Autor Wątek: Cardfight!! Vanguard - wprowadzenie  (Przeczytany 8839 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Soul

  • VIP
  • Barcgal
  • *****
  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
Cardfight!! Vanguard - wprowadzenie
« dnia: Kwietnia 06, 2012, 12:51:14 pm »

1. Wprowadzenie

Cardfight!! Vanguard (CV) to najnowsza kolekcjonerska gra karciana na rynku. W Polsce gra niestety nie jest jeszcze dostępna, ale zadaniem m.in. tego portalu powinno być zadbanie o należyte zmiany w tym zakresie. CV zyskuje olbrzymią popularność zarówno w Japonii jak i w USA. Z moich obserwacji jako początkującego wynika, iż składa się na to kilka czynników, z których wg mnie najważniejszy to: bardzo łatwe do zrozumienia zasady i prosta rozgrywka.

Zrozumienie reguł nie zajmie Ci wiele czasu, a w przyszłości nie będziesz napotykał milionów rullingowych komplikacji, bo takowych tutaj nie ma, czego nie można powiedzieć np. o Yu-Gi-Oh! (jako iż jestem graczem YGO porównania będę stosował dość często ;p), gdzie początkujący wariują słuchając o Ignition Priority, nie są w stanie szybko ogarnąć sterty rullingów do każdej karty, a nawet zaawansowani gracze gubią się podczas Damage Stepu. 15-20 minut, zagranie jednej próbnej gry i już powinieneś łapać jak grać w CV. Dzięki temu duża liczba ludzi szybko dołącza do grona grających, nie mają czasu by się zniechęcić, nie muszą wkładać zbytniego wysiłku, aby rozpocząć granie.

Inne zalety? Dlaczego warto grać w Vanguarda? Łączy elementy z innych karcianek. Jeśli grałeś w inną i rozumiesz fundamentalne zasady panujące w TCG to łatwo przenieść nabytą wcześniej wiedzę na Vanguardowy grunt. Gra (przynajmniej na razie...) jest zbalansowana, tj. wpływ szczęścia na rozgrywkę jest odpowiednio wyważony; skill gracza jest ważny, a szczęście jest czynnikiem, który może pomóc wygrać (double critical ftw <3), ale nie jest to czynnik kluczowy. Owe wyważenie to klucz do zapewnienia sobie rzeszy napaleńców, złoty środek zadowalający zarówno dobrych graczy jak i tych słabszych. Jednocześnie każdą talią da się coś ugrać, większość klanów ma / będzie mieć paręnaście opcji na złożenie, a na stołach nie szaleją stosy brokenów. To sprawia, iż gra daje mnóstwo możliwości i dużo zabawy.

W porównaniu do innych gier Vanguard jest tani. Przynajmniej na razie! Najlepsze dostępne obecnie talie można złożyć w granicach 300-500 zł, co jak na karciane standardy jest żadnym wydatkiem. Za drogo? Zawsze można stosować tańsze zamienniki.

2. Zasady gry

Zasad można nauczyć się na parę sposobów. Z doświadczenia wiem, że czytanie nudnych instrukcji z zasadami jest słabe. Zostaw to sobie na sam koniec. Dużo lepszą drogą na nauczenie się grania w CV jest wizualizacja rozgrywki.

Pierwszy krok jaki zrobiłbym na twoim miejscu to oglądnięcie pierwszych odcinków anime. Nie jest ono może najwyższych lotów, ale jak mało które dobrze pokazuje jak grać. Prawdę mówiąc po obejrzeniu jakichś 30 odcinków nie potrzebowałem już żadnych dodatkowych instrukcji. Gdzie znaleźć odcinki? Jeśli nie przeszedłeś kursu używania googla to podpowiem ci, że chociażby na gogoanime.com. 

Jeśli to nie wystarczy, bądź też nie zmusisz się do oglądania to polecam wejść tu:
Zasady gry 1
Zasady gry 2

Na tym samym kanale znajdziesz też przykładowe gry. Jeśli nie umiesz angielskiego to cóż... Lepiej nie marnuj czasu na karty?

Pełne zasady obrazkowo i pisemnie:
Zasady

3. State of the game

Na chwilę obecną w TCG dostępne są:
a) Trial Decki:
- Blaster Blade
- Dragonic Overlord

b) Sety:
- Descent of the King of Knights
- Wild Dragon Soul Dance

c) Dostępne klany i ich bardzo skrótowy opis:

- Royal Paladin - czyli im nas więcej tym lepiej, różne sposoby na generowanie advantage, najlepszy startowy Vanguard robiący co turę +1 - Barcgal

- Kagero - operacja "Fuck your opponent's rear guards" i czerpanie z tego korzyści

- Oracle Think Tank - kontrola drive checków, dużo drawu, brakuje kluczowych kart, trzeba poczekać na wyjście BT04

- Nova Grapler - beatdown, re-stand efekty

- Spike Brothers - kolejny beatdown, wracanie unitów do decku, soula, by przyzywać następne z ręki / decka

- Granblue - czyli jakieś Zombie w karciance muszą być, koncentracja na drop zone, wysyłanie słabszych unitów na dropa, by wskrzeszać silniejsze.

Jeśli chodzi o wydane sety to jesteśmy jak zwykle do tyłu w stosunku do OCG gdzie rządzą i dzielą boss unity: Majestic Lord Blaster, Dragonic Overlord the End i Phantom Blaster Overlord. U nas póki co najlepsze są jeszcze trochę prymitywne formy Royal Paladina i Kagero. Może i coś się o nich napisze w niedalekiej przyszłości.

Jako iż w PL ciężko w CV pograć trzeba zadowolić się BYONDEM. Odsyłam do poradnika kelu.
To tyle ode mnie, poprawiać mnie jak gdzieś napisałem bzdury.

Offline kelu

  • Administrator
  • CEO Amaterasu
  • *****
  • Wiadomości: 846
    • Zobacz profil
  • Team : KFC ;)
  • Ulubiona karta: Imperial Daughter
Odp: Cardfight!! Vanguard - wprowadzenie
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 06, 2012, 01:13:12 pm »
Bardzo fajne treściwe wprowadzenie do karcianki =) Umieszczę na głównej jako artykuł jeśli napiszesz mi jakiś wstęp który mógłbym wrzucić na główną, najlepiej na priv =)

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19