Autor Wątek: Pytania i odpowiedzi odnosnie specyficznych zasad gry  (Przeczytany 5969 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gnimsh

  • VIP
  • Dragonic Overlord
  • *****
  • Wiadomości: 259
    • Zobacz profil
Pytania i odpowiedzi odnosnie specyficznych zasad gry
« dnia: Marzec 28, 2012, 09:47:30 pm »
Zbiore tu pewnie w pryszlosci glowne Q/A po polsku. Chwilowo na tapete trafiaja tematy, ktore mi wydaly sie ciekawe i do ktorych mielismy czasem watpliwosci grajac starterami. Jesli macie do nich jakies uwagi, rozwiazania tematow otwartych lub wlasne sugestie i pytania dajcie znac.

1. Stand Trigger - wydawaloby sie logiczne ze mozna zrobic stand Vanguarda. Zasada Stand Triggera mowi jednak ze Standowac mozna tylko Rear Guard.

2. Power Triggerów trwa do końca tury. Oznacza to ze jesli zrobimy Stand Rear Guarda, ktory dostal te efekty, ma je on nadal.

3. Grade 3, które tracą Twin Drive, nie tracą Drive Check. Oznacza to ze Demonic Overlord jesli trafi 1szym atakiem po uzyciu CB ma ready i przy kolejnym ataku ma 1 drive check, a nastepnie jesli trafi ma znowu ready i atak w vanguarda i kolejny drive check. 4 Drive Checki w jednej turze!! To oznacza ze mozliwosc readowania VG jest bardzo potezna.

4. Draw a card. Kiedy efekt karze nam dobrac karte mozemy jej nie dobrac (do potwierdzenia). Chodzi o to ze np z Megablasta CEO mozna dobrac 5 kart. Jesli chcemy mozemy dobrac wtedy np 3. Jesli np mialo by nas to przewinąć.

5. Specjalne zdolnosci dodajace atak. - Pamietajcie ze wiekszosc zdolnosci TRZEBA odpalic w Main Phase. Jak zaczniecie atakowac to jest juz za późno, chyba ze zdolnosc odpala sie tylko podczas ataku.

6. Normalnie nie mozna dac Ride Vanguarda ktory ma mniejszy Grade niz nasz Vanguard (np mamy grade 3, a chciemy zrobic Ride na 2). Chyba! ze robimy Ride z efektu, wtedy mozna oszukac zasady i z 3jki zejsc na 2jke.

7. To samo odnosi sie do przywolywania wyzszego Grade jako Rear Guard, np dzieki Dudley Dan Spike Brothers moga w ten sposob przywolywac 3jke, mimo ze ich VG ma grade 2.

8. Perzewiniecie sie - koniec kart w talii. W momencie kiedy dobraliscie ostatnia karte z talii jest koniec gry, przegraliscie. W kilku grach przegrywa sie dopiero w momencie gdy nie mozemy dobrac karty. Tutaj jednak gdy ostatnia karta zostanie dobrana z efektu, np podczas ataku i Twin Drive to przegramy zanim atak dojdzie do skutku.

9. Heal Trigger - zawsze sa z tym problemy wiec napisze to. Leczymy damage tylko wtedy gry mamy wiecej lub tyle samo obrazen co przeciwnik, nie liczac karty samego heal triggera. Czyli jesli mamy 3 obrazenia a przeciwnik 4, a heal trigger jest 4rta karta to nie uleczymy sie.

Dodatkowo Heal Trigger jesli spelni powyzszy warunek i moze wyleczyc damage, wtedy MUSI wyleczyc Damage. Nie mozna nie wyleczyc sie, bo na przyklad psuje nam to counter blasta, którego planowalismy.

10. Twin Drive i Draw trigger. Pamietajcie ze gdy odlonicie draw trigger, to najpierw dobieracie karte i wyznaczacie co dostaje 5000 ataku, a potem dopiero robicie second check.

---------

A teraz moje watpliwosci:

11. Czy jesli efekt Auto zostanie odpalony w pewnym momencie ataku, a nastepnie warunek ktory go odpalil zniknie to czy efekt nadal trwa? Wydaje mi sie ze tak, poniewaz nie jest to Continious efekt, ktory by w tym momencie przestal trwac.


Offline FeniX

  • Dragonic Overlord
  • *****
  • Wiadomości: 340
  • FFNA - Foo Fighters North Area
    • Zobacz profil
Odp: Pytania i odpowiedzi odnosnie specyficznych zasad gry
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 28, 2012, 11:20:10 pm »
Gnimshu - podaj mi proszę przykład chociaż jednej karty która pozwala Ci zagrać G2 na G3...

