Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Elbem

Strony: 1 2 [3] 4
31
Talie Tygodnia / [Premium] Tydzień 3: Shadow Paladin Diablo
« dnia: Lutego 27, 2017, 01:44:02 pm »

Dawno temu byłem znany jako Junos (Swordsman of Light, Junos) i to ja byłem pierwszym strażnikiem świętego smoka Sanktuarium (Seeker, Thing Saver Dragon), jak i właścicielem miecza Determinacji, niegdyś znanego jako Blaster Blade (nie mylić z unitem; Blaster Blade to nazwa miecza nie osoby jej używającej, chociaż ta nazwa przylgnęła do niego). Niestety zła energia ogarnęła świętego smoka i stał się mroczny, zły (Phantom Blaster Dragon). Próbowałem go ocalić lecz poległem w tym działaniu, przez co zostałem spaczony jego mroczną energią i przez co porzuciłem swoje dawne imię i przyjąłem nowe: Blaster Dark. Miałem nadzieję, że tylko ja tak skończę, że Ahmes (tak nazywa się naprawdę Blaster Blade: w sensie osoba która go używa), oraz pozostali moi przyjaciele nie zostaną opętani. Niestety myliłem się. Grawl (Swordsman of Light, Blaster Axe Grawl), Larousse (Swordsman of Light, Blaster Javelin Larousse) i Laura (Swordsman of Light, Blaster Rapier Laura) zostali zmienieni tak jak ja i tak jak ja porzucili swe dawne imiona zostając odpowiednio: Blaster Axe, Blaster Javelin i Blaster Rapier. Jako nowy mroczny ja postanowiłem wieść życie kryminalisty, a przynajmniej wtedy wydawało mi się, że była to moja decyzja, ale tak naprawdę była to decyzja mroku która opętała Phantom Blaster Dragona (PBD). Gdy odzyskałem swoją świadomość, połączyłem siły z mym dawnym przyjacielem Ahmesem, teraz znanym jako Blaster Blade by powstrzymać PBD. W ostatecznej walce połączyliśmy nasze miecze stając się Majesty Lord Blasterem. Niestety nasza radość była krótko trwała, gdyż zostaliśmy uwięzieni przez Link Jokery. Po uwolnieniu z ich rąk postanowiłem działać w mroku na rzecz United Sanctuary jako Revenger (Blaster Dark Revenger); wojownik który chroni je przed najeźdźcami (Star-Vader). Gdy już myśleliśmy, że się udało nam odeprzeć ich atak, ochronić nasz kraj i naszą planetę (Cray), coś się stało, coś zmieniło historię (yet again Star-Vader), przez co nikt nie pamiętał o mych czynach które robiłem w obronie Sanktuarium jako Mroczny Paladyn (Shadow Paladin). Ale to nie wszystko co się zmieniło. W tamtym momencie tego nie rozumiałem, ale coś było nie tak, brakowało mi kogoś, kogoś kogo powinienem znać (Blaster Blade), oraz był ktoś kogo nie powinno być (Revenger, Phantom Blaster "Abyss"). W tym czasie odszedłem w cień całkowicie i przybrałem nowe imię: Blaster Dark Revenger "Abyss". Gdy historia została naprawiona, doszło do kolejnej inwazji, inwazji w której ja i inni Mroczni Paladyni przestali istnieć (atak Deletorów). Jednak mój dobry przyjaciel Ahmes się nie poddał pokonał nowego przeciwnika i obudził Mesjasza (Harmonics Messiah), który przywrócił do życia poległych mieszkńców planety Cray. Teraz jako Blaster Dark "Diablo" muszę naprawić imię Mrocznych Paladynów, udowodnić wszystkim, że nie wszyscy członkowie tego oddziału są kryminalistami jak Supremacy Dragon, Claret Sword Dragon.
Niestety czeka mnie długa droga, ale nie podróżuję nią sam, są ze mną starzy przyjaciele jak i nowi tacy jak Luard i Vortimer.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kilka słów na wstępie:
Jak już wcześniej pisałem: przepraszam za opóźnienie w publikacji, ale byłem zbyt "nabuzowany" negatywnymi emocjami by dokończyć artykuł, a przynajmniej bałem się, że może byc nie odpowiedni do publikacji. To opóźnienie (moim zdaniem) wpłyneło pozytywnie na efekt końcowy talii, bo zaszło w niej parę drobnych zmian (są pozaznaczane w 2 punkcie), które poprawiły efektywność talii (chyba). Dodatkowo historyjka tym razem, to w dużej mierze historia tego jak Blaster Dark stał się tym kim jest teraz (według Lore; w mojej interpretacji). A i przepraszam jeśli jest ona nieco przydługawa.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Decklista
Grade 0: 17
1x Promising Knight, David [Starter]
4x Mage of the Rogue Eye, Arsur [Stand]
4x Howl Owl [Draw]
4x dowolny Critical Trigger
4x dowolny Heal Trigger

Grade 1: 18
2x Dark Heart Trumpeter
2x Black-winged Swordbreaker
3x Arduous Battle Knight, Claudas
3x Cherishing Knight, Branwen [Stride Enabler]
4x Pitch Black Sage, Charon
4x Karma Collector [Perfect Guard]

Grade 2: 9
2x Dark Night Maiden, Macha
3x Dark Saga Painter
4x Bloodstained Battle Knight, Dorint

Grade 3: 6
1x Dragheart, Luard
1x Whirlwind of Darkness, Vortimer "Diablo"
4x Blaster Dark "Diablo"

Grade 4: 16
4x  Dark Dragon, Plotmaker Dragon [G Guardian]
4x Dark Dragon, Phantom Blaster "Diablo"
4x Dark Dragon, Spectral Blaster "Diablo"
2x Dragdriver, Luard
2x Dark Dragon, Distress Dragon
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:
Grade 0:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 1:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 2:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 3:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 4:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:
1) Mając jakiegokolwiek Grade 3 lub wyżej VG z Blaster Diablo w nazwie możemy przywołać Dark Saga Painter z talii efektami kart takich jak: Dark Dragon, Spectral Blaster "Diablo"; Whirlwind of Darkness, Vortimer "Diablo"; Dragheart, Luard; Dark Night Maiden, Macha czy też Dark Heart Trumpeter, aby kontynuować nasze ataki lub też poprawić nasze pole.

2) Stride Dark Dragon, Spectral Blaster "Diablo" na Whirlwind of Darkness, Vortimer "Diablo" przez co przywołujemy dwa Grade 1 z talii za sam stride, które możemy wykorzystać jako koszt dla efektów Spectrala (przez co będzie on miał dwa ataki, oraz przywoła nam kolejnego Grade 1, jedynie soul blast 1 i retire w sumie 4RG [2 z nich będą z Vortimera] i odkrycie kopii Spectrala w G Zonie)

3) Stride Dark Dragon, Phantom Blaster "Diablo" na Blaster Dark "Diablo", przez co pozbędziemy się jednego RG przeciwnika, po czym przy ataku Phantom Blasterem (jak aktywowaliśmy wcześniej jego efektu) za retire 3 RG osłabimy pole przeciwnika o 2 RG, tak długo jak nie będzie chciał otrzymać minimum 2 damage checków.

4) Użycie efektu Dark Dragon, Distress Dragon aby z retirować sobie 3(lub więcej) RG i przeciwnikowi 3 RG (lub takiej ilości jaką ma, lub jest taka jak liczba naszych retirowanych RG), aby w sumie zretirować 6 RG, przez co zyskamy 20000 dodatkowej mocy dla VG, oraz draw 2 kart i counter charge 1 i soul charge 1.

5) Użycie Ritualu Dragheart, Luard, po czym ride w Blaster Dark "Diablo" i darmowy stride w Dark Dragon, Phantom Blaster "Diablo" (dalej tak jak w 3 combosie), albo ride (po użyciu Ritualu Dragheart, Luard) w Whirlwind of Darkness, Vortimer "Diablo" i darmowy stride w Dark Dragon, Spectral Blaster "Diablo" (dalej jak w 2 combosie)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady i zalety:
Wady:
Spoiler (click to show/hide)
Zalety:
Spoiler (click to show/hide)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Co trzeba kupić by zdobyć karty:
Spoiler (click to show/hide)

6) Cena talii:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7) Podsumowanie:

Talia jest przyjemna do gry. Daje także możliwość "psucia" planów przeciwnika, poprzez retirowanie jego RG lub wymuszanie do guardowania naszych silnych ataków. Jest to swego rodzaju hołd dla pierwszych talii Shadow Paladin (no bo Blaster Dark i te sprawy) przez co gracze którzy już grają dość długo w karciankę mogą w tej talii znaleźć parę ciekawych smaczków.
Co do tego czy talia jest turniejowa: zapewne tak (kiedyś była, nim wyszły G Guardiany; nie koniecznie w tej wersji co jest podana przeze mnie, ale jednak). A czy coś będzie mogła wygrywać, to już czas pokaże co nowego dostaną Shadow Paladyni w przyszłości.

Link do filmu prezentującego comba:  https://www.youtube.com/watch?v=gjSwfxFVDz8

32
Card Capital / Gry na Area
« dnia: Lutego 26, 2017, 12:02:57 am »
W sumie to ten dział ma być między innymi o tym jakie sytuacje mieliśmy w grach czy też co wyciągneliśmy z boosterków.

Jak sama nazwa mówi tu będziemy mogli się "chwalić" naszymi osiągnięciami na area.

