Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Elbem

Strony: [1] 2 3
1
Talie Tygodnia / Tydzień 20: Oracle Think Tank Tsukuyomi
« dnia: Czerwiec 27, 2017, 09:25:57 am »

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Decklista
Grade 0: 17
4x Lozenge Magus [Heal]
4x Nebula Witch, NoNo [Stand]
4x Psychic Bird [Critical]
4x Battle Sister, Muffin [Critical]
1x Godhawk, Ichibyoshi [Starter]
Grade 1: 17
2x Precious Ophidian
3x Virtuoso Housekeeper
4x Goddess of the Crescent Moon, Tsukuyomi
4x Divine Sword, Ame-no-Murakumo [Stride Fodder]
4x Arbitrator, Ame-no-Sagiri [PG]
Grade 2: 12
4x Shrewd Concierge
4x Goddess of the Half Moon, Tsukuyomi
4x Diviner, Kuroikazuchi
Grade 3: 4
4x Goddess of the Full Moon, Tsukuyomi
Grade 4: 16
3x Sunrise-on-high Godhawk, Ichibyoshi [G Guardian]
2x Sun of Eternity, Amaterasu [G Guardian]
1x Chief Deity of the Heavens, Amaterasu
2x Sword Deity of the Thunder Break, Takemikazuchi
4x Lord of Guidance, Wakahirume
4x Moon Deity Who Governs Night, Tsukuyomi
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:
Grade 0:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 1:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 2:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 3:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 4:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:
- nie przychodzą mi do głowy jakieś bardziej skomplikowane, więc nie wypisuje
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady, zalety i matchupy:
Wady:
Spoiler (click to show/hide)
Zalety:
Spoiler (click to show/hide)
Dobre matchupy:
Spoiler (click to show/hide)
Złe matchupy
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Podsumowanie:
Na początku powiem jedno: wiem, że są lepsze buildy OTT, wiem, że Tsukuyomi nie jest topowym deckiem, ale gdy zaczynałem robić artykuły zaznaczałem, że będe się starał robić oryginalne, nie zawsze topujące decki, tak więc mamy Tsuku. Co do samego decku to powiem jedno, był to pierwszy deck jakim grałem w realu (co prawda na proxach jeszcze w czasach gdy najnowszym japońskim setem był set 3, czyli początki samej karcianki), i deck naprawdę lubiłem. Ogólnie deck się zmienił wraz z dodadniem Stridów i G Guardów, ale mimo to mi się nim fajnie gra.
Czy polecam talię? - Tak, gdyż jest naprawdę fajną i łatwą w obsłudze talią.
Czy talia ma szansę wygrać coś turniejowo? - Raczej nie, bo może się wydeckować w łatwy sposób.
Czy talia dostanie jakieś dodatkowe wsparcie? - Jako klan tak, jako ten konkretny build (czyli wsparcie dla kart Tsukuyomi) raczej nie.

2
Talie Tygodnia / Tydzień 19: Angel Feather Celestial
« dnia: Czerwiec 23, 2017, 09:45:33 pm »

Chciałbym przeprosić za takie opóźnienie, ale od czasu w którym artykuł miał się pojawić do dzisiejszego dnia nie miałem zbyt dużo czasu by zrobić cokolwiek więcej
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Decklista
Grade 0: 17
4x Invert Celestial, Asbeel [Critical]
3x Hot Shot Celestial, Samyaza [Critical]
1x Doctoroid Refros [Stand]
4x Surgery Angel [Stand]
4x Sunny Smile Angel [Heal]
1x Hope Child, Turiel [Starter]
Grade 1: 14
2x Celestial, Emergency Pegasus
2x Confidence Celestial, Rumjal
3x Nursing Celestial, Narelle
3x Absorb Celestial, Bahariya
4x Adamantine Celestial, Aniel [PG]
Grade 2: 11
2x Candle Celestial, Sariel
2x Emergency Celestial, Danielle
3x Artistic Celestial Machariel
4x Frontal Celestial, Mel'ejal
Grade 3: 7
4x Cleanup Celestial, Ramiel "Яeverse"
3x Prophecy Celestial, Ramiel
Grade 4: 16
1x Black Seraph, Eleleth [G Guard]
2x Holy Seraph, Suriel [G Guard]
2x Holy Seraph, Oriphiel [G Guard]
1x Black Seraph, Vellator Terminal
1x Holy Seraph, Raziel
1x Holy Seraph, Zachariel
4x Holy Seraph, Altiel
4x Holy Celestial, Anafiel
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:
Grade 0:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 1:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 2:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 3:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 4:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:
1) Mając conajmniej 2 odkryte karty w damage zonie, możemy dodać brakującą kartę z talii (na przykład brakujący G3) do damage zonu przy użyciu skilla Candle Celestial, Sariel po czym możemy ją odzyskać/dodać do ręki używając skilla Nursing Celestial, Narelle lub Hope Child, Turiel
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady, zalety i matchupy:
Wady:
Spoiler (click to show/hide)
Zalety:
Spoiler (click to show/hide)
Dobre matchupy:
Spoiler (click to show/hide)
Złe matchupy
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Podsumowanie:
Angel Feather. Jeden z pierwszych nowych klanów z drugiego sezonu anime. Nie był zbyt silny (miał swoje wzloty i upadki), aż do momentu pojawienia się Celestiali (3 sezon anime). Na samym początku nie lubiałem Celestiali bo sprowadzały się do jednego buildu (Zachariel), ale z czasem pojawiły się nowe karty i możliwości się rozrosły. Na chwilę obecną Celestial nie jest jakimś topowym buildem dla Angel Featherek, takim jak na przykład Metatron czy Nociel albo Gavrail, ale jest jednym z ciekawszych, bo mimo, że jest to dość stary build widać, że dużo przeszedł i zyskał naprawdę dobre karty. Ale niestety jak każdy Angel Feather, jest wymagającym, deckiem bo trzeba wiedzieć kiedy, gdzie i jaką kartę mieć/użyć, oraz jak zmanipulować damage zone by zyskać jak największą przewagę nad przeciwnikiem
Czy polecam talię? - TAK. Ale wymaga dobrego ogarnięcia tego co można nią zrobić
Czy talia ma szansę wygrać coś turniejowo? - Owszem, ale nie jest to deck na poziomie Metatron lub Gavrail (nie wspominam o innych klanach)
Czy talia dostanie jakieś dodatkowe wsparcie? - Tak, bo w anime jest osoba grająca klanem. Wystarczy tylko czekać by zobaczyć jakie (i czy konkretne dla Celestiali czy po prostu karty które będą miały dobrą synergię z talią)

3
Talie Tygodnia / Tydzień 18: Great Nature Honorary Professor
« dnia: Czerwiec 11, 2017, 04:26:29 pm »
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Decklista
Grade 0: 17
4x Castanet Donkey [Draw]
4x Draft Unicorn [Critical]
4x Holder Hedgehog [Critical]
4x Refugee Spangled [Heal]
1x Gifted Bear [Starter]
Grade 1: 16
4x Contradictory Instructor, Shell Master [PG]
4x Coiling Duckbill
4x Honorary Assistant, Mikesaburo
4x Diligent Assistant, Minibelly [Stride Fodder]
Grade 2: 10
2x Compass Lion
4x Crayon Tiger
4x Binoculus Tiger
Grade 3: 7
3x Honorary Professor, Chatsauvage
4x Honorary Professor, Chatnoir
Grade 4: 16
1x Omniscience Dragon, Kieltimka
1x Immortality Professor, Sahasrara Veera
2x Omniscience Dragon, Afanc
2x Omniscience Dragon, Cath Palug
2x Omniscience Dragon, Managarmr
4x Immortality Professor, Brahmananda
1x Sheltered Heiress, Spangled [G Guardian]
1x Omniscience Dragon, Al-mi'raj [G Guardian]
2x Immortality Professor, Kundalini [G Guardian]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:
Grade 0:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 1:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 2:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 3:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 4:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:
1) Przy 4 kartach w damage zonie, jeśli mamy Honorary Professor, Chatnoir jako VG, ridujemy Honorary Professor, Chatsauvage po czym używamy skilla Honorary Professor, Chatsauvage (koszt to discard jednego G3 Honorary Professora), po czym wykonujemy Stride w Omniscience Dragon, Cath Palug lub Immortality Professor, Brahmananda (jest to stride efektem, przez co nie przecwinik nie musi mieć G3 jako VG), po czym wykorzystujemy efekt break ride (i tak jest to dozwolone, gdyż stride jest wykonane efektem, a Break Ride też jest efektem, a zgodnie z rulingami, to my wybieramy kolejność używania efektów)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady, zalety i matchupy:
Wady:
Spoiler (click to show/hide)
Zalety:
Spoiler (click to show/hide)
Dobre matchupy:
Spoiler (click to show/hide)
Złe matchupy
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Podsumowanie:
Deck jest nawet całkiem przyjemny do gry. Motyw pozwalający nam na danie break ride dla naszego Stridu jest naprawdę ciekawy, ale bardzo kosztowny, więc jeśli nie będzie to nasza tura w której kończymy z przeciwnikiem, albo nie idziemy all out, to nie opłaca się jej używać. Sama w sobie talia jak dla mnie się podobała, bo lubię nie typowe metody gry, oraz coś samo w sobie ma zaskakiwać przeciwnika (dlatego lubię też grać Murakumo)
Czy polecam talię? - Tak, ale jeśli już trochę się gra w karcianke
Czy talia ma szansę wygrać coś turniejowo? - Raczej nie, gdyż ma większe szanse, na wydeckowanie się.
Czy talia dostanie jakieś dodatkowe wsparcie? - Jako klan tak. Jako konkretny build, raczej nie.

