Cardfight!! Vanguard > Talie Tygodnia

[Premium] Nieśmiertelny Smoczy Władca

(1/1)

Elbem:
1) Wstęp
No to tak: ten deck nie jest jednym z dwóch decków Kagero o których wcześniej wspominałem, że mam pewien nietypowy pomysł. Jest to raczej coś na zasadzie talii która mogłaby coś ugrać na turnieju (szczerze mówiąc nie jestem pewien i pewnie są lepsze buildy jak się chciałoby pójść z Kagero na turniej premium ale cóż chce zobaczyć jak by to wyglądało w moim wykonaniu). Co do samej nazwy: w temacie chciałem zostać z Polską nazwą, więc jest taka ale jeśli miałbym wymyślić jakąś nazwę po angielsku to pewnie bym poszedł z czymś takim: Immortal Flames of the Dragon Overlord

2) Deck Premium

2.1) Decklista

Grade 0: 17
Lizard Hero, Undeux/Lizard Soldier Conroe (starter)
4x
2x
2x Gatling Claw Dragon
4x
4x

grade 1: 13
4x Lizard General, Conroe
4x Lava Flow Dragon
3x
2x

grade 2: 10
4x
4x
2x

grade 3: 10
4x
4x
2x /[/cfv]Dragonic Waterfall[/cfv]/Dragonic Overlord "the Legend"

G Zone: 16
G Guard: 6
2x Light Element, Agleam/Air Element, Ractome
1x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Defeat Flare Dragon
2x Flame Wing Steel Beast, Denial Griffin
1x Dark Element, Dizmel

G Unit: 10
1x Air Element, Sebreeze
1x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Accend Grave Dragon
3x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace"
2x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "The Purge"
1x Progenitor Dragon of Lightning Flame, Gilgal
1x Zeroth Dragon of Inferno, Drachma
1x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Blazing Burst Dragon
2.2) Krótki opis
Spoiler (click to show/hide)Głównym założeniem talii jest używanie Force I w sytuacjach gdy nie uda nam się zdobyć  oraz  lub (w większości przypadków) Force II (jak tylko stanie się legalny w angielskim formacie) w połączeniu z wyżej wspomnianymi kartami i naszymi G Unitami które potrafią mocno uderzyć same z siebie ("The Purge" z 4-5 drive checkami, lub "the Ace" który będąc naszym drugim Stridem (przy założeniu, że przeciwnik nas nie zabije i da nam dostęp do 4 counterblastów) mogący wykonać 2 ataki z 2 drive checkami lub 3 ataki z 1 drive checkiem każdy(więcej wyjaśnie za chwilę)). Największym problemem decku może jednak się okazać fakt iż bardzo polegamy na pewnych konkretnych sytuacjach więc może być bardzo silny jeśli podejdą karty, lub bardzo słaby jeśli stanie się na odwrót
2.3) Wyjaśnienie układu kartSpoiler (click to show/hide)Grade 0:
A) 6 drawów i 6 critów - kwestia do testowania, 4 drawy to mus bo są to Draw PG, dodatkowe 2 są by pomóc dostać się do naszych elementów potrzebnych do combosów, 6 critów z V Series bo mają więcej tarczy i dają więcej mocy przy checkach plus pomagają nam z naciskiem przy atakach
B) Undeux czy Conroe - trudna decyzja do podjęcia bez wykonywania testów, na papierze sytuacja wygląda następująco: Undeux przyda się jeśli wykonamy Stride i potrzebujemy się dostać do konkretnego Overlorda, Conroe z kolei daje nam dostęp do dowolnego Grade 1 który może nam pomóc przy ofensywie/Stridowaniu, przy okazji nie zdradzając za bardzo przeciwnikowi jakim głównym grade 3 gramy
C) Fright Lock - może być dodatkową kartą której użyjemy za darmo do ściągnięcia niechcianych Grade 0 przeciwnika i pomoże nam z odpaleniem skilla Aermo; nie ma go na liście ale jest dobrą alternatywą, najlepiej żeby zastąpił miejsce

Grade 1:
A) Lava Flow Dragon - Stride enabler nic więcej do dodania, można jednego zastąpić dodatkowym Aermo lub Calamity Towerem
B) Lizard General, Conroe - szuka Overlorda, daje VG Overlordowi Counter Charge 2 przy ataku (co fajnie działa z combem które opiszę za chwilę)
C)  - 11K gdy boostuje, możliwość Counter Chargu 1 i drawu karty
D)  - +15k dla VG za Soulblast 1 i retire samego siebie, może pomóc w ofensywie