A teraz ja zacznę (bo to co się przed chwilą zdarzyło mówi mi "WATTTTTTTTTTT!!!!!"):

No to tak - testuje sobie jeden z decków nad którym myślę czy używać na turnieju online i dochodzi do sytuacji: przeciwnik ma całe pole (w tym 2 grade 2 RG na froncie), 3 karty w damage zonie i 6 kart w ręce (w tym jednego perfekta; on gra genesis, a ja royalami). Moje pole to Light Source Seeker, Alfred Exiv w Legionie z Blaster Bladem oraz jako Laurel Knight, Sicilus (stride enabler) jako RG z lewej strony w backrow. W ręce mam Floral Paladin, Flogal; Blaster-friend, Barcgal; Favored Pupil of Light and Dark, Llew; Luminous Light King of Knights, Alfred Oath oraz mam 4 karty w dmg zonie (2 zakryte). No to pora zacząć moją turę (karty które podałem miałem już po zdrawowaniu), w kolejności co robiłem:
1) Discard Alfreda Oath i stride w Holy Dragon, Legit Sword Dragon, przejmuje nazwę Blaster Blade przez co zyskuje tylko 9000 mocy (ma 24000)
2) Używam skilla Legit Sworda (robię mały mistake i używam skilla Alfred Oatha, ale poprawiam się od razu bez zwracania uwagi ze strony oppa) i nad Sicilusa wzywam Swordsman of Light, Ahmes, który zyskuje dodatkowe 2000 (w tym momencie mam tylko jedną odkrytą karte w dmg zonie)
3) Calluje pozostałe dwie karty z ręki: Flogal pod VG, a Barcgal na prawy tył, zaś Llew nad Barcgala
4) Pora na atakowanie to tak: Llew z boostem od Barcgala, przeciwnik wpuszcza, a ja po tym ataku skill Llew (cb1 i idzie do soula) dzięki czemu wzywam Blaster Blada z decku na jego miejsce który zyskuje 3000 (tak przy okazji ostatni Blaster Blade w talii), po czym Barcgal używa skilla i odkrywam jedną kartę w damage zonie
5) Ahmes z boostem od Sicilusa atakuje w jednego z RG, a po nim VG z boostem od Flogal atakuje VG oppa (w tym momencie leci perfekt)
6) Tu zaczyna się magia Triple Drive: 1 check, Crit - wszystko Blaster Blade (2 crity i 17000); 2 check, Crit - wszystko Blaster Blade (3 crity 22000); 3 check, Crit - wszystko Blaster Blade: reakcja po obu stronach "WATTTTTTTTTTT!!!!!" (co prawda nie zapisana tak jak ja to zrobiłem ale jednak)
7) No to pora na atak Blaster Blade (Aichi byłby dumny :P ): pierwszy atak: opp używa 3 kart, ale broni się (zostaje mu tylko jedna karta w ręce i unit do interceptowania, bo drugiego się pozbyłem). Atak nie trafia no to pora na efekt Flogal: po ataku mojego Blaster Blada na VG oppa mogę CB1 by wystandować jednego RG z Blaster Blade w nazwie i wtasować Flogal do decku co robię. Drugi atak Blaster Blada (opp w tym momencie ma 4 karty w damagu), bez obrony pora na damage checki: 1 check nic; 2 check Heal (kolejna reakcja w stylu "WATTTTTTTTTTT!!!!!"; opp dalej się trzyma na 5 damagach); 3 check nic (tam gdzie piszę nic nie ma żadnego trigera) i mój win.

Jak coś zrobiłem replay z tej gry, i jak będe mieć trochę czasu to może nagram go z moim komentarzem :P

Mała notka: ja nie przepadam za Royalami, ale chyba Royale lubią mnie (a przynajmniej ten jeden build)

33
Vanguard Circle / Teamy
« dnia: Lutego 25, 2017, 02:09:06 pm »
Jako, że temat teamów był już poruszony na forum (chyba na shoutboxie, ale nie jestem pewien), chciałbym zaproponować, wypisanie gdzieś na forum nazw plus składów teamów, które byśmy zrobili (albo w tym temacie albo zrobiłoby się na to oddzielny dział). W sumie pomysł z teamami jest naprawdę niezły, bo pozwala nam na zrobienie całkiem ciekawych kombinacji: nowe rodzaje walk (team: 3 vs 3 - czyli 3 osoby grają równocześnie i zwycięża ten team którego 2 osoby wygrają; relay fight: 3 vs 3 - gramy po kolei, a następny gracz wchodzi gdy dmg zone jednej ze stron osiągnie odpowiednio 5 i 8 kart a gra się kończy w momencie wbicia 11 dmg).

Poza tym szczerze mówiąc, jakoś nie widzę powodów, aby tego nie zrobić.

Co do tego jak teamy miałyby wyglądać to bym proponował kilka rzeczy:
1) Minimum 3 osoby (podstawowy skład); mogłoby być więcej niż 4 (przy 6 plus zawsze można by zrobić coś na zasadzie dodatkowych składów dla teamu)
2) Nazwa teamu (cóż, czy nie jest to oczywiste, że by się jakaś przydała)
3) W sumie to nie wiem co jeszcze, ale chciałem wypisać 3 punkty :P

Poza tym jeśli nikt nie miałby nic przeciwko, to chciałbym być w teamie z Cloudem (głównie dlatego, że już poniekąd działamy jako team; a dokładniej wymieniamy się kartami i/lub pomagamy w tradeach o jakieś karty [nie tylko VG], oraz dlatego, że znamy się jakoś koło 15 lat [jeśli nie dłużej; Cloud popraw mnie jeśli się mylę])

P.S. jeśli chodzi o miejsce na teamy, to proponowałbym zrobienie oddzielnego działu w którym by się założyło tematy o teamach, oraz by przesztrzegać jednej zasady: nie wchodzimy w temat teamu w którym nie jesteśmy (a te tematy były by miejscem od rozmów między team mate'ami)

34
Talie Tygodnia / [Premium] Tydzień 2: Aqua Force Blue Wave
« dnia: Lutego 19, 2017, 05:20:22 pm »

Kilka słów na wstępie: historyjka napisana poniżej będzie zrobiona w koncepcji wpisu do dziennika, a dokładniej tego co "osoba" prowadząca dzeinnik wpisuje (coś na zasadzie powtarzania w myślach co wypisuje). Będą też fragmenty wypowiedzi jej i innych osób (ale to będzie odpowiednio zaznaczone). Dodatkowo chciałbym także zaznaczyć (a raczej powiedzieć), że każda z historyjek jakie będe robić lub też zrobiłem już (ta poniższa i ta z artykulu o Shirayuki), ma w sobie "ukryty"  mój tok myślenia związany z procesem robienia listy talii (i nie zawsze tylko z tym procesem, bo w przypadku tego tygodnia jakoś bardziej wolałem zrobić artykuł o Bermuda Triangle, ale wygrało Aqua Force). A teraz bez zbędnego przeciągania: miłej lektury :) .
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dziennik pokładowy, data wpisu: 29 czerwiec 2486: Wszystkie przygotowania do koncertu Bermuda Triangle przebiegają płynnie. Nic nie zapowiada iż miało by dojść do ataku ze strony piratów z Granblue, kryminalistów z Megacolony lub Shadow Paladin czy też psychofanów Bermuda Triangle. Wszystko byłoby w porządku gdyby nie fakt, że ON dołączył do naszej załogi. Przez to jak się zachowuję morale mojej załogi ciągle spada. Obawiam się, że długo mogą nie wytrzymać i zwariować lub zdezerterować. Jako kapitan powinienem co....... (głos w tle) "Nic nie ma sensu! Wszyscy jesteśmy tylko kartami!"  (głos kapitana) "ZAMKNIJ SIĘ WRESZCIE REVONN!!!! Na czym skończyłem....... a tak." Jako kapitan powinienem coś zrobić z tym problemem. Mam tylko nadzieję, że................ (ten sam głos w tle) "Nic nie ma sensu! Wszyscy jesteśmy tylko kartami!" (wrzaski załogi) "SKOŃCZ WRESZCIE TO GADAĆ REVONN!!!!!"  Jak już pisałem: mam tylko nadzieję, że ....... w sumie to nie, nie mam nadzieji. Na wielkiego Maelstroma, muszę go wywalić za pokład. Wiem wrzucenie go do wody może wprowadzić mnie w tarapaty, ale na pewno poprawi morale załogi. Poza tym to nie tak, że się utopi, w końcu jest Wodnym Smokiem*.  (ponownie głos Revonna) "My wszyscy jesteśmy kartami. Czy wy tego nie rozumiecie? Nic co robimy nie ma znaczenia." (hałas przewracanego krzesła, po którym rozbrzmiewa głos kapitana) "Revonn, musimy porozmawiać. Chodź na chwilę ze mną. (po chwili ciszy rozbrzmiewa głośny plusk**, po którym słychać okrzyki radości ze strony załogi)

Kilka wyjaśnień (w sumie to dwa to oznaczonych rzeczy):
*oryginalnie Last Card, Revonn to Tear Dragon, ale wszytkie inne tłumaczenia tego mi nie pasowały dlatego zostało Wodny Smok
** nie miałem lepszego pomysłu by opisać odgłos powstały w momencie jak Revonn uderzył o powierzchnię wody po byciu wyrzuconym za pokład
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Decklista
Grade 0: 18
2x Blue Wave Dragon, Dagger Master Dracokid [Starter]
4x Battle Siren, Mallika [Draw]
4x Blue Wave Soldier, Brutal Trooper [Critical]
4x Supersonic Sailor [Critical]
4x dowolny Heal Trigger

Grade 1: 14
3x Battle Siren, Stacia
2x Blue Wave Soldier, Bright Shooter
3x Kelpie Rider, Nikki [Stride Enabler]
4x Ocean Keeper, Plato [Perfect Guard]
2x Wheel Assault

Grade 2: 10
3x Amphibian Dragon
4x Blue Wave Marine General, Damia
3x Blue Wave Marine General, Foivos