4
Talie Tygodnia / Tydzień 17: Gear Chronicle Beasts of Zodiac
« dnia: Czerwiec 05, 2017, 04:17:46 pm »

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Decklista
Grade 0: 17
4x Pulsar, Rush Boar [Critical]
4x Chronovolley Rabbit [Critical]
4x Pulsar, Hypnosis Sheep [Stand]
4x Chronotherapy Hamster [Heal]
1x Pulsar, Sentry Dracokid [Starter]
Grade 1: 14
4x Pulsar, Revolver Dracokid [Stride Fodder]
4x Steam Tamer, Arka [PG]
2x Pulsar, Nibble Rat
2x Pulsar, Bring Hawk
2x Pulsar Tamer, Nepada
Grade 2: 12
4x Pulsar, Valve Laser Dragon
3x Pulsar Tamer, Manish
3x Chronobeat Buffalo
2x Pulsar, Speedy Bunny
Grade 3: 7
4x Pulsar, Drastic Colossus
3x Pulsar, Flarescent Dragon
Grade 4: 16
4x Metapulsar, Altered Dragon
1x Metapulsar, Avenir Phoenix
2x Metapulsar, Mystery-freeze Dragon
2x Deus Ex Machina, Demiurge
1x Metapulsar, Split Pegasus
1x Interdimensional Dragon, Beyond Order Dragon
1x Interdimensional Beast, Pandora Chimera [G Guardian]
2x Retroactive Time Maiden, Uluru [G Guardian]
2x Far Away Time Maiden, Uluru [G Guardian]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:
Grade 0:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 1:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 2:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 3:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 4:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:
Wbrew pozorom jakieś bardziej skomplikowane combosy mi nie przychodzą do głowy. Jak jakiś przyjdzie to napiszę w aktualizacji
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady, zalety i matchupy:
Wady:
Spoiler (click to show/hide)
Zalety:
Spoiler (click to show/hide)
Dobre matchupy:
Spoiler (click to show/hide)
Złe matchupy
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Podsumowanie:

W sumie to poniekąd się cieszę, że miałem lekką obsuwę bo przez to deck uległ kilku zmianom, o nowe karty. Co prawda nie były one testowane jak pozostałe, bo te zmiany były wprowadzone dziś (Revolver Dracokid i Avenir Phoenix). Co do samej talii: Jak bardzo nie lubię grać Gear Chroniclami, tak tym mi się nawet przyjemnie grało.

Czy polecam talię? - Niewiem. Nie lubię grać Gear Chroniclami, ale tymi nawet mi się grało przyjemnie.
Czy talia ma szansę wygrać coś turniejowo? - Jeśli ktoś zrobi taką (lub podobną) i zagra na turnieju to raczej tak.
Czy talia dostanie jakieś dodatkowe wsparcie? - Tja, Gear Chronicle miałby nie dostać wsparcia?

5
Talie Tygodnia / Tydzień 16: Megacolony Mroczna Twarz
« dnia: Czerwiec 03, 2017, 03:46:22 pm »

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Decklista
Grade 0: 17
2x Ingot Chafer [Draw]
3x Earth Dreamer [Stand]
3x Makeup Widow [Stand]
4x Gastronomic Battler, Relish Girl [Heal]
4x Scissor-shot Mutant, Bombscissor [Critical]
1x Young Executive, Crimebug [Starter]
Grade 1: 15
3x Brillian Blister
4x Rebel Mutant, Starshield [PG]
4x New Face Mutant, Little Dorcas [Stride Fodder]
4x Vulcan Lafertei
Grade 2: 10
4x Charming Mutant, Sweet Cocktail
3x Machining Papilio
3x Punish Stag
Grade 3: 8
4x Unrivaled Blade Rogue, Cyclomatooth
4x Intimidating Mutant, Darkface
Grade 4: 16
3x Wild-fire Mutant Deity, Staggle Dipper
4x Lawless Mutant Deity, Obtirandus
4x Force Spear Mutant Deity, Stun Beetle
2x Seven Stars Mutant Deity, Relish Lady [G Guardian]
2x Dream Mutant Deity, Scarabgas [G Guardian]
1x Mutant Deity Fortification, Grysfort [G Guardian]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:
Grade 0:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 1:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 2:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 3:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 4:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:
1) Mając możliwość drugiego stridu wykonujemy break ride na Unrivaled Blade Rogue, Cyclomatooth w dowlną możliwość po czym wykonujemy stride w Lawless Mutant Deity, Obtirandus i używamy jego efektu, przez co w następnej turze przeciwnik będzie mógł tylko zatakować nas przy pomocy VG*
2) Jeśli atak Force Spear Mutant Deity, Stun Beetle trafi VG przeciwnika a my mamy dostęp do GB2 to użycie jego efektu jest obowiązkowe, gdyż po zrobieniu tego przeciwnik będzie mógł nas zaatakować tylko przy pomocy swoich RG*

* - już wyjaśniam po co była ta gwiazdka. Otóż większość decków obecnych w karciance polega na Stridowaniu. Kosztem do stridowania najczęściej jest jakaś nie potrzebna nam w danej chwili karta G3, i tu rodzi się problem którym jest Megacolony. Otóż klan ten ma jedną z najgroźniejszych broni przeciw stridom (aczkolwiek często o niej się zapomina, lub nie wie o tym), a dokładniej pewien jeden mały ruling, który mówi, że jak wykonujemy Stride, to Stridujemy w tej samej pozycji co nasz VG na którym wykonujemy Stride, przez co jeśli nasz VG jest restnięty przed stridem to stridując nasz nowy VG (ten którym Stridujemy) też będzie restnięty :)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady, zalety i matchupy:
Wady:
Spoiler (click to show/hide)
Zalety:
Spoiler (click to show/hide)
Dobre matchupy:
Spoiler (click to show/hide)
Złe matchupy
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Podsumowanie:
Wbrew pozorom testowało mi się tą talię o wiele lepiej niż sądziłem. Jak bardzo nie lubię tego klanu tak tą talią grało mi się nawet ciekawie. Aczkowlwiek nic więcej nie powiem bo nie wiem co :P
Czy polecam talię? - Czemu by nie. Ciekawa odskocznia od tych bardziej popularnych talii.
Czy talia ma szansę wygrać coś turniejowo? - Jest to niby anty meta (czyli talia która ma przeszkadzać w grze innym), ale jakoś kiepsko sobie radzi z tym
Czy talia dostanie jakieś dodatkowe wsparcie? - Tak. Niewiem tylko kiedy

6
Talie Tygodnia / Talia Tygodnia - co, jak i dlaczego
« dnia: Czerwiec 03, 2017, 02:56:12 pm »
Ten temat wyjaśnia (podsumowuje) wszystko czym są talie tygodnia:

1) Talia Tygodnia jest projektem który wymyśliłem, który polega na tym iż użytkownicy forum wybierają klan z określonej puli, a ja robię artykuł opisujący talię z wybranego klanu, który został wybrany.