Grade 2:
A) - może być wezwany z dropu ze skilla , daje naszemu VG który nazywa się  dodatkowe 5k mocy i dodatkowo może dodać 1 crit za 2 counterblasty, ma pewną dość ciekawą interakcje w pewnym kombie
B)  - ma 13K tak długo jak przeciwnik niema żadnego RG, przy położeniu za Soulblast 2 pozwala nam wyszukać dowolnego Overlorda z 7 kart z góry talii co pomaga nam dostać się do naszych kluczowych kart G3
C)  - ma 13K jeśli atakuje VG przeciwnika kiedy mamy więcej RG niż przeciwnik, plus przy położeniu pozwala nam na retire jednego RG przeciwnika i draw karty jeśli on sam został położony jako nasz VG

Grade 3:
A)  - Overlord mający Force Gift, nic więcej do powiedzenia na jego temat, jest tu bo łatwo go zdobyć (karta z Trial Decka)
B)  - główna karta otwierająca nasze combo playe (w sumie jedno jest ważne, ale o tym później)
C) /[/cfv]Dragonic Waterfall[/cfv]/Dragonic Overlord "the Legend" - szczerze najtrudniejszy wybór:
C.1) Waterfall daje ciekawą presję na przeciwniku, ale czy przyda się ona nam w formacie Premium, raczej nie jedyny powód by nim grać, to brak możliwości na wykonanie Stridu
C.2) the End - cóż Overlord mający 13K co ułatwia nam obronę, plus ma Force Gift, powód by nim grać, można go wyszukać w przeciwieństwie do Waterfalla
C.3) "the Legend" - ehhhh on tu jest głównie z powodu mojego sentymentu do karty, no i dlatego, że przy wezwaniu może wyszukać dowolnego Flame Dragona w pierwszych 5 kartach na górze talii

Grade 4 (G Guard):
A) Light Element, Agleam/Air Element, Ractome - obie karty robią to samo: pozwalają nam na discard jednej karty by zdrawować nową, jedyny powód dla którego jest wahanie między nimi to fakt, że jedna to promka, przez co jest ją trudniej zdobyć, ale można nimi grać zamiennie
B) Supreme Heavenly Emperor Dragon, Defeat Flare Dragon - możliwość retiru całego Backrowu przeciwnika (wszystkie RG boostujące) gdy przeciwnik atakuje swoim VG naszego VG nie jest takie złe (chyba), ale problemem może być wymóg by nasz VG był Overlordem
C) Flame Wing Steel Beast, Denial Griffin - Counterblast 1 by zretirować atakującego nas RG, przerywając przy tym atak, well można powiedzieć, że można podbić jego ilość do 3/4 kosztem Dizmela lub Defeat Flara (Ractome/Agleam raczej nie bo pomagają nam dostać się do kart które potrzebujemy)
D) Dark Element, Dizmel - ehh może ochronić naszego RG przed zostaniem zniszczonym w walce więc może? (szczerze nie wiedziałem co innego dać tutaj)

Grade 4 (G Unit):
A) Air Element, Sebreeze - pozwala nam wykonać pierwszy stride jeśli przeciwnik postanowi na tzw. Grade 2 Game (czyli siedzimy na Grade 2 aż dostaniemy się do kart które potrzebujemy) lub będzie z jakiegoś powodu Grade Stuck (nie będzie mieć grade 3)
B) Supreme Heavenly Emperor Dragon, Accend Grave Dragon - może być ciekwaym pierwszym Stridem, plus jak jest Blazing daje nam draw i retiruje jednego RG przeciwnika
C) Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace" - nasz podstawowy finisher i karta którą pozwala nam na dość kosztowny ale także dość silny atak który zakończy przeciwnika
D) Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "The Purge" - zadaje jeden damage przeciwnikowi jeśli ma 4 lub mniej, i neguje wszelkie triggery jakie miałby on dostać plus gdy mamy dostęp do GB3 mamy tyle drive checków ile przeciwnik ma damage
E) Progenitor Dragon of Lightning Flame, Gilgal - w najlepszym wypadku nasz pierwszy stride (trochę kosztowny), ale daje nam Counter Charge gdy atak trafi (a atakuje całe pole przeciwnikowi w jednym ataku) plus daje nam darmowe Stridy po tym jak nim stridowaliśmy, można dodać drugiego w miejsce Drachmy lub Blazing Bursta
F) Zeroth Dragon of Inferno, Drachma - Ultimate Stride, raczej nie zbyt użyteczny, bardziej jako Finisher gdy nie mamy nic lepszego
G) Supreme Heavenly Emperor Dragon, Blazing Burst Dragon - zapychacz miejsca bo nie miałem lepszego pomysłu na to