Grade 3: 8
4x Blue Flight Dragon, Trans-core Dragon
4x Blue Wave Dragon, Tetra-drive Dragon

Grade 4: 16
2x Blue Flight Marshal Dragon, Mithril-core Dragon
1x Blue Wave Brave General, Artiom
4x Blue Wave Marshal Dragon, Tetra-boil Dragon
4x Marine General of Heavenly Silk, Lambros
1x Storm of Lament, Wailing Thavas
2x Blue Storm Deterrence Dragon, Ice Barrier Dragon [G Guardian]
2x Dark Element, Dizmel [G Guardian]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:
Grade 0:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 1:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 2:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 3:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 4:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:
1) Mamy VG Grade 2 i jedną/dwie karty w damage zonie. Wzywamy 3 RG jednego na obojętną kolumnę i dwa na tą samą (dokładniej Amphibian Dragon oraz Wheel Assault który będzie go boostował). Wykonujemy ataki w następującej kolejności: najpierw RG (inny niż Amphibian Dragon) i VG, po czym jako 3 atak w turze Amphibian Dragon z boostem od Wheel Assaulta w VG przeciwnika. Po ataku używamy skilli Amphibian Dragona i Wheel Assaulta. Dzięki Amphibianowi bindujemy z talii Blue Flight Dragon, Trans-core Dragon, a Wheel Assaultem zamieniamy miejscami Amphibiana z Wheelem, dzięki czemu w następnej turze (tak długo jak przeciwnik jakoś się nie pozbędzie Amphibian Dragona) za counterblast 1 możemy wyridować Trans-core oszczędzając Grade 3 z ręki (którego możemy użyć jako koszt pod stride), albo możemy zrobić break ride (tak długo jak mamy 4 karty w damage zonie)

2) Stride Blue Flight Marshal Dragon, Mithril-core Dragon na Blue Flight Dragon, Trans-core Dragon i zasypanie VG przeciwnika atakami by wymusić u niego nadmierne zużywanie kart z ręki aby ataki nie trafiały, lub byśmy nie mogli z drawować 2 kart za darmo

3) Break ride Blue Wave Dragon, Tetra-drive Dragon i wykonanie ataków w następującej kolejności: RG -> VG w VG przeciwnika(po tym ataku używa się LB4 naszego Tetra-driva) -> RG -> RG w VG przeciwnika (po tym ataku skill naszego VG: counter blast 2 i discard 2 kart Aqua Force z ręki by nasz VG wystandował) -> VG w VG przeciwnika -> RG (jeśli coś jeszcze zostało). Dodatkowo jako, że był break ride to przy każdym ataku naszego VG przeciwnik musi zdiscardować kartę aby móc guardować nasz atak i (lub) by nasz VG nie zyskał dodatkowego criticala. Dodatkowo można wzmocnić to combo używając następujących kart (bonusy dla VG): Blue Wave Dragon, Dagger Master Dracokid - draw jednej karty przy obu atakach naszego VG plus przy drugim swoim ataku nasz VG zyskuje dodatkowy critical; Blue Wave Soldier, Brutal Trooper - draw jednej karty przy obu atakach naszego VG; Blue Wave Marine General, Damia - przy każdym z ataków naszego VG za soulblast 1 karty ona oraz VG i jeden inny RG zyskują dodatkowe 5000

4) Stride Blue Wave Marshal Dragon, Tetra-boil Dragon na Blue Wave Dragon, Tetra-drive Dragon i wykonanie ataków w następującej kolejności: RG VG RG (przykładowa kolejność tych ataków, ale nasz VG musi zaatakować VG przeciwnika by aktywować swój skill i zyskać drugi) -> RG atakuje VG przeciwnika (4 atak w turze przez co nasz VG używa swojego "nowego" skilla by się wystandować za discard 1 karty) -> VG w VG przeciwnika -> jaki kolwiek atak naszego RG, jeśli jeszce jakiś został. Combo może zostać wzmocnione następującymi kartami (bonusy dla VG):Blue Wave Dragon, Dagger Master Dracokid - draw jednej karty przy obu atakach naszego VG plus przy drugim swoim ataku nasz VG zyskuje dodatkowy critical; Blue Wave Soldier, Brutal Trooper - draw jednej karty przy obu atakach naszego VG; Blue Wave Marine General, Damia - przy każdym z ataków naszego VG za soulblast 1 karty ona oraz VG i jeden inny RG zyskują dodatkowe 5000

5) Storm of Lament, Wailing Thavas jako 2/3 stride (tak, żeby był dostęp do GB3), wykonanie 5+ ataków RG po czym atak nim, zcounter blastowanie 1 karty by zyskał 25000+ mocy i by przeciwnik z retirował 5 swoich RG. Więcej nie trzeba tłumaczyć

6) Stride Marine General of Heavenly Silk, Lambros wykonanie 3 ataków za pomocą RG po czym atak nim w VG przeciwnika i wystandowanie 2 z naszych RG, po czym atak nimi. Dodatkowo nasze wystandowane tym efektem RG mogą zyskać dodatkowe 10000 mocy jeśli mamy 2+ odkryte karty w G Zonie w momencie ich standowania.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady i zalety:
Wady:
Spoiler (click to show/hide)
Zalety
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Co trzeba kupić by zdobyć karty:
Spoiler (click to show/hide)

6) Cena talii:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7) Podsumowanie:
Przede wszystkim odradzam używania tej talii początkującym graczom oraz graczom którzy dopiero zaczynają swoją karierę z tym klanem. Wymaga ona dobrego zrozumienia swoich kart oraz tego co, jak i kiedy użyć, jak i zarówno kiedy można sobie pozwolić na zignorowanie naszych możliwości obronnych kosztem próby pokonania przeciwnika, ponieważ jeśli zrobimy to za wcześnie, lub nie posiadając odpowiednich zasobów, zostawimy się otwartymi na kontratak ze strony rywala. Poza tym talia nie należy do najstabilniejszych w karciance, ale mimo tego jest ona naprawdę silnym orzechem do zgryzienia jak gra się przeciwko niej. Największym problemem w niej jest spamiętanie kiedy jaki efekt się aktywuję (bo nie które karty nie mają keywordu Wave, który to ułatwia).
Podsumowując talia jest naprawdę silna, kiedyś nawet była jedną z tych talii które wygrywały turnieje wyższej kategorii, ale na dzień dzisiejszy już się jej nie widzi zbytnio, głównie dlatego, że została przyćmiona taliami takimi jak: Granblue Nightrose; Gear Chronicle Time Leap; Granblue Seven Seas; Royal Paladin Sanctuary Guard. Aczkolwiek to było w okresie karcianki, gdy wspomniane talie (a dokładniej 2 w środku) były nie ograniczone w żaden sposób, a teraz mamy banlistę, która w mniejszym lub większym stopniu podcina im skrzydła, co może być szansą dla tej talii (nie koniecznie w takim buildzie) na powrócenie do sceny turniejowej (przez powrót do sceny turniejowej mam na myśli mniej więcej regularne wygrywanie jakiś turniejów wyższej kategorii).

Ostatecznie podsumowując:
Czy talia jest kompetetywna/turniejowa? : Owszem
Czy zobaczymy ją (nie koniecznie ten build) zdobywający jakieś wyższe lokaty na turniejach? : Kto wie, możliwe że tak.
Ocena ostateczna talii*:  7,5-8,5 na 10  (taka ocena bo to zależy od tego jak podejdą karty, czyli czy rozegra bardziej stabilną grę czy nie)

* Ocena ostateczna talii jest moją opinią, nie musi się pokrywać z waszymi opiniami, lub opiniami innych zagranicznych graczy

Dodatkowo na moim kanale jest już dostępny film wyjaśniający jak wykonywać opisane przeze mnie comba. Z góry uprzedzam, może być lekko chaotycznie zrobiony i może jakością dźwięku nie powalać (choć jak dla mnie nie jest tak źle jak sądziłem).

Link do filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=mnpX3PuB8Eo   (nie wiem czy tylko ja tak mam, ale z jakiegoś powodu jak wchodzę to film nie wczytuje mi się na początku tylko w późniejszych momentach)

35
Talie Tygodnia / Pojedynki Talii - co, gdzie, jak i dlaczego?
« dnia: Lutego 18, 2017, 12:46:09 pm »
No to tak:

Czym są pojedynki talii? - Gry pomiędzy dwoma taliami tygodnia wybranymi przez nas z jakiejś określonej puli (jaka będzie pula talii, ustalimy później/poniżej)

Gdzie miały by się odbywać? - Są w sumie dwie opcje nad którymi myślę: Cardfight Area lub Tabletop Simulator (to drugie to tylko jak oboje graczy będą mieli dostęp do niego; kosztuje koło 20 euro/100 złotych na steamie, ale warto a dlaczego to informacje są tu: http://cardfight.pl/vanguard-circle/alternatywa-dla-cfa/ )

Ile i jaki rodzaj gier miałby się odbyć? - Standardowe gry na zasadach Best of 3 (3 gry zwycięża ta która zdobędzie 2 wygrane)

Kto miałby grać? - Najlepiej jakieś dwie osoby z forum (czy miałbym być to ja i ktoś inny, czy dowolne dwie osoby to była by już kwestia dogadania się, aczkolwiek aby uprościć sam proces nagrywania gier do tego projektu najlepiej, żebym ja grał plus ktoś inny z forum)

Dlaczego miały by się pojawiać akurat nagrania z gier a nie artykuły na ten temat jak planowałem wcześniej? - Cóż przemyślałem co nieco i doszedłem do wniosku, że nie będzie sensu tworzyć kolejnych artykułów zapełnionych ścianą tekstu, w której była by masa odniesień do istniejących już tematów (albo były by one po prostu powielane), a tak nagrania z gier uploadowane na YT mogą sprawić, że będzie coś się działo więcej niż tylko masa pisania (cóż gdyby tylko jeszcze jakieś turnieje poza takimi online by się odbywały to było by super, ale to może kiedyś ....... byle nie za długo na nie czekać :P )