2) Głosowanie na klan do artykułów odbywa się poprzez udział w ankiecie znajdującej się w temacie do którego prowadzi ten link

3) Zasady do głosowań są zawarte w wyżej wspomnianym temacie oraz w spoilerze poniżej
Spoiler (click to show/hide)

4) Talia tygodnia jest projektem który ma za zadanie przybliżyć graczom (zarówno nowym jak i starym wyjadaczom), jakieś przykładowe wyglądy talii z danych klanów

5) Talie opisywane w artykułach będą robione przeze mnie osobiście (lub przez innych użytkowników gdybym prosił o pomoc z jakiś konkretnych przyczyn), czasami mogą się pojawić jakieś wersje talii które ktoś może znać z jakiś zagranicznych turniejów; wskazywać będzie to na to, że w pewnym stopniu się wzorowałem na innych graczach oraz tym jak oni grają danym klanem, aczkolwiek będę się starał zachować swój własny oryginalny styl przy dobieraniu wyglądu talii przy artykułach

Poza tym wszelkie sugestie co można by zmienić w formie talii tygodnia są mile widziane

7
Talie Tygodnia / Tydzień 15: Kagero Dragonic Overlord
« dnia: Maj 21, 2017, 04:14:01 pm »

Czy chcielibyście usłyszeć Wspaniałą Legendę Asa o Konću X Odrodzenia?
Nie?
No cóż mówi się trudno.
Zapraszam do czytania artykułu i rozkminienia o co chodzi ze wstępem :)
Wyjaśnienie w spoilerze poniżej. Chciałbym abyście napisali czy doszliście do tego o co chodzi z wstępem w komentarzach czy może weszliście w spoiler.
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Decklista
Grade 0: 17
2x Gattling Claw Dragon [Draw]
4x Seal Dragon, Artpique [Draw]
2x Blue Ray Dracokid [Critical]
4x Seal Dragon, Biella [Critical]
4x Seal Dragon, Shirting [Heal]
1x Lizard Soldier, Conroe [Starter]
Grade 1: 14
4x Lizard General, Conroe
4x Lava Flow Dragon [Stride Fodder]
4x Seal Dragon, Rinocross [PG]/Flare Trooper, Dumjid [PG]*
2x Spear of the Flame Dragon, Tahr
Grade 2: 11
3x Seal Dragon, Barathea/Berserk Lord Dragon
3x Burning Horn Dragon
3x Emperor Dragon Knight, Nehalem ^
2x Dragonic Burnout ^
Grade 3: 8
1x Dragonic Overlord (Break Ride)
1x Dragonic Overlord "The Legend"
3x Dragonic Overlord "The X"
3x Dragonic Overlord the End
Grade 4: 16
1x Dark Element, Dizmel [G Guardian]/Flare Arms, Ziegenburg*
1x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Defeat Flare Dragon [G Guardian]
1x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Advance Guard Dragon [G Guardian]/Flare Arms, Ziegenburg*
3x Flame Wing Steel Beast, Denial Griffin [G Guardian]
4x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace"
2x Transcendence Divine Dragon, Nouvelle Vague L’Express
2x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Blademaster "Taiten"/Flare Arms, Ziegenburg*
1x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Blazing Burst Dragon
1x Supreme Heavenly Emperor Dragon, Vortex Desire
Wyjaśnienie oznaczeń:
* - jeśli Ziegenburg będzie miał taki eff jak w Anime gdy zostanie potwierdzony te karty po prawej zastąpie te po lewej
^ - jeśli Ziegenburg będzie miał taki eff jak w Anime gdy zostanie potwierdzony te karty zmienią się miejscami (w sensie ich ilość)
Jak już eff będzie potwierdzony zaktualizuje listę najpewniej
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1,5) Opcjonalne karty:
Grade 0:
Lizard Soldier, Fargo - daje naszemu VG z "Overlord" w nazwie skill dzięki któremu możemy zretirować jednego RG przeciwnika jeśli jego atak trafi
Lizard Hero, Undeux - GB1 i CB1 i wejście do duszy by dodać jednego Overlorda G3 z talii do ręki
Grade 1:
Violence Horn Dragon - zyskuje 3k mocy przy ataku jeśli nasz VG ma w nazwie "Overlord"
Dragon Partner, Monica - przy GB1 daje dodatkowe 3k mocy boostowanemu Flame Dragonowi
Grade 2:
Perdition Dragon, Dragonic Neoflame - Legion z "the Great" plus możliwość retiru jednego RG przeciwnika
Grade 3:
Perdition Emperor Dragon, Dragonic Overlord the Great - alternatywna opcja Legionu
Dragonic Overlord "The Яe-birth" - na wypadek grania przeciw Link Jokerom plus fajnie combi z Dragonic Overlordem (Break Ride)
Spherical Lord Dragon - na RG działa podbnie do Emperor Nehalema plus jak nim Ridujemy to za CB2 daje nam możliwość wyridowania Overlorda z talii
Grade 4:
Air Element, Sebreeze - na wypadek gdyby przeciwnik miał Grade stuck na Grade 2
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:
Grade 0:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 1:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 2:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 3:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 4:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:
1) Jeśli przeciwnik zaczynał i grał agresywnie (tzn. wbił nam 4-5 kart do damagu) a my mamy conajmniej dwie karty z "Overlord" w nazwie w naszej ręce (do ridowania i jedną dodatkową) oraz możliwość wykonania Stridu nie tracąc żadnego z dwóch Overlordów robimy co następuje: Ridujemy jednym z Overlordów -> Stridujemy w Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace" -> płacimy jego koszt jakim jest CB2 i odkrycie kopii samego siebie w G Zonie -> jako, że jest to pierwszy Stride nic się nie dzieje -> płacimy jego koszt jeszce raz i jako, że teraz po zapłaceniu mamy 2 karty face up w G Zonie zyskuje swój skill restandujący, ale traci tylko jeden drive check -> (opcjonalne, lecz zalecane jeśli jest możliwość) jeśli mamy Lizard General, Conroe to wzywamy go i możemy (nie musimy, ale warto by zwiększyć szansę na triggery) wyszukujemy kolejnego Overlorda z talii po czym dajemy naszemu VG skill Counter Chargujący -> atakujemy naszym VG po czym używamy jego skilla restandującego gdzie kosztem jest Discard jednego Overlorda i discard jednej dowolnej karty -> wykonujemy drugi atak naszym VG -> atakujemy naszymi RG -> kończymy turę.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady, zalety i matchupy:
Wady:
Spoiler (click to show/hide)
Zalety:
Spoiler (click to show/hide)
Dobre matchupy:
Spoiler (click to show/hide)
Złe matchupy
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Co trzeba kupić by zdobyć karty: Najlepiej single plus dwa razy Legend Deck Kaia który da większą część talii; spoiler pusty
Spoiler (click to show/hide)

6) Cena talii: Nie wypisuje cen bo jeszcze częśći kart nie ma
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7) Podsumowanie:
Dragonic Overlord - the Truth - jest ich naprawdę sporo. Chyba jedyna karta, która ma aż tyle alternatywnych wersji (może poza Blaster Bladem). Ogólnie ten deck praktycznie zyskał miano Legendarnego Decku Kagero (i nie nie dlatego, że dostał Legend Deck). Uważam tak ze względu na to iż praktycznie pojawiał się on na prawie każdym etapie anime (jako karta w boosterach albo w samym anime). Jedynym wyjątkiem do tej pory był tylko sezon z Asia Circuit (chociaż tam się też pojawił jako cel do uwolnienia). Ogólnie deck jest naprawdę dobry do gry jak i naprawdę przyjemny do gry. Ma sporo możliwości wyjścia z trudnych sytuacji jak i całkiem fajne możliwości wykończenia przeciwnika dość szybko, albo chociaż wymuszenia na nim presji. Ogólnie nie jestem w stanie powiedzieć nic złego na jego temat bo jest to jeden z moich ulubionych decków w grze (na równi z Maelstrom Aqua Forcem, którego też kiedyś złożę). A teraz pora na standardowe 3 pytania i odpowiedzi na nie (bo niewiem co jeszcze tu napisać poza nimi :P )
Czy polecam talię? -TAK TAK TAK. To chyba było oczywiste, że to zrobię :P
Czy talia ma szansę wygrać coś turniejowo? - W sumie gdybym teraz napisał, że nie to bym musiał wyśmiać samego siebie (ale jakby nie patrzeć piszę w odpowiedzi na to pytanie "tak" przy każdej talii która do tej pory omawiałem, więc tu nie będe jeszcze łamać tradycji)
Czy talia dostanie jakieś dodatkowe wsparcie? - Owszem. Ziegenburg, Dumjid i zapwene parę innych kart w G-BT11.

8
No to na wstępie chciałbym zaprosić wszystkich do dyskusji na temat pewnej karty z Kagero, a dokładniej Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace" oraz Flare Arms, Ziegenburg:

Flare Arms, Ziegenburg

Card Effect(s)
[Stride]-Stride Step-[Choose one or more cards with the sum of their grades being 3 or greater from your hand, and discard them] Stride this card on your (VC) from face down.
[AUTO](VC/RC):Blaze (At the beginning of each of your attacks, if you have more rear-guards than your opponent, your vanguard becomes blazing until end of turn)
[ACT](VC)[1/Turn]:[Soul Blast (1) & Choose a face down card named "Flare Arms, Ziegenburg" from your G zone, and turn it face up] Choose one of your opponent's rear-guards, retire it, and until end of turn, this unit gets "[AUTO](VC)[1/Turn] Generation Break 3:[Counter Blast (1)] At the end of the battle that this unit attacked a vanguard, you may pay the cost. If you do, choose a card from your hand for each of your opponent's rear-guards, discard it, [Stand] this unit, and it gets drive -2 until end of turn.".