2.4) Możliwe zagraniaSpoiler (click to show/hide)A) Pierwszy Stride w "the Ace" i użycie jego efektu dwa razy (2 razy zapłacenie Counterblast 2 i odkrycie jednej kopii "the Ace"): daje nam to tylko minus 1 drive i tylko raz skill restandujący. Dlaczego tak jest? A no dlatego, że warunkiem na dostanie nowego skillu (tego restandującego) i stracenie jednego drive checku "the Ace" dostaje tylko wtedy jeśli po zapłaceniu kosztu musimy mieć 2 lub więcej kart face-up w G Zonie, a po pierwszym zapłaceniu tego kosztu przy pierwszym Stridzie w niego nie będziemy mieć 2 kart Face-up w G Zonie (chyba, że użyliśmy turę wcześniej G Guarda, wtedy raczej rozpatrujemy combo poniżej)

B) Drugi lub późniejszy stride (lub gdy mamy co najmniej jedną kartę w G Zonie face-up przed Stridem). Wymóg działania:  jako VG (lub Ride w niego na początku tury), dwa dowolne Overlordy w ręce,  na RG/w ręce (lub w dropie jeśli ridujemy , 4 karty w damage zonie, którymi możemy Counterblastować, Lizard General, Conroe na RG lub w ręce,  w ręce/na RG (nie jest wymagany), wszystkie Force Gifty na VG (jeśli używamy Force I) lub tylko jeden w przypadku Force II
Przebieg comba: ride w  (jeśli nie mamy go jako VG) jeśli ridujemy i mamy w dropie  to go callujemy. Stridujemy w Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace". Używamy jego skilla dwa razy (traci 2 drive checki i zyskuje skill restandujący dwa razy, oba mają klauzule 1/Turn, która przy nowych rulingach jej działania odblokowała to combo). Jeśli na polu niema  i Lizard General, Conroe to wzywamy je (jeśli mamy  to możemy jego też wezwać). Używamy skilli które możemy (Lizard General, Conroe i ) wzmacniając naszego VG. Przechodzimy do atakowania: pierwszy atak "the Ace" ma 28K (43K jeśli był użyty Calamity; 58K jeśli użyliśmy dwóch Calamity), jako że atakujemy mamy Counter Charge 2 ze skilla otrzymanego od Conroe, poza tym przy okazji tego, że nasz VG który nazywa się , możemy użyć (i używamy) skilla  dając dodatkowe 5K mocy naszemu VG i za Counterblast 2 (do którego mamy dostęp z Counter Chargu od Conroe) zwiększamy crit naszego VG o 1 dzięki czemu nasz VG może mieć 3 crity (Force II) lub 33K(/48k/63K) plus 10K za każdy Force I na VG i jeden drive check. Po ataku używamy jednego ze skilli restandujących (discard 2 kart w tym jednego Overlorda: najlepszy wybór przy limitowanej ilości kart w ręce to jeden Overlord plus karta z drive checku). To nam daje dodatkowe 5K mocy dla VG. Drugi atak "the Ace" przebiega podobnie: deklaracja ataku: Counter Charge 2 -> skille Neoflama (Counterblast 2 by dać dodatkowy crit) -> drugi skill restandujący (discard Overlorda i karty z drive checku) -> trzeci atak (podobnie jak drugi atak tyle, że tym razem nie mamy już skilla restandującego). Po tym mamy też jeszcze Neoflama do atakowania (i inne RG jeśli takowe mamy).

C) Stride w Progenitor Dragon of Lightning Flame, Gilgal użycie skillu (Counterblast 2 i Soulblast 1) dając mu dodatkowe 10K mocy plus możliwość ataku calego pola przeciwnika i Counter Charge 1 za każdy atak który trafi (czyli najprawdopodobniej każdy atak który uderzy w RG)


3) Playtesty
Spoiler (click to show/hide)Dział w tworzeniu (pojawi się później)

4) Wnioski końcowe, opinia o decku
Spoiler (click to show/hide)Dział w tworzeniu (pojawi się później)

5) AktualizacjeJeszcze nie ma żadnych

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 
Idź do wersji pełnej