Co ile miały by się pojawiać? - To już zależy od "systemu" jakim były by wybierane talię tygodnia do tych pojedynków: Rotacja czy Całość (wyjaśnienie czym jest rotacja i całość poniżej)

Kiedy miałby się pokazać pierwszy pojedynek talii? - Tu sytuacja taka sama jak w punkcie powyżej: zależnie od "systemu"

Na czym miałby polegać "system" "Całość"? - Cóż do pojedynków talii wybieralibyśmy dwie talię z tych już udostępnionych w dziale talia tygodnia w momencie rozpoczęcia głosowania. W przypadku tego "systemu" pierwszy pojedynek talii miałby się ukazać jakoś z końcem czerwca a początkiem lipca. Dodatkowo każdy kolejny pojedynek talii by się pojawiał co miesiąc (mniej więcej)

Na czym miałby polegać "system" "Rotacja"? - Cóż jak sama nazwa wskazuje: pula talii do wybierania by "rotowała" (jakkolwiek dziwnie to brzmi). Dokładniej miałoby to polegać na tym, że ograniczalibyśmy się do 6 talii: zaczynając na talii z Dragon Empire, a kończąc na talii z Zoo. W tym "systemie" pojedynki pojawiały by się co sześć tygodni (mniej więcej), a pierwszy pojawił by się jakoś z końcem marca/początkiem kwietnia.

Jak miały by wyglądać głosowania na talię które miały by brać udział w pojedynkach talii? - Wszystko zależało by od tego jaki byłby wybrany "system", ale nie zależnie od systemu byłby dwu tygodniowy (można zmniejszyć jak ktoś by chciał) termin głosowania an talię, po którym byłby kolejny tydzień/dwa tygodnie na podjęcie decyzji kto by grał którą z talii oraz na stoczenie "pojedynku", nagranie go i zuploadowaniu na kanał na YT. Co do bycia dokładniejszym: w "rotacji" byłaby to ankieta; w "całości" cóż na początku ankieta nie była by głupim pomysłem, ale wraz upływem czasu, ankieta by zajmowała za dużo czasu (i miejsca), więc raczej każdy musiałby wypisać swoje dwa wybory

Kiedy by się zaczynały głosowania? - Ponownie: zależy od wybranego "systemu": jeśli "rotacja" to w momencie pojawienia się artykułu z talią z nacji Zoo; jeśli "całość" to mniej więcej na początku każdego miesiąca.

Czy w przypadku "rotacji" nie będą się pojawiać talie z starszych okresów? - Nie, będą się one pojawiać, ale w późniejszym czasie jako (nazwę musielibyśmy dopracować, póki co podam taką jaka mi przyszła do głowy i tak będzie ona po angielsku) "Flashback Fights"

Czym były by "Flashback Fights"? - Były by to walki pomiędzy dwiema wybranymi taliami tygodnia, z "rotacji" które już były. Czyli nie brane były by do nich pod uwagę talie z aktualnych rotacji.

Jak były by wybierane talię do "Flashback Fights"? - Ankieta. Wybieralibyśmy jakie dwie/trzy rotacje chcemy zobaczyć (ta ankieta by trwała tydzień). Później bazując na wyniku ankiety stworzona byłaby kolejna z listą talii znajdujących się w danej rotacji z których by się wybierało dwie talie (ta trwała by tydzień/dwa) po czym reszta by wyglądała podobnie jak w przypadku pojedynków talii

Kiedy i co ile miałyby sie pojawiać "Flashback Fights"? - Nie wiem. Pojawiałyby się wtedy kiedy byłoby nimi zainteresowanie na forum. Na pewno nie wcześniej niż przejście pierwszych 4/5 rotacji. Co do tego jak często miałyby się pojawiać: nie wiem, na pewno nie pojawiałyby się regularnie jak pojedynki talii.

To w sumie było by na tyle co chciałem przekazać na temat pojedynków talii. W temacie robię ankietę w której chciałbym abyście wybrali który "system" do pojedynków talii byście chcieli mieć: "rotacja" czy "całość"

36
Talie Tygodnia / [Premium] Tydzień 1: Murakumo Shirayuki
« dnia: Lutego 12, 2017, 02:17:34 pm »

W oddziale ninja, Murakumo, smoczego imperium był to dzień jak każdy inny, lecz nikt się nie spodziewał, że dojdzie do walki między dwoma potężnymi członkami. Owa walka trwała wiele dni, a walczyli ze sobą: król pojedynkowych smoków Zangeki (Dueling Dragon King, ZANGEKI) i lodowa dama Shirayuki (Fantasy Petal Storm, Shirayuki). Spór zaczął się o blachostkę - Zangeki zjadł ostatnią paczkę ulubionych czekoladek Shirayuki. Ostatecznie wygrała Shirayuki, a pokonany Zangeki musiał kupić 2 paczki owych czekoladek dla lodowej damy: jedną którą zjadł, a drugą w ramach przeprosin za wcześniejsze zjedzenie czekoladek.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kilka słów na wstępie:
Jak podobała się wam powyższa historyjka? Postanowiłem, że każdy artykuł będę rozpoczynać historyjkami tego typu, a przynajmniej bym spróbował. Jej celem w większości przypadków będzie wprowadzenie lekkiego humoru (niewiem czy mi się udało, ale przynajmniej próbowałem). Teraz małe wyjaśnienie jak reszta artykułu będzie wyglądać, czyli co w jakiej kolejności będzie się w tym i w przyszłych artykułach pokazywać: lista talii -> krótki opis jaką strategie ma talia -> objaśnienie dlaczego dane karty są w talii (zaczynając od Grade 0 a kończąc na Grade 4) -> przykładowe comba -> opis jakie zestawy (boostery/trial decki) potrzebne by były do skończenia talii -> przybliżona cena talii -> krótkie podsumowanie talii (czyli czy gra się ją przyjemnie i czy może być talią turniejową).
A teraz bez dalszego zbędnego przeciągania, życzę miłego czytania reszty artykułu.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Decklista
Grade 0: 18
2x Stealth Demon of Crow Feathers, Fugen [Starter]
3x Stealth Beast, Cat Devil [Critical]
3x dowolny Draw Trigger
3x Stealth Beast, Drench Serpent [Stand]
3x Stealth Fiend, Dart Spider [Stand]
4x dowolny Heal Trigger

Grade 1: 14
2x Stealth Fiend, Yunayuki [Limit Break enabler]
4x Gateway Stealth Rogue, Ataka [Stride enabler]
4x Stealth Beast, White Heron [Perfect Guard]
4x Stealth Fiend, Lake Diver

Grade 2: 10
3x Stealth Dragon, Dual Weapon
3x Stealth Fiend, Awakohime
4x Stealth Dragon, Oboro Keeper

Grade 3: 8
2x Covert Demonic Dragon, Aragoto Spark
2x Covert Demonic Dragon, Kagura Bloome
4x Fantasy Petal Storm, Shirayuki

Grade 4: 16
1x Dark Element, Dizmel [G Guardian]
1x Light Element, Agleam [G Guardian]
1x Ambush Demon Stealth Rogue, Kiyohime
1x Ambush Demon Stealth Rogue, Shishiyuzuki [G Guardian]
2x Ambush Demon Stealth Dragon, Shibarakku Buster
2x Ambush Demon Stealth Fiend, Hougen Wing [G Guardian]
4x Cosmetic Snowfall, Shirayuki
4x Ambush Demon Stealth Dragon, Homura Raider
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:
Grade 0:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 1:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 2:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 3:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 4:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:
1) Ride Fantasy Petal Storm, Shirayuki na Covert Demonic Dragon, Kagura Bloome pozwala na przywołanie dwóch kopii wcześniej wspomnianej Shirayuki na RG które na koniec tury "wylądują' w naszej ręce co pozwoli nam użyć umięjętności naszego nowo wyridowanego VG w następnej turze minimum 2 razy (tak długo jak mamy jak zapłacić koszt)

2) Ambush Demon Stealth Dragon, Shibarakku Buster pozwala nam na 5 (!) drive checków w jednej turze. Wszystko co trzeba zrobić to mieć dostęp do GB2 (czyli jeśli zaczynaliśmy to użyć G Guardiana a później go wystridować, lub jeśli przeciwnik zaczynał, to zrobić go jako 2 stride), oraz mieć jak zapłacić koszt, którym jest counterblast 1, soulblast 2, discard 1 karty i cofnięcie jednej karty z drop zonu na spód talii (mała uwaga, nie możemy cofnąć żadnej z kart którą soulblastujemy lub discardujemy, gdyż koszt jest traktowany jako płacony równocześnie), po czym przywołujemy jakiegoś Grade 3 (np. coś co ma taką samą nazwę co nasz heart)

