jakieś dodatkowe efekty). Karta przywołana poprzez Magia musi zostać cofnięta do soulu na koniec tury jeśli dalej znajduje się na RC.

Nitou Kaigan: Touken Ranbu; aktywna tylko wtedy gdy karta z rasą Touken Danshi - Uchigatana jest lub była boostowana przez kartę z rasą Touken Danshi - Wakizashi i któraś z kart ma ten keyword. Nazwa rasy jest tuż pod nazwą klanu na karcie.

Oracle: Oracle Think Tank; dostep do skilli jeśli ma się 5 lub więcej kart w ręce

Rescue [X]: Angel Feather; kiedy używa się umiejętności z Rescue leczy sie ilość damage równy X (nie zależnie od tego ile damagu ma przeciwnik) po czym wykonuje się taką samą ilość damage checków co wyleczyło się damage (trigery się aktywują w tym momencie)

Revelation: Genesis; można używać umiejętności z Revelation gdy karta ją posiadająca jest w odpowiednim miejscu. Revelation pozwala nam zobaczyć jaką mamy kartę na gorzę talii, po czym decydujemy czy chcemy ją dodać do soulu czy ma zostać na górze talii. Jeśli dodajemy do soul, musimy wybrać jednego RG który jest stand (jeśli to możliwe) i go zrestować. Dodatkowo jeśli nie możemy wybrać RG którego byśmy mieli zrestować pod Revelation, karta musi zostać na górze talii.

Ritual [X]: Shadow Paladin; dostęp do umiejętności jeśli ma się odpowiednią ilość kart grade 1 w drop zonie. Ilość kart wymaganych jest określana przez X.

Rush: Nova Grappler; dostęp do umiejętności jeśli karta z Rush standuje za pomocą efektu (trigery też aktywują Rush).

Shadowstitch: Murakumo; dostęp do umiejętności jeśli właściwy unit (VG lub RG; jest zapisany w efekcie karty z Shadowstitch) atakował VG przeciwnika i atak nie trafił.

Shinken Hissatsu: Touken Ranbu; dostęp do umiejętności jeśli ma się trzy lub więcej damage.

Success: Great Nature; dostęp do umiejętności jeśli unit jest, staje się lub jakiś konkretny unit jest successfull. Aby zostać successfull dowolny RG musi osiągnąć moc określoną przez kartę z Success.

Thunderstrike [X]: Narukami; dostęp do umiejętności gdy przeciwnik ma X lub więcej kart w bind zonie.

Time Leap: Gear Chronicle; pozwala na z bindowanie konkretnego/konkretnych RG przez co można przywołać z talii inne RG których grade jest o conajmniej 1 wyższy. Unity przywołane przez Time Leap na koniec tury lądują na spodzie talii, a karty zbindowane przez Time Leap wracają na pole, jeśli unit który został przywołany przez ich bind wróci na spód talii.

Unite: Gold Paladin; dostęp do umiejętności jeśli w danej turze przywołano do RC lub Guardian Circle (GC) conajmniej dwie karty (efektami lub normalnie). Interceptowanie i przesuwanie kart w kolumnie nie wlicza się w "koszt" aktywacji Unite.

Vanish Delete: Link Joker; w przeciwieństwie do Delete, Vanish Delete zmusza przeciwnika do bindowania kart z drop zonu. Karty tak bindowane muszą być zakryte (obrazkiem w dół/face down).

Wave: Aqua Force; dostęp do umiejętności jeśli karta ją posiadająca wykonuje konkretny atak w danej turze.

To by było na tyle jeśli chodzi o unikalne Keywordy teraz pora na wspólne:

Forerunner: jeśli karta z tego samego klanu co karta posiadająca Forerunner riduje na niej można przywołać kartę z Forerunner z soulu do RC.

Generation Break [X] (GB [X]): dostęp do umiejętności jeśli X kart w G Zone mamy odkrytych.

G Guardian: karty używane do obrony, mają go tylko grade 4, i muszą się znajdować w G Zone. Aby użyć trzeba zdiscardować heal trigerra, gdy spełnione są następujące warunki: obaj gracze mają grade 3 lub wyżej VG oraz ma się 3 lub mniej G Guardian odkrytych w G Zone)

Legion: pozwala na zrobienie aby VG składał się z dwóch kart. Gdy VG jest w legionie, moc obu kart się sumuje oraz obie karty mogą używać swoich innych umiejętności. Aby móc wykonać Legion, oboje gracze muszą mieć grade 3 lub wyżej VG, twój VG musi mieć zdolność Legion, oraz w main phase musisz cofnąć 4 dowolne karty z drop zonu do talii, po czym szukasz karty która jest napisana przy zdolności Legion i "łączysz" tą kartę z swoim VG.

Limit Break [X] (LB [X]): dostęp do umiejętności gdy ma się X lub więcej kart w damage zonie.

Lock: polega na zakryciu RG (swoim lub przeciwnika) przez co dany RG jest traktowany jakby nie istniał. Gdy RG jest zlockowany nie może atakować, zostać zastąpiony innym, lub przesunięty na inne miejsce. Dodatkowo jest odporny na efekty innych kart, chyba że dany efekt wybiera na cel daną zlockowaną kartę.

Lord: keyword istniejący tylko w starszych kartach. Karty z Lord nie mogą atakować jeśli na polu masz coś co nie jest w tym samym klanie: np. mam VG Angel Feather z Lord i RG Narukami - mój VG nie może atakować; ale: mam VG Angel Feather z Lord i RG Cray Elemental - mój VG może atakować. Róznica w tych przykładach jest taka, że Narukami nie jest Angel Featherem, a Cray Elemental jest kartą należącą do każdego klanu przez co jest też Angel Featherem.

Resist: karty z tą zdolnością nie mogą zostać wybrane na cel efektów kart przeciwnika, tak długo jak efekt ten ma zaznaczone, że wybiera (nawet jeśli efekt mówi, że to ty masz wybrać cel).

Restraint: karty z tą zdolnością nie mogą atakować tak długo jak są na określonym polu (VC lub RC). Zazwyczaj mają jakąś możliwość usunięcia tego ograniczenia.

Sentinel: keyword który mają tylko Perfect Guard (PG) i Quintet Wall (QW). Mimo, że starsze PG nie mają tego keywordu należy traktować je tak jakby go miały. Keyword Sentinel polega na tym, że można mieć tylko 4 karty z nim w talii.

Stride: mają go tylko grade 4, i muszą się znajdować w G Zone. Keyword wyjaśnia jak używać karty z nim: po ride phase a przed main phase (czyli w czymś co się nazywa stride phase) można go wykonać, a aby to zrobić trzeba zdiscardować ilość kart których suma grade będzie równa lub większa niż 3; i można to zrobić tylko gdy każdy z graczy ma VG grade 3 lub wyżej.

Mam nadzieje, że to mniej więcej pomoże tym osobom które miały by jakieś problemy z danym keywordem. Gdyby któryś był trudno zrozumiały to proszę pisać a spróbuje wyjaśnić jakoś aby był łatwiejszy do zrozumienia.


Dragonic Overlord "THE KAWAIIIIIII" : where is your god now?!

Offline kelu

  • Administrator
  • CEO Amaterasu
  • *****
  • Wiadomości: 846
    • Zobacz profil
  • Team : KFC ;)
  • Ulubiona karta: Imperial Daughter
Odp: Keyword - co jak działa i kiedy
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 31, 2017, 05:09:41 pm »
przypinam :)

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19