No to tak zanim zacznę omawiać go to kilka słów na temat dlaczego "wyjechałem" z takim pomysłem oraz dodatkowa uwaga: efekt podany powyżej nie jest oficjalny; jest on rekonstrukcją bazowaną na tym co było pokazane w anime; efekt wzięty z Wiki VG.
Powody:
1) Robię artykuł Kagero w którym umieszcze go jako możliwą opcję dodania do talii
2) Przyglądałem się komentarzom na wiki VG na jego temat i jeden przykuł moją uwagę, a dokładniej zakładał on, że jego efekt restandujący nie jest 1/Turn przez co oba Conroe (ten G0 i G1) wylądują na banie po jego wydaniu
3) Chciałbym poznać waszą opinię na temat jego oraz tego jak ten eff może wyglądać w rzeczywistości
4) Powyższe tyczą się Ziegenburga
5) Bo mi się tak chciało :P


No to samo omówienie:
1) Ma Blaze więc coś musi (a przynajmniej powinien jak dla mnie) mieć związanego z tym (może zdolność restandująca)

2) Aktualnie jest 1/Turn podany na obu skillach (tym [ACT] i [AUTO] który zyskuje), ale co by było gdyby na jednym z nich (albo obu) nie było tej restrykcji? W zależności od tego która opcja by była, stał by się najniebezpieczniejszym Stridem dla Kagero, albo nieco mocniejszym niż jest w tej formie. Dlaczego taka rozbieżność? Otóż wyjaśniam poniżej:
                A) W przypadku gdy jego [ACT] nie jest 1/Turn zyskujemy możliwość pozbycia się nawet 3 RG przeciwnika i możliwość zrestandowania go przy pierwszym Stridzie. Mechanika podobna jest jak przy Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace", tyle że z mniejszym kosztem (bo Soul Blast 2/3 ,odkrycie 2/3 kopii siebie i Counter Blast 1 za restand kontra "Ace'owy" Counter Blast 4 i odkrycie 2 kopii siebie oraz discard jednego Overlorda i jednej karty za restand)
                B) W przypadku gdy skill [AUTO] który dostaje nie miał by 1/Turn staje się maszyną do kończenia gier w deckach opierających się na Dragonic Overlordach (po kilku zmianach w deck buildingu; więcej info jutro w artykule o Kagero), gdyż przy wyczyszczeniu pola (co dla Kagero raczej nie jest problemem) w połączeniu z Lizard General, Conroe praktycznie za darmo mielibyśmy nieskończoną ilość ataków na przeciwnika (no bo przy czystym polu oppa, nie musimy nic discardować, chociaż jak nie mamy co discardować to i tak się wystanduje; przy ataku Counter Charge 2 z Generała Conroe a dla restandu Counter Blast 1, więc samo się kalkuluje)
                C) W sytuacji gdy oba efekty nie mają 1/Turn ta karta będzie przegięta bo ponawiam wyjaśnienie: w deckach na Dragonic Overlordach pierwszy Stride w niego był by końcem gry, czego raczej by Bushi nie zrobiło

3) Jest to restandujący VG, co ja bardzo lubię i dodatkowo jest "splashwalny' (czyli można go grać w dowolnej talii Kagero), chyba, że dostanie restrykcję typu: musi mieć w Heart kartę z Blademaster w nazwie by użyć efektu, wtedy ograniczenie 1/Turn może być zdjęte z dowolnego skillu (nawet z obu jak dla mnie, chociaż to mogło by być lekkim przegięciem)


A na koniec podaję efekt Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace" i wyjaśniam o co mi chodziło w punkcie 2A)

Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace"

[Stride]-Stride Step-[Choose one or more cards with the sum of their grades being 3 or greater from your hand, and discard them] Stride this card on your (VC) from face down.
[ACT](VC):[Counter Blast (2) & Choose a face down card named "Supreme Heavenly Emperor Dragon, Dragonic Overlord "the Ace"" from your G zone, and turn it face-up] If the number of face up cards in your G zone is two or more, until end of turn, this unit gets drive-1, and "[AUTO](VC)[1/Turn]:[Choose a card from your hand, discard it, choose a card with "Overlord" in its card name from your hand, and discard it] At the end of the battle that this unit attacked a vanguard, you may pay the cost. If you do, [Stand] this unit, and this unit gets [Power]+5000 until end of turn.".

Otóż kluczowa w nim jest forma w jakiej został ten efekt napisany, czyli [ACT](VC):{Koszt} i efekt który mówi jeśli (If). Ciekawostka w tym jest taka, że jest to zdolność [ACT], czyli taka której używamy w Main Phase oraz, której możemy używać tyle razy ile chcemy w turze, jeśli możemy zapłacić koszt. No to samo wyjaśnienie na czym to polega: Robimy Stride w niego, płacimy koszt po czym wykonujemy to co efekt nam mówi, czyli sprawdzamy czy mamy 2 karty face up w G Zonie, jeśli nie mamy ignorujemy dalszą część, ale jeśli mamy to robimy dalsze części efektu. W tym momencie jako, że [ACT] nie jest 1/Turn można go użyć jeszcze raz (jak mamy jak zapłacić koszt) przez co wtedy na pewno zyska swoje "bonusy". Teraz mała uwaga, bo nie którzy (już miałem nie przyjemność z takimi grać na Area) jako, że efekt restandujący ma 1/Turn, to nawet jeśli użyjemy tego tricku (czyli 2 razy użyjemy [ACT]) to nasz "Ace" wystanduje się tylko raz, bo 1/Turn działa tylko raz na turę i tylko w pierwszej możliwej sytuacji do użycia go, czyli przy pierwszym ataku w VG przeciwnika. Dodatkowo do tej notatki, jeśli użyjemy tego efektu 2 razy (w sensie [ACT]) przy drugim stridzie to nasz VG będzie mieć tylko 1 Drive Check, bo 2 razy dostanie drive -1

9
Talie Tygodnia / Tydzień 14: Dark Irregulars Blade Wing
« dnia: Maj 15, 2017, 12:05:37 pm »

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Decklista
Grade 0: 19
4x Specialist, Vincent [Heal]
4x One-eyed Succubus [Critical]
4x Hysteric Shirley [Draw]
2x Dark Queen of Nightmareland [Stand]
2x Monochrome of Nightmareland [Stand]
2x Enigmatic Assassin
1x Greedy Hand [Starter]
Grade 1: 14
4x Dimension Creeper
4x Succubus of Avarice [PG]
4x Wertiger Yaeger [Warunkowy Stride Fodder]
2x Succubus of Pure Love [Stride Fodder]
Grade 2: 11
4x Blade Wing Sykes
3x Demonted Executioner
2x Flying Librarian
2x Succubus of Attachment
Grade 3: 6
4x Blade Wing Sullivan
2x Nine-break Hustler
Grade 4: 16
4x Wings of Annihilation, Blade Wing Tibold
4x One Steeped in Sin, Scharhrot
2x Abominable One, Gilles de Rais
1x Mask of Demonic Frenzy, Ericrius
2x Nighttime Gentleman, Saint-Germain [G Guardian]
2x Medicine of Discontinuation, Vincent [G Guardian]
1x False Dark Wings, Agrat bat Mahlat [G Guardian]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:
Grade 0:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 1:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 2:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 3:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 4:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:
Nie mam żadnych pomysłów na bardziej skomplikowane combosy
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady, zalety i matchupy:
Wady:
Spoiler (click to show/hide)
Zalety:
Spoiler (click to show/hide)
Dobre matchupy:
Spoiler (click to show/hide)
Złe matchupy
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Co trzeba kupić by zdobyć karty:
Spoiler (click to show/hide)

6) Cena talii:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7) Podsumowanie:
Soul Charge     Soul Charge     Soul Charge     Soul Charge     Soul Charge     Soul Charge     Soul Charge     
A przepraszam miałem zrobić jakieś podsumowanie, prawda? No to tak: Talia bym powiedział, że nawet mi się spodobała, za swoją mechanikę typu dochodzimy do 15 kart w duszy i możemy się wylać na dalszy Soul Charge. Poza tym jakoś nie potrafię tego wyjaśnić, ale po mimo swojego słabego efektu (jak na czasy w których wyszedł) oryginalny Blade Wing, Reijy mi się spodobał, ale niestety nie znalazł tu miejsca, bo jest po prostu słaby.
Czy polecam talię? - Czemu by nie.
Czy talia ma szansę wygrać coś turniejowo? - I tak i nie. Tak o jest to talia która ma doskonałe możliwości obronne, nie bo wszech obecny Time Leap i oraz coraz to popularniejsza Nightrose oraz powracające do łask D Robo go zjedzą
Czy talia dostanie jakieś dodatkowe wsparcie? - Stawiam, że tak. To znaczy napewno dostanie, ale sądze (a przy najmniej mam nadzieję), że dostanie wsparcie takie zrobione tylko dla siebie.