3) Ambush Demon Stealth Dragon, Homura Raider który może wykonać do 3 ataków w jednej turze (co prawda z 2 drive checkami każdy ale to zawsze 3 ataki). Do wykonania tego potrzebujemy 4-5 counterblastów (5 jeśli w ręku i/lub polu mamy w sumie 2 Stealth Fiend, Lake Diver oraz 1 Stealth Dragon, Dual Weapon [scenariusz 1], 4 w sytuacji gdy mamy w sumie w ręku i/lub polu 4 Stealth Fiend, Lake Diver oraz 1 Stealth Dragon, Dual Weapon [scenariusz 2], albo 4 gdy mamy w sumie w ręku i/lub polu 3 Stealth Fiend, Lake Diver oraz 2 Stealth Dragon, Dual Weapon[scenariusz 3], a także 5 jeśli mamy w sumie w ręku i/lub polu 1/2 Stealth Fiend, Lake Diver i 2 Stealth Dragon, Dual Weapon [scenariusz 4]; pozostałe Stealth Fiend, Lake Diver [jeśli jakieś] w każdym ze scenariuszy muszą być w talii). Combo zaczyna się (oczywiście) od wezwania Ambush Demon Stealth Dragon, Homura Raider i użycia jego skillu (-2 counterblasty) i doprowadzenie do pola typu 4 Stealth Fiend, Lake Diver i 1 Stealth Dragon, Dual Weapon (czyli do scenariuszu 2 na polu z Dual Weaponem [lub dwoma w scenariuszu 3 i 4] na froncie, co w scenariuszu 1 korzysta z dodatkowego 1 counterblasta). Teraz pora na ataki: zerowy atak (tylko scenariusz 3 i 4): atak jednym Dual Weaponem bez boosta w VG przeciwnika (by nie trafił), dzięki czemu przywołujemy kopię Lake Divera (scenariusz 3; jeśli mamy scenariusz 4 to używamy efektu Lake Divera by przywołać 1/2 znajdujące się jeszcze w talii Lake Divery [-1 counterblast; w sumie wykorzystane już 2/3]); pierwszy atak: Lake Diver z boostem od Lake Divera (obojętnie w co); następnie Homura Raider z boostem od Lake Divera po twin drivie (można trigery dać do vg ale nigdy dla Dual Weapona) po czym używamy efektu Homura Raidera i cofamy dwa restnięte Lake Divery, przez co Homura standuje; trzeci atak: Dual Weapon bez boosta atakuje w VG przeciwnika (atak nie trafia ofc) przez co używamy jego skilla i przywołujemy kopię Lake Divera (potrzebujemy do tego jednego Lake Divera na polu) z talii, po czym nowo przywołany kosztem jednego counter blasta przywołuję 2 kolejne Lake Divery (użyte counterblasty: 4 [scenariusze 2 i 3]/5 [scenariusze 1 i 4]); czwarty i piąty atak są takie same (czyli najlepiej przywołać Lake Divery na boczne kolumny): atak Lake Diverem z boostem od Lake Divera w VG przeciwnika; szósty atak: Homura w VG przeciwnika a po Twin Drive (wszystkie triggery w Homurę teraz) cofamy 3 Lake Divery przez co Homura standuje i wykonuje 7 atak (co daje nam 6 drive checków w turze i 3 ataki VG).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Co trzeba kupić by zdobyć karty:
Spoiler (click to show/hide)

5) Cena talii:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6) Podsumowanie:
Jak dla mnie talia jest bardzo przyjemna do gry. Pozwala na dobrą obronę nie tracąc przy tym opcji do atakowania. Jak większość innych talii wszystko zależy od tego jak podejdą karty (zarówno tobie jak i przeciwnikowi), ale mimo wszystko talia jest dość ciekawy połączeniem starych mechanik gry (Limit Break, Break Ride, Persona Blast [fanowska nazwa efektów przy których kosztem jest między innymi discard karty o tej samej nazwie co ta której używamy]) z nowymi mechanikami i keywordami (Generation Break, Kagenui [z japońskiego Shadowstitch; napisałem najpierw japońską bo ją jakoś wolę], Stride, G Guardian), co pozwala starszym graczom odczuć pewnego rodzaju nostalgię z korzystania z niej.
Co do faktu czy talia miała by szanse zostać turniejową/kompetetywną talią: szczerze mówiąc trudno powiedzieć, ale raczej nie chyba, że jako tzw. Rogue Deck, czyli coś czego nikt się nie spodziewał żeby wygrało turniej. A czy talia się zmieni w bardziej kompetetywną, wszystko zależy od tego jaki (i czy dostanie) jakieś wsparcie. Ale to zostawmy już na przyszłość.

Teraz pora na małe afterword (nie wiedziałem jak wpisać po polsku bo dosłowne tłumaczenie czyli "po słowie" nie zabardzo mi pasowało): Artykuł pojawił się wcześniej niż miał (miał koło 17-18) tylko dlatego, że nie mogłem się już doczekać z jego publikacją. Poza tym chciałbym dodać, że będe robił ponowne wizyty w danych taliach gdy dostaną one jakieś wsparcie; będą one (te ponowne wizyty) pojawiały się jako dodatkowy artykuł (poza planowanym na niedziele) i będą miały (najprawdopodobniej) w nazwie "[Revisit]" (to co jest w cudzysłowiu, zastanawiam się nad nawiasami które tam dałem, ale to się zobaczy jak dojdzie do takiego "powrotu" do talii)

37
Klinika Talii / Dragonic Overlord "The End of Legend"
« dnia: Lutego 11, 2017, 03:08:58 pm »
Powiem to tak: ostatnio siedze na area w Kagero (poza testowaniem decków na talie tygodnia).

Wyjechałem ostatnio z takim cudem:
Mała legenda na start - wyjaśnienie kolorów: czarny - karty w obu wersjach  ;  czerwony - karty w wersji na "The Legend"  ;  zielony - karty w wersji na "The X"

Starter: 1
Lizard Hero, Undeux

Grade 0: 16
4x Seal Dragon, Biella [Critical]
4x Blue Ray Dracokid [Critical] (ten i powyższy to kwestia estetyczna, tak długo jak są to Flame Dragony)
4x Seal Dragon, Shirting [Heal]/ 4x Perdition Dancer, Agafia [Heal] albo 4x Dragon Dancer, Barbara [Heal]
4x Gattling Claw Dragon

Grade 1: 15/13
3x Dragon Monk, Gojo/Lava Flow Dragon
4x Lava Flow Dragon
4x Lizard General, Conroe
4x Protect Orb Dragon
2x Spear of the Flame Dragon, Tahr

Grade 2: 10/11
2x Berserk Lord Dragon/3x Berserk Lord Dragon
3x Armor of the Flame Dragon, Bahr
4x Dragonic Burnout/Emperor Dragon Knight, Nehalem
2x Emperor Dragon Knight, Nehalem

Grade 3: 8/9
1x Dragonic Overlord (Break Ride)
4x Dragonic Overlord the End
4x Dragonic Overlord "The Legend"/Dragonic Overlord "The X"

Grade 4: 16

Stride: 11
4x Transcendence Divine Dragon, Nouvelle Vague L’Express
2x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Vortex Desire
2x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace"
1x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Blademaster "Taiten"
2x Flame Emperor Dragon King, Irresist Dragon

G Guard: 5
1x Flame Emperor Dragon King, Asyl Orb Dragon
2x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Defeat Flare Dragon
2x Dark Element, Dizmel


Kilka informacji na temat obu wersji decku: bardzo fajnie mi się nimi gra; rozmyślam nad zmianą w stridach, a dokładniej nad dodaniem 2 Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace" poprzez odjęcie po 1 z tej dwójki Supreme Heavenly Emperor Dragon, Vortex Desire  ;  Flame Emperor Dragon King, Irresist Dragon

38
Talie Tygodnia / Głosowanie na klan następnej Talii Tygodnia
« dnia: Lutego 08, 2017, 01:21:34 pm »
W tym temacie będziemy podejmować decyzję o tym jaki na dany tydzień.

Stare zasady (nie aktualne już):
Spoiler (click to show/hide)

Nowe zasady:
1) 4 głosy na osobę (jest maksimum 4, ale prosiłbym o wykorzystanie wszystkich 4)
2) Dom wyboru są wszystkie klany, poza klanami które już miały talię tygodnia.
3) Klany które otrzymały talie tygodnia, pojawią się z powrotem w puli gdy minie 8 tygodni od ich pojawienia się (czyli klany zaczną wracać dopiero od głosowania na 9 talie tygodnia)
4) W przypadku remisów klany będą wybierane drogą losową (nie planuję robić dogrywek; może się to zmienić w zależności od tego czy będziecie chcieli dogrywki czy nie)
5) Głosowania będą się kończyły w niedzielę (jeśli się nie pomylę przy robieniu ankiety).
6) Artykuł o talii tygodnia będzie się pojawiać w niedzielę pomiędzy 16-20 (chyba, że będe informować o jakiś obsuwach w pojawieniu się artykułu).

39
Vanguard Circle / Projekt Talia Tygodnia
« dnia: Lutego 07, 2017, 03:44:37 pm »
Przede wszystkim chciałbym powiedzieć, że to jest moja własna inicjatywa by spróbować "rozruszać/ożywić" nieco forum (tym razem chciałbym się za to wziąć na poważnie, nie tak jak było to z moim poprzednim "ożywianiem" forum).

Na czym miałoby to polegać?  Otóż wczoraj w pracy (a właściwie jeszcze dzisiaj na nocce) przyszedł mi do głowy pewien pomysł, a dokładniej aby raz w tygodniu (o jakiejś konkretnej porze w konkretny dzień: wstępnie myślałem o niedziele w okolicy 17-18), bym postował w klinice talii jeden artykuł o jakiejś talii z klanu wybranego przez was (jaka talia opisywana byłaby zrobiona przeze mnie i nie koniecznie miałaby być jakimś turniejową talią). Prócz tego w tym temacie byście wybierali, poprzez ankietę lub pisanie postów (bo chwile mi zajmie ogarnięcie jak zrobić ankietę) z wybranym klanem na następny tydzień (podejmowanie decyzji jaki klan będzie w następnym tygodniu by zapadało w momencie za postowania talii z aktualnego tygodnia). Dodatkowo w tym temacie bym postował linki do artykułów już istniejących (i tu bym znowu musiał ogarnąć jak robić linki żeby wyglądały podobnie jak w premierach dodatków; jak ktoś mógłby mi na pm podesłać jak coś takiego zrobić to byłbym wdzięczny).

