Cardfight!! Vanguard > Talie Tygodnia

[Standard/Premium] Gear Chronicle/Gyze Chronicle

(1/2) > >>

Elbem:
1) Wstęp
No to na wstępie powiem tak: tag jaki dałem to [Standard/Premium] co oznacza, że będą tu DWA decki nie zbyt wiele się różniące od siebie, jeden będzie na Standard format, a drugi na Premium format. Startując od tego decku każdy z tych co będzie (przynajmniej przeze mnie tu udostępniany) będzie wchodził w pewnym schemacie, a dokładniej tak: 1) Wstęp -> 2) Deck Standard -> 2.1) Decklista -> 2.2) Krótki opis dlaczego deck wygląda tak, a nie inaczej -> 2.3) Kilka słów o możliwych zagraniach decku -> 3) Deck Premium -> 3.1) Decklista -> 3.2) Krótki opis dlaczego deck wygląda tak, a nie inaczej -> 3.3) Kilka słów o możliwych zagraniach decku -> 4) Omówienie playtestów decku (czyli przeciw czemu go testowałem i jak to się skończyło) -> 5) Wnioski końcowe/Moja opinia na temat decku -> 6) Update (będzie edit w którym będzie podana data i w którym miejscu zaszły jakie zmiany).

Nie w każdym będą koniecznie takie numery (bo nie które nie koniecznie będą standard i premium więc może się kończyć na 4/5 punkcie, lub w innej kolejności)

Decki te są bazowane na 2 filmach umieszczonych przez Different Fighta (wersja Standard to niemalże kopiuj wklej jego, drugi zainspirowany drugim krótkim filmikiem). Linki do wspomnianych filmów w spojlerze poniżej.
Spoiler (click to show/hide)https://www.youtube.com/watch?v=fCPVyZXo1Pw
https://www.youtube.com/watch?v=ZrLjR_MZxQc

2) Deck Standard
2.1) Decklista
Wersja 1:
Spoiler (click to show/hide)Grade 4
3x
3x

Grade 3
4x

Grade 2
4x
4x
3x

Grade 1
4x
4x
4x

Grade 0
4x
4x
4x
4x
1x
Grade 4
3x
3x

Grade 3
4x

Grade 2
4x
3x
3x

Grade 1
4x
4x
4x
1x

Grade 0
4x
4x
4x
4x
1x

2.2) Krótki opis
Spoiler (click to show/hide)Deck jest skoncentrowany na używaniu swojej nowej mechaniki jaką jest wysyłanie kart do bind zonu na stałe i używanie sumy gradów by móc aktywować efekty swoich Grade 4. Deck może mieć problemy z ridowaniem na Grade 3 jako, że gramy tylko ich 4, ale więcej w tej wersji nam nie potrzeba. Ważnym jest aby nasze Grade 4 były w decku tak długo jak to tylko możliwe by móc w pełni używać mocy Lost Legenda. Wbrew pozorom można by pomyśleć, że skoro gramy tylko 4 Grade 3 to przydało by się więcej Draw Triggerów, ale jest to nie opłacalne, gdyż deck wbrew pozorom ma już wystarczającą ilość draw poweru, że nie jest potrzebne zwiększanie go, gdyż może to doprowadzić do przedwczesnego wydeckowania się.


2.3) Możliwe zagraniaSpoiler (click to show/hide)1 - Przy Lost Legendzie będącym naszym VG możemy użyć jego efektu by tym czasowo wy ridować jednego z naszych Grade 4 z decku i użyć ich efektu, ale na koniec tury ten Grade 4 jest retirowany i ridujemy jednego Grade 3 z naszego Soul, przez co na koniec tury dostajemy dodatkowy Force Gift. (Mała uwaga: wyridujemy Grade 4 efektem Lost Legenda POD ŻADNYM POZOREM nie wolno nam soul blastować Grade 3 w taki sposób byśmy na koniec tury nie mieli żadnego Grade 3 w Soul gdyż będzie oznaczało to naszą przegraną, bo retirujemy naszego VG i nie ridujemy nowego, przez co myślę, że to się tak kończy, nigdzie co prawda nie udało mi się znaleźć potwierdzenia tego)
2 - Idealize Dragon w większości przypadków będzie pierwszym z naszych Grade 4 ridowanym z skilla Lost Legenda, dzięki czemu będziemy w stanie w dość łatwy sposób osłabić ofensywę przeciwnika i wzmocnić naszą w tym samym momencie
3 - Mystery-Flare Dragon może mieć 3 Drive Checki przy ataku i 2 Crity oraz kosztem discardu wszystkich kart z ręki daje nam dodatkową turę, w której nie możemy ridować, ale to z powodu dość wysokiego kosztu aktywacji nie będzie zbyt często używane
4 - Skill Lost Legenda jest Act co oznacza, że przed jego użyciem możemy używać innych efektów by zwiększyć ilość Grade w naszym Bind Zone by odblokować dostęp do silniejszych skilli naszych Grade 4