10
Talie Tygodnia / Tydzień 13: Gold Paladin Gurguit
« dnia: Maj 07, 2017, 11:41:23 am »

Tym razem historjki też nie będzie, ale wykorzystam ten segment do czegoś innego, a dokładniej do wyjaśnieniea dlaczego tak jest, oraz wyjaśnienia paru innych spraw:
- Historyjki nie ma bo nie mam na nią pomysłu
- Artykuł pojawia się tak wcześnie, a nie w planowanym okienku pomiędzy 16 a 20 gdyż ostatnio nieco no lifie w Warframe, więc obawiam się, że mógłbym nie opublikować na czas
- Cena talii nie będzie pokazana, ale dział będzie na wypadek gdybym stwierdził, że go uzupełnie
- W tej talii nie będe podawać przykładowych combosów bo wystarczy robić to co mówią karty i idzie wszystko zrozumieć
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Decklista
Grade 0: 17
4x Ketchgal Liberator [Stand]
4x Scarface Lion [Critical]
4x Flame of Victory [Critical]
4x Elixir Liberator [Heal]
1x Spring Breeze Messenger [Starter]

Grade 1: 16
4x Holy Mage, Candace [PG]
4x Dawning Knight, Gorboduc [Stride Fodder]
3x Listener of Truth, Dindrane
3x Dexxgal
2x Sleimy

Grade 2:
4x Knight of Daylight, Kinarius
4x Lop Ear Shooter
3x Knight of the Faint Sun, Marcia

Grade 3: 6
4x Sunrise Ray Knight, Gurguit
2x Golden Holy Sword, Gurguit

Grade 4: 16
4x Holy Sword of Heavenly Law, Gurguit
2x Golden Dragon, Spearcross Dragon
2x Sunrise Ray Radiant Sword, Gurguit
2x Golden Dragon, Glorious Reigning Dragon
1x Golden Dragon, Scourge Point Dragon
4x Golden Beast, Sleimy Flare [G Guardian]
1x Healing True Liberator, Ellise [G Guardian]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:
Grade 0:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 1:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 2:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 3:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 4:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:
Jak pisałem wcześniej, nie wypisuję ich bo zamysłem tego działu było objaśnianie trudniejszych combosów, takich których nie koniecznie można się samemu domyśleć
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady, zalety i matchupy:
Wady:
Spoiler (click to show/hide)
Zalety:
Spoiler (click to show/hide)
Dobre matchupy:
Spoiler (click to show/hide)
Złe matchupy
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Co trzeba kupić by zdobyć karty:
Spoiler (click to show/hide)

6) Cena talii: wyjaśniałem dlaczego tu jest
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7) Podsumowanie:
No to tak, miałem robić innego Gold Paladina, dokładniej na Garmorze, ale skończyłem robiąc Gurguita. Jak nie przepadam za Gold Paladynami, tak ten deck lubię. Jest on "trochę" ciężki do używania na początku, ale jak się już "ogarnię" co i jak to staje się bardzo łatwy i przyjemny do używania. Nie należy on (ten build) może do najlepszych, ale zrobiłem go tak by grało się nim jak najprzyjemniej.
Czy polecam talię? - Tak, gdyż jak pisałem jak się już "ogarnię" co i jak to jest to bardzo fajna do gry talia.
Czy talia ma szansę wygrać coś turniejowo? - Tak, ale dużo zależy od szczęscia (patrz co napisałem w wadach talii)
Czy talia dostanie jakieś dodatkowe wsparcie? - Gurguit miałby nie dostać wsparcia, gdy używający go Taiyou ciągle gra w anime? Pomijając to pytanie retoryczne odpowiedź brzmi tak. W końcu Taiyou musi coś wygrać więc jak dostanie dodatkowe wsparcie, to coś mi mówi, że będzie syte (a przynajmniej powinno być, no bo ON musi coś w końcu wygrać).

11
Talie Tygodnia / Tydzień 12: Nova Grappler Blau
« dnia: Kwiecień 30, 2017, 06:28:22 pm »

Miałem jakiś pomysł na historię, ale nie oglądałem żadnego Gundama więc nie będe wstanie tu czegoś wymyślić co by pasowało tematycznie (mógłbym coś pokminić z grami na Nintendo DS'a a dokładniej: Super Robot Wars OG Saga Endless Frontier i Super Robot Wars OG Saga Endless Frontier Exceed (ta druga tylko japońska) w które grałem, ale to może kiedyś zrobię bo teraz nie mam do tego głowy).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Decklista
Grade 0: 17
1x Blaujunger [Starter]
4x Schones Wetter [Critical]
4x Schnee Regen [Draw]
4x Red Lightning [Critical]
4x Regenbogen [Heal]

Grade 1: 15
3x Extreme Battler, Arashid [Stride Fodder]
4x Neptune Blaukluger
4x Blaupanzer
4x Blau Dunkelheit [PG]

Grade 2: 10
4x Blaukluger
3x Mars Blaukluger
3x Uranus Blaukluger

Grade 3: 8
4x Galaxy Blaukluger
2x Vollmond Blaukluger
2x Stern Blaukluger

Grade 4: 16
4x Sonne Blaukluger
4x Meteokaiser, Victoplasma
2x Meteokaiser, Victor
1x Favorite Champ, Victor
2x Meteokaiser, Gandread [G Guardian]
3x Righteous Superhuman, Blue Prison [G Guardian]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:
Grade 0:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 1:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 2:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 3:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 4:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady, zalety i matchupy:
Wady:
Spoiler (click to show/hide)
Zalety:
Spoiler (click to show/hide)
Dobre matchupy:
Spoiler (click to show/hide)
Złe matchupy
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Co trzeba kupić by zdobyć karty:
Spoiler (click to show/hide)

6) Cena talii: nie wypisuje bo chwilowo nie mam chęci, może kiedyś uzupełnie
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7) Podsumowanie:
Blau, Blau, Blau. W sumie niewiem co tu dużo mówić. Deck jest stabilny jak na mój gust. Powiedziałbym, nawet że jest to jeden z podstawowych buildów dla Blau, choć mogę się mylić. Jak zobaczyłem, że wygrały Nova Grapplery to w głowie siedziały mi dwa decki z klanu: Beast Deity które bardzo lubię, oraz Blau które są moim ulubionym archetypem/serią w klanie. Z nimi (Blau) mam wspomnienia jeszcze z początków moich przygód z karcianką, a to wsparcie jakie dostały w G-BT10 po prostu dały im zastrzyk, którego potrzebowały by wrócić do bycia jedną z silniejszych talii. Nie będe się za bardzo rozpisywać bo mógłbym godzinami tu siedzieć i pisać jak to je lubię, więc podsumuję tom tak: Jest to naprawdę fajny deck, który ma jakieś szczególne miejsce u mnie w duszy (na równi z Dragonic Overlordem Kagero oraz Aqua Forcami wszelkiej maści). Co do standardowych pytań:
Czy polecam talię? - Jasne. Fajna i prosta w obsłudze talia.
Czy talia ma szansę wygrać coś turniejowo? - Tak. Jak nie dzięki Favorite Champowi, to przez swoje własne asy (Sonne).
Czy talia dostanie jakieś dodatkowe wsparcie? - Jako Nova Grappler napewno. Jako Blau, możliwe, że nie. A przynajmniej nie za szybko.

12
Talie Tygodnia / Tydzień 11: Genesis Regalia
« dnia: Kwiecień 28, 2017, 03:05:37 pm »

Historyjki nie będzie bo niemam sił by myśleć jak ją zrobić (no i nie mam pomysłu jak to zrobić)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Decklista
Grade 0: 17
1x Fetter of Leather, Leyding [Starter]
2x Regalia of Far-sight, Clear Angel [Critical]
2x Dreaming Dragon [Stand]
4x Mirror Regalia, Achlis [Stand]
4x Regalia of Foredoom, Lot Angel [Draw]
4x Regalia of Compassion, Eir [Heal]
Grade 1: 15
1x Goddess of Self-sacrifice, Kushinada [PG]
3x Exorcism Regalia, Shiny Angel
3x Next-era Regalia, Skuld
2x Witch of Oranges, Valencia
3x Mythic Beast, Skoll [Stride Fodder]
3x Secret Elsie [QW]
Grade 2: 10
3x Unappeasable Biter, Gleipnir
3x Midday Regalia, Hemera
4x Regalia of Fate, Norn
Grade 3:
4x Regalia of Wisdom, Angelica
4x Omniscience Regalia, Minerva
Grade 4: 16
1x Beast-Slayer Military Deity, Tyr
1x Sacred Flame Ultimate Regalia, Demeter
2x Mythical Destroyer Beast, Vanargandr/Goddess of Conclusion, Pallas Athena
4x Prehistoric Regalia, Urth
1x Air Element, Sebreeze
1x Dark Element, Dizmel [G Guardian]
2x Witch Queen of Big Achievement, Laurier [G Guardian]
4x Goddess of Seven Colors, Iris [G Guardian]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:
Grade 0:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 1:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 2:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 3:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 4:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:
1) Posiadając w duszy 4x Regalia of Fate, Norn oraz 4x Mirror Regalia, Achlis wykonać atak Goddess of Conclusion, Pallas Athena i jej efektem wysoulblastować wyżej wymienione karty by ich efektem dać Athenie 40K mocy oraz przez jej własny efekt zwiększyć jej moc o 10K i criticala oraz moc wszystkich naszych RG o 16k.