Piszę o tym na razie by zobaczyć czy podobał by wam się ten pomysł (poza tym chciałbym jakoś pomóc w rozwoju forum i karcianki w Polsce, a na YT jakoś nie za bardzo się nadaję [chociaż może coś spróbuję nagrać na swój własny kanał i wtedy bym podesłał link do tego co nagrałem; lecz nie liczyłbym na to bo mój kanał istnieje już kilka lat a jest kompletnie pusty bo nic nie nagrywałem tam mimo jakiś tam chęci]). Poza tym mimo tego czy projekt by się przyjął i nikt by nie miał zastrzeżeń bym się zajmował nim, czy nie chcielibyście by coś takiego powstało; będę już robił jeden artykuł na tą niedzielę (a czy się pokażę to już by zależało od was). Na ten tydzień (jako, że byłby pierwszym) planowuję zrobić artykuł o talii z klanu Murakumo. Kilka dodatkowych spraw chciałbym aby klany które zostały już opisane pojawiły się ponownie dopiero po 4-5 tygodniach (czyli jeśli miałby być drugi artykuł o jakimś klanie to dopiero po minimum 4-5 tygodniach od ostatniego artykułu o danym klanie).

Prosiłbym o wasze zdanie czy coś takiego by mogło zaistnieć na forum oraz o to (jeśli by się przyjęło) jaki następny klan miałby się ukazać w drugim tygodniu. Można też podawać jakim konkretnym buildem miałbym się zająć. Dodatkowo nie chciałbym opisywać w tym projekcie talii które już są na forum (przynajmniej przez kilka pierwszych miesięcy ich [tych talii] pojawienia się na forum) oraz brałbym tylko pod uwagę karty które wyszły w wersji angielskiej przy robieniu artykułów.

P.S. 1: Nie wiedziałem gdzie stworzyć ten konkretny temat dlatego dałem go w Vanguard Circle.
P.S. 2: Także myślałem, że jeśli ten "projekt' by się przyjął, to można by zrobić coś co określam jako "Pojedynki Talii". Polegało by to na tym, że decydowalibyśmy na forum jakie dwie talie z "Projektu Talia Tygodnia" miały by zostać porównane ze sobą (coś na zasadzie artykułu w którym by się stworzyło rozmowę na temat tego która z wybranych talii by wygrała gdyby grały ze sobą). "Pojedynki Talii" proponowałbym aby się zaczeły gdzieś w maju/czerwcu, i były robione raz w miesiącu (na jego początku lub końcu; data była by do ustalenia). W późniejszych czasach (jeśli oba projekty by się przyjęły) to można by "Pojedynki Talii" robić częściej (bo różnych kombinacji będzie masa, i ciągle będzie ich przybywać)

Także to by było na tyle z mojej strony na chwilę obecną. Więc tak jak już pisałem wcześniej: prosiłbym o wasze opinie na temat wspomnianych przeze mnie rzeczy, oraz (w razie pozytywnego rozpatrzenia ich) podawanie jakim klanem miałbym się zajmować w następnej kolejności (i ewentualnie jakim konkretnym buildem)

P.S. 3: Artykuły do "Projektu Talia Tygodnia" bym robił na zasadzie: decklista -> krótki opis strategii jaką posługuję się talia -> opis dlaczego te konkretne karty są w danej talii -> krótka ocena talii (czyli czy jest [moim zdaniem] kompetetywna i czy miło się nią gra).

40
No to tak jak w temacie, niech każdy kto chcę się pochwali jaki klan lubi lub też nie (i uzasadni dlaczego, jeśli by chciał).
Temat ogólnie tworzę tak dla funu (no i by zaspokoić moją ciekawość).
Co do samego wyglądu i jak miało by to wyglądać to bym proponował coś na zasadzie tego jak ja napiszę poniżej, oraz żeby nie było zbyt długich wypowiedzi proponowałbym max 3-5 klanów wypisać jako te które się lubi lub nie (ale jeśli się takiej liczby nie ma to nie trzeba się zmuszać do pisania, bo jakby nie patrzeć jest to temat dla chętnych). A teraz by nie przedłużać niepotrzebnie ścianą tekstu zaczynam od klanów które lubię:

Kagero - w sumie pierwszy klan którym grałem w karciance (było to jeszcze zanim do Polski były sprowadzone karty, i zanim powstało CF Area i Byondowa wersja VG). Klan lubie ze względu na smoki i nie tylko (tego nie tylko nie umiem wyjaśnić lepiej). Najbardziej do klanu mnie przekonał Dragonic Overlord (którym o dziwo na początku nie grałem wcale a wcale)

Aqua Force - nie potrafie wyjaśnić dlaczego go lubię, po prostu tak jest. Z klanem jestem związany odkąd się pojawił w anime i karciance (a fakt że z jeśli dobrze pamiętam 15 boosterów BT09 trafił mi się Glory Maelstrom sprawił, że klan polubiłem jeszcze bardziej)

Murakumo - smoki i ninja połączone w jeden klan, więcej nie chce mówić poza tym, że klan ma fajną i nietypową mechanikę gry (niby podobna do Spike Brothers, ale jednak inna), dodatkowo keyword Shadowstitch, wymusza na przeciwniku jakąś tam presję do myślenia czy chce blokować dane ataki

Angel Feather - występują anioły i tym podobne istoty, dodatkowo jest to klan manipulujący damage zonem jak żaden inny przez co sprawia (że przynajmniej mi) naprawdę fajnie się nim gra)

Nova Grappler - mechy oraz styl gry polegający na zasypaniu przeciwnika atakami, wpasowuje się idealnie w opis klanu jako grupy "gladiatorów" walczących ku uciesze tłumu

No to teraz klany których nie lubię:

Dimensional Police - niby w klanie są mechy, ale jakoś motyw jednego finałowego ataku w przeciwnika oraz temat przewodni "sprawiedliwości" i "walki ze złoczyńczami" oraz to że DUŻA część kart z klanów przypomina (mega)zordy rodem z Power Rangersów jakoś mnie odstrasza od klanu (co nie oznacza, że nim przynajmniej raz nie grałem [tak swoją drogą to w sumie chyba każdym klanem przynajmniej raz zagrałem w ciągu swojej kariery w VG, czy to w realu czy na Area czy gdziekolwiek indziej])

Dark Irregulars - o ile demoniczna tematyka klanu mi się podoba, o tyle klanu nie lubię przez fakt masowego zbierania kart do Soul (czego nie zabardzo ogarniam bo ilekroć gram klanem to zbieram albo za dużo kart do Soula i kończy mi się deck, albo za mało i nie jestem w stanie używać skilli moich kart)

Spike Brothers - trudno mi powiedzieć, żebym klanu samego w sobie nie lubił, po prostu nie lubię jego stylu gry polegającego na ostatecznej turze (bo albo się pokona przeciwnika, albo w następnej turze się przegra, a jak nie to nie będzie się miało jak wyprowadzić kontry na przeciwnika)

41
Klinika Talii / Kwitnąca armia, czyli Bloom Neo Nectar
« dnia: Stycznia 25, 2017, 05:11:37 pm »
Ostatnio sobie dużo przesiaduje na CF Area i testuje różne decki z różnych klanów. Najwięcej czasu jednak siedze w tym klanie z nazwy tematu czyli Neo Nectar. A poniżej dzieło z którego jestem dość dumny, ale mam wrażenie, że czegoś w nim brakuje, więc wszystkie opinie/porady/podpowiedzi (jak to zwał tak to zwał) są mile widziane:

Grade 0: [17]
1 Bean Sprout Maiden, Ida (starter)
4 Calla Pixy, Quitterie (heal, akurat ten bo deck używany na Area)
4 Maiden of Daybreak (stand)
4 Watering Elf (stand)
4 Maiden of Dimorphotheca (critical)

Grade 1: [16]
2 Maiden of Sweet Berry
3 Trust Maiden, Odette
4 Valkyrie of Reclamation, Padmini
3 Maiden Dancing in the Wind, Francois
4 100% Orange (PG, akurat ten bo też robiłem w deck na zasadzie tego co mniej więcej mam, chociaż było to bardziej mniej niż więcej)

Grade 2: [10]
4 Greenshot Elf (MVP decku)
4 Osmanthus Maiden, Anelma (słabsza[?] wersja MVP decku)
2 Watering Maiden, Ramona

Grade 3: [7]
4 Ranunculus Flower Maiden, Ahsha
3 Ranunculus of Searing Heart, Ahsha (zastanawiam się nad wymianą tej na Maiden of Flower Pistol)

Grade 4: [16]
2 Sacred Tree Dragon, Jingle Flower Dragon (drugi MVP decku)
2 Sacred Tree Dragon, Multivitamin Dragon
2 Sacred Tree Dragon, Rain Breath Dragon (g guard)
2 Passiflora Flower Princess, Marleena (alternatywny g guard)
2 Flower Princess of Perpetual Summer, Verano
2 Flower Princess of Faith, Celine
2 Flower Princess of Beautiful Winter, Inverno
2 Flower Princess of Balmy Breeze, Ilmatar

Ogólnie po tych testach na area mam naprawdę wielką chęć dokończyć ten deck w rzeczywistości (bo kiedyś kupiłem Trial Deck Neo Nectar i także dokupiłem parę kart do niego, więc kolejny powód by go dokończyć).