3) Deck Premium
3.1) Decklista
Grade 4
4x
3x

Grade 3
4x

Grade 2
4x
4x
3x

Grade 1
3x
4x
4x

Grade 0
4x
4x
4x
4x
1x Neon Gyze/Dragon Deity of Destruction, Gyze

G Zone:
2x Zeroth Dragon of Zenith Peak, Ultima
2x Zeroth Dragon of Inferno, Drachma
2x Zeroth Dragon of Destroy Star, Stark
2x Zeroth Dragon of End of the World, Dust
2x Zeroth Dragon of Distant Sea, Megiddo
2x Zeroth Dragon of Death Garden, Zoa
4x dowolny pasujący G Guardian

3.2) Krótki opis
Spoiler (click to show/hide)Nie ma tu wiele do powiedzenia, gdyż jest to nie za bardzo zmieniony deck Standard. Jedyne zmiany na jakie trzeba zwrócić uwagę to fakt iż Neon Gyze sprawia, że nasze triggery nie będą nam zwiększać moc, lecz wysyłać nasze Zeroth Dragony z G Zone do Bind Zonu FACE UP co nam będzie odblokowywać efekty naszych dwóch main deckowych Grade 4. Co prawda najważniejszym Grade 4 dla nas jest Mystery-Flare, ale o tym w dziale "3.3)".


3.3) Możliwe zagraniaSpoiler (click to show/hide)1 - tu będzie tylko to zagranie, bo na nim opiera się cały deck. Aby móc je wykonać muszą być spełnione trzy warunki: pierwszy to możliwość wyridowania na Grade 4 ; drugi to posiadanie dwóch  w ręce i co najmniej jedną inną kartę ; trzy posiadanie co najmniej 5 Zeroth Dragonów zbindowanych.
Co do samego zagrania wygląda ono tak: mamy wszystkie trzy warunki spełnione ridujemy jednego  i aktywujemy jego wszystkie efekty (pierwsze 3 nas nie interesują, ale 4 dający nam nową turę na końcu tej już tak bo mamy 20+ Grade w Bind zonie) następnie discardujemy drugiego i stridujemy (Ultimate Stridujemy) w Dragon Deity of Destruction, Gyze po czym jego efektem wzywamy 5 Zeroth Dragonów z Bind Zonu i kończymy turę (atakowanie jest w tej turze opcjonalne). W momencie kończenia tury aktywuje się efekt  dający nam turę kosztem discardu wszystkich kart z ręki (TAK TO DZIAŁA, bo Mystery-Flare aktywuje efekt który się włączy na koniec tury, a nie dostaje ten efekt, przez co nie musi zostawać na polu). Po dostaniu nowej tury Gyze aktywuje swój efekt i zadaje przeciwnikowi 5 damagy i jeśli jakimś cudem przeciwnik jeszcze nie przegrał mamy 3 ataki (ale nasze trigery pozwalają nam tylko na draw albo heal, bo crity i power boost są negowane przez drugi efekt Gyza)