2) Combo obronne. Posiadając w duszy 4x Regalia of Fate, Norn oraz 4x Mirror Regalia, Achlis użyć Secret Elsie jako guardiana soulblastując dowolną ich kombinacje, aby za każdą soulblastniętą kartę przywołać jedną kartę z góry talii do guardiana oraz do końca tury zwiększyć moc naszego VG o 5k za każdą soulblastniętą kartę z duetu Achlis i Norn
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady, zalety i matchupy:
Wady:
Spoiler (click to show/hide)
Zalety:
Spoiler (click to show/hide)
Dobre matchupy:
Spoiler (click to show/hide)
Złe matchupy
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Co trzeba kupić by zdobyć karty:
Spoiler (click to show/hide)

6) Cena talii: nie wypisuje; jest bo może kiedyś uzupełnie :P
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7) Podsumowanie:
Regalia to w sumie deck który mnie przekonał do Genesis. Co prawda kiedy się pojawiły to nie było aż tak wielkiego supportu dla nich bo były tylko dwie: Angelica i Minerva; ale to mi wystarczyło. Co do samej talii to jest ona jak dla mnie naprawdę fajna z dwóch powodów: cross ride Minervy oraz to, że Minerva ma możliwość restandu.

Czy polecam talię? - Tak, jak najbardziej dla fanów Genesis i nie tylko :)
Czy talia ma szansę wygrać coś turniejowo? - Ktoś w to wątpi? Oczywiście, że ma, ale niestety jej szansę są ograniczone faktem, że inne klany są bardziej supportowane w chwili obecnej.
Czy talia dostanie jakieś dodatkowe wsparcie? - Hmmmm. Tak. Pytanie brzmi tylko w jakiej postaci.

13
Talie Tygodnia / Tydzień 10: Nubatama Ninjas
« dnia: Kwiecień 22, 2017, 10:56:49 pm »

Uwaga wszyscy, dziś przedstawimy wam zasady ninja. Po pierwsze, ninja żyją w cieniu. Po drugie, ninja służą swojemu panu. Po trzecie, ninja podejmują sie zadań których inni nie chcą się podejmować. Po czwarte, ninja nie zdradzają swoich sekretów. Po piąte, ninja pojawiają się wtedy kiedy tego chcą. Jakieś pytania?
"Tak. Tylko jedno. Czy my nie mieliśmy się pojawić jakoś tydzień temu?"
Przecież mówiłem: Ninja pojawiają się wtedy kiedy tego chcą.
"Ale ci z Murakumo pojawili się na czas"
MY NIE JESTEŚMY Z MURAKUMO! Poza tym pewnie chcieli się pojawić na czas.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Decklista
Grade 0: 19
3x Stealth Rogue of the Wintry Wind, Kamojigusa [Starter]
4x Stealth Dragon, Onibidoushi [Stand]
4x Stealth Fiend, Mashiromomen [Stand]
4x Stealth Dragon, Noroi [Critical]
4x Lucky Smile, Zashikihime [Heal]
Grade 1: 15
2x Stealth Rogue of the Mirrored Moon, Tsubakuro
2x Stealth Dragon, Chigiregumo
3x Tempest Stealth Rogue, Fuuki
4x Stealth Beast, Katarigitsune [Stride Fodder]
4x Stealth Rogue of Veils, Kurenai [PG]
Grade 2: 10
3x Stealth Rogue of Night Fog, Agitomaru
3x Stealth Dragon, Nibikatabira
4x Stealth Beast, Tamahagane
Grade 3: 6
2x Stealth Beast, Hagurejishi
4x Stealth Dragon, Shiranui
Grade 4: 16
2x Rikudo Stealth Dragon, Gedatsurakan
4x Rikudo Stealth Dragon, Tsukumorakan
2x Rikudo Stealth Rogue, Atagolord
2x Rikudo Stealth Dragon, Gounrakan
1x Air Element, Sebreeze
1x Dark Element, Dizmel [G Guardian]
2x Jinx Stealth Fiend, Zashikihime [G Guardian]
2x Jinx Stealth Hermit, Abudataishi [G Guardian]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:
Grade 0:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 1:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 2:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 3:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 4:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:
1) Przy dostępie do GB2: Stride Rikudo Stealth Dragon, Tsukumorakan na Stealth Dragon, Shiranui i użycie najpierw efektu Tsukumorakana by ograniczyć przeciwnikowi karty w ręce do 4 a potem użycie efektu Shiranuiego by zmniejszyć tą ilość do 3
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady, zalety i matchupy:
Wady:
Spoiler (click to show/hide)
Zalety:
Spoiler (click to show/hide)
Dobre matchupy:
Spoiler (click to show/hide)
Złe matchupy
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Co trzeba kupić by zdobyć karty:
Spoiler (click to show/hide)

6) Cena talii:
Nie ma nic (bo nie mam zbyt wielkiej motywacji by znowu szukać cen i nadal nie znalazłem oryginalnego artykułu)
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7) Podsumowanie:
Talia fajna, ale ja nie umiem nią grać. Napisałbym więcej (a nawet to zrobiłem w oryginalnym artykule, ale chyba go przez przypadek skasowałem, albo go nie zapisałem), ale nie mam zbytnio motywacji by to zrobić więc idziemy do trzech pytań ze standardu.
Czy polecam talię? - Tylko dla osób, które szukają czegoś nie typowego i nie gubią się w swoich efektach (czyli nie dla mnie, co szczerze mówiąc jest lekko dziwne, bo przy tym się gubię i mylę [a dokładniej robie głupie pomyłki] a przy innych klanach; np. Angel Featherze; mi to nie sprawia takiego problemu).
Czy talia ma szansę wygrać coś turniejowo? - Napewno. Zwłaszcza, że dostanie support.
Czy talia dostanie jakieś dodatkowe wsparcie? - Tak. Shiranui jest używany w anime przez jedną z głównych postaci i ma już potwierdzony support w postaci nowego G3 Shiranuiego więc zostaje nam tylko czekać.


Małe posłowie: Wiem, że jest to marnie zrobiony artykuł, ale robiąc go nie miałem zbytnio motywacji (głównie przez fakt, że musiałem go robić od podstaw).