Poza tym parę ciekawostek i kart nad których używaniem w decku rozmyślałem:
- Early-flowering Maiden, Pia
- Flower Princess of Spring's Beginning, Primavera
- zmiana triger line-upu z 4 Crit 4 Heal 8 Stand na 2 Crit 4 Heal 10 Stand
- klan potrafi wyciągnąć naprawdę dużą moc
- klan można złożyć relatywnie małym kosztem (najdroższe karty z nich to: Flower Princess of Beautiful Winter, Inverno; Flower Princess of Balmy Breeze, Ilmatar; Ranunculus of Searing Heart, Ahsha; z kolei najtrudniejsze z kart do zdobycia mogą być [z powodu trudności dostępu do pewnych dodatków w Polsce]: Sacred Tree Dragon, Multivitamin Dragon)
- część kart (większość) będzie w VG-G-CHB01: TRY3 NEXT i VG-G-TD12: Flower Princess of Abundant Blooming

42
Artykuły / Keyword - co jak działa i kiedy
« dnia: Stycznia 22, 2017, 01:09:07 pm »
Temat bardziej skierowany do nowych graczy (i ewentualnie dla tych którzy nie są pewni jak dany keyword działa). Tworzę bo (po mojej długiej nie aktywności na forum) znalazłem ten temat; http://cardfight.pl/vanguard-circle/kilka-pyt-keyword/  i nie było w nim odpowiedzi więc postanowiłem na niego w ten sposób odpowiedzieć i pomóc przy okazji wszystkim graczom którzy mogą mieć jakieś trudności z danymi Keywordami, więc teraz bez przeciągania:

Dzielone są na dwa, unikalne (występujace tylko dla jednego klanu) oraz wspólne (działają tak samo nie zależnie od klanu):
Unikalne Keywordy to:

Afterimage: Nubatama; polega on na tym, że kiedy przeciwnik przywraca sobie kartę do ręki z Bind Zone, to jednostka z tym keywordem może zostać przywrócona z Rear Guard (RG) do ręki tak długo jak ma się 6 lub mniej kart w ręce (osoba używająca Afterimage). Żeby nie było problemów typu na przykład: mam 5 kart w ręce i 3 RG z Afterimage to mogę sobie cofnąć wszystkie trzy, odpowiedź niestety brzmi nie, bo sprawdzanie ilości kart w ręce odbywa się w momencie cofania karty do ręki (czyli jeśli warunek się nie spełni to nie można cofnąć; na "chłopski rozum" w tej sytuacji cofnie się tylko 2 karty do ręki)

Blaze: Kagero; polega to na tym że Vanguard (VG) wchodzi w stan blazing przy każdym ataku jeśli masz więcej RG niż przeciwnik i co najmniej jeden unit (VG lub RG) ze zdolnością blaze oraz oczywiście jeśli VG nie jest już w tym stanie. Stan ten trwa do końca tury.

Bloom: Neo Nectar; to akurat mogę wyjaśnić na "chłopski rozum" (bo nie chce mi się inaczej) keyword daje dostęp do dodatkowych efektów/zwiększenia mocy (w zależności od efektu karty z Bloom) kiedy na Rearguard Circle (RC) położymy kartę z taką samą nazwą jak karta z Bloom.

Brave: Royal Paladin; działa podobnie do Bloom (daję dostęp do konkretnych umiejętności), ale w przeciwieństwie do Bloom ma inny warunek, a dokładniej posiadanie 3 lub mniejszej ilości kart w ręce.

Burst: Dimensional Police; pozwala na używanie skilli jeśli moc twojego VG jest taka sama lub wyższa niż napisana w opisie skilla z tym keywordem.

Charge: Spike Brothers; dostęp do skilli jeśli unit jest w stanie Charging; żeby wejść musi zostać przywołany jakim kolwiek efektem (nieważne skąd tak długo jak jest to efektem). Stan ten trwa do końca tury.

Dark Device: Megacolony; dostęp do skilli jeśli wszystkie unity przeciwnika (RG lub VG) w tej samej lini (co unit z Dark Device) są rest.

Darkness: Dark Irregulars; dostęp do skilli jeśli przynajmniej jedna karta została dodana do soul w tej turze (nie dotyczy ridowania lub kładzenia kart na Vanguard Circle [VC]). Stan ten trwa do końca tury.

Delete: Link Joker; zakrywa się VG (odwraca obrazkiem w dół); trwa to do końca tury właściciela zdeletowanego VG, podczas tego czasu VG jest traktowany tak jakby nie miał żadnych skilli i miał 0 mocy, ale wciąż można na nim ridować/Stridować (wtedy przywracamy go obrazkiem do góry w nowym odpowiednim miejscu, patrz soul/heart). Zdeletowany VG zachowuje jednak swój skill icon (np. twin drive), grade i nazwe i to czy jest w legionie (w przypadku legionu obie karty są obracane obrazkiem w dół)

Engorge: Tachikaze; dostęp do skilli jeśli unit jest w stanie engorged; aby wejść w stan engorged unit z Engorge musi atakować i przy ataku ma się możliwość retiru jednego lub większej ilości swoich RG, i jeśli się zretiruje co najmniej jednego karta wchodzi w stan engorged.
Stan ten trwa do końca tury.

Harmony: Bermuda Triangle; dostęp do skilli jeśli karta jest w harmoni; aby wejść w harmonię, trzeba przywołać kartę w tej samej kolumnie (przód lub tył) co unit posiadający zdolność Harmony, i wtedy obie (karta z Harmony i ta wezwana przechodzą w harmonię). Harmonia kończy się, gdy jedna z kart które są razem w harmonii opuści pole lub gdy zakończy się tura.

Hollow: Granblue; dostęp do skilli jeśli unit jest hollowed; aby zostać hollowed, karta z Hollow musi w momencie wezwania musi zostać określona, że zostaje hollowed. Karty które są hollowed na koniec tury są retirowane na koniec tury.

Homare: Touken Ranbu; można użyć tylko jednej zdolności tego typu w ciągu tury.

Magia: Pale Moon; pozwala na wezwanie konkretnego unitu z soulu do RC (dany ruch może mieć jakieś dodatkowe efekty). Karta przywołana poprzez Magia musi zostać cofnięta do soulu na koniec tury jeśli dalej znajduje się na RC.

Nitou Kaigan: Touken Ranbu; aktywna tylko wtedy gdy karta z rasą Touken Danshi - Uchigatana jest lub była boostowana przez kartę z rasą Touken Danshi - Wakizashi i któraś z kart ma ten keyword. Nazwa rasy jest tuż pod nazwą klanu na karcie.

Oracle: Oracle Think Tank; dostep do skilli jeśli ma się 5 lub więcej kart w ręce

Rescue [X]: Angel Feather; kiedy używa się umiejętności z Rescue leczy sie ilość damage równy X (nie zależnie od tego ile damagu ma przeciwnik) po czym wykonuje się taką samą ilość damage checków co wyleczyło się damage (trigery się aktywują w tym momencie)

Revelation: Genesis; można używać umiejętności z Revelation gdy karta ją posiadająca jest w odpowiednim miejscu. Revelation pozwala nam zobaczyć jaką mamy kartę na gorzę talii, po czym decydujemy czy chcemy ją dodać do soulu czy ma zostać na górze talii. Jeśli dodajemy do soul, musimy wybrać jednego RG który jest stand (jeśli to możliwe) i go zrestować. Dodatkowo jeśli nie możemy wybrać RG którego byśmy mieli zrestować pod Revelation, karta musi zostać na górze talii.

Ritual [X]: Shadow Paladin; dostęp do umiejętności jeśli ma się odpowiednią ilość kart grade 1 w drop zonie. Ilość kart wymaganych jest określana przez X.

Rush: Nova Grappler; dostęp do umiejętności jeśli karta z Rush standuje za pomocą efektu (trigery też aktywują Rush).

Shadowstitch: Murakumo; dostęp do umiejętności jeśli właściwy unit (VG lub RG; jest zapisany w efekcie karty z Shadowstitch) atakował VG przeciwnika i atak nie trafił.

Shinken Hissatsu: Touken Ranbu; dostęp do umiejętności jeśli ma się trzy lub więcej damage.

Success: Great Nature; dostęp do umiejętności jeśli unit jest, staje się lub jakiś konkretny unit jest successfull. Aby zostać successfull dowolny RG musi osiągnąć moc określoną przez kartę z Success.

Thunderstrike [X]: Narukami; dostęp do umiejętności gdy przeciwnik ma X lub więcej kart w bind zonie.

Time Leap: Gear Chronicle; pozwala na z bindowanie konkretnego/konkretnych RG przez co można przywołać z talii inne RG których grade jest o conajmniej 1 wyższy. Unity przywołane przez Time Leap na koniec tury lądują na spodzie talii, a karty zbindowane przez Time Leap wracają na pole, jeśli unit który został przywołany przez ich bind wróci na spód talii.

Unite: Gold Paladin; dostęp do umiejętności jeśli w danej turze przywołano do RC lub Guardian Circle (GC) conajmniej dwie karty (efektami lub normalnie). Interceptowanie i przesuwanie kart w kolumnie nie wlicza się w "koszt" aktywacji Unite.

Vanish Delete: Link Joker; w przeciwieństwie do Delete, Vanish Delete zmusza przeciwnika do bindowania kart z drop zonu. Karty tak bindowane muszą być zakryte (obrazkiem w dół/face down).

Wave: Aqua Force; dostęp do umiejętności jeśli karta ją posiadająca wykonuje konkretny atak w danej turze.

To by było na tyle jeśli chodzi o unikalne Keywordy teraz pora na wspólne:

Forerunner: jeśli karta z tego samego klanu co karta posiadająca Forerunner riduje na niej można przywołać kartę z Forerunner z soulu do RC.

Generation Break [X] (GB [X]): dostęp do umiejętności jeśli X kart w G Zone mamy odkrytych.