4) PlaytestyKilka informacji na starcie: po pierwsze playtesty będą dzielone na fazy (patrz robię sesję playtestową na kilka różnych sposobów, przynajmniej na jeden, po czym zapisuje moje wnioski i dziele je na każdą z użytych metod, czyli nie wrzucam ich jako jedno). Przy opisywaniu playtestów nie będę opisywać tego jak przebiegały gry (ale możliwe, że będe opisywał jakieś ciekawsze sytuacje jakie miały miejsce), oraz będą dzielone na kilka kategorii: lekkie testy (będą tu klany przeciw którym w sumie grałem tylko do 3 gier) ; średnie testy (tu klany przeciw którym w sumie grałem od 4 do 9 razy) ; "pełne" testy (tu klany przeciw którym w sumie grałem co najmniej 10 gier). A teraz do sedna działu:
Faza pierwsza
Spoiler (click to show/hide)Testy na CFA (15 gier w sumie branych pod uwagę w tej fazie, wszystkie w formacie Standard), klany przeciw którym grałem: Nova Grappler ; Kagero ; Royal Paladin ; Narukami ; Great Nature.
Spoiler (click to show/hide)Podsumowanie: Z pięciu wymienionych klanów najwięcej grałem przeciw Nova Grapplerom, i był to dla mnie najgorszy z match-upów, głównie przez fakt, że na większość które trafiłem to były decki bazujące na  przez co w momencie, gdy on się pojawiał nie miałem zbytnio szans na wygraną (bo jeśli nawet mi się udało przeżyć) to kończyłem praktycznie bez kart w ręce/polu bo wszystko szło by chronić się przed przegraną.
Kagero: było kolejnym ciężkim match-upem, dopóki nie przystosowałem się do ich stylu gry, czyli ograniczałem wzywanie RG do minimum by zachować swoje zasoby na tury w których próbowałem zakończyć gry. W sumie przeciw temu klanowi grało mi się bardzo fajnie
Royal Paladin: był 3 klanem (w kolejności gier rozegranych), i wbrew pozorom tu mi się fajnie (i w miarę łatwo) grało, ale tu nie chce dużo mówić bo przeciwnicy z 2 gier musieli używać asysty, a ten w trzeciej grze nie zcheckował ani jednego trigera przez co jak moje ataki wchodziły to nie było mu jak przeżyć (zwłaszcza, że wszystkie heal trigery użył dość wcześnie w grze by guardować moje ataki)
Great Nature: dwie gry rozegrane w obu padłem w momencie gdy na polu pojawił się drugi raz  (patrz jako drugi grade 3), więc zbyt dobrze to dla mnie nie wyglądało.
Narukami: heh Narukami, bindowanie moich RG face-up, czy można prosić o coś więcej?

Wnioski:
Cóż najwięcej problemów sprawiały mi tu accel decki bo były w stanie mnie zrushować, przez co nie byłem w stanie zbytnio ugrać (wyjątkiem było Narukami), bo zaczynałem swoje tury po ich atakach z bardzo małymi ilościami kart na ręce i/lub polu
Co do Kagero to powiem jedno, klan który dość dobrze znam (tak sądze) więc nie miałem, aż tak wielu problemów z nim, bo wiedziałem jak grać przeciw niemu, więc jakoś dało się ugrać jedną z 3 rozegranych gier.
Jeśli chodzi o Royale, to tu nie jestem w stanie powiedzieć zbyt dużo, bo przeciwnikom strasznie nie podeszło (patrz 2 robiło asysty a jeden dobierał trigery zamiast je checkować)
Narukami było największym znakiem zapytania dla mnie nim zacząłem grać przeciw nim. Z jednej strony jak będą mi bindować karty będę miał łatwiejszy dostęp do skilli moich Grade 4, a z drugiej strony będą się wzmacniać swoje własne ataki. Ostatecznie jednak dostęp do moich skilli dał mi większe plusy niż przeciwnikowi (jestem zdziwiony, że udało się rozegrać mi 2 gry bo zazwyczaj przeciwnicy jak widzieli czym gram to wychodzili z gry)
Gry przeciw własnym deckom (czyli gram sam ze sobą): 10 gier przeciw mojemu Aqua Force, w pięciu zaczynał Aqua Force w pięciu Gear Chronicle:
Spoiler (click to show/hide)Podsumowanie: ehhhhhh miało miejsce w tych grach co nazywam u mnie "Syndromem Aqua Force" czyli klan lubię, ale klan ma na mnie focha. Chodzi w tym o to, że jak "regularnie" gram Aqua Forcem to jest wszystko fajnie, ale jak na jakiś czas przejde na inny klan i wrócę do Aqua Force, to deck brickuje jak mało który. I tak stało się tym razem: na 10 gier w 8 Aqua Force korzystał z asyst, a w jednej z tych gier, aż 2 razy.