14
Talie Tygodnia / Tydzień 9: Link Joker Deletor
« dnia: Kwiecień 09, 2017, 04:17:23 pm »

A więc to jest ta cała Ziemia? No cóż, przestanie istnieć jak każda inna planeta, która staneła nam na drodze. Jedynym problemem może być fakt, że nasze moce są ograniczone i musimy przebywać w formie kart do gry. Mimo wszystko osiągniemy cel, nie prawdaż Oksizz?   
"Nie sądze Greion"
Co? Niby dlaczego?
"Pamiętasz inwazję na planetę Cray?" 
Tą którą przegrałeś? Tak pamiętam, ale nie rozumiem co to ma do rzeczy. 
"Ta cała Ziemia i Cray są połączone ze sobą, co za tym idzie wiedzą jak potężni jesteśmy. No i przy okazji ten cały głupi Messiah jest jednym z tych którzy przebywają aktualnie tutaj na Ziemi." 
Aha. No i co z tego, że on tu jeeeeeeeeeeeeest ...... chwila mówisz, że ten Messiah który cię rozwalił jest tutaj? 
"Wcale mnie nie rozwalił! Jemu po prostu się poszczęściło! I tak jest tutaj" 
EHHHHHHH?! CZEMU NIE POWIEDZIAŁEŚ MI TEGO WCZEŚNIEJ?! 
"Bo słuchałeś Greidhola, który mówił, że Ziemia będzie łatwym celem" 
Rozumiesz, że zmiana kierunku planety Brandt będzie kosztowała nas dużo energii?
"Tak, ale to nie mój problem. Nie ja się będe musiał tłumaczyć Egorgowi. Tak przy okazji powiedziałem mu gdzie co to za miejsce więc cała reszta wyjaśnień to twój i Greidhola problem :) "
EHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!? NIE PÓJDZIESZ ZE MNĄ WYTŁUMACZYĆ DLACZEGO ZUŻYLIŚMY TYLE ENERGII?! I O CO CHODZI Z TĄ UŚMIECHNIĘTĄ TWARZĄ?!
"Nie wiem o czym mówisz. I tak ja nie będę iść z wami. Narka"
CO?! CZEKAJ?!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kilka słów na wstępie oraz wyjaśnienie kilku słów pojawiających się w artykule:
Lock - mechanika używana przez niektóre karty w talii: polega na zakrywaniu RG przez co nie można ich w żaden sposób używać, karty są unlockowane na koniec tury
Unlock - zwrot opisujący czynność odwrotną do Lock, dzieje się najczęściej na koniec tury właściciela karty zlockowanej
Omega Lock - Lock tyle, że na turę dłużej
Delete - mechanika używana przez karty w talii: polega na tym, że VG przeciwnika jest zakrywany (podobnie do locku), ale w przeciwieństwie do locku można ridować na zdeletowanym VG, zdeletowany VG może atakować, i zachowuję jedynie swój Grade, nazwę i to czy ma twin drive (może wykonywać drive checki przy atakach). Zdeletowany VG traci moc (jest traktowany jakby miał 0 mocy) oraz wszystkie swoje umiejętności. Ciekawostka jeśli stridujemy na zdeletowanej karcie ze Stride Bonusem (np. Chronojet Dragon, Luard) karta zostaję od deletowana (nie wiem jak inaczej napisać), ale nie możemy skorzystać z zdolności Stride Bonusowej
Vanish Delete - mechanika używana przez karty z talii: polega na tym, że przeciwnik wybiera kartę z swojego drop zonu i wysyła ją do bind zonu face-down (zakrytą) i zostaję tam do końca gry
Dodatkowo od tego artykułu będzie się pojawiać punkt 1,5 (albo inaczej określany) w którym będą się pojawiać inne propozycję kart których można używać w talii (nie będzie dodawane to w każdym nowym artykule, oraz nie będzie to wpływało na cenę talii oraz, na wyjaśnianie dlaczego te karty wylądowały w talii; karty w tym punkcie będą miały wyjaśnianie obok ich samych)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Decklista
Grade 0: 18
4x Taunting Deletor, Gotho [Heal]
4x Biting Deletor, Geeva [Critical]
4x Cramping Deletor, Edy [Stand]
4x Marching Deletor, Maze/Override Deletor, Olg [Critical] (oba są critami wybór którego jest obojętny)
1x Sprout Deletor, Luchi [Starter]
1x Acquire Deletor, Igor [Starter]
Grade 1: 14
4x Flowers in Vacuum, Cosmo Wreath [PG]
4x Overeat Deletor, Onagil
4x Ill-fate Deletor, Drown
2x Ferment Deletor, Gaen
Grade 2: 11
3x Hailing Deletor, Alba
3x Hailing Deletor, Elro
3x Punishment Deletor, Gieron
2x Lie-down Deletor, Given
Grade 3: 7
3x Daunting Deletor, Oksizz
3x Docking Deletor, Greion
1x Waving Deletor, Greidhol
Grade 4: 16
4x Original Deletor, Egorg
2x Nebula Dragon, Big Crunch Dragon
2x Genesis Dragon, Judgement Messiah
1x Snow Element, Blizza
1x Air Element, Sebreeze
2x Dark Element, Dizmel [G Guardian]
1x Light Element, Agleam [G Guardian]
3x Metal Element, Scryew [G Guardian]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1,5) Opcjonalne karty:
Grade 0:
Exulting Deletor, Maestol [Draw] lub Squeezing Deletor, Id [Draw] - zamiast Marching Deletor, Maze/Override Deletor, Olg [Critical] by móc poprawić sobię ręke
Grade 1:
Breaking Deletor, Gatario - 10k attacker jak mamy VG z "Deletor" w nazwie
Chewing Deletor, Boroh - boostując Oksizza jeśli przeciwnik ma zdeletowanego VG to boostowany unit zyskuje 5k mocy do końca tej walki
Deriding Deletor, Aieda - kiedy boostuje i atak w którym to robił trafi a opp ma zdeletowanego VG to za soulblast 1 możemy zdrawować kartę
Idolizing Deletor, Guim - gdy boostuje i atak trafia VG przeciwnika i jest on zdeletowany to możemy zlockować jednego RG oppa
Instill Deletor, Ender - PG który pozwala nam na zdeletowanie VG przeciwnika na koniec jego tury (tej w której go użyliśmy) jeśli mamy jego kopię w drop zonie a VG przeciwnika był zdeletowany gdy użyliśmy jego efektu
Poisonous Deletor, Edda - 8k vanilla; dla heheszków :)
Grade 2:
Bloating Deletor, Gio - bo japońska meta :)
Clipping Deletor, Evo - za counterblast 2 gdy wzywamy go jako RG a przeciwnik ma zdeletowanego VG możemy wezwać jednego Deletora z talii jako RG (innego niż Clipping Deletor, Evo)
Greedy Deletor, Jail - jeśli jego atak trafi VG przeciwnika to counterchargujemy jedną kartę
Juxtapose Deletor, Gaele - jeśli kładziemy go na RG i przeciwnik ma zdeletowanego VG to możemy zlockować jedną kartę w frontrow przeciwnikowi
Pursuing Deletor, Egotte - 12k attacker jeśli mamy VG z "Deletor" w nazwie
Swift Deletor, Geali - kiedy się pojawia się na VC lub RC, pozwala nam na zretirowanie jednego RG w front rowie przeciwnika i przeciwnik po tym vanish deletuje jedną kartę oraz, on zyskuje 2k mocy do końca tury, ale kosztem tego jest retire jednego innego RG z "Deletor" w nazwie
Grade 3:
Mixed Deletor, Keios - możliwość zdeletowania VG przeciwnika i zlockowania 2 RG przeciwnika przy położeniu go na VC
Grade 4:
Air Element, Luctorm - łatwiejszy do zdobycia Light Element, Agleam
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:
Grade 0:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 1:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 2:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 3:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 4:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:
1) Deletujemy VG przeciwnika mając jako naszego VG Waving Deletor, Greidhol lub Docking Deletor, Greion, zapełniamy nasze pole kartami z "Deletor" nazwie (w tym przynajmniej jednym Lie-down Deletor, Given  w front row, by mógł atakować) po czym atakujemy najpierw jednym RG (nie Lie-down Deletor, Given), następnie VG i dajemy naszemu VG moc (i criticale) z triggerów (jeśli jakieś trafimy) po czym (jeśli nie było stand trigerów) atakujemy Lie-down Deletor, Given w VG przeciwnika i używamy jego skilla by wystandować naszego VG i móc nim zaatakować jeszcze raz
2) Ride w Daunting Deletor, Oksizz użycie jego skilla i delete VG przeciwnika by ograniczyć jego zagrywki (jeśli zaczynaliśmy, albo gdy przeciwnik skipował ride, to zmuszamy go do utraty dwóch kart jeśli chce wykonać stride w tej turze)
3) Gdy przeciwnik ma 4 lub więcej kart w damage zonie oraz 13 lub więcej kart w face down w bind zonie (albo 12 kart face down w bind zonie oraz, conajmniej jedną w drop zonie) a my mamy dostęp do GB2 oraz VG z "Deletor" w nazwie to wykonujemy stride w Original Deletor, Egorg i używamy jego zdolności i wygrywamy grę :)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady, zalety i matchupy:
Wady:
Spoiler (click to show/hide)
Zalety:
Spoiler (click to show/hide)
Dobre matchupy:
Spoiler (click to show/hide)
Złe matchupy
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Co trzeba kupić by zdobyć karty:
Spoiler (click to show/hide)

6) Cena talii:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7) Podsumowanie:
DELETE EVERYTHING. VANISH DELETE EVERYTHING.
Heh musiałem. Co do talii to mi się nią fajnie grało, nie koniecznie moim przeciwnikom. Talia jest nie typowa, przez fakt, że ma Delete i Vanish Delete oraz możliwość wina bez zadania 6 dmg. Jakoś więdzej nie wiem co dodać do podsumowania poza podstawowymi 3 pytaniami:
Czy polecam talię? - Ehhh, może? Nie jestem pewien. Niby fajnie się nią gra, ale przeciwnicy nie koniecznie mogą ciebie polubieć za granie tą talią.
Czy talia ma szansę wygrać coś turniejowo? - Tak. Jak nie przez skill Egorga to przez Deletowanie (licząc na to, że przeciwnik nie rozwali nas wcześniej)
Czy talia dostanie jakieś dodatkowe wsparcie? - Oczywiście. To jest Link Joker. I sądze, że nikt się nie spodziewał (a przynajmniej ja), że Deletory dostaną support w Vanguardzie G. Zwłaszcza, że film pokazał, że nie powinny się pokazywać, a tu niespodzianka, dostały po kilka kart w VG-G-BT08: Absolute Judgment; VG-G-BT03: Sovereign Star Dragon; oraz cały boost poświęcony im i Royalom:  VG-G-CMB01 Vanguard & Deletor.