Efekt aktywowany zostaje. Przykład z YPK - karty poszły do soul'a a potem SB czy cokolwiek to on tą moc i tak ma, bo już dostał. Domyślam się że chodzi o LB4 "kiedy ta karta atakuje dostaje +5000" czy coś w ten deseń. Na logikę - zaatakował, na deklaracji ataku i boosta dostaje +5k, więc zostaje mu nawet jak poleci Heal Trigger.
"See the king in his younger days as he blazes a trail with his knights! Ride!Alfred Early!"
"The King of Knights' sworn ally stands at his side! Superior Call, Blaster Blade!"
"Light isn't the only thing standing beside him. Darkness also stands with King of Knights. Stand! My avatar, Blaster Dark!

Offline kelu

  • Administrator
  • CEO Amaterasu
  • *****
  • Wiadomości: 846
    • Zobacz profil
  • Team : KFC ;)
  • Ulubiona karta: Imperial Daughter
Odp: Pytania i odpowiedzi odnosnie specyficznych zasad gry
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 29, 2012, 12:07:17 am »
Potwierdzam co napisał FeniX i faktycznie ciężko się doszukać karty która by nas rajdowała niżej niż to co mamy :P Ale TEORETYCZNIE gdyby taki efekt był to byłaby to jedyna możliwość zrajdowania niższego grade'a. Nie licząc efektów przeciwnika oczywiście...

Offline Jeyka

  • Stardust Trumpeter
  • *
  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
Odp: Pytania i odpowiedzi odnosnie specyficznych zasad gry
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 01, 2013, 03:55:08 pm »
Pytanie może i głupie, ale...

Jak robi się ride gradem "1" na "0", to ten "0" można potem przesunąć na planszy, prawda? A gdy potem robimy ride "2" na "1", to ten "1" też możemy spod spodu przesunąć? Bo to pierwsze to widziałam w anime i wideo z gier na youtube, ale ta druga opcja mnie męczy, no bo skoro "0" najwyraźniej można...

Drugie pytanie - kiedy chcemy przesunąć kartę z front row lub back row, to możemy to zrobić to tylko w tej samej kolumnie, prawda? To wracając do pytania nr 1, czemu wielokrotnie widziałam, jak Aichi przesuwał "0" po skosie do tyłu, gdy robił ride?! Czy to po prostu kwestia tego, że to dwie różne sytuacje...?

Offline kelu

  • Administrator
  • CEO Amaterasu
  • *****
  • Wiadomości: 846
    • Zobacz profil
  • Team : KFC ;)
  • Ulubiona karta: Imperial Daughter
Odp: Pytania i odpowiedzi odnosnie specyficznych zasad gry
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 01, 2013, 05:04:52 pm »
Generalnie mylisz to wszystko, bo pewnie nie przeczytałaś efektu kart ;)
Startery grade 0 takiej jak: Barcgal czy Lozenge Magus mają konkretnie napisane "Auto: When you ride another 《Oracle Think Tank》on this unit, you may call this unit to R."
To znaczy, że możesz w dowolne miejsce je wysunąć z soula, w momencie gdy raidujesz OTT na nią. Czyli po skosie też działa ;) Jeżeli masz grade 0 bez takiego skilla jako starter, to nie wolno Ci go wysunąć.
W przypadku dalszych raidów, to nie można kart wysuwać z soula tak po prostu (chyba że też mają jakiegoś specjalnego skilla).

Co do przesuwania góra-dół - możesz zamieniać karty w jednej kolumnie miejscami i przesuwać je góra dół jeśli jest tylko jedna, ale nie wolno Ci przesuwać kart prawo-lewo. Jeżeli skill mówi "call this unit to R" to znaczy że możesz w dowolne miejsce, ale to jednoznacznie nie jest określone jako przesuwanie, tylko położenie w jakiś Rearguard Circle :)

Offline Gnimsh

  • VIP
  • Dragonic Overlord
  • *****
  • Wiadomości: 259
    • Zobacz profil
Odp: Pytania i odpowiedzi odnosnie specyficznych zasad gry
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 01, 2013, 05:35:14 pm »
W sumie tez mam pytanie bo ostatnio wyszlo i dobrze bedzie dodac do FAQ. Ktore strefy sa "open zone" dla przeciwnika. Open zone rozumiem jako strefe ktora przeciwnik moze bez problemu przegladac.

Z mojej obecnej wiedzy wynika ze.