Wnioski: były by jakieś gdyby coś dało radę się powiedzieć, ale 8 gier z asystami gdzie Gear Chronicle nie miał ich ani razu nie daję wiele do powiedzenia
Kilka dodatkowych rzeczy na temat fazy pierwszej: na wszystkie 25 gier które były brane pod uwagę Gear Chronicle tylko raz użył asysty i to w grze przeciw jednemu z Royali. Drugą ciekawostką była jedna gra Aqua Force: startowa ręka Aqua Force: 2 Grade 1 ; Grade 3; 2 Triggery - do mulliganu idzie 1 Grade 1 i oba trigerry, z redrawu dostaje 3 triggery (w tym dwa heale)

Poza tym deck uległ małej zmianie (wypadło jedno Grade 2 i doszło nowe jedno Grade 1)


5) Wnioski końcowe, opinia o decku
Spoiler (click to show/hide)Dział w tworzeniu (pojawi się później)

6) Aktualizacje (Ostatnia 04.06.2019 godzina 17:05)
Spoiler (click to show/hide)Edit 1 (31.05.2019): W sumie to zapomniałem dodać, ale oba decki używają Force giftu, a czy będziemy używać Force I czy Force II to już zależy od nas samych: Force I daje nam dodatkowe 10 k mocy na naszą turę, a Force II zamienia crity na 2 unitom znajdującym się na jego circlu. Problemem z wyborem jest to, że wybierając jeden z giftów do końca gry nie możemy używać tego drugiego, przez co używanie Force I jest na dłuższą metę lepszym pomysłem.

Edit 2 (04.06.2019): Update w playtestach (pierwsza faza przybyła, więcej informacji w segmencie) oraz aktualizacja decklisty Standard (poprzednia w spoilerze Wersja 1. Kilka informacji dodatkowych: w przypadku tego decku będę się zajmować tylko deckiem Standard (Premium był czymś w stylu "Hej to może jakoś działać, wrzucę to tu tak dla funu)


Hinata:
O nie Gear Chronicle  ::)

kelu:
Jedna uwaga - z tego co wiem Gyze nie neguje criticali :P tylko same efekty dodające power z triggerów.
Ja bym się w tym buildzie zastanowił nad starszymi triggerami jeszcze do premium. Poza tym może dodatkowe stride foddery. Ogólnie śmieszny deck jeśli chodzi o kombo, ale mało konsystentny i trochę wolny.

Jeśli chodzi o wersję do standardu to talia aktualnie jest raczej takim deckiem "for-fun". Nie znaczy to że nie da rady nim wygrać turnieju, ale w mecie umiejscowiłbym go gdzieś pomiędzy T2 a T3. Problem z raidowaniem G3 jest dość sporym kłopotem, G-Assist nie zawsze pomaga i może nas to mocno spowolnić.

Przykładowo jak byłem na Turnieju Seize The Throne na Słowacji (było koło 30 osób), graliśmy wtedy BO3 i grałem w meczu o trzecie miejsce z Gearami właśnie. Grałem OTT więc ten matchup był mojego przeciwnika bardzo słaby, a jeszcze dodatkowo w jednej z gier robił G-Assista na G3 i nie trafił... więc właściwie gra była skończona. Generalnie może w tym decku pójść dużo rzeczy nie tak - możesz nie zrajdować G3, możesz mieć problem z miss ridem na G1 też (bo w sumie też nie ma ich tak dużo), możesz nie dobrać kart wrzucających do bind zone'a i skille z Twoich G4 będą miały niewielki efekt... Nie hejtuje, bo gra się tą talią bardzo przyjemnie, ale ciężko o stabilne wyniki, każda gra idzie trochę inaczej ;)

Elbem:
Co do konsystencji decku, to tak zdaje sobie sprawę, że kuleje i w sumie to miało być bardziej tak na deck typowo "for-fun" (zwłaszcza ta część z Gyzem).

Co do stride fodderów w tej wersji na Gyze to największym problemem jest fakt iż wszystkie podane stridy mają Ultimate Stride, przez co musimy zrzucić kartę o tej samej nazwie co nasz VG.

Co do samej konstrukcji decku to tu bardziej poszedłem pod "fajnie się tym gra" niż "dobrze się tym gra", co do samego problemu z używaniem G-Assista, to przytoczę mały spoiler z play testów decku (tego w wersji Standard) na start dobrałem 2 Draw Triggery, Heal Triggera i 2 Mystery-Flary


P.S. mały up w pierwszym poście o coś co zapomniałem wcześniej napisać. Wnioski końcowe jaki i opis jak wyglądały play testy pokaże się nieco później (bo będę też play testował deck wraz z 2 innymi o których prędzej czy później będę chciał coś napisać)

@Hinata:  Co oczekiwało się Aqua Force, Kagero lub Murakumo po mnie na początku :P

kelu:
Jak playtestujesz btw? na cfa?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 
Idź do wersji pełnej