G Guardian: karty używane do obrony, mają go tylko grade 4, i muszą się znajdować w G Zone. Aby użyć trzeba zdiscardować heal trigerra, gdy spełnione są następujące warunki: obaj gracze mają grade 3 lub wyżej VG oraz ma się 3 lub mniej G Guardian odkrytych w G Zone)

Legion: pozwala na zrobienie aby VG składał się z dwóch kart. Gdy VG jest w legionie, moc obu kart się sumuje oraz obie karty mogą używać swoich innych umiejętności. Aby móc wykonać Legion, oboje gracze muszą mieć grade 3 lub wyżej VG, twój VG musi mieć zdolność Legion, oraz w main phase musisz cofnąć 4 dowolne karty z drop zonu do talii, po czym szukasz karty która jest napisana przy zdolności Legion i "łączysz" tą kartę z swoim VG.

Limit Break [X] (LB [X]): dostęp do umiejętności gdy ma się X lub więcej kart w damage zonie.

Lock: polega na zakryciu RG (swoim lub przeciwnika) przez co dany RG jest traktowany jakby nie istniał. Gdy RG jest zlockowany nie może atakować, zostać zastąpiony innym, lub przesunięty na inne miejsce. Dodatkowo jest odporny na efekty innych kart, chyba że dany efekt wybiera na cel daną zlockowaną kartę.

Lord: keyword istniejący tylko w starszych kartach. Karty z Lord nie mogą atakować jeśli na polu masz coś co nie jest w tym samym klanie: np. mam VG Angel Feather z Lord i RG Narukami - mój VG nie może atakować; ale: mam VG Angel Feather z Lord i RG Cray Elemental - mój VG może atakować. Róznica w tych przykładach jest taka, że Narukami nie jest Angel Featherem, a Cray Elemental jest kartą należącą do każdego klanu przez co jest też Angel Featherem.

Resist: karty z tą zdolnością nie mogą zostać wybrane na cel efektów kart przeciwnika, tak długo jak efekt ten ma zaznaczone, że wybiera (nawet jeśli efekt mówi, że to ty masz wybrać cel).

Restraint: karty z tą zdolnością nie mogą atakować tak długo jak są na określonym polu (VC lub RC). Zazwyczaj mają jakąś możliwość usunięcia tego ograniczenia.

Sentinel: keyword który mają tylko Perfect Guard (PG) i Quintet Wall (QW). Mimo, że starsze PG nie mają tego keywordu należy traktować je tak jakby go miały. Keyword Sentinel polega na tym, że można mieć tylko 4 karty z nim w talii.

Stride: mają go tylko grade 4, i muszą się znajdować w G Zone. Keyword wyjaśnia jak używać karty z nim: po ride phase a przed main phase (czyli w czymś co się nazywa stride phase) można go wykonać, a aby to zrobić trzeba zdiscardować ilość kart których suma grade będzie równa lub większa niż 3; i można to zrobić tylko gdy każdy z graczy ma VG grade 3 lub wyżej.

Mam nadzieje, że to mniej więcej pomoże tym osobom które miały by jakieś problemy z danym keywordem. Gdyby któryś był trudno zrozumiały to proszę pisać a spróbuje wyjaśnić jakoś aby był łatwiejszy do zrozumienia.

43
Jak w temacie poniżej można znaleźć jakie są formaty turniejowe:

1) Classic Format (nie aktualny):
a) Mieszanie klanów dozwolone
b) 50 kart w talii
c) przestrzeganie listy restryckji (tzw. Fighter's Rule; link: http://cf-vanguard.com/en/howto/fighters_rules/)
d) reszta działa jak w normalnych grach.

2) Flash Fight:
a) 25 kart w talii
b) mieszanie klanów dozwolone
c) gra do 4 damage
d) 8 trigerów (max 2 heale)
e) reszta jak normalne gry

3) Booster Draft:
Tu podaje link, bo nie chce mi się całości wypisywać: http://cardfight.wikia.com/wiki/Booster_Draft

4) Clan Fight (aktualny od 30 marca 2015):
a) 50 kart w talii
b) tylko jeden klan (także G-Unity) poza:
- Royal Paladin, który mogą mieć do 4 Blaster Darków
- Link Joker, który może mieć 4 kopie kart (w sensie, 4 kopie z taką samą nazwą, ale ile się chce z różnymi) które mają w nazwie Reverse (plus Dragonic Overlord "The Яe-birth")
- Cray Elemental, które mogą być w każdej talii, przez fakt, że są częscią każdego klanu i nacji
c) przestrzeganie listy restryckji (tzw. Fighter's Rule; link: http://cf-vanguard.com/en/howto/fighters_rules/)
d) reszta jak w normalnych grach

5) Extreme Format:
a) mieszanie klanów dozwolone
b) 50 kart w talii
c) można używać wszystkich kart; Fighter's Rule i tekst blokujący możliwość używania Epitome of Knowledge, Silvest, nie obowiązuje
d) efekty kart działają normalnie, jak napisane jest na nich
e) reszta jak w normalnych grach

6) G-Regulation:
a) 50 kart w talii
b) mieszanie klanów zakazane
c) obowiązuje Fighter's Rule
d) można używać tylko kart które wyszły w boosterach/trial deckach z G Ery czyli:
-karty które mają flagę nacji
-są to karty Cray Elemental
-wyjątek, karty które były zreprintowane w G Erze (np. Tidal Assault; dotyczy tylko Japonii na chwilę obecną), nie zależnie czy mają flagę nacji czy nie
e) reszta jak normalne gry

44
Vanguard Circle / Cardfight Online
« dnia: Lipca 03, 2015, 04:10:46 pm »
Jak już zapewne wiecie (a ci co nie to się zaraz dowiedzą), Bushiroad ogłosił wypuszczenie gry pod tytułem Cardfight Online.

Ma to być automatyczny program do gry w naszą karciankę, z graczami z całego świata, na zasadzie free to play.

Póki co jeszcze nie wiadomo nic na temat daty premiery gry, prócz tego, że planowana premiera ma być jeszcze tego (2015) roku.

Temat ten zachowuje jako miejsce do umieszczania informacji na temat aktualnego stanu gry, nowszych informacji na temat premiery itp.

Strona na FB:           https://www.facebook.com/CardfightOnline
Trailer na YT:            https://www.youtube.com/watch?v=yIqp-ovcbaM
Oficjalna strona gry: http://cardfight-online.com/

Poniżej wstawiam parę informacji które udało mi się znaleźć na cardfight.wikia.com:

1) Będzie darmowa, z opcją mikro płatności

2) Będzie można zdobywać karty bez konieczności płacenia za nie (słowa pracowników Bushiroad: "bez rzucania pieniędzy w ekran" :) )

3) Przy wypuszczeniu będzie tylko na PC, ale nie są wykluczone możliwości wypuszczenia na Linuxa, Maca, IOS'a i  Androida

4) Przy wypuszczeniu dostępne będą tylko karty z G Ery, a starsze zostaną dodane w późniejszym czasie.

5) Przy wypuszczeniu będzie tylko możliwość grania 1v1, ale możliwe, że będzie dodana opcja Tag fightów

6) Gra nie będzie przeglądarkowa, będzie trzeba ją pobrać i zainstalować by móc grać

7) Baza karta będzie taka jaka jest w TCG'owej wersji karcianki, a nowe karty będą dodawane w tym samym czasie co będą wychodzić w rzeczywistości (innymi słowy będą tylko te karty które chociaż raz wyszły w języku angielskim i zaraz po ich wyjściu; minus karty sprzed G Ery w momencie wypuszczenia gry)

8) Będzie faza Beta gry (!)

9) Gra nie będzie miała region locka (!), ale będzie dostępna tylko w języku angielskim (czyli będzie można grać nie zależnie od kraju pochodzenia, ale będzie tylko w języku angielskim, przynajmniej do wyjścia fanowskich translacji)

10) Gra będzie mieć darmowe (!) turnieje online, na zasadach Clan Fightów, ale planują też dodać Extreme Format

11) Na chwilę obecną rozmyślają nad jakimś systemem rankingowym

12) Metody i koszty zdobywania kart, jak i data wydania jest chilowo nieznana.

Edit:
Wyjaśnienie co to są za zasady Clan Fight i Extreme Format znaleźć można w punktach 4 i 5 następującego tematu: http://cardfight.pl/vanguard-circle/formaty-gier-czyli-zasady-dotyczace-talii-na-turniejach

45
Klinika Talii / Extreme Battler (Nova Grappler G Deck)
« dnia: Czerwca 21, 2015, 10:17:12 pm »
Ostatnio na cf area testuje takie oto dzieło, i chiałbym zapytać co o nim sądzicie, ewentualnie o jakieś tipy co zmienić w decku:

Grade 4: 8

4x
4x

Grade 3: 7

4x
3x

Grade 2: 12

2x
3x
3x
4x

Grade 1: 14

4x
4x
3x
3x

Grade 0: 17

4x  (critical trigger)
4x  (heal trigger; może być dowolny inny)
4x  (stand trigger)
4x  (critical trigger; zamiast niego może być dowolny inny)
1x  (starter)

Inne karty które rozważałem to głównie grade 2, a dokładniej:  ;  ;

Wymienione powyżej karty które rozważałem są dlatego, że deck szybko zużywa counter blasty po dojściu do stridu.

Głównym celem decku jest wykonanie stridu Tribrutem na Victorze i używaniu obu ich skilli w połączeniu z linią Sazanda (najlepiej) plus Rubhol, aby osiągnąć dużą moc ataku i przy okazji z retirować parę rg przeciwnika.

Prawdopodobnie (jak znajdę chęci i czas) to z uploaduje na mój kanał na yt kilka gier w moim wykonaniu przy użyciu powyższego decku (gry będą z cf area; dokładniej zapisane jako replay z moim komentarzem do gry).

Strony: 1 2 [3] 4