Drop Zone- jest closed zone i przeciwnik nie moze go przegladac (tak mi Andrzej powiedzial :( ) Widzi tylko wierzchnia karte, czyli ostatnia ktora trafila do drop zone.

Damage Zone - jest open i mozna go przegladac, nawet karty ktore sa face down.

Soul - nie wiem, zakladam ze open.

Deck i Hand sa oczywiscie closed.

Offline kelu

  • Administrator
  • CEO Amaterasu
  • *****
  • Wiadomości: 846
    • Zobacz profil
  • Team : KFC ;)
  • Ulubiona karta: Imperial Daughter
Odp: Pytania i odpowiedzi odnosnie specyficznych zasad gry
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 01, 2013, 08:01:44 pm »
podstawowe rules'y mówia że drop jest closed, ale w comprehensive jest to sprecyzowane inaczej:
Cytuj
4.4.2. The drop zone is a public zone. Cards in
this zone are stacked face up, and the
information of cards are open to all players.
You can change the order of cards in your
drop zone. When you put a card into this
zone, put it on top of the already existing ones.

Cytuj
4.7.3. The soul is a public zone. Cards in this
zone are stacked face up, and all information
is open to all players. You can change the
order of cards in your soul.

Cytuj
4.8.2. The damage zone is a public zone. Cards
in this zone are stacked face up, and all
information is open to all players. You can
change the order of cards in your damage
zone. When you put a card into this zone,
put it on top of the existing ones.

Offline Gnimsh

  • VIP
  • Dragonic Overlord
  • *****
  • Wiadomości: 259
    • Zobacz profil
Odp: Pytania i odpowiedzi odnosnie specyficznych zasad gry
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 01, 2013, 08:21:44 pm »
ok czyli open all the way.

Offline bzeku100

  • Stardust Trumpeter
  • *
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
Odp: Pytania i odpowiedzi odnosnie specyficznych zasad gry
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 17, 2016, 05:11:07 pm »
Witam, dopiero od niedawna zacząłem grać w vanguarda, ogólnie rozumiem wszystkie zasady, tylko jest pare rzeczy które mnie zastanawiają, a mianowicie:

1. Czy efekt AUTO można używać raz na turę jeżeli spełniamy wymagania, czy można go użyć tylko raz? Przykładowo w pierwszej turze aktywowałem efekt Little Liberator, Marron i dodałem mu te 3000 mocy, to czy w następnej turze mogę użyć go ponownie?

2. Jeżeli posiadam 4 obrażenia, i uaktywniam Limit Break np. Thunder Break Dragon, i dodaje mu 5000 mocy, to czy w następnej turze też mogę użyć ponownie tego efektu jeżeli dalej spełniam wymóg (4 karty w strefie obrażeń)?

3. Legion posiada 20.000 mocy tylko w trakcie ataku, a gdy jest tura przeciwnika i on atakuje mojego vanguarda, to posiadam tylko moc równą mojego vanguarda który tworzył legion? Przykład Bluish Flame Liberator, Percival 11.000 mocy.

4. Czy jest możliwość zepsucia komuś Legionu? Chodzi mi o to że w legionie są dwie jednostki, i czy jest możliwość rozdzielenia ich i przerwania Legionu?

5. Czy jednostki poziomu 2 mogą być wyrzucane z ręki do Guarda, czy tylko intercept?

Offline teoedek

  • Administrator
  • CEO Amaterasu
  • *****
  • Wiadomości: 568
    • Zobacz profil
  • Team :
  • Ulubiona karta: Scharhrot Vampir
Odp: Pytania i odpowiedzi odnosnie specyficznych zasad gry
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 17, 2016, 08:50:03 pm »
hejo , witam Cię na forum  :)

1. Na przykładzie ,,Little Liberator, Marron" tak możesz używać skilla każdej tury swojej.

2. jak wyżej tak , możesz używać każdej tury swojej.

3.jak atakujesz to masz 20.000 , ale jak przeciwnik atakuje Cie to masz normalnie 11,000

4. Nie :D (jeszcze nie , może kiedyś teraz nic nie ma :/ ) ale nwm jak Deleter lub skill Witch Queen of Transfiguration, Sinclair
oni manipuluje Vanguard Przeciwnika :)

5. tak może być z ręki lub  intercept :D


Offline bzeku100

  • Stardust Trumpeter
  • *
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
Odp: Pytania i odpowiedzi odnosnie specyficznych zasad gry
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 19, 2016, 12:18:07 am »
Z góry dziękuję za odpowiedź, bardzo ułatwiłeś mi tym życie, i moim znajomym :D.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19