15
Talie Tygodnia / Tydzień 8: Gaia Tachikaze
« dnia: Kwiecień 02, 2017, 04:24:46 pm »

Witam wszystkich w świecie odległych czasów, gdy na ziemi władały dinozaury. Proszę się nie bać nic nam nie grozi w naszych bezpiecznych pojazdach i budynkach. Nie możemy zapewnić wam bezpieczeństwa, gdy wejdziecie za ogrodzenie bezpieczeństwa, które jest pod napięciem. Teraz czy są jakieś pytania? Że co? Czy okazy są prawdziwe i żywe? Owszem, a stało się tak dzięki potędze nauki. Jakieś inne pytania? Hmmm. Dlaczego nazwaliśmy to miejsce Wyspa Dinozaurów 8? No cóż jest to nasza 8 placówka z tąd ta nazwa. Co się stało z poprzednimi? Poooooooooooowiedzmy, że o takich sprawach nie rozmawiamy. Tak chłopcze, o co chodzi? Co? Tamte dinozaury wyglądają jakby miały jakieś dziwne działa na swoich plecach? Masz naprawdę wspaniałą wyobraźnię. Nie ma możliwości, aby to się działo napraw..... znowu?! Ekhem. Chciałbym powiedzieć, że wycieczka dobiegła końca. Proszę nie panikować i udać się jak najszybciej do punktu ewakuacji. Każda osoba która nie zdąży, cóż, powiedzmy, że pozna bliżej "maskotki" naszego ośrodka.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Krótkie wyjaśnienie 2 słów które będę używać w artykule:
Engorge: zdolność niektórych kart znajdujących w talii która polega na tym, że w momencie gdy unit ją posiadający w momencie gdy atakuje może poświęcić jednego lub więcej naszych innych RG by stać się Engorged do końca tury. Poświęcenie innych RG jest kosztem aktywacji zdolności Engorge
Engorged: stan który otrzymują karty z zdolnością Engorge do końca tury, po zapłaceniu kosztu tej zdolności
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Decklista
Grade 0: 17
1x Young Dragon, Dinobaby [Starter]
4x Cannon Fire Dragon, Parasaulauncher [Critical]
4x Dowolny Heal
4x Dowolny Critical
2x Coelamagnum [Stand]
2x Louder Ammonite [Stand]

Grade 1: 16
2x Savage Heroine
2x Cold Dragon, Freezernyx
2x Collision Dragon, Charging Pachycephalo
2x Fullfire Elk
4x Savage Guardian [PG]
4x Prism Bird [Stride Fodder]
Grade 2: 11
2x Baking Flame Dragon, Gigant Flame
3x Beam Dragon, Apatomaser
3x Blade Dragon, Jigsawsaurus
3x Explosive Dragon, Sarcoblaze
Grade 3: 6
4x Emperor Dragon, Gaia Emperor
2x Frenzy Emperor Dragon, Gaia Death Parade
Grade 4: 16
1x Destruction Tyrant, Archraider
2x Great Emperor Dragon, Gaia Dynast
4x Absolute Ruler, Gluttony Dogma
4x Destruction Tyrant, Gradogigant
1x Light Element, Agleam [G Guardian]
1x Metal Element, Scryew [G Guardian]
1x Iron-armored Chancellor, Dymorphalanx [G Guardian]
2x Absolute Authority Giant Wall, Blockade Ganga [G Guardian]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) Objaśnienie dlaczego takie karty są w talii a nie inne:
Grade 0:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 1:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 2:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 3:
Spoiler (click to show/hide)

Grade 4:
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3) Przykładowe comba:
Film objaśniający comba pojawi się z opóźnieniem, gdyż mam problemy z głosem i nie jestem w stanie za bardzo nagrywać (znaczy mógłbym, ale jest duża szansa, że w połowie nagrywania bym mógł przestać mówić a to nie miało by sensu)
1) Gdy mamy dostęp do GB2 i naszym VG jest dowolna Gaia, gdy przeciwnik nas atakuje, możemy użyć Absolute Authority Giant Wall, Blockade Ganga, jego kosztem retirujemy Fullfire Elk i dajemy efekty powrotu do ręki naszym dwóm G2 unitom którymi możemy interceptować przez co na następne ataki mamy teoretyczne darmowe 10k tarczy które możemy wykorzystać dwa razy. Dodatkowo jako, że Fullfire Elk został zretirowany z RG możemy wybrać naszego VG, aby zyskał 5k mocy do końca tury (bo dzięki Fullfire Elk'owi stanie się Engorged)
2) Wykonujemy jako drugi stride (lub każdy kolejny tak aby mieć dostęp do conajmniej GB2 po stridowaniu) Great Emperor Dragon, Gaia Dynast i gdy nim atakujemy retirujemy jednego z naszych RG na koszt Engorge ability po czym używamy jego drugiego skillu, odkrywamy jego kopię w G Zonie i retirujemy jednego naszego RG i wszystkie inne RG w tej samej kolumnie co ten co zretirowaliśmy jego efektem, po czym counter chargujemy jedną i jako, że mamy już dostęp do GB3 w momencie gdy retirujemy naszego RG pod koszt tego skilla możemy użyć GB3 Gaia Dynasta i przywołać poświęconego unita za CB1
3) Drugi Stride (lub stride po G Guardowaniu; tak aby mieć dostęp do GB2) w Absolute Ruler, Gluttony Dogma na Emperor Dragon, Gaia Emperor i użycie efektu Gaia Emperora by przywołać coś (nie koniecznie trzeba, chyba że mamy czyste pole) i dać dwóm naszym unitom dodatkowy skill dzięki któremu wrócą na pole gdy wylądują na drop zonie (jeśli da radę to jednym z nich najlepiej by był Cannon Fire Dragon, Parasaulauncher; wyjaśnienie dlaczego za chwilę). Zapełnienie pola (tak aby mieć 5 unitów). Atak najpierw naszymi RG. Przy ataku Absolute Ruler, Gluttony Dogma używamy jego Engorge i retirujemy wszystkie nasze RG (5; nie używamy w tym momencie efektu Cannon Fire Dragon, Parasaulauncher, dzięki któremu idzie do soula, bo przyda się później). Jako że staje się Engorged płacimy jego koszt przez co zyskuje 10k mocy i skill dzięki któremu wystanduje. Dodatkowo przywołujemy w jednej kolumnie dwie karty ktore zyskały skill z Stride Bonusu Emperor Dragon, Gaia Emperor. Po ataku Absolute Ruler, Gluttony Dogma standuje, a my wykonujemy atak naszymi RG (chyba, że wybraliśmy jakiegoś G1 poza Cannon Fire Dragon, Parasaulauncher, to wtedy tego drugiego wzywamy jako unit boostujący naszego VG), a później ponownie atak Absolute Ruler, Gluttony Dogma, ale tym razem używamy efektu Cannon Fire Dragon, Parasaulauncher, dzięki któremu nasz VG zyska 5k mocy a my zdrawujemy kartę. Przy tym ataku nie używamy Engorge Absolute Ruler, Gluttony Dogma, gdyż w tym momencie nie ma to sensu.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4) Wady, zalety i matchupy:
Wady:
Spoiler (click to show/hide)
Zalety:
Spoiler (click to show/hide)
Dobre matchupy:
Spoiler (click to show/hide)
Złe matchupy
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5) Co trzeba kupić by zdobyć karty:
Spoiler (click to show/hide)

6) Cena talii:
Będzie podana jak po premierze VG-G-BT10: Raging Clash of the Blade Fangs (jak nie zapomnę)
Spoiler (click to show/hide)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7) Podsumowanie:
Ahh Tachikaze, jeden z decków którym naprawdę lubię grać (ale nie koniecznie składać w realu). Swego czasu (i w sumie nadal chyba) jest to jeden z najtańszych decków do złożenia (nie koniecznie ten build; chodzi mi o Ancient Dragony bo większość kart mają w jednym secie). Jest to deck którym (jak dla mnie) gra się naprawdę przyjemnie. Motyw dinozaurów z broniami takimi jak działa laserowe pokazuje jak nie typowy jest klan. Co do samego grania talią to jest jedna rzecz którą powiem nim przejdę dalej: mimo kilku gier w których mi nie podeszły karty (musiałem robić G Assist) byłem w stanie się podnieść i niemal wygrać (gdybym w pewnych momentach nie podejmował głupich decyzji i/lub nie potrzebnego ryzyka), więc powiem to tak, deck jest super; ale to tylko moja opinia, jak wam się podoba to już zależy od was :)
No i trzy standardowe pytania:

Czy polecam talię? - Tak. Jest fajna, można się przy niej nieźle pobawić.

Czy talia ma szansę wygrać coś turniejowo? - Owszem jak każda inna. Aczkolwiek powiedziałbym, że z nowym supportem, oraz jakby nieco pokombinować bardziej niż to co ja podałem, to może mieć większe szansę coś wygrywać niż te co podałem wcześniej.

 Czy talia dostanie jakiegoś dodatkowe wsparcie? - Dostaję w VG-G-BT10: Raging Clash of the Blade Fangs (ale to już jest uwzględnione w tym buildzie). Poza tym sądze, że tak, tylko nie wiadomo kiedy. Dlaczego tak uważam? No cóż, w anime jest kilka postaci używających tego klanu, więc to tylko kwestia czasu, aż dostanie nowe karty :)

Strony: [1] 2 3